Nyt, kun suunnittelen sitä kaasuläpän siirtoa imusarjan toiseen päähän, on tullut vähän ihmeteltyä tota ECI-Multi imusarjaa ja mietittyä mitä muuta silel pitäisi tehdä. Näyttöisi, että siinä on ainakin joku pakokaasujen kierrätyssysteemi, joka kannattaa poistaa samalla, kun hitsailemaan alkaa. Ajattelin, että olisi hyvä selvittää kaikki imusarjan "liitännät", jotta ei jää epäselväksi mitä tarvitaan ja mitä ei. Tässä olisi apu tarpeen.
Ohessa on 3 kuvaa ja niissä numeroidut "liitännät" Mitä ne siis ovat?
(Dokumentoin ne tähän sitä mukaa, kun ne selvitää)
1= EGR sisääntulo pakosarjasta, menee EGR venttiiliin, jota ohjaa (ali)paine. (turha, voi tukkia)
2 = EGR lähtö venttiililtä, menee kaasuläpän taakse (reijät molemmissa päissä turhia, voi tukkia)
3 = alipaine, joka tulee kaasuläppäkotelolta ja menee tuolle EGR:n lämpöventtiilille. (turha, pois)
4= Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi
5 = EGR:n lämpötilaohjaus (ei tarvita, voi tukkia)
6= Sisälämppärille menevän letkun lähtö. (tarvitaan mihin?)
7 = Kaasuläpän lämmityskierto tms. (eli menee kaasuläppäkoteloon?)
8 = venttiilikoppaan menevän huohottimen lähtö, eli se missä on se sellanen vena kiinni
9 = Tehostimen alipaine (Eli menee tehostimelle?)
10 = EGR lähtö, tähän tulee pakokaasut kannessa olevaa kanavaa, johtaan kohtaan 1 (turha, voi tukkia)
11= Jäädytinnestekanava
Ohessa on 3 kuvaa ja niissä numeroidut "liitännät" Mitä ne siis ovat?
(Dokumentoin ne tähän sitä mukaa, kun ne selvitää)
1= EGR sisääntulo pakosarjasta, menee EGR venttiiliin, jota ohjaa (ali)paine. (turha, voi tukkia)
2 = EGR lähtö venttiililtä, menee kaasuläpän taakse (reijät molemmissa päissä turhia, voi tukkia)
3 = alipaine, joka tulee kaasuläppäkotelolta ja menee tuolle EGR:n lämpöventtiilille. (turha, pois)
4= Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi
5 = EGR:n lämpötilaohjaus (ei tarvita, voi tukkia)
6= Sisälämppärille menevän letkun lähtö. (tarvitaan mihin?)
7 = Kaasuläpän lämmityskierto tms. (eli menee kaasuläppäkoteloon?)
8 = venttiilikoppaan menevän huohottimen lähtö, eli se missä on se sellanen vena kiinni
9 = Tehostimen alipaine (Eli menee tehostimelle?)
10 = EGR lähtö, tähän tulee pakokaasut kannessa olevaa kanavaa, johtaan kohtaan 1 (turha, voi tukkia)
11= Jäädytinnestekanava