Moro..
Nyt kun sain itsestäni niskasta kiinni niin jos vaikka laittais vihdoinkin tuon omankin sekasikiön tarinan tänne.
Elikkä Auto on kiertänyt harraste pajoja jo toistakymmentä vuotta..Kulkenut täälläkin foorumilla saattaa olla ihan tuttu vehje jollekkin.
Mulle se siirtyi keväällä 2012 aika epätoivoisessa kunnossa ja alkuun oli tarkoitus tehdä tosta vaan jäärata lelu ,mutta nyt siitä on tulossa kovaa vauhtia ihan katukäyttöinen lelu..ja lelu ainoastaan.
Miksi auton hommasin niin tuon siihen jo laitettujen laatu osien määrä alkoi olla jo hyvällä mallilla joten ei tarvinnut alkaa ihan alusta rakentaan ja haalimaan osia.
Auton kun hain niin tosiaan vikalista ulottui melkeen mäntsälään asti. Vaikka osat ovat laadukkaita niin kaikki oli jäänyt vähän puolitiehen.
Ei siis käynnistynyt kun rajulla sahaamisella kävi vain kolmella, ja antoi tuntuvia sähkö iskuja korista kun oli kosteaa...jarrut ja pohja mädäntyivät käsiin eikä korikaan nyt ruusu ollut.
Kaikki alkoi noiden sähkö vikojen tutkimisella puretttiin ruisku ja sytkä vermeet pois johon saatiin paikallistettua nuo sähköiskut aiheuttajat.
Eli hukkakipinä puolan runko oli halki ja se löi kostealla kelillä rungon kautta sormille.
Syyksi moottorin kolmella käymiseen ilmeni raju silikooni tukos suuttimessa joka oli pitänyt ykköspytyn aivan kuivana.
Noh noiden tilalle asennettiin suora sytytyspuolat ja Prensionin 560cc suuttimet muunnostyö oli sinäänsä helppo koska autossa oli jo kiinni Aem-Säädettävä moottorin ohjaus säätämätön versio kylläkin mikä selitti tuon huonon käyntiin lähdön.
Sitten jäi into hieman noihin sähköihin kun sai varmuuden koneen toimivuudesta.
Siirryttiin korin ja jarrujen kimppuun.
Helmat kun irroitti niin näky ei hirveästi silmiä hivellyt vaan oli reikää reijän perään. Pari keväistä viikkoa kun iltaisin ahersi ja liimaili parisen neliötä peltiä pohjaan niin sai taas tuon pohjan näyttämään ja tuntumaan ehjältä.
Jarruista levyt oli loppu ja satulat umpiruosteessa.Joten Tilasin siihen uude reijitetyt levyt ja fedoron palat. Satulat puhalsin lasikuulalla ja herkistelin kaikki liukutapit jolloin saatiin autoon taas toimivat jarrut..
Kaveri porukassa moni oli puhut auton teippaamisesta joten siitä se ajatus sitten lähti.Ensin Ebaystä huutamaan valkoista hiilikuitu teippiä 15 neliötä.Ja sitten ei kun kokeilemaan ens siis koskaan ennen ollut teipanut mitään joten eipä siitä nyt aikuu oikeen tullut mitään ,mutta kun muutaman illan treenasi niin kyllähän se alkoi sujumaan ja nyt auto on kylki linjasta ylöspäin hiilikuitu valkoinen ja ala osa originaali maantien harmaa.Vaikka itse sanonkin niin pinnasta tuli kyllää aika vinhan näkönen.
Sisustasta revittiin nuo gti sohvat pois mitkä olivat eriparia ja tilalle tuli komposiitti kupit ja Takatan vyöt sekä kunnon ratti jotta ajamisesta tulisi jotain.Samalla tuli siirrettyä tuo vaihdekepin paikka reilusti ylöspäin ja lyhennettyä tuon kepin välitykset.
Syksyllä vähän laiskoteltiinn ja se sitten kostautui ja ei päästy ajamaan jäärataa vaan Piti ruveta tekemään tuon Aem Boksin kanssa yhteistyötä jotta siihen saisi jotain tolkkua..
Ongelma oli se ,että californiasta mistä tuo boxi on niin ei paljon pakkasta tunneta joten karttoja ei ollut.
Siinä meni monta pitkää ja kylmää iltaa tallissa kun piti päästää talli kylmäksi jotta sai tehtyä ja koitettua noita karttoja...
Loppu tuloksena toimivat kylmä käynnistyskartat.
Tekniikka vuosi öljyä sieltä ja täältä plus tehostin oli sökö.
Niiden parissa on mennyt nyt tämä alku kevät.
Korjatuksi tuli tuo ohjaus tehostin putkineen,Vaihdelaatikko tuli avattua kun sekin vuosi ja samalla tuli tarkistettua jotta laatikossa oli tosiaan nuo Ralliartin etu- ja keskilukko vaikka ei mulle vielä ole selvinnyt niiden eroavaisuuksista normaaleihin lukkoihin.
Auton Nykytilanne:
Kori: Ehjä ja teipättu Dynynkoppa.
Tekniikka:
Moottori:Täysin remontoitu VR-4 tekniikka portatulla kannella ja jollakin hks-nokilla Evo3 td05h-20g portatulla ja ahtimella ja 3" putkistolla jolla koitetaan toimivuutta.
Voimansiirto: Act Jäykkä asetelma , sintteri levy sekä Act kevennetty vautipyörä .Evo2 rs vaihdelaatikko Valuraitainen Vr4 kulmavaihde ja jako laatikko sekä evon perä.
Taka ohjaus poistettu käytöstä.
Tarkoitus olisi laittaa tuo vielä kesäksi käymään e85 jo vain kun Ups löytäisi nuo minun suuttimet jostain päin mailmaa.Imusarja tuli tänään ja kaasuläppä on tilauksessa joten kaikki edellytykset ovat siihen että kevään mittaan pääsisi penkkiin ja katastukseen.
Kiitos vielä kerran niille Klubilaisille joilta olen saanut haalittua tarvittavia osia tohon Dynyyn....
Kaaret pitäis vielä koittaa saada ahdettua tohon sisälle.Sekä tilata Coiloverit holkit tohon noiden säädettävien Bilsteinien ympärille
jotta uskaltaa sitten varmuudella painaa reikä päässä Ratapäivillä . :drive
Tulihan tuota tekstiä ihan pirusti ,mutta onhan tuota jo tehtykkin..Ja jatkoa tarinalle tulee kun taas saan kirjoteltua.
Nyt kun sain itsestäni niskasta kiinni niin jos vaikka laittais vihdoinkin tuon omankin sekasikiön tarinan tänne.
Elikkä Auto on kiertänyt harraste pajoja jo toistakymmentä vuotta..Kulkenut täälläkin foorumilla saattaa olla ihan tuttu vehje jollekkin.
Mulle se siirtyi keväällä 2012 aika epätoivoisessa kunnossa ja alkuun oli tarkoitus tehdä tosta vaan jäärata lelu ,mutta nyt siitä on tulossa kovaa vauhtia ihan katukäyttöinen lelu..ja lelu ainoastaan.
Miksi auton hommasin niin tuon siihen jo laitettujen laatu osien määrä alkoi olla jo hyvällä mallilla joten ei tarvinnut alkaa ihan alusta rakentaan ja haalimaan osia.
Auton kun hain niin tosiaan vikalista ulottui melkeen mäntsälään asti. Vaikka osat ovat laadukkaita niin kaikki oli jäänyt vähän puolitiehen.
Ei siis käynnistynyt kun rajulla sahaamisella kävi vain kolmella, ja antoi tuntuvia sähkö iskuja korista kun oli kosteaa...jarrut ja pohja mädäntyivät käsiin eikä korikaan nyt ruusu ollut.
Kaikki alkoi noiden sähkö vikojen tutkimisella puretttiin ruisku ja sytkä vermeet pois johon saatiin paikallistettua nuo sähköiskut aiheuttajat.
Eli hukkakipinä puolan runko oli halki ja se löi kostealla kelillä rungon kautta sormille.
Syyksi moottorin kolmella käymiseen ilmeni raju silikooni tukos suuttimessa joka oli pitänyt ykköspytyn aivan kuivana.
Noh noiden tilalle asennettiin suora sytytyspuolat ja Prensionin 560cc suuttimet muunnostyö oli sinäänsä helppo koska autossa oli jo kiinni Aem-Säädettävä moottorin ohjaus säätämätön versio kylläkin mikä selitti tuon huonon käyntiin lähdön.
Sitten jäi into hieman noihin sähköihin kun sai varmuuden koneen toimivuudesta.
Siirryttiin korin ja jarrujen kimppuun.
Helmat kun irroitti niin näky ei hirveästi silmiä hivellyt vaan oli reikää reijän perään. Pari keväistä viikkoa kun iltaisin ahersi ja liimaili parisen neliötä peltiä pohjaan niin sai taas tuon pohjan näyttämään ja tuntumaan ehjältä.
Jarruista levyt oli loppu ja satulat umpiruosteessa.Joten Tilasin siihen uude reijitetyt levyt ja fedoron palat. Satulat puhalsin lasikuulalla ja herkistelin kaikki liukutapit jolloin saatiin autoon taas toimivat jarrut..
Kaveri porukassa moni oli puhut auton teippaamisesta joten siitä se ajatus sitten lähti.Ensin Ebaystä huutamaan valkoista hiilikuitu teippiä 15 neliötä.Ja sitten ei kun kokeilemaan ens siis koskaan ennen ollut teipanut mitään joten eipä siitä nyt aikuu oikeen tullut mitään ,mutta kun muutaman illan treenasi niin kyllähän se alkoi sujumaan ja nyt auto on kylki linjasta ylöspäin hiilikuitu valkoinen ja ala osa originaali maantien harmaa.Vaikka itse sanonkin niin pinnasta tuli kyllää aika vinhan näkönen.
Sisustasta revittiin nuo gti sohvat pois mitkä olivat eriparia ja tilalle tuli komposiitti kupit ja Takatan vyöt sekä kunnon ratti jotta ajamisesta tulisi jotain.Samalla tuli siirrettyä tuo vaihdekepin paikka reilusti ylöspäin ja lyhennettyä tuon kepin välitykset.
Syksyllä vähän laiskoteltiinn ja se sitten kostautui ja ei päästy ajamaan jäärataa vaan Piti ruveta tekemään tuon Aem Boksin kanssa yhteistyötä jotta siihen saisi jotain tolkkua..
Ongelma oli se ,että californiasta mistä tuo boxi on niin ei paljon pakkasta tunneta joten karttoja ei ollut.
Siinä meni monta pitkää ja kylmää iltaa tallissa kun piti päästää talli kylmäksi jotta sai tehtyä ja koitettua noita karttoja...
Loppu tuloksena toimivat kylmä käynnistyskartat.
Tekniikka vuosi öljyä sieltä ja täältä plus tehostin oli sökö.
Niiden parissa on mennyt nyt tämä alku kevät.
Korjatuksi tuli tuo ohjaus tehostin putkineen,Vaihdelaatikko tuli avattua kun sekin vuosi ja samalla tuli tarkistettua jotta laatikossa oli tosiaan nuo Ralliartin etu- ja keskilukko vaikka ei mulle vielä ole selvinnyt niiden eroavaisuuksista normaaleihin lukkoihin.
Auton Nykytilanne:
Kori: Ehjä ja teipättu Dynynkoppa.
Tekniikka:
Moottori:Täysin remontoitu VR-4 tekniikka portatulla kannella ja jollakin hks-nokilla Evo3 td05h-20g portatulla ja ahtimella ja 3" putkistolla jolla koitetaan toimivuutta.
Voimansiirto: Act Jäykkä asetelma , sintteri levy sekä Act kevennetty vautipyörä .Evo2 rs vaihdelaatikko Valuraitainen Vr4 kulmavaihde ja jako laatikko sekä evon perä.
Taka ohjaus poistettu käytöstä.
Tarkoitus olisi laittaa tuo vielä kesäksi käymään e85 jo vain kun Ups löytäisi nuo minun suuttimet jostain päin mailmaa.Imusarja tuli tänään ja kaasuläppä on tilauksessa joten kaikki edellytykset ovat siihen että kevään mittaan pääsisi penkkiin ja katastukseen.
Kiitos vielä kerran niille Klubilaisille joilta olen saanut haalittua tarvittavia osia tohon Dynyyn....
Kaaret pitäis vielä koittaa saada ahdettua tohon sisälle.Sekä tilata Coiloverit holkit tohon noiden säädettävien Bilsteinien ympärille
jotta uskaltaa sitten varmuudella painaa reikä päässä Ratapäivillä . :drive
Tulihan tuota tekstiä ihan pirusti ,mutta onhan tuota jo tehtykkin..Ja jatkoa tarinalle tulee kun taas saan kirjoteltua.