Galantin abs-jarrut rupesi temppuilemaan puolen vuoden seisonnan jälkeen. Aluksi kun abs:n sulakkeen irroitti ja lähti ajelemaan niin abs toimi suunnilleen normaalisti mutta sitten vikavalo syttyi ja abs tipahti pois pelistä.
Nyt kun liukkaalla kelillä painaa vähänkin reippaammin jarrua niin poljin rupee tärisemään, mutta paljon normaalia abs:n toimintaa tiheämmin ja vasen etupyörä lukittuu. Samalla poljin "jumittuu" puoliväliin joten jarrutusteho on kovin heikko. Muutaman em. lukkojarrutuksen jälkeen abs:n vikavalo syttyy ja sen jälkeen jarrut toimii kunnolla.
Kaikki anturit ym. jarruosat on puhdistettu ja vikaa on ainoastaan abs:n toiminnassa, koska vikavalon palaessa jarrut toimii hyvin. Mistäköhän sitä vikaa lähtisi etsimään? Pystyykö abs:n vikakoodeja tarkistamaan itse? Missä abs:n boksi sijaitsee? Löytyykö jostain kytkentäkaaviota?Pystyykö antureiden toiminnan mittaamaan?
Nyt kun liukkaalla kelillä painaa vähänkin reippaammin jarrua niin poljin rupee tärisemään, mutta paljon normaalia abs:n toimintaa tiheämmin ja vasen etupyörä lukittuu. Samalla poljin "jumittuu" puoliväliin joten jarrutusteho on kovin heikko. Muutaman em. lukkojarrutuksen jälkeen abs:n vikavalo syttyy ja sen jälkeen jarrut toimii kunnolla.
Kaikki anturit ym. jarruosat on puhdistettu ja vikaa on ainoastaan abs:n toiminnassa, koska vikavalon palaessa jarrut toimii hyvin. Mistäköhän sitä vikaa lähtisi etsimään? Pystyykö abs:n vikakoodeja tarkistamaan itse? Missä abs:n boksi sijaitsee? Löytyykö jostain kytkentäkaaviota?Pystyykö antureiden toiminnan mittaamaan?