Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
V.Taavila sanoiE39A (dynamicissa) nokat vaihtuu siten, että marraskuun toisesta kolmanneksesta -89 alkaen valmistetuissa on toisenlaiset nokat mallisarjan lopettamiseen asti
HH sanoiEli aika paljon kireämmät nokat -91 Galantissa -90 verrattuna. Kun samalla lisättiin puristuksia lähes yhdellä ( 10,4:1 muistaakseni ) ja pakoputkistoon neljäsosa tuumaa isompi halkaisija ja muutenkin avarampi, on ihme kun ovat saaneet tehonnousun jarrutettua vain muka kahteen hv:hen ( 144 / 146 ). Kuitenkin käytännön suorituskyvyssä on aika suuri ero, erityisesti 5,5-7,5 tuhannella kierroksella. Rajoitin tulee vastaan todella yllättäen.
Joissakin lähteissä -91 GTI Galantin tehoksi ilmoitetaan myös 150 tai 160hv, tai että nämä muutokset olisivat vain Dyn4:ssä...
Arnold sanoiV.Taavila sanoiE39A (dynamicissa) nokat vaihtuu siten, että marraskuun toisesta kolmanneksesta -89 alkaen valmistetuissa on toisenlaiset nokat mallisarjan lopettamiseen asti
Oletko varma tuosta vuodesta?
Onko mun asteet kohdilaan, mistä muuten tarkistat tiedot?
Mulla ainakin on rehellisesti luotettavasta lähteestä: intternetistä ;D
V.Taavila sanoiOlen. Mitsun varaosaohjelmasta on tarkistettu toi koska nokat vaihtuu. Eli kohtuu luotettavana lähteenä pidän
V.Taavila sanoiNostoista ja esteista en osaa sanoa mitään. ECU:ta on E39 dynamicciin neljällä eri varaosanumerolla niiden eroista on kyl paha sanoa mitään. Numero kun voi vaihtua teoriassa pelkastään sen perusteella, että kiinnitusruuvin reikä vaihtaa paikkaa.
Aika | Mallitarkennus tms. | Osanumero |
88.07.1 - 89.11.1 | SNGMQL6* SNGMQL6S SNGMQR6 | MD141146 |
88.12.1 - 91.05.3 | SNHEQL6 SNHEQR6 | MD142755 |
89.11.2 - 91.05.3 | LNGMQL6* LNGMQR6 SNGMQL6* SNGMQL6S SNGMQR6 | MD153986 |
91.06.1 - 92.10.3 | ALL | MD168735 |
antte sanoijuu mullekki tietoa mitä A B D tarkoittaa nokissa. Multa löytyy kolmea eri nokkaa takaveto turbo galanttiin..
-Antte
mr ahtopaine sanoievo 2: imu 5.5mm/pako 5.5mm. vent.nost 9.6/9.6
gti dynamicci -90 :imu 6.0mm/pako 5.6mm. vent.nost 10.4/9.8
jaappanin poikien: imu 6.17/pako 5.88mm. vent nost 10.7/10.3
vr4:sessa pitäisi mielestäni olla enemmän nostoa kuin evoissa mutta en ole vielä ehtinyt kaverin autosta mittaan..
asteista en oo varma mut dynamicissä on imu 252 ja pako 244...vr4:sessa pitäisi olla molemmat 252...ja evoissa molemmat 244...jaappanin poikien nokissa 260...
mr ahtopaine sanoijoo, evon nokissa tais molemmissa olla C..mut gti:n nokista en muista mut täytyy tarkistaa...voisko joku suomentaa ton sivun ;D...
Älä muuta sano, kokeilin kyllä itse samaa joskus aikoinaan kun löysin ton.Lancer sanoiharmi kun toi teksti on kuvana...ni ei altavista babelfish englanniks käännöskää onnistunu..
Arnold sanoiTuo lista ecuista on tosi hyvä, tarkennuksena: noi käsitää varmaan koko tuotannon eikä pelkästään eurooppaa?
Saisko dynamicista samanlaisen listan vaikka erikseen. esim: A nokka C nokka D nokka. Kiitos.
V.Taavila sanoiUSA mallin E39A VR4 ECU vaihtoehdot eli turbon nokat.
Aika Mallitarkennus tms. Osanumero 90.06.1 - 92.05.3 SNPFL2M* MD165810 90.06.1 - 92.05.3 SNPFL7M MD165811
P.Kaunisto sanoiPakko nostaa aihetta ylös kun tyhmä ei ymmärrä :seina
Eli ongelma on se että haluaisin tietää onko omassa galantissa nuo uudemmat vai vanhemmat nokat (gti galant)
Eräs jäsen jo sanoikin että "E39A (dynamicissa) nokat vaihtuu siten, että marraskuun toisesta kolmanneksesta -89 alkaen valmistetuissa on toisenlaiset nokat mallisarjan lopettamiseen asti."
Mutta omassa on käyttöönottopäivä 22.3.89 eli vetää aika tiukoille
Miten tollasen sais sitten selville? soitan jonnekkin mitsuhuoltoon tai jotain? auttakaa tyhmää
kiitos ja anteeksi.
Harri K sanoiNo jos autos on otettu käyttöö maaliskuussa niin on se sitte aiemminki jo valmistettu. Eli sulla on ensimmäisen mallisarjan nokat.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Valmistenumero
kohta: mallivuosi tuolta
Niko Päivinen sanoiNokkien vaihto on helppoa, mutta täyttä hyötyä niistä ei saa jos ECU ja männät ovat edelleen siitä "vanhasta" versioista.
Nokat ja tunnistusmerkit:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24408.0