Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

whale sanoi
Akku autossa tosiaan oli täysin kuollut, kuten jo aiemmin nokonzok mainitsi ja uusi akku on työn alla.
Vartan D47 (60Ah),menee fyysisesti suoraan,kunhan napakengät vaihtaa (japsi pikkunavat).
Samalla kannattaa vaihtaa se alkupätkän maadoituspiuha,sitä menee n.25cm.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

whale sanoi
Noniin.. Nyt on Legnumi Vihdin maastossa odottelemassa lumien/suolan poistumista maisemasta.

Mää oon kans vihdistä, missäs päin? Kiinnostais nähdä livenä moinen peli :peukku
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

mystinengalant sanoi
Mää oon kans vihdistä, missäs päin? Kiinnostais nähdä livenä moinen peli :peukku

joo pistäs auto esille niin tullaan joukolla sitä ihastelemaan ;D olisihan sitä kiva nähdä jos vaikka ite sais ens kesäks uudempaa mitsuu. asun tässä lohjalla ja kattelen noita useampia evoja ni ei niitä tänne enempää tarvittais.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

ST sanoi
Vartan D47 (60Ah),menee fyysisesti suoraan,kunhan napakengät vaihtaa (japsi pikkunavat).
Samalla kannattaa vaihtaa se alkupätkän maadoituspiuha,sitä menee n.25cm.
ST: maadotuskaapeli menee pidemmälle, mitä katsottiin siellä varaosaliikkeen pihalla. Joten jättäisin ko piuhan vaihtamatta // tai tekee tupla johdotuksen.

Samalla joutuu modifioimaan akun pidikettä. hitsaan lisää tankoa väliin, tai sitten korvaa kiinnityksen jollain muulla metodilla.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
maadotuskaapeli menee pidemmälle, mitä katsottiin siellä varaosaliikkeen pihalla. Joten jättäisin ko piuhan vaihtamatta // tai tekee tupla johdotuksen.
Tiedän kyllä,mutta tuo alkupätkä onkin oleellisin (ja yleensä pahiten hapettunut).
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

mutta kun se eka kiinnitys ei ole mikään oikea maadoituspaikka, funkio on lähinnä pitää johdon nätisti rungon vieressä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
mutta kun se eka kiinnitys ei ole mikään oikea maadoituspaikka, funkio on lähinnä pitää johdon nätisti rungon vieressä.
No tekee siitä maadoituspaikan..

Ei tarvitse sitten edes niin pitkällä matkalla johdon paksuutta kasvattaa liiallisesti,kun ei vastusta tule.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Millois saada kuulla veropäätöksistä? :D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Niin kuinkas monta näitä on nyt Suomeen laivattu kerhon kautta? Ihan mielenkiinnosta kyselen. ::) Legnum olisi kyllä perheelliselle kuin nyrkki silmään... Millais näiden henkilöpaikkojen / kantavuuksien kanssa on käynyt..? ???
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

En ole vieläkään faktaa löytänyt, mutta joku innokashan voisi käyttää VR-4:n dynossa, jotta saisi tietää paljon vehkeessä on todellisuudessa tehoa. Onko siinä oikeasti "vain" se 205 kW vai onko samanlainen tapaus kuin esim. Nissanin RB26 twinturbossa, että oikeasti potkua on sitten ainakin 10-20 kW enemmän?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Voisin jossain välissä tuon oman Legun käyttää AMW:llä, jahka Samitsu saa sen kuntoon :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

260hp versio on nyt todella laiska, mitä ehdin ajaa. Youtubesta löytyy ozvr4 dynoday filmi ja foorumilta tulosten selittely topic jossa keskustellaan ko jutusta.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Voisin jossain välissä tuon oman Legun käyttää AMW:llä, jahka Samitsu saa sen kuntoon :)

Täällähän aiheutellaan suorituspaineita... ;) Ekan kerran näen sellaisen auton ja varmaan eka sellaisen korjaustoimi Suomessa... :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

samitsu sanoi
Täällähän aiheutellaan suorituspaineita... ;) Ekan kerran näen sellaisen auton ja varmaan eka sellaisen korjaustoimi Suomessa... :)

Onko kauhee valtionsalaisuus tää asia, notta saako kysäistä minkälaatunen korjaustoimenpide on kyseessä? :eek:
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

On erittäin salainen koska en tiedä itekään,tuskin mitään kovin vakavaa... :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MetanolMan sanoi
Onko kauhee valtionsalaisuus tää asia, notta saako kysäistä minkälaatunen korjaustoimenpide on kyseessä? :eek:

Kyseessä ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin mistä on täälläkin puhuttu. Eli ilmeisesti joku turbon letku vuotaa ja siitä sitten aiheutuu erinäisiä ongelmia mm. vaihdelaatikon suhteen. Samitsun kanssa oli jo aikasemmin puhetta, että kiinnostusta olisi päästä tuollaista Legua / Galanttia tutkimaan, joten nyt lyödään kaksi kärpästä yhdellä iskulla: minä saan auton kuntoon ja Samitsu pääsee rauhassa katselemaan mitä moinen laite pitää sisällään :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Terve. Olen uusi täällä ja eksyin tänne kaverini tämän topicin minulle lähettäneenä. Ihan kyselisin että mahtaako tätä galantin vr-4 mallia tai legnumia löytyä laisinkaan vasemman puolen ohjauksella? Autonahan tämä vanhalle 3000gt mitsun fanille olisi oivallinen käyttöauto. Ja entäpä tuo hinta. Melko heikosti näitä tuntuupi löytyvän euroopasta miltään sivustolta, englannista sitten mut oikean puolen ohjauksella.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tolihava sanoi
Terve. Olen uusi täällä ja eksyin tänne kaverini tämän topicin minulle lähettäneenä. Ihan kyselisin että mahtaako tätä galantin vr-4 mallia tai legnumia löytyä laisinkaan vasemman puolen ohjauksella? Autonahan tämä vanhalle 3000gt mitsun fanille olisi oivallinen käyttöauto. Ja entäpä tuo hinta. Melko heikosti näitä tuntuupi löytyvän euroopasta miltään sivustolta, englannista sitten mut oikean puolen ohjauksella.

Tervetuloa!

Ei löydy näitä autoja LHD:nä. Virossa on tehty konversioita, mutta muutostyö on hyvin suuritöinen ja siten melkoisen kallis. Käytännössä siis on opeteltava ajamaan apparin puolelta, mikä ei ole mikään ongelma.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

niinpä tietenkin. Tarvisi varmaan kokeilla joskus tuollaista vääränpuolen ohjausta. Isellä tilanne että ulkomailla duunissa ja verovapaa auto polttelee melko kovasti mielessä näin keväällä... Nuo ei kyllä pahan hintaisiakaan olisi, jotenkin tuntuu vaan ajatus vaihdekepin hämmentämisestä vasurilla niin oudolta että. Automaatti tietenkin jättäisi sen pois mutta sittenhän ei enää sportista puhuta..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tolihava sanoi
...Automaatti tietenkin jättäisi sen pois mutta sittenhän ei enää sportista puhuta..
Tuo on tietysti makuasia, mutta täytyy sanoa, että automaatti ei oman ajokokemuksen perusteella häviä manuaalille - melkeinpä päinvastoin - ja onhan siinä myös mahdollisuus itse pykältää, jos haluaa sen tehdä. Automaatti kyllä toimii kuin ajatus, eikä ainakaan itselle tullut mitään tarvetta alkaa hämmentämään keppiä. Kannattaa ainakin testata molempina versioina jos sellaiseen on suinkin mahdollisuus.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

joo, pitäisihän niitä kokeilla. Mutta automaatti ei taida juuri kestää lisää tehoa ymmärtääkseni, mitäköhän noista on revitty tehoa ilman isompia palikan vaihtoja? Japanissa tietty, eihän kukaan suomessa tietenkään lastuta... muuten noita audin 2.2 20v turboja vaihtoehtona mieles pyöritelly, tosin niistä vain lastulla se 280.

montakos olette noita nyt tilaillut muuten ja onko porukka ollut tyytyväistä?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Mulla on ollut tollainen 2,2 20v s2:nen jossa oli noin 300hp, ja täytyy sanoa että kyllä nää evot ainakin on paljon parempia ajaa vaikkakin on oikealla puolella ohjaus. Audin torsen jakolaatikko pistää puskemaan niin pirusti ja vaihde välitykset on tehty niin pitkiksi ettei ne alastarolle tai ahvenistolle sopineet, ainakaan mun mielestä. Ja noissa audeista tarvitsisi löytää sellainen jossa on 6lovinen laatikko kun ne 5loviset ei kestä viritystä tai sitten ostaa ur sen loota kestää mutta ne onkin sitten vähän hinnakkaampia.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tolihava sanoi
Mutta automaatti ei taida juuri kestää lisää tehoa ymmärtääkseni....

Työkaverilla on diesel automaatti Bemu jossa yli 560Nm väännöt. Kertoili että laatikko kestäis helposti 600 Nm oli sitä oikein saksasta asti selvitelly.
En tosin tiedä Mitsun lootista mitään...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Mitenkäs nämä galantit, niiden neliveto, onko se yhtä nerokas kuten evon ja subarun, jossa lyädään tehoa lisää sinne josta siitä iloa vai onko se sillain kuten muissa että jarrutetaan kunnes pitoa?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tolihava sanoi
Automaatti tietenkin jättäisi sen pois mutta sittenhän ei enää sportista puhuta..

Eikös käyttöauto ja automaatti kulje käsi kädessä? En ainakaan ite kolmen manuaalin jälkeen o katunu automaattia pätkääkään, vaatii vaan sen >300Nm että se toimii.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

-JP- sanoi
Työkaverilla on diesel automaatti Bemu jossa yli 560Nm väännöt. Kertoili että laatikko kestäis helposti 600 Nm oli sitä oikein saksasta asti selvitelly.
En tosin tiedä Mitsun lootista mitään...

Kyllä noita diesel-automaatteja on levinny lastuttamalla ja ilmeisesti vakiona. V8 bensalaatikot onkin sit kestävämpiä, ja V8 tuplaturbodieselit (740d), väännöt muistaakseni 620Nm.
Esim. yhdestä uudesta n. 40tkm ajetusta 530d oli levinny.. :/
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Axu sanoi
Kyllä noita diesel-automaatteja on levinny lastuttamalla ja ilmeisesti vakiona. V8 bensalaatikot onkin sit kestävämpiä, ja V8 tuplaturbodieselit (740d), väännöt muistaakseni 620Nm.
Esim. yhdestä uudesta n. 40tkm ajetusta 530d oli levinny.. :/

Audi A6 3.0 tdi:hin ohjelmoivat sellaisia 650nm vääntöjä. Kahdella suurimalla yleensä rajoitetaan kuitenkin pienemmäksi. Tässä on kyseessä ihan perinteinen automaatti. Ei taida nämä uudet kestellä sellaisia.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
*Suomalaiset jdm autojen välittäjät ottavat noin 40-50% välistä. 4 gradellinen 96/97 legnum täällä 7ke, oikea kustannus 3500e itse tilattuna (taxfree) Sama on kaikissa evoissa yms. Ei taida edes saada japanin auction sheettiä mukaan auton "Todellisesta" historiasta/kohtalosta/gradesta/kunnosta.

* Toki se jostain elanto on saatava
Tarjonta alkaa vastaamaan kysyntää (vai miten se nyt oli)..

www.nettiauto.com/1773694
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

ST sanoi
Tarjonta alkaa vastaamaan kysyntää (vai miten se nyt oli)..

www.nettiauto.com/1773694

Sen verran voin tähän kommentoida, että grade 4 manuaalia ei tähän hätään saa 3500 eurolla. Niissä alkaa olla tarjontaa sen verran vähän, että hinnat ovat olleet aika kovia.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Satuipa tuossa puhelin tänään pärähtään ja sieltä soiteltii EC5A:n ratista että manuaali tuntuu "laiskemmalta" kuin tomaatti ;)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
Satuipa tuossa puhelin tänään pärähtään ja sieltä soiteltii EC5A:n ratista että manuaali tuntuu "laiskemmalta" kuin tomaatti ;)

Kukas se sieltä soitteli?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Kukas se sieltä soitteli?
Joku tamperelainen,ja kohtahan sen sitten tuntee onko laiskempi,vai johtuuko siitä että mennään lähes ojanpohjien kautta..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Sen verran voin tähän kommentoida, että grade 4 manuaalia ei tähän hätään saa 3500 eurolla. Niissä alkaa olla tarjontaa sen verran vähän, että hinnat ovat olleet aika kovia.

Näinhän se on, tuokin 7100eur yksilö on asiakkaan kriteerien mukaan tilattu, mahdollisimman hyvä laitettiin tuolla annetulla budjetilla ja maksanut mansikoita jo japanissa... tässä tapauksessa hinnan on muodostanut asiakkaan tilaus, ei auton myyjä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Oliskos nyt kulunut riittävästi aikaa seuraavaan kimppatilaukseen?

Täällä olis yks halukas osanottaja, muuten täytyy kokeilla kuinka tuo onnistuis iteltä. :peukku

Onkohan mulla kulut selvillä edes suunnilleen suomen tulliin asti. Tullit ja alvit on selvillä kyllä.

Esimerkkinä noin hintoja mutta kuinka kaukana todellisuudesta. Yritin tuolla auto.co.jp sivujen laskurilla pyöritellä 12m3 auton mitalla. Onko multa jotain ollennaista puuttumassa tosta listasta.

Legnum VR-4 1998 max. Yen 520000
Fob kulut---------------Yen 90000
RORO-------------------Yen 78000
Laivaus vakuutus--------Yen 5500

Kuinkas nuo brokereiden sivuilla löytyvät koslat eroaa osto prosessissa tuosta huutokaupasta huutoon?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Sladde sanoi
Legnum VR-4 1998 max. Yen 520000
Fob kulut---------------Yen 90000
RORO-------------------Yen 78000
Laivaus vakuutus--------Yen 5500

Rahdin osuus on epärealistisen pieni. Todelliset rahtikulut Legnumin kokoiselle autolle ovat käsittääkseni 800-1000 euroa vakuutuksineen RORO rahdissa. Auto taas kuulostaa kalliilta. Myyjien sivuilla olevat autot eroavat huutokaupasta siten että ne ovat kalliimpia koska joku on ne varastoinut itselleen myyntiä varten ja siten ettet saa niistä puolueetonta tietoa koska myyjä on ainoa tietolähde. Helpointa on käyttää sellaista firmaa joka antaa sinulle suoraan CIF Hanko hinnan.

Listastasi puuttuu satamamaksut Hangossa jotka ovat luokkaa 150-200 euroa.

Varoituksena pitää mainita että täälläkin on ollut kaksi tapausta esillä missä saapunut auto oli eri auto kuin mitä sivuilla oltiin kaupattu. Käyttäkää siis hyvämaineisia ja isoja välittäjiä riskin pienentämiseksi.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

manualit:
1998 Galant VR-4-V EC5A 2500 F5 81,000 navy blue AC � 0.00 final: 567,000

1998 Galant VR-4 Type V 4WD EC5A 2500 F5 52,000 purple AAC srs ps pw 3.00 final 750,000
1998 Galant (awd) VR-4 TB EC5A 2500 F5 192,000 pearl AC ps pw 3.00 final 307,000

1998 Galant VR-4 EC5A 2500 F5 147,000 purple AAC srs ps pw 0.00 final 270,000

tomaattei:
1998 Galant (awd) EC5A 2500 FAT 127,000 pearl AC ps pw 3.50 final: 225,000

1998 Galant (awd) VR-4 TYPE-S EC5A 2500 FAT 117,000 violet AC ps pw 0.00 315,000

1998 Galant VR-4 EC5A 2500 AT 237,000 pearl AC � 0.00 final:195,000

1998 Galant 4WD VR-4 EC5A 2500 FAT 78,000 black AAC cs aw srs ps pw abs nav 4.00 final 457,000

1998 Galant 4WD VR-4 Type S EC5A 2500 FAT 71,000 pearl AAC cd tv aw srs ps pw abs ls nav 4.00 final: 415,000

Galant VR-4 Type V EC5A 2500 FAT 90,000 purple AC aw srs ps pw abs 4.00 final 375,000

tuos viimeset 1998 vuosimallit mitä myyty... grade 0 lähtee siis halval mut manuali grade 3 nousee jo alta 100tkm ajettuna...
1998 on jo kuiteki facelift..hinta siis on aika normaali. Ei yläkanttii jos meinaa ok kuntoisen tuoda.

edit: ja ai..kysees oliki legnumi mitä haetaa...no..niitä en o seurannu ni paljo...kuiteki varmaa hintaluokat samoissa ::)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Sladde sanoi
Oliskos nyt kulunut riittävästi aikaa seuraavaan kimppatilaukseen?

Täällä olis yks halukas osanottaja, muuten täytyy kokeilla kuinka tuo onnistuis iteltä. :peukku

Onkohan mulla kulut selvillä edes suunnilleen suomen tulliin asti. Tullit ja alvit on selvillä kyllä.

Esimerkkinä noin hintoja mutta kuinka kaukana todellisuudesta. Yritin tuolla auto.co.jp sivujen laskurilla pyöritellä 12m3 auton mitalla. Onko multa jotain ollennaista puuttumassa tosta listasta.

Legnum VR-4 1998 max. Yen 520000
Fob kulut---------------Yen 90000
RORO-------------------Yen 78000
Laivaus vakuutus--------Yen 5500

Kuinkas nuo brokereiden sivuilla löytyvät koslat eroaa osto prosessissa tuosta huutokaupasta huutoon?

For the record, itse en ole tässä muodossa kimppatilausta enää toteuttamassa. Mikäänhän ei tietenkään estä jotain toista tekemästä sitä.

Kuluista, auton hinta on ok, jos kyseessä on vähän ajettu face lift, muussa tapauksessa vähän yläkanttiin. FOB-kulut on hieman isommat, jos olet ensimmäistä tilausta tekemässä. RoRo-rahti on vakuutuksineen jotakuinkin tasan 800 euroa, eli n. 125 000 jeniä. Tullin ja alvin kanssa rahdin osuus on siis pyöreästi 1 100 euroa. Eli et aivan metsässä ollut :)

Perusjobbarilta ostaminen nostaa hintaa ylimääräisen välikäden kautta. Lisäksi tälläkin foorumilla on tullut esille ongelmia näiden suhteen. Kannattaa siis ainakin hyvin tarkkaan selvittää myyjän referenssit. Itse en lähtökohtaisesti voi suositella. Sen sijaan esim. mainitsemasi auto.co.jp (eli Autosquare) myy tietyn diileriverkoston autoja. Nekin ovat yleensä kalliimpia, mutta sieltä voi välillä tehdä löytyjäkin. Ainakin IBC tarjoaa vastaavaa palvelua. Nämä ovat turvallisia ratkaisuja, varoitus koskee lähinnä näitä Tradecarview-jobbareita.

Edit Harrille: Galantit ovat keskimäärin selkeästi kalliimpia kuin Legnumit.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Edit Harrille: Galantit ovat keskimäärin selkeästi kalliimpia kuin Legnumit.

ok..en o seurannu niitä. No enivei tuossa kuiteki tänhetkistä viimeviikkoje myytytietoa iso-G osalta...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tuo auton hinta oli lähinnä budjetti mihin oon varautunu ja muut tiedot pohjasin tuohon sivuston laskuriin ja mitä oon yrittäny noita eri brokereiden ym sivustoja lukien kaivaa piilokuluja esiin.

Olis tarkotus löytää joku hyväkuntonen mis olis kuitenki vannetta ja alustaa mahdollisesti jo laiteltuna.
Ja mieluusti facelifti S-malliki sais olla voihan se olla siellä sadantonnin rajapyykilläkin jos on nuo nokkaremelit ja vesipumppu hoidettuna.

Kuinkas tuo huutokauppa menettely menee silleen yksinkertaistettuna.
Vaikka kyllä sieltä taitaa ohjeistusta tulla kun rekisteröidyin tuonne auto.co.jp sivulle tänään.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tyypillisesti huutokaupoissa välittäjälle kerrotaan maksimihinta mitä olet valmis maksamaan jostain tietysti yksilöstä. Sitten joko saat auton tai et saa riippuen oliko huutosi tarpeeksi korkea.
 
Takaisin
Ylös Bottom