Kerhotoiminnan ihmettelyä

Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

evo6 sanoi
Osaisko tähän joku tämän palstan Pajeron tai Lx00n omistaja vastata siihen mikä on syy, että näille pajeroille yms malleille on oma palsta yleensä perustettu?

Mulla ei varsinaisesti ole tuohon vastausta eikä osaa eikä arpaa kyseiseen "kilpailevaan" toimintaan, mutta pari ajatusta tuon tässä yhteydessä julki.

Kävin kurkkaamaassa noita mainittuja sivustoja, DSM vaikutti enemmän omaltaan kun taas 4x4 tuntui olevan näköiskopio alkuperäisestä.

Tässä meidän foorumin rakenteessa olen jäänyt kaipaamaan ehkä vielä pidemmälle vietyä erittelyä aihepiireille. Nyt esim kaikki edes kaukaisesti lava-autoa muistuttavat ovat samassa ryhmässä ja sieltä ei välttämättä jaksa alkaa etsimään bensa-pajeroa koskevia topicceja. Eli Ällät omanaan, disunaperot ja bensanaperot omanaan. Kolmeen jako ei vielä suuresti muuta mitään muuta kuin tiedon etsimisen helpottumista ja sitä myöten todennäköisesti aktiivisuuden lisääntymistä.

Samaten Turbojen alle voisi ihan hyvin luoda omat alaryhmät, tonnarit mukaanlukien. Ei siinä mitään, on kiva lueskella Legu- ja Evo-juttuja, mutta oma osio kaikille voisi luoda jälleen lisää sitä oman mallin aktiivisuutta.

Tämä vain yksi hajatelma asiasta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

savihousu sanoi
kun taas 4x4 tuntui olevan näköiskopio alkuperäisestä.

Johtuneekohan foorumin skinistä, joka on sama kuin mcf:llä. Simple Machines:in oletusteema, johon ei tietääkseni kenelläkään ole yksin käyttöoikeutta. Mcf:n teema on kyllä pidemmälle rakennettu, mutta perusteema on sama. Niinkuin monessa muussakin foorumissa joka pyörii SM:llä.

Ja mitä tulee tuohon alkuperäisyyteen, idea ei ole suora kopio mcf:stä. Ajatusta voisi jalostaa vielä että minkäköhän kopio mcf sitten on. Kumpi oli ensin, muna vai kana. Turhaa provoamista.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
Johtuneekohan foorumin skinistä, joka on sama kuin mcf:llä. Simple Machines:in oletusteema, johon ei tietääkseni kenelläkään ole yksin käyttöoikeutta. Mcf:n teema on kyllä pidemmälle rakennettu, mutta perusteema on sama. Niinkuin monessa muussakin foorumissa joka pyörii SM:llä.

Ja mitä tulee tuohon alkuperäisyyteen, idea ei ole suora kopio mcf:stä. Ajatusta voisi jalostaa vielä että minkäköhän kopio mcf sitten on. Kumpi oli ensin, muna vai kana. Turhaa provoamista.

Jos sulla todella on noin suuri keilapallo haistimessa niin minä olen siihen täysin syytön. Provoa ei mielestäni saa postauksestani muuta kuin väkisin hakemalla, enemmänkin tarkoitus oli pohdiskeleva ja rakentava, kuten olisi saattanut kommentistani MCF:n rakenteesta koskien lava-autoja ym.

Objektiivisuutta näemmä turha toivoa tältä keskustelulta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

savihousu sanoi
Jos sulla todella on noin suuri keilapallo haistimessa niin minä olen siihen täysin syytön. Provoa ei mielestäni saa postauksestani muuta kuin väkisin hakemalla, enemmänkin tarkoitus oli pohdiskeleva ja rakentava, kuten olisi saattanut kommentistani MCF:n rakenteesta koskien lava-autoja ym.

Objektiivisuutta näemmä turha toivoa tältä keskustelulta.

Aivan samaa mieltä... niistäisit ny iso mies.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Ja semmonen vielä tuli mieleen, että kun tarjolla on varmasti paljon erilaisia "skinejä", niin miksi valita tietoisesti sellainen, joka on identtinen niin suuresti halveksumansa foorumin kanssa? Itse ainakin pyrkisin olemaan kaikin mahdollisin tavoin erilainen kuin se josta on tullut lähdettyä.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

savihousu sanoi
Jos sulla todella on noin suuri keilapallo haistimessa niin minä olen siihen täysin syytön. Provoa ei mielestäni saa postauksestani muuta kuin väkisin hakemalla, enemmänkin tarkoitus oli pohdiskeleva ja rakentava, kuten olisi saattanut kommentistani MCF:n rakenteesta koskien lava-autoja ym.

Objektiivisuutta näemmä turha toivoa tältä keskustelulta.

Ei ole hengitysteitten tukkeena mitään, takerruin tuohon mainostamaasi alkuperäistyyteen. Pyydän sinulta perusteita miten määrittelet mikä tekee mcf:stä alkuperäisen tässä tapauksessa. Ei riitä perusteeksi että mallilla on oma osionsa tässä kerhossa.

Mitä tulee tuohon objektiivisuuteen, se tapettiin jo tämän topicin alkumetreillä.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

savihousu sanoi
Ja semmonen vielä tuli mieleen, että kun tarjolla on varmasti paljon erilaisia "skinejä", niin miksi valita tietoisesti sellainen, joka on identtinen niin suuresti halveksumansa foorumin kanssa? Itse ainakin pyrkisin olemaan kaikin mahdollisin tavoin erilainen kuin se josta on tullut lähdettyä.

Syynä on 100% yhteensopivuus, eli (todennäköisesti) sama syy miksi ko. teema on käytössä myös mcf:llä. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuitenkaan tuo foorumin ulkoinen olemus ei ole se tärkein ominaisuus kokonaisuudessa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

No asiaa sen suuremmin tuntematta, oletan että tapahtumat ovat menneet seuraavalla tavalla;

Herra X on mukana MCF:n toiminnassa, hänellä on ideoita ja ajatuksia ja toiveita, mutta ehkä keinot toteutukseen puuttuvat. Kun kukaan muukaan ei niitä hänen puolesta tee hän tuskastuu ja perustaa oman foorumin jossa saa toteuttaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä kenenkään puuttumatta asiaan.

Tämä on provosoiva ja kärjistävä postaus, mutta tämän kuvan tilanteesta saa jos ei taustoja tunne ja minä en niitä tunne.

Jos Herra X lähtee Rouva Y:n luota ja perustaa perheen Rouva Ö:n kanssa, niin silloin Rouva Y:n kanssa ollut perhe oli se alkuperäinen ja Rouva Ö:n kanssa perustettu on uusioperhe... :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

savihousu sanoi
No asiaa sen suuremmin tuntematta, oletan että tapahtumat ovat menneet seuraavalla tavalla;

Herra X on mukana MCF:n toiminnassa, hänellä on ideoita ja ajatuksia ja toiveita, mutta ehkä keinot toteutukseen puuttuvat. Kun kukaan muukaan ei niitä hänen puolesta tee hän tuskastuu ja perustaa oman foorumin jossa saa toteuttaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä kenenkään puuttumatta asiaan.

Tämä on provosoiva ja kärjistävä postaus, mutta tämän kuvan tilanteesta saa jos ei taustoja tunne ja minä en niitä tunne.

Jos Herra X lähtee Rouva Y:n luota ja perustaa perheen Rouva Ö:n kanssa, niin silloin Rouva Y:n kanssa ollut perhe oli se alkuperäinen ja Rouva Ö:n kanssa perustettu on uusioperhe... :peukku

Suosittelen lukemaan keskustelua myös täältä jotta asiasta saisi mahdollisimman objektiivisen käsityksen.

EDIT: Juu sitä palstaa lukemalla saa TODELLA OBJEKTIIVISEN kuvan, kun sieltä on poistettu kaikki muut kuin perustajan viestit.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Tarkoitatko siis, että miksi tällä foorumilla on Pajero-palsta erikseen?

Jos tarkoitat, niin vastaus on: ihan samasta syystä kuin vaikkapa Lancer evo-malleille on oma palstansa. Eli ihan vaan siksi, että tekniikkajutut olisi jollain tapaa järkevästi luokiteltu samojen tai samankaltaisten mallien mukaan. Helpottaa tiedon etsimistä, eikö?

En tarkoittanut tämän palstan pajero osiota vaan tarkoitin juuri näitä muita erikseen perustettuja pajero keskustelupalstoja.

savihousu sanoi
Samaten Turbojen alle voisi ihan hyvin luoda omat alaryhmät, tonnarit mukaanlukien. Ei siinä mitään, on kiva lueskella Legu- ja Evo-juttuja, mutta oma osio kaikille voisi luoda jälleen lisää sitä oman mallin aktiivisuutta.

Tämä vain yksi hajatelma asiasta.

Tätä olen vähän itse kaivannut tuonne evo puolelle, että siellä olisi omat alueensa evo 1-3, 4-6 ja 7-10:lle ne kun eroaa toisistaan sen verran.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Toisaalta voisi jakaa enemmänkin, mutta toisaalta siittä tulee äkkiä haittaa.. Ällä ja Pajero perustuu samaan tekniikkaan ja alustaan hyvin pitkälti. Jos kyselee ällien puolella tai bensaPajeroiden puolella jotakin, niin mistä voi tietää, että DieselPajeromiehet käy enää lukemassa niitä ja sieltä se tarvittu tieto saattaisi löytyä.

Tällä hetkellä itseäni häirii jo yksi liiallinen jako. Tuo vanhat mitust osio. Ideana ihan jees ja joskus asiasta keskusteltukkin, en siis valita enää siittä, mutta muistan kerrankin kun yksi uusi jäsen mietti ongelmia Pajeron kanssa sähköpuolella. Sattumalata satuin itse sitä silloin lukemaan ja neuvoin parhaani mukaan ja vinkkasin tekemään uuden aiheen Pajero/ällä/dieselipuolelle. No kaveri teki siteen uuden kysymyksen tuonne -87 ja vanhemmat puolelle ja veikkaan, että ei saanut sen kummempaa apua sieltäkään. Jossakin välissä jo kirjoitin sinne, että modet ois siirtäny sen Pajeropuolelle, mutta niin ei käynyt. Toivottavasti kaveri sai apua ongelmiinsa, mutta tuskin jäi kauhean hyvä kuva foorumista.

Kyllähän tämä näin meidän vanhojen käyttäjien kesken toimii, mutta saattaa olla uusille vähän aikaa sekava. Tämän vuoksi pitäisi vähentää toisaalta jakoa, mutta toisaalta kuten evo6 kirjoitti, niin evoissa voikin olla jo niin paljon eroja, että voisi jakaa useampiin osiin. Evoja en niin hyvin tunne teknisesti että voisin varmaksi sanoa.

Onkohan tuo autosähkö-osio perustettu ihan yleissähköhommia varten, ei mallikohtaisia ongelmia varten? Onko sille käynyt niinkuin puolityhmille kysymyksille, että sinne on alkanut tulemaan vääränlaisia kysymyksiä? Eiköhän galantin sähkölasiongelmiin saisi paremmin tietoa galant-osiosta?


Tämä nykuyinen mallijaottelu on hyvä. on oma "foorumi" (eli osio) kaikille samanlaisille autoille, tai ainakin samantyyppisille, mutta sitten on nämä yleiset höpinät ja tapahtumat yms, jotka on kuitenkin tarkoitettu kaikille mitsuilijoille. Yleisen puolella näkyy aina mielenkiintoisia lehtijuttuja yms mitsuihin ja mitsun tulevaisuuteen liittyvää, mutta voin teknisiä murheitani jakaa tuolla Pajeroista/ ällistä/ dieseleistä tietävien kanssa.

Ja kimppatilauksesta: Jos joku keksii jotakin kimppatilattavaa näihin nokivasaroihin, jota lähes kaikki tarvitsevat, niin eiköhän tilata jos halvalla saadaan. Offi-osat toki kannattaa offi-palstan kimppatilauksella, koska offipuljut myy kaikenmerkkisiin autoihin osia ja sieltä saa enemmän tilaajia. Ja jos jotaki muutakin pitää tilata, niin onko kaupassa jotakin muihinkin mitsuihin käyviä, eli saisi täältä kaikkien mielenkiinnon? Vai onko olemassa jossakin pelkästään mitsun maastureihin keskittynyt yritys, josta ei muihn autoihin saa osia? Sieltähän siis mitsun nelivetoporukalla kimppatilausta tekemään..

Ei hyvällä, eikä pahalla ketään kohtaan. Tähän maahan yrittäjiä sopii ja yrittää pitää.. Itse viihdyn täällä ja lueskelen offipalstalla, mutta en siellä kirjoittele. Täältä on miltei kaikki tarvittava tieto saatu.. Antakaa poikien yrittää ja turha meidän on sinne puuttua. Saattaahan ne menestyäkkin, mutta se nähdään tulevaisuudessa. Ei kannata ehkä edes kirjoittaa enempää mihinkään tästä aiheesta, sillä kohta on molempien, sekä MCF:n että mitsu 4x4:n maine pilattu keskinäisellä nahistelulla. Kyllä on molemminpuolin käyttäydytty hieman ala-arvoisesti. Ja tänne kirjoitetut asiat mielletään koko foorumin mielipiteenä, vaikka kuinka kirjoittaisi, että o vain minun mielipide. Samoin mitsu4x4:n sivuille kirjoitettu ja tänne GSR:n kirjoittamat kommentit anatavat kuvan, että olisi koko sen foorumin mielipide, vaikka ei välttämättä ole kuin näiden kahden henkilön mielipide.

Tästä on nyt kehkeytynyt kahden foorumin välinen "sota" ja sanaharkka joka vain tahraa molempien foorumien mainetta ja hyvät ja rakentavat kommentit hautautuu tänne. Vaikka Niko ja Tiitus keskustelevatkin periaatteessa asiallisesti, niin pientä piikittelyä on nähtävissä. HUOMATKKA NYT ETTÄ ULKOPUOLISETKIN LUKEVAT NÄITÄ JA SIELTÄ SAATTAA SAADA VÄHÄN HUONON KUVAN TÄSTÄ TOUHUSTA.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Minun puolestani aiheen saisi lukottaa, poistaa sitä ei kannattaisi, jotta myöhemmin säästyttäisiin puolin ja toisin tuolta "kun kaikki on jo poistettu niin hyvä nyt on poskea soittaa kun mitään ei voi todistaa" -mentaliteetilta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Etua: resurssit. Sekä taloudelliset, että henkilö. Kohdeyleisön koko.

Mitä konkreettista etua offi ajajan kannalta vastaava pieni kerho pystyy tarjoamaan? Varsinkin, kun siellä on samat heput hommissa, kuin siellä isossakin on ollut?

Osittain totta. Tosin muutaman asian jätit huomiotta. Offikansan silmin, pelkästään siihen touhuun keskittynyt yhdistys on paljon houkuttelevampi liittyä, mitä tällainen joka asiaan keskittynyt yleisyhdistys. Nimikin jo kertoo mistä siinä hommassa on kyse. Täällä se ei ole niin taattua, että samanhenkistä porukkaa olisi riittämiin, kuten nyt ei ole ollutkaan vaan offailijat ovat kerääntyneet tyystin muualle. :)

Niko Päivinen sanoi
Päätöksenteon jäykkyys? MCFORC järjestetään vielä tänä vuonna. MCF:n jäsen, joka haluaa ottaa homman järjestääkseen ja osoittaa pystyvänsä hoitamaan homman, voi aloittaa saman tien threadin Pajero-puolelle ja saa budjetoidut resurssit käyttöönsä. Missä kohtaa tässä on sitä päätöksenteon jäykkyyttä? Jos sanotaan, että kerholla ei riitä resurssit johonkin, niin muistakaa toki, että kerho ja jäsenet eivät ole olemassa erikseen, vaan jäsenet OVAT se kerho. Osallistukaa ja olkaa aktiivisia.

Aivan niin. Jäsenet järjestävät, ja jäsenten on oltava aktiivisa, mutta jos ne offailijat eivät tietään tähän yhdistykseen löydä, niin paha siinä on mitään järjestää. Eli jostain syystä tätä ei koeta houkuttelevaksi yhdistykseksi offailijoiden silmissä. Pitäisikö ehkä laittaa sana kiertämään että tällaista toimintaa on tämänkin yhdistyksen puolella, kaikki eivät välttämättä tiedosta siitä vielä.

Nämä vain muutamia ajatuksia ja spekulaatiota mahdollisista syistä offailijoiden vähäisyyteen tällä puolella. ;) Itsekkin olen sitä mieltä, että kannattaisi ennemmin edistää kaikenlaista yhteistyötä kuin riidellä. Nahistelusta ei ole kenellekkään etua, päinvastoin.

Foorumin skiniä tuskin voi mitenkään matkimiseksi lukea, koska tämähän on SMF foorumin vakio skini, sitä ei tarvtise edes valita, vaan se on heti foorumin asennuksen jälkeen käytössä. Tuhannet foorumit ympäri maailman näyttävät täysin samalta, sama skini.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mä kommentoin nyt aktiivisena yhdistysihmisenä joka on istunut vuosikausia usean eri yhdistyksen hallituksissa ja ollut mm perustajana, puheenjohtajana ja tälläkin hetkellä istun varapuheenjohtajana.

Tämän suuntainen keskustelu on hyvin haitallista yhdistykselle, molemmille, niin uudelle kuin tälle vanhallekin. Sillehän ei nyt vaan voi mitään jos joku toteaa että yhdistys ei palvele omia tarkoituksia ja haluaa perustaa oman omia tarkoituksiaan paremmin palvelevan yhdistyksen. Mä kyllä ymmärrän hyvin molempia osapuolia mutta kaikista paras oli nyt vaan yrittää niellä kiukku ja tehdä yhteistyötä. Riitelemällä ei tule kuin harmia molemmille ja kerhojen maine kärsii pahan kolauksen.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

UITTO- sanoi
Dsm klubista/autoista sen verran, että sehän ei periaatteessa puhtaasti mitsun tuote edes ole.

Oijotaan nyt hieman vääriä käsityksiä.

91 siirtyi dsm osakkeet mitsulle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond-Star_Motors

Japanilaista engineeriä lähes kaikki ;)

http://www.full-boost.net/DSM.jpg
http://www.full-boost.net/DSM2.jpg

Ainoostaan jenkkiläinen ex hampurilaistyöntekijä / maanviljelijä pultannut eclipsen kasaan :p

http://books.google.com/books?id=5jNyMyyulnsC&pg=PA138&dq=dsm+mitsubishi+fast+food&ei=a1nbSpqfLqCCygSK44jADg&hl=fi#v=onepage&q=dsm%20mitsubishi%20fast%20food&f=false
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Meinasin käydä kattelemassa tuota mitsubishi4wd kerhon sivua, mutta nytkö se on sitten ajettu alas ??? Ei ainakaan minun exproileri selaimella sinne päässy.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

MitsuMi sanoi
Meinasin käydä kattelemassa tuota mitsubishi4wd kerhon sivua, mutta nytkö se on sitten ajettu alas ??? Ei ainakaan minun exproileri selaimella sinne päässy.

Veikkasin että kyllä se sivusto pystössä on, mutta taitaa pyöriä Tiituksen omalla tietokoneella web-serveri,
joten jos sinne enemmän kuin kaksi käyttäjää yhtä aikaa ryntää (GSR ja/tai Tiitus) voi olla ongelmia vaste-aikojen suhteen.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Hassu juttu, juuri kun oli noista resursseista jotain puhetta...


Aloitusviestissä luki viime aikoina. Onko kyse tosiaan vuonna 2004 perustetusta palstasta vai onko jotain muutakin vielä jossain?

Tarkoitin että viime aikoina on pintaan pulpahtanut toinen (=sen toisen aiemmin perustetun seuraksi). En tarkoittanut, että ne molemmat olisi äskettäin perustettu.

Dsm klubista/autoista sen verran, että sehän ei periaatteessa puhtaasti mitsun tuote edes ole.

Noh, minusta Mitsubishi Eclipse on hyvinkin Mitsun tuote, käytännössä coupe Galant. Jopa klubin säännöissä on aikojen alusta lähtien toivotettu (=erikseen mainittu) DSM-autoilijat tervetulleeksi Mitsubishi Clubiin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mistään sen enempää tietämättä niin on melkoiseksi asemasodaksi räjähtänyt tämä aihe...
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Minusta tässä taas ei ole mitään riitelyä, lähinnä keskustelua.

edit: riitelyä = sotaa
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

MitsuMi sanoi
Meinasin käydä kattelemassa tuota mitsubishi4wd kerhon sivua, mutta nytkö se on sitten ajettu alas ??? Ei ainakaan minun exproileri selaimella sinne päässy.

Palvelin oli alhaalla, taas toimii.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
Suosittelen lukemaan keskustelua myös täältä jotta asiasta saisi mahdollisimman objektiivisen käsityksen.

Lueskelin pikkasen tota ja jokseenkin sanoisin et aika suoraa vittuilua välillä :nykii
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

J. Puhakka sanoi
Veikkasin että kyllä se sivusto pystössä on, mutta taitaa pyöriä Tiituksen omalla tietokoneella web-serveri,
joten jos sinne enemmän kuin kaksi käyttäjää yhtä aikaa ryntää (GSR ja/tai Tiitus) voi olla ongelmia vaste-aikojen suhteen.

Sun ei kannata ottaa kantaa mihinkään jossa joutuu tekemään päätelmiä, faktaa pöytään tai jos sitä ei löydy niin älä avaa suutasi ;) Tämä oli henkilökohtainen mielipide.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Jokseenkin alkaa keskustelu vaikuttamaan yhä enemmän vain siltä, että kyseessä on enemmän henkilökemioiden ongelma kuin niinkään kerhotoiminnan ongelma.

Vetäkääs nyt hetki henkeä, nukkukaa yön yli ja miettikää hetki, miten asiaa kannattaisi jatkaa niin että rakennetaan eikä hajoteta.

(olen myös käytettävissä ensi kuntavaaleissa, tuli niin hienoa BSää) ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

" MCF:n taholta tullut hyökkäys foorumia ja tulevaa yhdistystä vastaan. Poistetanko viestit ja niiden aloittaja? "

Heh, ei s**t**a jätkät. Mitä sieniä te syötte? Jos on kotimetsän kamaa niin mulle kans. Yhteystiedot löytyy tuolta toisaalta.

Eli tämä mikä meillä on normaalia keskustelua on teillä hyökkäys ja syy pistää polli pystöön (jos nyt tuosta pollista osaan oikein hahmotta) että kaikki mahdollinen kritiikki, asioiden oikaisut, keskustelu ja käyttäjä(t) poistetaan.. Ihan hyvä alku teidän herrasmies-yhdistykselle.. Pisteet siitä.

Itse en alennu nuin alas ja annan omalta osaltani asian olla. (ie. täällä ei tarvi pelätä että tulee jotain "poistetaanko käyttäjä GSR ja hänen viestinsä koska hän on kommentoinut halventavasi ylläpidon päätelmien teko kyvystä"-äänestyksiä.). (Ja luonnollisesti myönnän virheeni reilusti , sivusto EI ilmeisesti enään pyöri käyttäjän omalla koneella)

Onnea valitsemallenne hevimusiikin ja viinan huuruiselle tielle. :peukku Tämä oli henkilökohtainen mielipide.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

J. Puhakka sanoi
Heh, ei s**t**a jätkät. Mitä sieniä te syötte? Jos on kotimetsän kamaa niin mulle kans. Yhteystiedot löytyy tuolta toisaalta

Ei me sitä sulle kerrota, omat reseptit nääs. Hommaa omat sienes ;)

Onnea valitsemallenne hevimusiikin ja viinan huuruiselle tielle.

Hevi on hyvää mutta viinaa en juo, olut on mun osasto. Tiituksen puolesta en sano mitään.

Oli pakko heittää vähän huumorin puolelle välillä. ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
Ei me sitä sulle kerrota, omat reseptit nääs. Hommaa omat sienes ;)

Hevi on hyvää mutta viinaa en juo, olut on mun osasto. Tiituksen puolesta en sano mitään.

Oli pakko heittää vähän huumorin puolelle välillä. ;D

;D :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Ei olisi kovin hyvä alku jos resurssit kaatuu jo sivun pystytykseen. Pienen yhdistyksen tarpeisiin riittää 50€ vuodessa maksava webbihotellipalvelu, joten empä usko että ne resurssit siihen sentään loppuu . . .

Täällä keskustelu on päällisin puolin asiallista. En tiedä ovatko kaikki täällä vastailleet lukeneet tiituksen vastineita aiheeseen, voisi olla ihan hyvä ajatus jos haluaa tasapuolisemman kuvan. :)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

masa- sanoi
Ei olisi kovin hyvä alku jos resurssit kaatuu jo sivun pystytykseen. Pienen yhdistyksen tarpeisiin riittää 50€ vuodessa maksava webbihotellipalvelu, joten empä usko että ne resurssit siihen sentään loppuu . . .

On tuo domain pyörinyt tuolla jo hyvän aikaa, ja vähän ongelmainenhan tuo palveluntarjoaja tuntuu olevan.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
On tuo domain pyörinyt tuolla jo hyvän aikaa, ja vähän ongelmainenhan tuo palveluntarjoaja tuntuu olevan.

On ollut aina, muutaman sivuston kokemuksella voin kertoa. Lisäksi heidän hallintatyökalut on ihan p*rseestä. (tai oli ainakin vielä muutamia vuosia sitten, tuskin on muuttunut)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

JUU HEI HALOO! :seina

nm. Tamus on ihan oikeassa tämän tapainen sotiminen aiheuttaa vaan hallaa kummallekkin clubille! :seina

Mahtaakohan kukaan tietää miksi aikoinaan Tampereelle perustettiin MMC? jonka perustajajäsenistä suurin osa irtautui TAMua:sta Miksi? Asiahan ei liity mihinkään automerkkiin mutta luulen että samasta asiasta mahdollisesti on kyse.
Ei erkautuminen silti estänyt yhteistyötä vaan edes auttoi molempia osapuolia MMCssä pystyttiin järjestämään lukemattomia ajotapahtumia enemmän koska koko porukka oli keskittynyt pelkästään yhteen osa-alueeseen.
En silti välttämättä ymmärrä miksi kenenkään kannattaisi erkautua kummastakaan klubista vaan puhaltaa yhteen hiileen.
Allekirjoittanut on itsekkin harrastanut eri autourheilumuotoja sekä ollut myös monessa mukana.

ps. Sotakirveet santaan
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mainittakoon, että MCF ei ole sotajalalla kenenkään kanssa tämän asian tiimoilta. Esitetyt mielipiteet ovat esittäjiensä omia, ei kerhon virallisia kannanottoja.

Henkilökohtaisesti pidän Päivisen huomautuksia ihan aiheellisena. Toivotan vilppittömästi onnea uudelle yhdistykselle, mutta pidän hieman kyseenalaisena aloittaa homma esittämällä varsin perättömiä väitteitä meidän toiminnasta. Jos olo täällä ei miellytä, jokainen on vapaa lähtemään haluamaansa suuntaan, mutta paskan puhuminen ei ole kovin asiallista.

En malta olla vielä toteamatta, että tässä tuntuu olevan "naapurilla" toiveet vähän korkealla. Minulle on jäänyt kuva, että yhdistyksen pystyyn saamisen jälkeen alkaisi ajopäiviä, kimppatilauksia, teknisiä artikkeleita ja muuta mukavaa tipahtelemaan taivaasta ja sitten kaikilla on mukavaa. Kuten sanottu, toivotan vilpittömästi onnea matkaan, mutta toivottavasti ei tule pahoja pettymyksiä.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

nokonzok sanoi
pidän hieman kyseenalaisena aloittaa homma esittämällä varsin perättömiä väitteitä meidän toiminnasta.

Asiaa voi aivan vapaasti käydä kommentoimassa kiistellyllä foorumilla niinkuin Niko teki, "omasta pihasta" on helppo heitellä yleismaallisia vihjailuja.
Minulle on jäänyt kuva, että yhdistyksen pystyyn saamisen jälkeen alkaisi ajopäiviä, kimppatilauksia, teknisiä artikkeleita ja muuta mukavaa tipahtelemaan taivaasta ja sitten kaikilla on mukavaa.
Foorumin sivuilta voi käydä lueskelemassa näitä asioita niin voi puhua sen pohjalta mitä on lukenut, ettei tarvitse puhua senpohjalta mitä on kuullut.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, politikointi foorumin synnystä ei kuulu minulle, mutta kun puhutaan perättömistä väitteistä niin siihen olisi kyllä parempi olla esittää yksilöityjä asioita. Toisten kirjoituksiin ja väitteisiin on helppo tukeutua mutta niihinkin pitäisi löytyä perusteet, mielummin ihan omasta päästä. Mutta mielipiteitähän nämä kaikki on, niinkuin jo aiemmin kirjoitettiin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
..mutta kun puhutaan perättömistä väitteistä..

Sanon nyt tämän vielä, kun hieman tökkii tuo kaksinaamaisuus: nämä ovat siis leikkauksia tältä teidän "omalta pihalta" jossa puhutaan vain ja ainoastaan totuutta.
Ja jos kohtelu on sama ja parhaimmillaan tunnuksen ja viestien poisto, niin miksi ihmeessä siellä kukaan haluaisi kommentoida siellä yhtään mitään? Ja parasta on että, ette näe edes tuossa mitään väärää..

MCF:n taholta tullut hyökkäys foorumia ja tulevaa yhdistystä vastaan. Poistetanko viestit ja niiden aloittaja?
Miten keskustelu/asioiden oikominen/kysymykset on hyökkäys? Ja ennenkaikkea väitetään ja annetaan olettaa että tässä olisi joku isommin masinoitu "hyökkäys"?

Ei, toisen yhdistyksen hallituksella on oikeus tulla kertomaan mitä tällä foorumilla tehdään.
Missä MCF hallitus on kertonyt yhtään mitään virallisesti? Teillä on ollut myöskin tiedossa että Niko on liikkeellä yksityishenkilönä. Silti kirjoitetaan aiheesta niinkuin asia ei näin olisi? Joka tapauksessa hyvä tapa pedata mahdollista tulevaa yhteistyötä :peukku

Itsekkään en ymmärrä kuka tässä nyt oikein on sotajalalla ja kenen kanssa? Mutta yhtenä osapuolena ei varmasti ole MCF ry. Täällä nyt vain sattuu olemaan sana vapaa kun toisaalla kovasti äänestetään ilmeisesti väärien mielipiteiden/viestien/käyttäjien poistosta. Tältä foorumilta ei ole ikinä poistettu yhtään käyttäjää ylläpidon toimesta vaikka näin moni erheellisesti luuleekin.

Itsekkin henkilökohtaisesti toivon teille parasta jatkoa. Olkoon tulevat lukuisat ajopäivät, toistuvat kimppatilaukset ja artikkeleiden ehtymätön tulva armollisia. :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ihan totaalinen repeeminen kyllä mulla...
tämä kuuluu huumori osastolle... ;D

aamu murot on pissuttu molemin puolin.

tosin pakko ottaa kantaa.
itse en lue kuin tätä foorumia, en yksinkertaisesti jaksa lukea montaa eri foorumia.
mullakin on tunnu (ainakin ollut) dsm "lupille" mutta tuskin on voimassa enää

onko siitä sitten mitään hyötyä että porukka imee viherkasveja ja tekee omia
foorumeita?
oma mielipide on ettei ole hyötyä.
meitä on kuulkaas niin vähän suomessa että saattaa tälläsellä menolla loppua
kaikki :'(

nikolle, älä välitä antaa tehä mitä tekevät, ei voi asialle mitään.
meitä on pian monta clupia ;D
lanceri porukka
legnum porukka
galant porukka
coltti porukka
outtis porukka
l200 porukka
pajero porukka
ja tuskin sitten evo ja normi lancerit saman katon alle sopivat :nykii

joka tapauksessa huvittavaa :nykii
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niin..antakaa "poikien" yrittää.. saahan sitä kaveriporukalla kahdestaanki mennä offaan tms :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Harri K sanoi
Niin..antakaa "poikien" yrittää.. saahan sitä kaveriporukalla kahdestaanki mennä offaan tms :peukku


JEP JEP !! ;D ;D ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=20033
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
Foorumin sivuilta voi käydä lueskelemassa näitä asioita niin voi puhua sen pohjalta mitä on lukenut, ettei tarvitse puhua senpohjalta mitä on kuullut.

Tuossa kun nopsasti kävin laskemassa, niin 184 viestiä on tuolla foorumilla, notta eipä siinä kellään kauaa nokka tuhise niitä lukiessa ja kuvaa muodostaessa...

Enkä minäkään ymmärrä tuota mustan vääntämistä valkoiseksi, siellähän seisoo nuo moneen kertaan lainatut fraasit ihan kaikkien nähtävillä, ei niitä täällä kukaan ole omasta hatusta vetäissyt.

Tässä nyt vaan on hyvä esimerkki siitä, että sitä niittää mitä kylvää...
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Lueskelinpahan joutessani tämänkin topicin... Olikohan DNSF:n puolella ikinä samanlaista myrskyä vesilasissa? ::)

Antaahan ihmisten perustella omia klubejansa jos haluavat.

LOL s**tana
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Piti nyt oikein kirjautua tänne foorumille jotta pääsen sanomaan sanottavani.
Kirjoitan tänne vain tämän yhden viestin ja pahoittelen jo etukäteen että
siitä tulee niin pitkä.

Ehkä kaikki eivät halua käydä lukemassa tuolta 4x4 foorumilta mitä asiasta
on kirjoitettu, niin kopsaan tähän mitä kirjoitin:

Mitsubishi 4x4 autoilijat tarvitsevat yhdistyksen joka ajaa vain heidän asiaansa.
Isot yleismerkkikerhot ei tee niitä asioita joita he tarvitsevat.

Asioita joita yhdistys voisi tehdä:

- Ajopäiviä, omia ja voisi osallistua offroad-tapahtumiin porukalla
- Miittejä
- Yhteisostoja, ulkomailta tilaamalla saa osia paljon halvemmalla
- Neuvontaa auton korjaamiselle tai muutoksille esim. maastokäyttöön

Eli asia koskee vain ja pelkästään maastureilla ajavia mitsuilijoita.
Huomaa myös että puhutaan yhdistyksestä joka ajaisi asioita, ei niinkään foorumeilla
käytävästä keskustelusta, siis ihan oikeista livenä tapahtuvista asioista ei virtuaalisti.
Tässä ei tietenkään ole kaikkia asioita, joita voisi maastoautoilijat tehdä ja toteuttaa.

En lähde tässä nyt ketään arvostelemaan vaikka kaikkea kummallista on minusta sanottukin.

Jos MCF nykyisin tekee jo kaikki yllä mainitsemani asiat, niin hienoa! Sitten on asiat muuttuneet
ihan totaalisesti. Vaikka Päivinen väittääkin että olen keksinyt ajopäiväkäsitteen uusiksi, joidenkin
ihme minuuttimäärien mukaan, niin kerron tässä nyt kuitenkin miten yleensä offiporukat
ajopäiviään viettää.
Yhdelle pienelle paikkakunnalle perustetun yhdistyksen toiminta lyhkäisyydessään:
Homma alkoi sillä että offi-henkiset henkilöt henkilöt halusivat ajaa kimpassa ja sopivat
offi-palstalla sitten järjestelyt, hommasivat ajoalueen jonne lähdettiin. Nuo ajopäiväthän ovat
samalla myös vähän niinkuin miittejä, siellä grillataan kyrsää ja juodaan kaffetta. :)
Oliko tällä porukalla 1 tai 2 ajopäivää pienelle joukolle autoja?
Ei, vaan heti toiminnan ensimmäisenä vuotena automäärä oli toistakymmäntä ja ajopäiviä
järjestettiin lukuisia (enemmän kuin kymmenen). Sen jälkeen toiminta on lisääntynyt, kaikki
halukkaat ovat päässeet mukaan, vaikka ilman autoa, vaikka appariksi. Sen lisäksi porukka on
käynyt offi-tapahtumissa ajamassa ja ovat olleet mukana järjestämässä kilpailuja. Nykyään
autokuntien määrä lienee lähempänä kolmeakymmentä (harvoin edes puolet on ehjinä ja mukana).

Samanmoista innostusta olisi kiva nähdä myös mitsuilijoiden kesken.
Se mitä tarkoitin ajopäivillä Mitsubishi 4x4 porukan ja muiden halukkaiden suhteen olisi ollut seuraavaa:
Valtakunnallisesti olisi voinut järjestää joitakin yhteispäiviä esim. pohjosessa ja etelämmässä, niin olisi
useimmilla ollut mahdollisuus osallistua. Tämän lisäksi olisi tuettu paikallisia "alajaostoja" hankkia ajoalueita ja
järjestää ajopäiviä. Myös osallistumiset erinlaisiin offroad-tapahtumiin mitsuporukalla olisi ollut kiva nähdä.
Tällaisia ovat mm. vakioautosafarit ja miksei joihinkin kilpailuihinkin, myös osallistuminen naapurimaiden
offitaphtumiin tai jopa omien safarien järjestäminen vaikka venäjälle.
Näitä kaikkia järjestetään jatkuvasti, mitsuja niissä on vain valitettavan vähän.
Tiedän että näihin tapahtumiin olisi ollut osallistujia, kun ne olisi hoidettu oikein, toki se vaatii
taustalle porukkaa joka tekee asian eteen kovasti töitä.

Miiteillä en tarkoittanut niinkään huoltoasemakahvitteluja, joskin nekin ihan mukavia ovat, vaan
vaikkapa isojen offi-tapahtumien aikana miittaamista tai juurikin noihin ajopäiviin kokoontumista.
Siis edelleen puhutaan vain maasturi miehistä ja naisista, jutut on kuitenkin aika erilaisia kuin muilla.

Yhteisostoille löytyy monia hyviä kohteita ja rahansäästöä, vaikkapa briteistä tilaamalla monia
osia saa lähes puoleen hintaan, toki osia voi myös teettää tai valmiina ostaa suomesta.

Tuo autojen rakentelu on kans semmonen että siihen yhdistys voi vaikuttaa paljon.
Artikkeleita ja oppaita voidaan kirjoittaa ja niitä löytyykin netistä monia, muutama minunkin tekemä.
Kuitenkin tätä asiaa voi parhaiten edistää oikeastaan noilla ylläolevilla tapahtumilla, niissä
pääsee näkemään toisten rakenteluja, sekä keskustelemaan niistä. jne. Toki olisi voitu
järjestää monenmoista muutakin tämän tiimoilta.

Nämä asiat ovat vain oikeastaan jäävuorenhuippu. Paljon harrastamista olisi jos asiat vaan tehtäisiin.
Minä tätä yritin ja selkään puukottajia tuntuu riittävän.

Eipä tämä minua haittaa yhtään, päinvastoin asia sopii minulle mitä parhaimmin.

MCF on Päivisen suulla luvannut järjestää maasturisteille tätä toimintaa, vai onko sitä jo järjestetty?
En tietenkään sano miten sitä tulisi järjestää, vaan kerroin miten minä olin ajamassa asiaa.

Toivottavasti MCF:n maasturimiehet eivät tästälähin ole hiljaa vaan vaativat jäsenmaksuilleen
vastinetta.

Inhoan väittelemistä ja riitelyä, enkä tätäkään polemiikkia aloittanut, sensijaan lopetan sen nyt.
Heitän pallon nyt tänne. Katsokaa tapahtuuko täällä mitään ja kuka oikeesti harhauttaa ja ketä!

Itse jatkan harrastamista entiseen tapaan, mutta jos ensivuonnakaan (vuoden sisällä) mitään merkittävää ei
tapahdu, olen kenties mukana avustamassa ja edistämässä mitsuoffailuja entistä innokkaammin muualla.

En lue enkä vastaile tällä foorumilla, mutta yhteyttä voi ottaa tai tulla juttelemaan jonkun
mutaprunnin reunalle jos taphatumissa minut näät.

Mukavia talviajokelejä kaikille
Terveisin Timo N.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Pitääkin sitten alkaa järkkäämään näitä offitapahtumia kun niin on kerran luvattu koko MCF kerhon puolesta. Pitääkö nyt sitten vain verrata kalentereita tämän "toisen foorumin" kanssa ettei mene pahasti päällekkäin nämä offailut?Olisiko n. kerran kuukaudessa vai haluatteko että on joka viikonloppu jotain? Koska lähdetään Venäjälle, siellä se meno on ihan toista luokkaa kuin täällä :driver

Tulee vain kummasti mieleen lause eräältä henkilöltä " voi kun täälläkin päin joku järjestäisi" mutta ei tietenkään itse vaivaannu tekemään asian eteen mitään :peukku
Hyvähän sitä on huudella että pitäs ja pitäs, vali vali. Vain Päivinenkö näitä kaikkia tapahtumia järkkää ja hoitaa?Onhan hän sentään kyllä koko tämä MCF kerho.

Ps. Pitääkin perustaa ihan ihka oma Pätkis kerho. Se kun olisi niin ihquu ;) Voidaan tehdä yhteistyötä sitten kaikkien meidän, teidän ja miksei noidenki kerhojen kesken :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Tiituksen viestistähän saa oikein mukavasti uusia ideoita ja inspiraatiota mitä voidaan alkaa tekemään :peukku
Meidän kerhossahan on on paljon maastureita ja näistä kiinnostuneita niin kaikki löytyy saman katon alta, ei tarvi erikseen liittyä muuhun "kerhoon". Jäsenmaksulleen saa varmasti vastinetta.

Eli näitä mukavia talviajokeliä odotellessa :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mitsubishi 4x4 autoilijat tarvitsevat yhdistyksen joka ajaa vain heidän asiaansa.
Isot yleismerkkikerhot ei tee niitä asioita joita he tarvitsevat.

Asioita joita yhdistys voisi tehdä:

- Ajopäiviä, omia ja voisi osallistua offroad-tapahtumiin porukalla
- Miittejä
- Yhteisostoja, ulkomailta tilaamalla saa osia paljon halvemmalla
- Neuvontaa auton korjaamiselle tai muutoksille esim. maastokäyttöön

Jos MCF nykyisin tekee jo kaikki yllä mainitsemani asiat, niin hienoa! Sitten on asiat muuttuneet
ihan totaalisesti.

Pelkästään albumia katselemalla voit itse todeta kaksi ensimmäistä kohtaa. Ai niin, paitsi että emme voi käyttää sanaa ajopäiviä (monikossa), koska MCFORC on tähän asti ollut vain kerran vuodessa. Ja paitsi että miitti ei ole miitti jos se tapahtuu huoltoasemalla ja ei koske PELKÄSTÄÄN maasturiporukkaa. Minulla on laskut ja kuitit isosta yhteisostosta. Ai niin, paitsi sitä ei voi laskea, koska kyseiseen tilaukseen ei kukaan ottanut Pajeroon käypiä osia. Neuvontaa. No, en keksi miksei tätä muka ole tehty, mutta varmaan siihenkin joku selitys löytyy. Minun puolestani jokainen voi tehdä omat päätelmänsä ylläolevan lainauksen paikkaansapitävyydestä.

Homma alkoi sillä että offi-henkiset henkilöt henkilöt halusivat ajaa kimpassa ja sopivat
offi-palstalla sitten järjestelyt, hommasivat ajoalueen jonne lähdettiin. Nuo ajopäiväthän ovat
samalla myös vähän niinkuin miittejä, siellä grillataan kyrsää ja juodaan kaffetta.
Oliko tällä porukalla 1 tai 2 ajopäivää pienelle joukolle autoja?

Miten nuo pari ensimmäistä lausetta tuovat etäisesti mieleeni jonkin MCF:n tapahtuman? No, sehän on tietty aina järjestävien vika, jos autojen määrä jää pieneksi, eikö?

Ei, vaan heti toiminnan ensimmäisenä vuotena automäärä oli toistakymmäntä

Ja kaikki olivat Mitsuja? Wau. Jos eivät olleet, niin miksi käytät tätä esimerkkinä tässä keskustelussa?

..omien safarien järjestäminen vaikka venäjälle.

Ehkä se tosiaan on niin, että MCF ei vaan osaa ajatella tarpeeksi laajasti. Parkanoon ei jaksa tulla kuin kourallinen, mutta Venäjän safarille olisi varmasti tunkua? Jos kaavailemasi yhdistys järjestää tuollaisia, niin silloin on kyllä myönnettävä, että MCF ei ole sellaisia järjestänyt. Onnea matkaan.

Yhteisostoille löytyy monia hyviä kohteita ja rahansäästöä, vaikkapa briteistä tilaamalla monia
osia saa lähes puoleen hintaan, toki osia voi myös teettää tai valmiina ostaa suomesta.

No näinhän se on. Missä täällä MCF:n foorumilla muuten kielletään järjestämästä kimppatilauksia esim. Pajero-osille? Ja jos tilaukseen ei löydy sillä kertaa osallistujia, niin sehän on automaattisesti yhdistyksen vika?

Tuo autojen rakentelu on kans semmonen että siihen yhdistys voi vaikuttaa paljon.
Artikkeleita ja oppaita voidaan kirjoittaa ja niitä löytyykin netistä monia, muutama minunkin tekemä.

Kuten aiemmin jo sanoin, yhdistystä ei ole olemassa ilman jäseniä. Kuten sinäkin olit. Silti niitä sinun tekemiäsi artikkeleita ei ikinä saatu Mitsubishi Clubin sivuille, vaikka erikseen pyydettiin. Jos jäsenet, kuten sinä, toimivat näin, niin miten se yhdistys voi enää lisää vaikuttaa artikkelien ja oppaiden syntyyn? Minä en ainakaan tiedä.

Katsokaa tapahtuuko täällä mitään ja kuka oikeesti harhauttaa ja ketä!

Näin tehdään. Keskustelu on meidän kesken nyt jäänyt sellaiseksi juupas-eipäs väittelyksi, mutta sinun laillasi myös minä luotan siihen, että jo kirjoitetun perusteella lukijat osaavat itse päätellä kuka harhauttaa ketä (ja miksi).
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

En usko, että tässä on kyse siitä, että Mitsuklubin tarjonta tai resurssit eivät riittäisi. Aivan varmasti innokkaat voisivat järjestää mitsuklubin sisälläkin maasturitoimintaa, jos vain haluaisivat. Sen sijaan uskon, että kyse on siitä, että offailijat haluavat toimia omassa porukassaan, jossa on samanhenkistä porukkaa ja toiminta keskittyy vain maastureiden ympärille.

Offailijat saavat myös päättää oman jäsenmaksunsa suuruuden ja samalla he saavat päättää, mihin kerhon rahat käytetään. Monen autokerhon rahoista suurin osa kuluu ratamaksuihin. Esim. yksi tunti Alastarolla viikonloppuna maksaa 220 euroa + alv 8% yhteensä 237,60. Jos rata-ajoa ei koeta omaksi jutuksi, niin tämäkin saattaa hiertää ikävästi varsinkin, jos kukaan ei ole tarjoamassa mitään vastaavaa tilalle.

Mielestäni nyt olisi itsetutkiskelun paikka mitsuklubissa. Eli miksi offailijat halusivat lähteä omaan kerhoonsa, miten toimimalla he eivät olisi lähteneet ja miten toimitaan jatkossa. Eli onko mahdollista tehdä yhteistyötä heidän kanssaan ja miten toimitaan jos joku muu porukka haluaa harrastaa mitsuilla toimintaa pienemmässä porukassa.

Kun klubin hallituksen jäsenet kirjoittavat oman klubin sivuille, niin asia koetaan joka tapauksessa klubin mielipiteenä, vaikka miten koitettaisiin vakuuttaa, että kyse on vain omasta mielipiteestä. Jos haluatte toimia jatkossa toisin, niin pidättäytykää vastauksista kokonaan ja miettikää yhdessä, mikä on kerhon kanta ja julkaiskaa se koko hallituksen nimissä.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Eli miksi offailijat halusivat lähteä omaan kerhoonsa, miten toimimalla he eivät olisi lähteneet ja miten toimitaan jatkossa.

No tämä threadihan on JUURI sitä ihmettelyä. Kts. aloitusviesti. Offailijoiden perustelut ovat tuossa ylempänä, mutta kuten huomaat, en voi ymmärtää tai allekirjoittaa niitä, joten voin vain jatkaa ihmettelyä. Mitään ennakkovaroitusta tästä toiminnasta ei ainakaan minulle tullut, jos ei foorumin perustajan omien viestiensä poistamista MCF foorumilta sellaiseksi lasketa. (Kaunis avaus "tulevalle yhteistyölle" tämä omien viestien poistaminen btw.) Miten voidaan keskustella asioista, jos pelin avauksena toimii oman yhdistyksen ja foorumin perustaminen?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
No tämä threadihan on JUURI sitä ihmettelyä. Kts. aloitusviesti. Offailijoiden perustelut ovat tuossa ylempänä, mutta kuten huomaat, en voi ymmärtää tai allekirjoittaa niitä, joten voin vain jatkaa ihmettelyä. Mitään ennakkovaroitusta tästä toiminnasta ei ainakaan minulle tullut, jos ei foorumin perustajan omien viestiensä poistamista MCF foorumilta sellaiseksi lasketa. (Kaunis avaus "tulevalle yhteistyölle" tämä omien viestien poistaminen btw.) Miten voidaan keskustella asioista, jos pelin avauksena toimii oman yhdistyksen ja foorumin perustaminen?

Hallituksen olisi syytä miettiä noita asioita keskenään. Ei siis julkisesti. Itse ymmärrän erittäin hyvin, miksi mitään ennakkovaroitusta ei tullut, kun tietää, että he olisivat tulleet leimatuiksi, jos olisivat asiasta ilmoittaneet.

Merkin sisällä on monta mallia, joiden ympärillä on omaa mallikohtaista toimintaa Suomen ulkopuolella. Esim. evot, ecplipset, 3-tonniset. Jos joku päättää esim. näiden saralta lähteä omille teilleen Suomessakin, niin tuskin olisi kovin viisasta tällä foorumilla etukäteen asiasta kirjoitella. Muuten joutuisi melkoisen syyttelyn ja ryöpytyksen kohteeksi. Paljon helpompi olisi vain perustaa oma foorumi ja toinen kerho. Itse en ole perustamassa yhtään mitään mutta en ihmettele, jos joku muu näin joskus tekee.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

markho sanoi
Hallituksen olisi syytä miettiä noita asioita keskenään. Ei siis julkisesti. Itse ymmärrän erittäin hyvin, miksi mitään ennakkovaroitusta ei tullut, kun tietää, että he olisivat tulleet leimatuiksi, jos olisivat asiasta ilmoittaneet.

Merkin sisällä on monta mallia, joiden ympärillä on omaa mallikohtaista toimintaa Suomen ulkopuolella. Esim. evot, ecplipset, 3-tonniset. Jos joku päättää esim. näiden saralta lähteä omille teilleen Suomessakin, niin tuskin olisi kovin viisasta tällä foorumilla etukäteen asiasta kirjoitella. Muuten joutuisi melkoisen syyttelyn ja ryöpytyksen kohteeksi. Paljon helpompi olisi vain perustaa oma foorumi ja toinen kerho. Itse en ole perustamassa yhtään mitään mutta en ihmettele, jos joku muu näin joskus tekee.

Nyt pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan. 1) syystä tai toisesta tapahtuva leipiintyminen olemassaolevaan kerhoon / foorumiin ja 2) halu jostain muusta syystä erottautua omaksi porukakseen.

Jos näkee kerhon toiminnassa parantamisen varaa, ei varmasti joudu minkäänlaisen ryöpytyksen kohteeksi jos sen ottaa puheeksi. Sehän se vasta kummallista olisi, jäsenistöä vartenhan koko homma on ylipäätään olemassa ja toki ajatus on, että jäsenistöä palvellaan mahdollisimman hyvin olemassaolevilla resursseilla.

Ja kun resurssit on esillä, pieniin joukkoihin jakautuminen ei kyllä lähtökohtaisesti palvele harrastajakuntaa, rajalliset kun ne resurssit on joka tapauksessa. Maailmalta ei välttämättä kovin paljon mallia ottaa, kaluston määrä kun melkeinpä missä tahansa muualla aika paljon suurempi kuin täällä.

Jäsenistön aktiivisuudesta homma on viime kädessä kiinni. Ja jos sitä aktiivisuutta ei löydy, ei siinä erillisen yhdistyksen perustaminen mitään auta. Onhan se tietysti aina mahdollista, että olemassaoleva yhdistys / foorumi koetaan siinä määrin vastenmieliseksi, että sen puitteissa asioita ei haluta tehdä, mutta intoa sitten riittää toisella taholla jumppaa pyörittää. Siinä vaiheessa on toki vakava itsetutkiskelun paikka. Haluan tällä korostaa sitä, että ehdotuksia / ajatuksia / kritiikkiä / palautetta PITÄÄ laittaa eteenpäin, muuten on kovin vaikea saada kerhoa ajettua jäsenistön toivomaan suuntaan.

Ja jottei asia jäisi epäselväksi, niin kyllä tässä viimeisessä "erkaantumisessa" on henkilökemiat ainakin minun käsittääkseni se suurin syy tapahtuneeseen.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

markho sanoi
Hallituksen olisi syytä miettiä noita asioita keskenään. Ei siis julkisesti.

Niko Päivinen sanoi
Kirjoitan tässä nyt ihan rivijäsenen ominaisuudessa, en kerhon hallituksen jäsenenä tai hallituksen puolesta. Tässä esittämäni näkemykset ovat siis henkilökohtaisia näkemyksiäni.

Jottei nyt kenellekään jää epäselväksi, painottaisin aloitusviestin ensimmäistä kappaletta.

Tämä aihe EI OLE hallituksen kannanotto. Hallitus pohtii asioita edelleen kokouksissa, ja tuo asioita julki tarpeen mukaan allekirjoittaen ne hallituksena.

Hallitusjäsen voi halutessaan pohtia asioita julkisesti, ja kertoa silloin toimivansa rivijäsenenä kuten tässä aiheessa on tehty.
 
Takaisin
Ylös Bottom