Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Kirjoitan tässä nyt ihan rivijäsenen ominaisuudessa, en kerhon hallituksen jäsenenä tai hallituksen puolesta. Tässä esittämäni näkemykset ovat siis henkilökohtaisia näkemyksiäni.

Tämä voisi oikeastaan sopia sopia myös "Mikä mieltänne painaa"-otsikon alle, mutta koska toivon aiheen herättävän keskustelua, avaan selvyyden vuoksi oman topicin.

Tässä viimeaikoina on pintaan pulpahtanut jo järjestyksessään toinen keskustelupalsta ja yhdistysyritelmä, jossa pyöritään täsmälleen saman aiheen tiimoilla (Mitsubishi Motorsin-autot) kuin meilläkin. Näiden perustajien/ylläpitäjien kommentit ovat suorastaan hämmentäviä: listataan toimintatapoja ja toimintoja, joita Mitsubishi Club Finland on vuosien aikana tehnyt ja tekee jatkossakin, ja annetaan varsin suoraan ymmärtää, että uusi foorumi ja/tai yhdistys tarvitaan, koska merkkikerhot eivät näitä listattuja asioita pysty järjestämään. Kyllä täytyy kovasti ihmetellä, miten joku kehtaa kirjoittaa tuollaista, joka ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihmettelen, miten jollain henkilöllä/henkilöillä riittää energiaa ryhtyä puuhaamaan kokonaan uutta foorumia ja yhdistystä (täsmälleen saman aiheen tiimoille kuin MCF) kun samaan aikaan meidän puolella on tekijöistä pulaa. Toisin sanoen: miksi ko. henkilöt eivät halua edistää listaamiaan asioita MCF:n lipun alla? Mehän suorastaan pyydämme tekijöitä ja tarjoamme jopa valmiita resursseja käyttöön. Mikä tässä klubissa on niin vastenmielistä, että mieluummin nähdään paljon vaivaa jonkin tietyn asian hoitamiseen muualla kuin yhtään vaivaa sen täsmälleen saman asian hoitamiseen täällä? Ei se tilanne siinä toisessa yhdistyksessä tai foorumissa ole lähtökohdaltaan yhtään erilainen: yhdistys, kuten foorumikin toimii juuri niin kuin sen JÄSENET toimivat. Ei mitään tipu taivaasta.

Tähän kohtaa on pakko toistaa se sama asia, jonka olen jo sata kertaa sanonut aiemminkin: Mitsubishi-harrastajia on yhteenlaskettunakin Suomessa niin vähän, että pieniin porukoihin jakaantuminen tekee tasapuolisesti hallaa kaikille. Jakautumisen tuloksena syntyy monta pientä porukkaa, joilla ei yksinään ole resursseja tehdä yhtikäs mitään. Kokonaisuus ei tällaisessa tilanteessa ole edes osiensa summa, vaan paljon, paljon vähemmän. Sama koskee keskustelufoorumejakin: miksei samaa aihepiiriä koskevaa keskustelua voi käydä yhdellä foorumilla? Jos joku sanoo, että ei useammasta foorumista ole haittaakaan, niin kehtaan olla eri mieltä:

-kukaan ei viitsi hakea tietoa monelta foorumilta, vähintäänkin on kätevämpää jos tieto löytyy yhdestä paikasta.
-kukaan ei viitsi kirjoittaa samoja juttuja monelle eri foorumille.
-usein hieman varsinaisen aiheen sivustakin kirjoitetut jutut voivat sisältää ratkaisun, tätä synergiaa ei vaan tule jos kaikki keskustelut on pilkottu monelle erilliselle foorumille.
-kokonaisuutena foorumi toimii kuin lumipallo: mitä enemmän samasta aiheesta kiinnostuneita samalla foorumilla on, sitä useampi sinne myös liittyy ja kirjoittelee. Tämäkään ei toimi jos kaikki nyhjäävät omissa pienissä foorumeissaan.

Jos joku sanoo, että toisten mallien harrastajien sekoittaminen jotenkin haittaa harrastamista tai muuta vastaavaa, niin ihmettelen kyllä kovasti sitäkin: Miten esim. joku Pajero-keskustelu haittaisi vaikkapa Colt/Lancer-puolen keskustelua? Ei kaikkia keskusteluita ole pakko lukea, jos ei kiinnosta. Siksi ne ovat omien alaotsikoidensa alla. Tai mitä esim. Lancer evon omistaja vie pois vaikkapa Pajeron omistajan kerhotoiminnasta? Mielestäni ei yhtään mitään, päinvastoin. Jos kyseessä olisi keskustelufoorumi, jonne tulisi päivittäin tuhansia uusia viestejä, niin tilanne olisi toinen, mutta kyllä Suomen Mitsubishi-harrastajien viestit mahtuvat aivan hyvin yhdelle foorumille.

Suomi on kuitenkin vapaa maa, eli foorumeita ja yhdistyksiä saa perustaa kuten haluaa. Onnea vaan yritykseen. Olisin halunnut käydä tämän keskustelun ainakin yhdellä näistä uusista foorumeista, mutta admin/perustaja valitsee foorumille pääsevät oman tahtonsa mukaisesti, eikä minulle ole pääsyä tuonne foorumille suotu. Vaikuttaa hienolta pelinavaukselta avoimen keskustelun hengessä uuden yhdistyksen luomiseksi siis. Paheksun myös ko. tahon Mitsubishi Club Finlandista levittämiä kirjoituksia, jotka antavat täysin virheellisen kuvan yhdistyksemme toiminnasta, vaikka ko. henkilö/henkilöt tietävät varsin hyvin mitä kaikkea toimintaa MCF on tehnyt ja ylläpitänyt. Ja tietenkin ihmettelen koko toiminnan tarvetta, motiiveja ja erityisesti perusteluja.

Mitä MCF:n toimintaan tulee niin kerrotaan tässä nyt vielä näkemykseni:

Jos kerhon toiminnassa tökkii jokin, niin siitä PITÄÄ KERTOA hallitukselle. Jos asioista ainostaan jupistaan itsekseen, niin mitään ei asialle tule tapahtumaan. Esim. jos halutaan jotain tiettyä toimintaa, sellaista pitää ehdottaa ja vielä parempi: sen toteuttamiseen kannattaa OSALLISTUA. Esim. jonkin tapahtuman toteuttamisessa rivijäsen voi toimia hallituksen valtuuttamana aivan samaan tapaan kuin hallitusjäsenkin. Ehdotuksia kehiin. Hyvä ehdotus muuten sisältää ajatuksen lisäksi myös jonkinlaisen vision siitä MITEN ja KENEN TOIMESTA ajatusta voidaan viedä eteenpäin.
EDIT: typoja
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

No ensimmäisenä herää kysymys, että mitä foorumia Niko nyt tarkoittaa? Dynamiittia, jossa on muitakin merkkejä, suomi24:sen automerkkipalstaa joka on enemmänkin vittuilu palsta :-\, Mitsubishi 4x4 palstaa vai vielä jotain muuta? Sitten heräsi kysymys, että millälailla siellä on MCF:ää parjattu? Tosihan se on, että on täysin turhaa resurssien tuhlausta perustaa mallikohtaisia foorumeita, mutta ehkä jollain ryhmällä on niin heikko itsetunto, että sen pönkittämiseen tarvitaan erillinen foorumi ja sen jälkeen kuvitellaan että nyt minulla on joku uber Mitsu malli kun on oma foorumikin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

En halua lähteä mainitsemaan nimiä tai tahoja tämän tarkemmin, mutta voin laittaa tähän täysin julkiselta puolelta löytyvän lainauksen, jonka henkistä tekstiä on levitelty myös muille foorumeille:

XDFGGESGL tarvitsevat yhdistyksen joka ajaa vain heidän asiaansa.
Isot yleismerkkikerhot ei tee niitä asioita joita he tarvitsevat.

Asioita joita yhdistys voisi tehdä:

- Ajopäiviä, omia ja voisi osallistua kjdkddg-tapahtumiin porukalla
- Miittejä
- Yhteisostoja, ulkomailta tilaamalla saa osia paljon halvemmalla
- Neuvontaa auton korjaamiselle tai muutoksille esim. kslfkdjkdg käyttöön

Mielestäni tässä varsin suoraan annetaan ymmärtää, että MCF (=iso(?) yleismerkkikerho, muita virallisia Mitsubishi-yhdistyksiähän ei Suomessa ole) ei ole tehnyt listalla lueteltuja juttuja. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kuitenkin, viestinä tällaisen kirjoittajalle on: TERVETULOA järjestelemään noita juttuja MCF:n puolelle, kun kerran virtaa riittää omankin yhdistyksen puuhaamiseen.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Jos tämmöstä nyt ruetaan käsittelemään niin kai olisi hyvä tietää mistä puhutaan?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Lainaus kertoo jo aika paljon, etsivä löytää halutessaan lähteen. En nyt halua väkisin tuottaa mainosta ja hittejä ko. taholle.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä


Aika hyökkäävää tekstiä topickin aloittajalta näin täysin ulkopuolisen silmin katsottuna. En tiedä mihin toisiin kerhoihin tässä viitataan, mutta vaikuttaa että muroihin on lorautettu pahemman kerran. Aika irrallinen tunne jää koko topickista.

Monesti uuden kerhon perustajalla on tarve tuota omaa asiaansa enemmän esille omasta näkökulmastaan. Pääpointti lienee ajaa asiaa nimenomaan ITSE. Mcf:n kaltainen kerho varmasti tarjoaa paljon, mutta näiden muiden kerhojen perustajien silmissä kaikki päsmäripaikat on jo täytetty eikä haluta tulla valmiille alustalle vaan tehdä kaikki itse. Tämänhän takia moni haluaa ostaa vakion harrasteautonkin ja viritellä sitä sitten itse, vaikka se olisi ajallisesti ja rahallisesti täysin järjetöntä.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niin kuten sanottu, todellakin ihmettelen toiminnan perimmäisiä motiiveja. MCF:n "päsmäripaikoille" ei ainakaan ikinä ole ollut tunkua, joten aika ihmeelliseltä tuntuu sekin ajatus.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
En halua lähteä mainitsemaan nimiä tai tahoja tämän tarkemmin, mutta voin laittaa tähän täysin julkiselta puolelta löytyvän lainauksen, jonka henkistä tekstiä on levitelty myös muille foorumeille:

Mielestäni tässä varsin suoraan annetaan ymmärtää, että MCF (=iso(?) yleismerkkikerho) ei ole tehnyt listalla lueteltuja juttuja. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kuitenkin, viestinä tällaisen kirjoittajalle on: TERVETULOA järjestelemään noita juttuja MCF:n puolelle, kun kerran virtaa riittää omankin yhdistyksen puuhaamiseen.

Näyttipä se teikäläinenkin olevan rekisteröitynyt foorumille mistä em. lainaus on lähtösin. Ja statistiikka näyttää: Viimeksi paikalla: ei koskaan, kirjotuksia: 0. Koska en ole ko. foorumin perustaja, en voi tietää oletko käynyt keskustelua hänen kanssaan, mutta mitä tulee tuohon väitteeseesi että pääsy on evätty foorumille, niin ei pidä paikkaansa, ainakaan tuolla foorumilla josta lainauksesi on peräisin.

Ei herneitä, ei riidanhakuisuutta, en vain halua että ko. foorumi yhdistetään suoraan noihin väitteisiin joita yllä esitit.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Näyttipä se teikäläinenkin olevan rekisteröitynyt foorumille mistä em. lainaus on lähtösin. Ja statistiikka näyttää: Viimeksi paikalla: ei koskaan, kirjotuksia: 0. Koska en ole ko. foorumin perustaja, en voi tietää oletko käynyt keskustelua hänen kanssaan, mutta mitä tulee tuohon väitteeseesi että pääsy on evätty foorumille, niin ei pidä paikkaansa, ainakaan tuolla foorumilla josta lainauksesi on peräisin.

Kävisin kyllä keskustelua, jos pääsisin ko. foorumille, siksihän olenkin sinne rekisteröitynyt (tai siis yrittänyt). Paikalla ei koskaan, kirjoituksia 0 -niinpä, kun ei ole hyväksytty sinne niin paha on kirjautua tai kirjoitella.

Muilla foorumeilla asialle on pelkästään vaiettu.
Ko. foorumille ei kuitenkaan pääse automaattisesti rekisteröitymään ja viimeinen saamani viesti sieltä on:

Rekisteröint pyyntösi keskustelualueelle djhdhgj on vastaanotettu, skjghdkgj.

Rekisteröidyit käyttäjätunnuksella kdjgkdgj ja salsanalla dkgjkdgj.

Ennen kuin voit kirjautua, käyttäjätunnuksesi tulee tarkastaa ja hyväksyä. Kun se on tehty saat tästä osoiteesta toisen sähköpostin.

Ystävällisin terveisin, fdhkjfkhjfh ylläpito.

Mitään toista sähköpostia ei ikinä tullut. Se nyt lienee lähinnä termikikkailua onko pääsy evätty vai ainoastaan pääsyoikeus jätetty myöntämättä, eikö? Tosiasiat kuitenkin ovat A) ko. foorumille ei voi automaattisesti rekisteröityä ja B) allekirjoittaneelle ei hyväksymissähköpostia ole ikinä tullut.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Tosiaakaan tiedä mistä sivustosta on kysymys, mutta hemmetin hyvä mainos em. sivustolle. ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Kyllä teikäläinen näyttää olevan rivijäsenenä siellä niinkuin muutkin. Koitappa kirjautua uudelleen.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ko. foorumi yhdistetään suoraan noihin väitteisiin joita yllä esitit.

Väität siis myös, että antamani lainaus ko. yhdistyksen perustamiskeskustelusta on väärä?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Okei, pääsin nyt kirjautumaan ko. foorumille. Mitään hyväksymisviestiä en ole tosin vieläkään saanut. Lieneekö asian saamalla julkisuudella osansa asiaan, mene ja tiedä, mutta nyt tunnukset joka tapauksessa toimivat. Olkoon tämä nyt oikaisuna: minulle on siis myönnetty pääsy ko. foorumille.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Lieneekö asian saamalla julkisuudella osansa asiaan, mene ja tiedä, mutta nyt tunnukset joka tapauksessa toimivat. Olkoon tämä nyt oikaisuna: minulle on siis myönnetty pääsy ko. foorumille.

Jos tarkoitat julkisuudella tätä topiccia, niin voin vakuuttaa ettei näillä asioilla ole mitään yhteyttä keskenään.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Jos tarkoitat julkisuudella tätä topiccia, niin voin vakuuttaa ettei näillä asioilla ole mitään yhteyttä keskenään.

No, sitähän minä en voi koskaan varmasti tietää? Toki kysymys voi olla ainoastaan bittiavaruuteen menneestä sähköpostista, joka sattui nyt vaan tosi erikoiseen paikkaan...

Jos ei sellaista (toista) viestiä ole ollut tarkoituskaan odotella, niin kannattaisi varmaankin muokata automaattiviestiä väärinkäsitysten välttämiseksi, eikö?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

No, siinähän se nyt on.

Haluan kuitenkin keskustelua myös noin yleisellä tasolla tästä kerhotoiminnasta (miksi mahdolliset epäkohdat ilmenevät vasta jälkikäteen), ei pelkästään tästä yhdestä tapauksesta.

Viikon visailukysymys: mistä linkin takana olevan sivuston etusivulla oleva kuva on otettu? 5 pisteen vihje: kyse voi olla tapahtumasta, joita eräiden lähteiden mukaan isot yleismerkkikerhot eivät tee.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Viikon visailukysymys: mistä linkin takana olevan sivuston etusivulla oleva kuva on otettu? 5 pisteen vihje: kyse voi olla tapahtumasta, joita eräiden lähteiden mukaan isot yleismerkkikerhot eivät tee.
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_9_2008/
Olisiko sama tapahtuma ??? ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Hämmennän omalta osaltani keittoa ja sanonpa vain, että olen todella tyytyväinen tämän foorumin toimintaan, vaikka lempparipaikkani, eli puolityhmät kysymykset suljettiin ;D

Olen aktiivisesti aikaisemmin osallistunut DSM-klubin keskusteluun, mutta se on nyt jäänyt muutamista syistä johtuen. Tänään aloitin Saab-klubin puolella perheauton ongelmien ihmettelyn, mutta siellä tuntuu olevan aika rauhallista (tai sitten kyselen tyhmiä).

Tämän kerhon parhainta antia on nopea avun saanti ja todellinen osaaminen Mitsuista, eli vinkit joita saa eivät ole ns. aivan silmät ummessa heitettyjä tai jos ovat, niin siitä kyllä mainitaan. Liian paljon foorumeilla esiintyy know-it-all tyyppejä, joiden neuvoista on yleensä vain haittaa. :peukku

Joten, ihmettelen minäkin mikä tässä kerhossa nyt mättää? Tosin, mulla onkin fwd 8)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Onko sillä nyt paljon väliä jos joku perustaa jonkun samaa asiaa ajavan kerhon.. ???

Mielestäni kukaan muu ei pysty mustamaalaamaan tätä klubia kuin sen omat jäsenet.. eli ei pidä meidän kerhonkaan porukalla olla niin huono itsetunto että otetaan herneitä siitä mitä joku muu tekee.. ja eikö nuissa offi hommissa voi tehdä yhteistyötä, eikä vittuilla puolin toisin. jos toinen haluaa oman kerhon niin tehköön ja tehdään yhteistyötä, jos yhteistyö ei jostain syystä maistu, niin ei sitten tehdä.. eli ei kai se tämän vaikeampaa/vakavaa ole.. :peukku

Eli ei lähdetä sille linjalle että koitetaan sössiä toisten tekemiset, vaan kannustetaan jatkamaan hyvää työtä, eihän se meiltä ole pois.. kehitetään omia juttuja, koska vähän vaikeata on kehittää muiden juttuja.

Vähäntaisi tulla toistoa, mutta sellaista se on tuo tajunnan virta parin kaljan jälkeen.. ;D

-Eki
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Eikö tälläiset asiat kannattaisi selvittää ihan asianomaisten kesken, täällä kun ei tunnu yhdeksällä kymmenestä olevan mitään hajua mistä puhutaan. Jännää että tälläistä asiaa venkoillaan julkisesti mutta esim. Laurin kuolemasta olisi pitänyt olla ihan hys hys vaikka asia kosketti varmasti todella montaa kerholaista ja ihmisiä kerhon ulkopuolelta. En ymmärrä.

Kun nyt kerran kerhosta puhutaan, niin parhaana puolena pidän jäsenmaksu/tapahtumien määrä -suhdetta. Se on ihan erinomainen.

Niko Päivinen sanoi
Viikon visailukysymys: mistä linkin takana olevan sivuston etusivulla oleva kuva on otettu?

Jos kuvan ottajalta on lupa niin sittenhän tuossa ei ole mitään ongelmaa. Jos ei niin kohtalaisen härskiä toimintaa ja voi laittaa vaikka laskua perään.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Asiaa käsitelty myös offipalstalla jota aktiivisesti käytän http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49135
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Pluto sanoi
Kun ei voida ilmoittaa heti mistä kerhosta on kyse, niin pistän sen itse. Ettei aina tartte hakea kaikkea. http://www.mitsubishi4wd.com/

Osaisko tähän joku tämän palstan Pajeron tai Lx00n omistaja vastata siihen mikä on syy, että näille pajeroille yms malleille on oma palsta yleensä perustettu?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

on se poijaat komiata touhua..... itse olen lukenut nämä kommentit mistä Niko hieman valotti suuntaa ja tosissaan ajatellen ei suomen kokoisessa paikassa kannattaisi kusta omiin muroihinsa tyylillä millä niissä kirjoituksissa tehtiin... tietysti jokaisella on oikeus tehdä niin monta foorumia ja yhdistystä kun haluaa... mutta olen sitä mieltä että pidetään peli puhtaana ja reiluna antaa jokaisen tehdä oma päätöksensä mihin kortensa kantaa ilman loan heittoa ja yms. ennakko asenteiden luomista.. itse aion pysyä tässä kerhossa ja toimia siinä yhtä aktiivisesti kun ennenki..
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Tässä asiassa olen kyllä Päivisen kannalla.

Vaikka tällä hetkellä ajelenkin tuolla evolla niin olen myös harkinnut pajeron hankkimista. Mikäli tulee tuo pajero hommattua niin huomattavasti yksinkertaisempaa olisi, että kaikki tieto/taito löytyisi yhden foorumin alta. Vaikka evo ja pajero ovatkin aika erillaisia kulkunevoja on molemmat kuitenkin varustettu moottoreilla ja renkailla ja mitä useampi henkilö foorumia lukee niin esimerkiksi, jos autossa on vikaa, sitä suuremmalla todenäköisyydella on joku jo "paininut" kyseisen ongelman kanssa ja osaa vastata kysymykseen.

None of Us is As Good As All of Us - Ray Kroc ;D :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Foorumin perustajan vastine on luettavissa täältä

EDIT: ei muuten ole enää, siellä foorumilla on sensuuri kovempi kuin Neuvostoliitossa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Pitää nyt kirjottaa myös omia ajatuksia ko. asiasta..

Saatan olla väärä henkilö sanomaan juuri mitään asiasta mutta kuiteskin.. Eihän tämäkään oikein oo että heti perustetaan uusia kerhoja jos jokin asia ei miellytä, asiasta olisi kuitenkin voinut keskustella vielä enemmän jotta olis voinut saada tilannetta muuttumaan.. Onhan se ihan totta ettei offi- harrastajia kuitenkaan oo kovin paljoa verrattuna muihin harrastajiin, mutta edelleen enenevissä määrin, täytyy myöntää että itseäkin rupee pikku hiljaa kiinnostamaan off-road toiminta kun vaan löytyisi enemmän aikaa ja rahaa ko. toimintaan..

Sekin on ihan totta ettei kerholla riitä resurssit kaikkeen, eli jostain joutuu aina luopumaan, ja silloin on tilanne sellanen että kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää.. Ja mistäs nämä kaikki toiminnat lähtis ellei kerholaisten omista toimista ja asioiden edistämisestä.. Tälläkin kerholla on asiat sujunu mielestäni todella hyvin ja tapahtumissa on aina ollut mukavaa ja hyvää seuraa, josta kuuluu kiitos järjestävälle taholle sekä osallistujille..

En kyllä tykkää tästä tilanteesta mutta eipä ketään voi kieltääkkään perustamasta omaa kerhoa.. Ja miksei näistä kerhoista voisi olla jopa hyötyäkin toisilleen, esim. juurikin noiden erilaisten ohjeiden muodossa, kenties yhteisiä tapahtumia tulevaisuudessa.. Mielestäni millekkään sotapolulle ei ole syytä lähteä sillä pahimmassa tapauksessa molemmat kerhot kärsii osallistujien sekä jäsenien menetyksen muodossa..

No tässä oma mielipide, anteeksi, kiitos ja kumarrus..
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Tämän 4WD yhdistyksen tavoitteet ovat mielestäni aika selvät. Siellä siis halutaan keskittyä offi puoleen ja nimenomaan ajamiseen enempi. Jos he kokevat sellaisen tarvitsevansa, niin eihän siitä kenellekkään haittaa ole. Miten se on keneltäkään pois jos he harjoittavat omaa ajotoimintaansa? Jostain syystä Mitsu offailijat eivät tähän yhdistykseen tietään kovin helposti löydä vaan suurin osa heistä pyörii offroad yhdistyksissä. Eli he siis eivät koe tätä yhdistystä oikeaksi paikaksi toiminnalleen. Jos offroad toimijoita on yhdistyksessä tälläkin hetkellä vain pari, eikä lisää näy olevan tulossa, on siinä vaikeaa yrittää olla aktiivinen kun saman tyylin harrastajat ovat jossain muualla.

Mitä konkreettista etua offi ajajien kannalta tällainen iso kerho pystyy tarjoamaan? Haittaa nyt voi olla lähinnä hienoinen päätöksenteon jäykkyys ja se, että pitää hyvin moneen venyä. Voi siitä etuakin olla, mutta jos on, niin mitä?

Maailmalla tämä näyttää olevan hyvin yleinen käytäntö, että 4x4 puolella on oma foorumi/yhteisö, ja henkilöautopuolella omansa. Syy kai on se, että toiminta on aika erilaista. Se mikä näillä on yhteistä, on lähinnä timantit keulassa. En tiedä onko tällainen jako Suomessa niin järkevää harrastajien määrän vähäisyyden vuoksi. Voihan se ehkä toimia täälläkin. :)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

En muuten hommaa kommentoi mutta oon kyllä huomannu että pajerokeskustelu tällä foorumilla on aika lailla lopahtanut. :p
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Eihän tässä tietysti tarvi olla kenenkään puuhia kieltämässä eikä kannustamassa mutta "ihmettelyähän" tää taitaa ollakin otsikon mukaisesti... :) Eli lähinnä sitä voisi ihmetellä että ellei "nelivetoporukka" ole erityisesti kunnostautunut tämän kerhon sivuilla niin miksi erillinen kerho saisi innostumaan yhtään sen enempää-on kai täälläkin mahdollisuuksia ollut mutta osanotto tapahtumiin ja muihin jää syystä ja toisesta välillä hieman vaisuksi,ja se lienee yksilöiden "syy" eikä tämän kerhon...!? :)

Itsellänikin nuo Pajerot ja nelivetoiset ovat kai lisääntymään päin "tavallisten" lisäksi mutta autoja/Mitsuja ne ovat kaikki ja melko samantapaisella tekniikallakin loppujen lopuksi noin kokonaisuutena niin mitäs niitä erottelemaan... :) Samanlaiset merkkikohtaiset seikat koskevat niitä kaikkia ja helpoiten löytää juttuja ja ratkaisuja täältä "saman katon alta"... Näille sivuille on kuitenkin kertynyt jo niin paljon tietoa nelivetomalleistakin että tietomäärässä on vaikeaa pistää paremmaksi...!? :)

Monessa yhteydessä on aina viihdytetty porukkaa ajatuksella vaikkapa Starion Owners Club Finlandista kun eihän niidenkään ympärille ole mitään sen huomattavampaa toimintaa tässä kerhossa saatu aikaiseksi-sitäpaitsi omani lisäksi ne pari muuta ovat nykyisin täällä samalla suunnalla maata että hyvinhän me voitaisi ajella täällä omissa tapahtumissamme...!? :) Mutta eiköhän se oo parempi että pysytään näillä sivuilla automalliin katsomatta-saahan tottakai muissa kerhoissa olla lisäksi kuten minäkin...
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Osaisko tähän joku tämän palstan Pajeron tai Lx00n omistaja vastata siihen mikä on syy, että näille pajeroille yms malleille on oma palsta yleensä perustettu?

Tarkoitatko siis, että miksi tällä foorumilla on Pajero-palsta erikseen?

Jos tarkoitat, niin vastaus on: ihan samasta syystä kuin vaikkapa Lancer evo-malleille on oma palstansa. Eli ihan vaan siksi, että tekniikkajutut olisi jollain tapaa järkevästi luokiteltu samojen tai samankaltaisten mallien mukaan. Helpottaa tiedon etsimistä, eikö?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

veikkaan et GSR tasan tarkkaan tietää mistä vetäny vihanneksen reikäänsä noin vuosi sitte... antaa miehen touhuta... evvk
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mitä konkreettista etua offi ajajien kannalta tällainen iso kerho pystyy tarjoamaan?

Etua: resurssit. Sekä taloudelliset, että henkilö. Kohdeyleisön koko.

Mitä konkreettista etua offi ajajan kannalta vastaava pieni kerho pystyy tarjoamaan? Varsinkin, kun siellä on samat heput hommissa, kuin siellä isossakin on ollut?

Haittaa nyt voi olla lähinnä hienoinen päätöksenteon jäykkyys ja se, että pitää hyvin moneen venyä. Voi siitä etuakin olla, mutta jos on, niin mitä?

Päätöksenteon jäykkyys? MCFORC järjestetään vielä tänä vuonna. MCF:n jäsen, joka haluaa ottaa homman järjestääkseen ja osoittaa pystyvänsä hoitamaan homman, voi aloittaa saman tien threadin Pajero-puolelle ja saa budjetoidut resurssit käyttöönsä. Missä kohtaa tässä on sitä päätöksenteon jäykkyyttä? Jos sanotaan, että kerholla ei riitä resurssit johonkin, niin muistakaa toki, että kerho ja jäsenet eivät ole olemassa erikseen, vaan jäsenet OVAT se kerho. Osallistukaa ja olkaa aktiivisia.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Harri K sanoi
veikkaan et GSR tasan tarkkaan tietää mistä vetäny vihanneksen reikäänsä noin vuosi sitte... antaa miehen touhuta... evvk

OT:ksi alkaa tämäkin topicci menemään, ja nyt Harri lähdit heikoille jäille. Jos sinulla on meedion kykyjä (koska kerran puhut niinkuin tietäisit oikeasti asiasta jotain)
niin nyt on menny sessiot mettään pahasti.

Koska tämä loanheitto on alkanut leviämään jo alkuperäisen aiheen ulkopuolelle niin pakko minunkin on nyt puolustautua.

Olen tällähetkellä ylläpitäjänä ko. foorumilla, en vastaa se poliittisista linjauksista millään muotoa, koska se ei kuulu toimenkuvaani.
Se mitä mahdollisesti tulevan kerhon johtokuntatason toimintaan ja politiikkaan tulee, en puutu siihen koska se ei ole ajankohtaista
tällä hetkellä, eikä liity tämän topicin alkuperäiseen aiheeseen millään muotoa.

Mutta takaisin alkuperäiseen syytökseen: Tiedän että jotain kitkaa on tämän kritisoidun foorumin perustajan ja mcf:n johtokunnan kanssa ollut, en ole asiasta perään
kysellyt, eikä ko. henkilö niitä ole minulle kertonut. Koko totuus selvisi minulle vasta tämän topicin myötä.

Mielestäni tämä tässäkin topicissa parjattu henkilö on osoittanut esimerkillisyyttä siinä ettei mcf:n johtokunnasta pois jättäytymisen jälkeen ole taustoilla
alkanut huutelemaan erimielisyyksistä mcf:n linjausten suhteen, vaan on pitänyt nämä asiat omana tietonaan. Ja oikeutetusti on vastannut syytöksiin ja perustellut kantansa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Itse olen kyllä päivisen kanssa samaa mieltä. Vähäinen käyttäjämäärä kun pilkotaan vielä pienempiin palasiin niin tuntuu että siitä tulee vaan lopputulokseksi monta huonoa foorumia. Kerhoista en viitsi edes mainita mitään tässä MCF:kin mielestäni on aika rajoilla että voiko kunnon kerhoksi kutsua. :p

Itsekkin kehotan kaikkia tekemään asioita kerhon hyväksi, mitä jokainen vaan pystyy. Vaikka nyt sitten heittämällä villejä ajatuksia hallituksen suuntaan, että mitä voisi olla ohjelmassa, en usko että kukaan hallituksesta paheksuu jos jotain ehdotuksia välillä mailiin / foorumille / yv:llä paukahteleekin.

PS.
Ajan muuten nelivetoisella vapari Galantilla, oma kerho? anyone? GSR? Turboja ei nimittäin siihen klubiin huolita kun ovat nopeampia kun vaparit.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Slider sanoi
Vähäinen käyttäjämäärä kun pilkotaan vielä pienempiin palasiin niin tuntuu että siitä tulee vaan lopputulokseksi monta huonoa foorumia.

Tiedä sitten onko vertaukseni hyvä vai huono, mutta yritysmaailmassa trendi on että suuret yritykset pilkotaan pienempiin osiin jotka erikoituvat omaan toimialaansa. Jolloin kaikki käytettävät voimavarat keskitetään ydinalueen osaamisen.

Ja mitä tulee vähäiseen käyttäjämäärään, kaikki on suhteellista. Eikä tuon kiistellyn foorumin säännöissä sanota ettei jäsenet saisi toimia missään muussa autokerhossa. Mielestäni se ei ole MCF:ltä pois jos jäsenet haluavat liittyä johonkin toiseen kerhoon.

Miksi tässäkin asiassa pitää riidellä, miksei voida myöntää että tilanne on tämä, ja koittaa tehdä yhteistyötä jos se vaan on mitenkään mahdollista ja hyödyllistä.

Ajan muuten nelivetoisella vapari Galantilla, oma kerho? anyone? GSR? Turboja ei nimittäin siihen klubiin huolita kun ovat nopeampia kun vaparit.

Kiehtova ajatus, jos tuollainen toteutisi niin olen ehdottomasti mukana ;) Perusteesi vaan tuon uuden foorumin perustamiseksi ei oikeen houkuttele ;)

Ei herneitä, pieni kevennys on paikallaan ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

mystinengalant sanoi
En muuten hommaa kommentoi mutta oon kyllä huomannu että pajerokeskustelu tällä foorumilla on aika lailla lopahtanut. :p

Saman olen itsekkin huomannut, sisällöntarjonnan painopiste on jossain muualla ja nämä vähemmistöt jäävät muiden jalkoihin (tiedän, sisällön tekee kerhon käyttäjät).
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Tässä viimeaikoina on pintaan pulpahtanut jo järjestyksessään toinen keskustelupalsta ja yhdistysyritelmä, jossa pyöritään täsmälleen saman aiheen tiimoilla (Mitsubishi Motorsin-autot) kuin meilläkin.

Mikäs se toinen palsta on, siis 4wd:n lisäksi?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

markho sanoi
Mikäs se toinen palsta on, siis 4wd:n lisäksi?

Eiköhän se olisi parasta kertoa sekin, kun tuo alunperin "mihinkään kohdistamaton" syyttely on nyt kärjistynyt pelkästään Mitsubishi 4x4:seen niin tuokaa tasapuolisuuden nimissä tuo toinenkin foorumi julki. Vaikka aloitusviestin copypaste onkin lähtöisin Mitsubishi 4x4:lta.

Koska Mitsubishi 4x4 ei ole eilen perustettu foorumi, on syytä olettaa että myös tällä nimeltämainitsemattomalla foorumilla on ollut osansa tämän topicin syntyyn.

Lopetetaan vihjailu ja pidetään peli siistinä. Riitely ei aja kenenkään etua tässäkään asiassa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

GSR sanoi
Eiköhän se olisi parasta kertoa sekin, kun tuo alunperin mihinkään kohdistamaton syyttely on nyt kärjistynyt pelkästään Mitsubishi 4x4:seen niin tuokaa tasapuolisuuden nimissä tuo toinenkin foorumi julki.

Yksi on ainakin tämä muutama vuosi sitten perustettu foorumi http://www.dsmclubfinland.com/

Kaikilla on oikeudet perustaa sellaisia kerhoja kuin haluaa. Kannattaa kuitenkin realistisesti miettiä millaiseen toimintaan pienen porukan resurssit riittävät ettei tule luvattua kuuta taivaalta alkuvaiheessa mikä ei sitten toteudukaan.

Ilahduttavasti olen ollut huomaavinani että Eclipse-keskustelu on lisääntynyt viimeisen reilun vuoden aikana taas täällä Mitsubishi Club Finlandin puolella.

Kirjoitukseni ei ole kerhon virallinen kannanotto vaan omia ajatuksiani.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Dsm klubista/autoista sen verran, että sehän ei periaatteessa puhtaasti mitsun tuote edes ole.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

UITTO- sanoi
Dsm klubista/autoista sen verran, että sehän ei periaatteessa puhtaasti mitsun tuote edes ole.

Siitä huolimatta nämä autot ja niiden omistajat ovat tervetulleita Mitsubishi Club Finlandin toimintaan mukaan. Käytännössä kuitenkin esimerkiksi tekniikassa on paljon yhteneväisyyksiä Galanttiin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ast sanoi
Siitä huolimatta nämä autot ja niiden omistajat ovat tervetulleita Mitsubishi Club Finlandin toimintaan mukaan. Käytännössä kuitenkin esimerkiksi tekniikassa on paljon yhteneväisyyksiä Galanttiin.
kyllä vain, itekkin olen täällä huudellut dsm aikoina, ja nytkin kun ei mitsua edes ole, paitsi toi varaosagalantti. Ja on muitakin ketkä huutelee täällä ja dsm puolella.

Ite en näe tota dsmcf:n toimintaa mitenkään vääränä, periaatteessa ne on niin eri juttu ne autot kuin esim pajerot, mitkä on sitte mitsubishi motorssin oma tuote.

mut juu, en sekota tätä soppaa enempää ettei kenenkään tartte vedellä rehneitä, Ja tuo dsmcf on perustettu 2004käsitykseni mukaan, ei oo ihan pari vuotta sitten jos tarkkoja ollaan :D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ast sanoi
an resurssit riittävät ettei tule luvattua kuuta taivaalta alkuvaiheessa mikä ei sitten toteudukaan.

Ilahduttavasti olen ollut huomaavinani että Eclipse-keskustelu on lisääntynyt viimeisen reilun vuoden aikana taas täällä Mitsubishi Club Finlandin puolella.

Kirjoitukseni ei ole kerhon virallinen kannanotto vaan omia ajatuksiani.

Olen samaa mieltä. Täältä on saanut heti vastauksen kysymyksiin jos jotain on ilmennyt ja ollut kysyttävää. monasti samat kysymykset ollut molemmilla foorumeilla, ja täällä löytynyt vastaukset huomattavasti nopeampaa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Höh mullakin on jenkkimallin tonnari eikä pääse tuonne dsm:n puolelle (speksien mukaan)
:eek:fftopic
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ast sanoi
Yksi on ainakin tämä muutama vuosi sitten perustettu foorumi http://www.dsmclubfinland.com/

Kaikilla on oikeudet perustaa sellaisia kerhoja kuin haluaa. Kannattaa kuitenkin realistisesti miettiä millaiseen toimintaan pienen porukan resurssit riittävät ettei tule luvattua kuuta taivaalta alkuvaiheessa mikä ei sitten toteudukaan.

Ilahduttavasti olen ollut huomaavinani että Eclipse-keskustelu on lisääntynyt viimeisen reilun vuoden aikana taas täällä Mitsubishi Club Finlandin puolella.

Kirjoitukseni ei ole kerhon virallinen kannanotto vaan omia ajatuksiani.

Kyllä, se on jo yleisessä tiedossa. Aikaisemmassa viestissä puhuttiin toisesta viimeaikoina perustetusta "viritelmästä" (eli Mitsubishi 4x4:sen lisäksi), sen foorumin tiedot haluaisin nyt kaikkien ihmeteltäväksi.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Aloitusviestissä luki viime aikoina. Onko kyse tosiaan vuonna 2004 perustetusta palstasta vai onko jotain muutakin vielä jossain?
 
Takaisin
Ylös Bottom