Jarrupalat ratakäytössä

Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tässä tapauksessa kyllä =) Voi kuvitella kuinka paskat jarrut oli.

OT: Maxsportit pitää uskomattoman hyvin märällä radalla kunhan seisovaa vettä ole. Enemmän kun rupesi satamaan niin suti vielä 3-4 vaihteella suoralla, sillon enää ei jarrujen puute haitannut. Helvetin hauskaa ja pirun pelottavaa =)

-JP- sanoi
OT:

Uskaltamiseen syynä jarrut ? :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ultimaxit tuli kokeiltua radalla vaikka ei niillä saisi sinne mennäkkään. Aluksi niista hävisi totaallisesti pito mutta kun jäähdytteli tarpeeksi niin taas hetken toimivat. Tosin en kyllä ajakkaan kovaa. :) Eivät tosiaan ole mitkään ratapalat.

Onko kenelläkään kokemuksia noista StopTech Street Performance-paloista? Hinta ainakin tuntuis olevan kohdallaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
Ultimaxit tuli kokeiltua radalla vaikka ei niillä saisi sinne mennäkkään. Aluksi niista hävisi totaallisesti pito mutta kun jäähdytteli tarpeeksi niin taas hetken toimivat. Tosin en kyllä ajakkaan kovaa. :) Eivät tosiaan ole mitkään ratapalat.

Onko kenelläkään kokemuksia noista StopTech Street Performance-paloista? Hinta ainakin tuntuis olevan kohdallaan.

Paloista ei kokemusta, mutta jarrulevyt on hyviä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
Ultimaxit tuli kokeiltua radalla vaikka ei niillä saisi sinne mennäkkään. Aluksi niista hävisi totaallisesti pito mutta kun jäähdytteli tarpeeksi niin taas hetken toimivat. Tosin en kyllä ajakkaan kovaa. :) Eivät tosiaan ole mitkään ratapalat.

Onko kenelläkään kokemuksia noista StopTech Street Performance-paloista? Hinta ainakin tuntuis olevan kohdallaan.

Koita seuraavaksi PF.11 eteen ja PF.10 taakse ,jos et ole vielä ehtinyt. Hintaansa nähden varsin hyvät kadulle ja ratapäiville. Ei pidä isoa ääntä eikä pöllytä kovin paljoa.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Viikonkuva : ;D

060A8751mod_zps53d191b5.jpg
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
Onko kenelläkään kokemuksia noista StopTech Street Performance-paloista? Hinta ainakin tuntuis olevan kohdallaan.

Mulla ollu ny evossa 2vuotta noi palat ja ei kitinöitä tms ja hyvä pito "normaalissa katuajossa". Radalle ei ole tullu käytyä noilla. Levyt on uritetut.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Harri K sanoi
Mulla ollu ny evossa 2vuotta noi palat ja ei kitinöitä tms ja hyvä pito "normaalissa katuajossa". Radalle ei ole tullu käytyä noilla.

+1
Mulla tosin joskus kylmänä vinkuu sadekeleillä parkkipaikkanopeuksissa mutta häviää kyllä ekojen oikeiden jarrutusten jälkeen.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Koita seuraavaksi PF.11 eteen ja PF.10 taakse ,jos et ole vielä ehtinyt. Hintaansa nähden varsin hyvät kadulle ja ratapäiville. Ei pidä isoa ääntä eikä pöllytä kovin paljoa.

Missä hintaluokassa noi PF. palat menee ja mistä niitä kannataa kysellä?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
Missä hintaluokassa noi PF. palat menee ja mistä niitä kannataa kysellä?

www.indigo-gt.com

Etupalat 99£ takapalat 79£ (listahinnat) ,toki jos MLR jäsen niin saa jotain alennusta. Eli hinta/laatu suhde on kohdillaan.

Kysy toki myös taakse tuota .11 palaa , näytti sivuilla olevan , aiemmin ei saanut kuin .10 , ja jos oikein tiukille menee niin mulla on jossain varastossa iskemättömät .10 takapalat , saat ne hintaan 50 €. (mun täytyy vaan etsiä ne ensin)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itelle tuli Indigosta ihan tajuttomat postikulut kun ostin nuo jarrupalat. Kannattaa selvitellä etukäteen.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Itelle tuli Indigosta ihan tajuttomat postikulut kun ostin nuo jarrupalat. Kannattaa selvitellä etukäteen.

Mistä sait edullisemmin ?

Toki kannattaa ostaa vaikka parikierrosta (kaverille) + muutakin samalla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

En tiiä mistä sais edullisemmin mut kaveri otti tosiaan kans jotkin palat tossa tilauksessa aikanaan ja muistaakseni kahdelle sarjalle paloja tuli jotain £50 toimituskuluja.
Palat on muuten edelleenki käytössä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
www.indigo-gt.com

Etupalat 99£ takapalat 79£ (listahinnat) ,toki jos MLR jäsen niin saa jotain alennusta. Eli hinta/laatu suhde on kohdillaan.

Kysy toki myös taakse tuota .11 palaa , näytti sivuilla olevan , aiemmin ei saanut kuin .10 , ja jos oikein tiukille menee niin mulla on jossain varastossa iskemättömät .10 takapalat , saat ne hintaan 50 €. (mun täytyy vaan etsiä ne ensin)
Jos JP haluat päästä noista takapaloista eroon,niin voisin ne ostaa,eikö ne kutoseenkin mahda olla käypäiset?
Laittele vaikka privaa...
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tunari-82 sanoi
Jos JP haluat päästä noista takapaloista eroon,niin voisin ne ostaa,eikö ne kutoseenkin mahda olla käypäiset?
Laittele vaikka privaa...

Privatee pistetty. :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Carbotech XP20 tilattu eteen ja käytetyt XP10:t heitetään taakse. Koitetaan nyt noilla, ehkä vielä ilmanohjaimet täytyy rakennella. Mahdollisesti etulevyjen päivitys Pf:n 2-osaisiin parin ratapäivän jälkeen, saisipa ainakin jousittamatonta massaa himpun pois jos ei muuta.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
XP8:t 360 euroa etu + taka
XP10:t 385 euroa etu + taka

Voi kun vielä olisikin noin halpaa mitä hintoja kauhistelin vuonna 2010. Suht pienillä jarruilla varustettuun autoon Carbotechin tarjous oli muutama päivä sitten 540 euroa XP10 eteen ja XP8 taakse...

Nyt joutuu kokeilemaan hinnan vuoksi EBC Yellowstuffia vaikka muutaman vuoden takaisen Orangestuff kauhukokemuksen jälkeen en olisi uskonut merkkiin enää koskevani. Saa nähdä riittääkö miten tehottomassa ja kevyessä autossa. Tehoa on tuskin puoliakaan tuosta Orangestuff ajasta joten aika eri tilanne.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Voi kun vielä olisikin noin halpaa mitä hintoja kauhistelin vuonna 2010. Suht pienillä jarruilla varustettuun autoon Carbotechin tarjous oli muutama päivä sitten 540 euroa XP10 eteen ja XP8 taakse...

Ei taida palan koko paljoa vaikuttaa. Talvella oli Alcon palat XP10+XP10 saman hintaiset.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Voi kun vielä olisikin noin halpaa mitä hintoja kauhistelin vuonna 2010. Suht pienillä jarruilla varustettuun autoon Carbotechin tarjous oli muutama päivä sitten 540 euroa XP10 eteen ja XP8 taakse...

Nyt joutuu kokeilemaan hinnan vuoksi EBC Yellowstuffia vaikka muutaman vuoden takaisen Orangestuff kauhukokemuksen jälkeen en olisi uskonut merkkiin enää koskevani. Saa nähdä riittääkö miten tehottomassa ja kevyessä autossa. Tehoa on tuskin puoliakaan tuosta Orangestuff ajasta joten aika eri tilanne.

Vuos sitten maksoin postien kera pikana kotiin noista 450e... xp10 eteen ja taakse.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Nyt joutuu kokeilemaan hinnan vuoksi EBC Yellowstuffia

Ei näistä oikein ole mihinkään kun aletaan tosissaan ajamaan. Jos ~10 asteen kelissä pito häviää muutaman kierroksen jälkeen 150 hv tehoisessa autossa niin onhan pala silloin aika syvältä.

Mikä mielenkiintoista Kemorassa tuntui että toimivat paremmin, mutta eivät taas pitäneet aluksi mitään pariin kierrokseen ja sitten paranivat.

Liian epävarmasti käyttäytyvä pala ollakseen oikeasti ratakäyttöön sopiva.

Colttiin on melko huono valikoima paloja markkinoilla, mutta nyt löysin CL-Brakes RC6 palaa vakiosatulaan sopivana. Sellaiset varmaan sitten seuraavaksi jos satulat eivät vaihdu.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Ei näistä oikein ole mihinkään kun aletaan tosissaan ajamaan. Jos ~10 asteen kelissä pito häviää muutaman kierroksen jälkeen 150 hv tehoisessa autossa niin onhan pala silloin aika syvältä.

Kun otin satulat irti selvisi että EBC Yellowstuff paloista oli kulunut kahdessa ratapäivässä noin puolet ja materiaalia puuttui sieltä täältä eli palan pinta oli pahasti kuopilla.

Ei voi muuta sanoa kuin että koko merkki on täyttä kakkaa ratakäytössä tämän ja parin vuoden takaisen Orangestuff kokemuksen perusteella. Saavat pitää jatkossa tunkkinsa minun osaltani.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Kun otin satulat irti selvisi että EBC Yellowstuff paloista oli kulunut kahdessa ratapäivässä noin puolet ja materiaalia puuttui sieltä täältä eli palan pinta oli pahasti kuopilla.

Ei voi muuta sanoa kuin että koko merkki on täyttä kakkaa ratakäytössä tämän ja parin vuoden takaisen Orangestuff kokemuksen perusteella. Saavat pitää jatkossa tunkkinsa minun osaltani.

Okei, eli eipä tainnut olla itselläkään mitään kummempaa vikaa. Mulla kesti 3-4 kierrosta Ahvenistoa ja yhden kerran en saanut edes pääsuoran lopussa menemään jarruja ABS:lle. Jäi vähän kuumottamaan.
EBC:n mainostama "Zero brake fade" ei taida ihan toteutua..

Mitähän noihin kolmosen jarruihin kannattaisi ostaa kun näistä aika jättää?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

MakeM sanoi
Okei, eli eipä tainnut olla itselläkään mitään kummempaa vikaa. Mulla kesti 3-4 kierrosta Ahvenistoa ja yhden kerran en saanut edes pääsuoran lopussa menemään jarruja ABS:lle. Jäi vähän kuumottamaan.
EBC:n mainostama "Zero brake fade" ei taida ihan toteutua..

Mitähän noihin kolmosen jarruihin kannattaisi ostaa kun näistä aika jättää?

Pf tai fedoro. Siis jos pääosin kadulla ajat.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Muutama viesti ylempänä mainittujen Yellowstuffien kunto kahden ratapäivän jälkeen. Tehkää itse johtopäätöksenne.
 

Liitetiedostot

  • 1421529877174-1.jpg
    1421529877174-1.jpg
    87.9 KB · Lukukerrat 416
  • 1421529962275-1.jpg
    1421529962275-1.jpg
    97.5 KB · Lukukerrat 394
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

pieni vertailu..



vasemmalle Carbon Lorraine RC8 palat, ajettu 4190 km

oikealle Performance Friction 0.93 palat, ajettu 4477 km

CL palat ajettu ~800 km rata-ajot (1 clubin ratapäivä + ehkä 4 h vapaat harjoittelut) loput tavallista (talvi-) ajoa

PF palat ajettu eniten radalla (3 clubin ratapäivää (Botnia + 2x Alastaro) + 7-8h vapaat harjoittelut)

HUOM! "Rata-ajot" sisältävät myös matkaa radalle ja takaisin kotiin...


CL paloilla tämän jälkeen ajettu vielä vajaa 3400 kilometriä (2 clubin ratapäivää (Kemora + Pesämäki) + ehkä 8 h vapaat harjoittelut)
Nyt näyttää tällaiselta:



(olisi helpompi verrata jos olisin poistanut teipin, tiedän... mutta otin kuvan vaan ittelleni tiedoksi ;D)


Voin vaan totea että tavallisella ajolla ei ne palat paljon kulu.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

^- Oli todella hyvän tuntuiset jarrut teidän autossa kun pääsin kokeilemaan viime kesänä. :peukku Älkää vaan menkö muuttamaan mitään...?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
^- Oli todella hyvän tuntuiset jarrut teidän autossa kun pääsin kokeilemaan viime kesänä. :peukku Älkää vaan menkö muuttamaan mitään...?

ei ainakaan pahempaan suuntaan ;D ;D

en usko että siihen tulee nyt mitään muutoksia.. levyissä on pieniä murtumia mutta valmistajan mukaan ei ole mitään hätää.. (sanoi vaan että voi johtua nopeasta jäähdytyksestä ?!? :eek:)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

[elle] sanoi
ei ainakaan pahempaan suuntaan ;D ;D

en usko että siihen tulee nyt mitään muutoksia.. levyissä on pieniä murtumia mutta valmistajan mukaan ei ole mitään hätää.. (sanoi vaan että voi johtua nopeasta jäähdytyksestä ?!? :eek:)

Ota kuva ? Ilmeisesti levyn pinnassa sellaista murtuman näköistä hilseilyä tai mitä se on ? Mulla ihan samassa kunnossa etulevyt , pitäis olla niin pitkään ihan ok kun vain levy pysyy suorana. Varmaankin kaksiosaisten ominaisuus , kaikki lämpö jää siihen levyyn kun keskiö on erillään ?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

[elle] sanoi
ei ainakaan pahempaan suuntaan ;D ;D

en usko että siihen tulee nyt mitään muutoksia.. levyissä on pieniä murtumia mutta valmistajan mukaan ei ole mitään hätää.. (sanoi vaan että voi johtua nopeasta jäähdytyksestä ?!? :eek:)

Te ajatte Carbon Lorrainen paloilla..? Itsellä jäi epäselväksi kummalla vedetään sitä isoo kovaa.. :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Niitä halkeamia alkaa tulemaan kun levyt käyvät tarpeeksi kuumana, ilmeisesti juurikin siinä jäähtymisvaiheessa.

Itse olen saanut muistaakseni kolme jarrulevyä halkeamaan tuollaisista pienistä säröistä lähtien. Tällöin kyseessä olivat pienet Evo 4 GSR vakiojarrut. Bremboista ei haljennut yhtäkään, tosin uusin levyjä aika usein. Eikä myöskään K-Sporttien kaksiosaisia levyjä haljennut. Mutta tuota pinnan säteittäistä säröilyä on tullut ihan joka levyyn kun on ollut tarpeeksi rajut palat ja kovaa käyttöä.

Kaikki halkeamiset ovat tapahtuneet levyn jäähtyessä ajon jälkeen varikolla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Ota kuva ? Ilmeisesti levyn pinnassa sellaista murtuman näköistä hilseilyä tai mitä se on ? Mulla ihan samassa kunnossa etulevyt , pitäis olla niin pitkään ihan ok kun vain levy pysyy suorana. Varmaankin kaksiosaisten ominaisuus , kaikki lämpö jää siihen levyyn kun keskiö on erillään ?



Ja Performance Frictionin kommentti oli: "This sort of disc crazing is no cause for concern, unless there is a proper crack. It can often be caused by regular heating / cooling cycles, and can sometimes be improved keeping the discs at a higher temperature. If you have any ducting on the car it could be better to run without it, so that the discs do not heat up and cool down so radically."


cubeqtio sanoi
Te ajatte Carbon Lorrainen paloilla..? Itsellä jäi epäselväksi kummalla vedetään sitä isoo kovaa.. :)

hmm... no, ainakin jos ei ole muuta saatavilla juuri silloin ;D ;D
Alastarolla oli kyllä PF:t. Carbonit ennen sitä mutta vaihdettiin PF:n palohin kun vaihdomme levyt. Mutta 4477 km jälkeen siis ihan finaalissa ja kunhan sitten käytetyt CL:t löytyivät hyllystä niin siihen vaan
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Jonkun verran säröilyä noissa levyissä. :O
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Ei pahat vielä, reiän kohdalta voi kyllä joskus haljeta.

Voiko jäädä leima saamatta mikäli levyt on tollasessa kunnossa?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

[elle] Poista tota kiinni palanutta kitkamateriaalia pois että näät missä kunnossa itse levy on.

Editoitu väärinkäsitysten välttämiseksi.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Lina ota mora käteen ja vuole tota kiinni palanutta kitkamateriaalia pois että näät missä kunnossa itse levy on.

Älä missään nimessä toimi näin miten yllä olevassa viestissä kehoitettiin !!
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Älä missään nimessä toimi näin miten yllä olevassa viestissä kehoitettiin !!

No älä kirjaimellisesti mut pointti oli et hio tuo kitkamatsku pois ni näet onko itse levy halkeillut.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
No älä kirjaimellisesti mut pointti oli et hio tuo kitkamatsku pois ni näet onko itse levy halkeillut.

Älä edelleenkään koske niihin levyihin !!


(............ :) ......)
 
Takaisin
Ylös Bottom