jako sekaisin

M

muza

Guest
niin eli näyttäs oleva tuossa gallussa(gti) jako sekaisin mut miten sen saa kohdilleen? ku sai nokkaakseli pyörien viivat kohille (klo3 ja klo 9) ja toiset viivat molemmissa pyörissä osoitti suoraan ylöspäin ja öljypumpussa oli merkki kohillaan mut sit kampiakselin päässä oli ehtiny mennä jo noin 5-7 hammasta yli merkin niin miten toimitaan.. pitääks toi kampiakselin merkki vääntää kohillee(takasipäin) ja sit hihna pois ja kääntää nokka-akselin pyöriä vastaavasti eteenpäin et saa nois merkit sitten sieltä kohilleen ja öljypumppu kans vai miten?
 
juu se jää nähtäväksi :-\ ku sais ensin ton jaon kohilleen auto kyl käy ja pystyy ajaan mut nakuttaa pahasti ja tehoja ei oo kovin hirveesti :'( ja tuli puristukset mitattua ja ne näytti kyl olevan kunnossa kaikissa sylintereissä... :)
 
Laita nokkien merkit kohdalleen ja remmi pois. Sitten käännät kampiakselin merkin takaisinpäin kohdalleen. Öljypumppu kanssa kohdalleen ja kasaan.
 
okei..pitääpä kokeilla noin..ei oo ennen tullu jakopäänhihnaa vaihdettua mut kerta se on ensimmäinenkin  :) mut mikähän on aiheittanu ton hyppäämisen...reilu 20tkm ajettu hihna. no jos tänään kävis hakeen uuden hihnan ainaki ja jos tuota automaattikiristintä saa tarvikkeena ni sellanen myös.

niin ja millasta työkalua ootte käyttäny rullan esikiristykseen? ku tuossa ohjeessa tarvitaan erikoistyökalua. kohta 29.
http://www.dsm.org/tsbs/tbelt/tbelt.htm
 
Mikke sanoi
Laita nokkien merkit kohdalleen ja remmi pois. Sitten käännät kampiakselin merkin takaisinpäin kohdalleen. Öljypumppu kanssa kohdalleen ja kasaan.

ja huom! toi öljypumpun merrki voi olla 360astetta jomminkumninpäin oikeessa kohdassa.... tuolla artikkeleissa on se miten merkki laitetaan kohdalleen

alakerta(melkein) & tp akselit kun ovat samat 8valvessa...
 
Ihan sormituntumalla esim jollain pienellä naulalla se esikiristys on tehty. Kyllä sen sitten näkee, kun se automaatti kiristin on vapautettu ja odoteltu hetki, että tuliko se esikiristys sopivaksi. Paljon mahdollista, että sen esikiristyksen joutuu tekeen parikertaa uusiksi, että saa sen sopivaksi niin, että se automaattikiristimen tappi nousee oikean määrän sieltä pohjasta.
Pätkä jengatankoa ja siihen pari mutteria sekä ruuvimeisseli sinne tp-akselin reikään. Siinäpä ne "erikoistyökalut" tais olla. Toki momenttiavainta on hyvä käyttää, jos se löytyy.
Todennäköisesti se remmi on ollut liian löysällä, koska se on hypänny, eli sitä kiristystä ei ole osattu tehdä oikein tai sitten se hydraulinen automaati kiristin on rikki eikä se ole kiristänyt sitä remmiä oikein.
 
juu imuventtiilit näyttää olevan kierossa..prkl.. :'( http://i74.photobucket.com/albums/i272/muzaa/DSCF0497.jpg kampiakselissa oleva jakopäänmerkki on vähän epäselvä..jos männät on tuossa asennossa niin onkohan tuossa kampiakselinmerkki sillon kohillaan? http://i74.photobucket.com/albums/i272/muzaa/DSCF0496.jpg

dodiin nyt on uus kansi tilattu.. vanha meni sen verran huonoon kuntoon et korjaus ois tullu liian kalliiksi. sinällään paskaa mäihää et hihna tais hypätä siinä vaiheessa päin persettä ku aukasin kampiakselin pultin startilla. oli edellinen omistaja unohtanu kiristää jakopään kiristinpyörän pultin kunnolla ku lähti sormilla pyörittämällä pultti auki..prkl. vielä jos jostain löytäis yläpään tiiviste sarjan tai ainakin kannen tiivisteen tarvike osana oli sen verran arvokkaita alkuperäsinä.
 
Takaisin
Ylös Bottom