lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#1
Pitkään poltellut evo-kuume saavutti tänään multihuipentuman. :D

Pari vuotta meni Legnumin kanssa ajellessa ja rattaita kuljetellessa. Mut Evo poltteli koko ajan mielessä. Erityisen pahaksi meni viime talvena jolloin Legu meni myyntiin puoli vitsillä. Kaupaksihan se sit meni parissa viikossa...

Ei muuta kuin puhelin kouraan ja Mamasanille soitto että auto tarvis saada. :) Hakuun pistettiin Evo 5 tai 6, siisti ja kohtuu kilsoilla. Meni varmaan viisi viikkoa ennen kuin tuli ensimmäinen sopiva vitonen tarjolle. Sen hinta tosin nousi kohtuuttomaksi, joten taas odottiin pari viikkoa. Seuraava vitonen oli grade 4 ja B sisustalla, sopivilla kilsoilla ja kuvasta näki että ainakin putki on vaihdettu.
Se sit tarttui mukaan. :D

Alkuviikosta tuli tieto että auto on Hangossa. Ja tänään lähdin sinne ihmettelemään.
Tollanen lokin tai jonkun pelikaanin paskan peittämä auto sielä sit odotti. ;D






Paperit selvitettiin tullissa ja huolitsijalla Mamasanin Nokon avustuksella. Iso kiitos hänelle. :palvo

Öljyn ja muiden tarkistuksien jälkeen auto tulille pois satamasta. Lyhyen ajon jälkeen oli aika selvää että jossain on väljää ja paljon! ABClle tankkaamaan ja kurkistus oikeeseen etupyörään. Etuiskari aivan tohjona. Rengastakin saa oikeen heilutettua. :seina

Isolle tielle päästyä tuntui että korvan juuressa tuuli suhisee melkoisesti. Sormi melkein mauhtui tiivisteen ja karmin välistä. ;D Tammisaaressa pysähdyttiin syömään ni nopeasti tuli molemmat oikeen puolen ovet säädettyä. ;) Loppu suhinatkin.

Ikävin juttu mikä tuli kotimatkalla esille on se että mun mielestä ei oikeen vedä silleen kun kuulisi... ??? Ahtimen potku puuttuu kokonaan. Vetää kyllä tasaisesti mutta ei niinkuin evon kuuluisi. Pitäisi melkein saada toisen vitos kuskin mielipide asiaan.
Mitä tuli itselle mieleen niin sielä voisi ehkä olla jokin ahtovuoto kun suhina alkaa käymään kun alkaan ahtamaan. Tai sit se on vaan imuääni ton vihreen sienen läpi... ???

Kotiin päästyä ekana huutelin paskat pois auton päältä ja kun poika oli saanut ajaa mun sylissä "ralliauton" katokseen ni maltoin jo kurkistaa auton alle. Pohja näyttää olevan todella hyvässä kunnossa ja massattu.
Putki on komeen kokoinen mutta yllättävan hiljainen. Varsinkin kun päässä on se "supistusvaimeninhässäkkä".


Huomenna täytyy nostaa auto ylös ja tutkia paremmin paikkoja.
Tästä on hyvä jatkaa, tätä loputonta matkaa...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#2
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kävin auton alla kurkkimassa. Pohja on kyllä hyvässä kunnossa.


Oikeesta etupyörästä sain väljät pois kun kiristi rt-pään lukitusmutterin. ::)
Mut molemmat etuiskarit on kyllä valmista kauraa. :p

Empä löytänyt nyt nopealla tukimisella mitään ahto vuotoa. Kaikki letkutkin näytti olevan kiinni. Mutta eipä juuri letkuissa tunnu painetta kun tolleen paikallaan kierrättää. Ei tietenkään ahdot nouse silleen kuin ajossa mutta kyllä sielä jotain pitäis tuntua. ???
Hukkaportin kello on kyllä kovin ruosteisen näköinen. Mutta jos se jumittaisi niin eikö sillon pitäisi paineiden nousta liikaakin?
Vai onko se nyt jumissa auki asennossa? Heitin nyt sinne vähän liukasta mut on niin hankalassa paikasse et en päässyt liikuttamaan tankoa...

Mitähän muuta tohon keksis?
Bybass vuotaa?
Ahdin morjes?
Tietysti nyt pitäis eka saada ahtopainemittari kiinni ni tietäis et missä mennää.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#3
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ajovalot vaihdoin. Pikkasen tuli kirkkaampi ilme. 8)


Korkeusäädön johdotus tarvii vielä joku ilta rakennella. Ja sumari taakse ni melkein voikin käydä leimalla.

Sienikin vaihtu puhtaampaa. Tollanen suodatin kyl päästää aika paljon p*skaa läpi. Imuputki on/oli todella pölyinen sisäpuolelta. Ehkä toi uusi puhdas suodattaa vähän paremmin. ::)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#4
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kulkupuolikin alkaa nyt olemaan kohdillaan. :driver Syyllinen löyty putken päästä. Tuossa on tosiaan vain 32mm putki kun se kapenee sisäänpäin mennessä... Duuni kaveri sano että kuulostaa kuin norsu puhaltais puutarhaletkuun. :p


Kuristin pois ni johan alko henki kulkemaan. :D


Etupää piti kauheet kolinaa ja pauketta. Ei oikeestaan ihme kun katsoo iskarin vartta. On metalli hangannut jo jonkin aikaa vartee ja syönyt pahasti urille.


BC-Racing V1 oli ratkaisu.
Ihan ei camberia saanut etu päässä kohdalleen mut muuten tuntu aika jämptiltä. Camberit edessä jäi johonkin 2 asteen ja 30min nurkille.


Tosin tuo nykyinen ajoasentokaan ei ole se mihin se tulee jäämään. ::) Etuiskarit jäi sille korkeudelle missä ne oli paketissa ja takaiskaria madallisin yhden sentin.
Ennen


Nyt


Tiukku etukeno...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#5
Vs: lancer evo-r: Evo V

Pieniä juttuja tapahtunut.

Perää laskin pari senttiä niin sain auton järkevämpään asentoon. Myös pyöränkulmat säädin uudestaa. Nyt on kyllä hyvä ajoiltaan. :peukku

Jarrupalat oli aivan loppu joten uudet palat tuli laitettua. EBC Ultimaxit löyty nopeasti ja järki hintaan niin ne toimivat aivan hyvin nyt normiajossa. Mitä nyt välillä vähän vinkuu. ;D

Valojen korkeussäädölle on johdotukset nyt valmiina. Kunhan saan vastuspaketin säätimen perään nyt alkuviikosta ja takasumarin viriteltyä paikalleen niin voisin mennä katsastamaan auton. Vastaavuustoditus on vielä tulossa mut sen käyn näyttämässä kunhan se tulee. Tullissa halusivat nopeasti saada tietää auton painot niin saanpa ainakin näin pienemmät japsipainot verotukseen. ;)

Sit pääsis hinkaamaan muita turhan päiväsyyksiä. :)
-Puhdistavalla vahalla pitäisi käydä koko auto läpi. Pintaan on pinttynyt jotain paskaa ettei lähde liukkarilla poia.
-Pitäisi purkaa japsi radio/tv/navi syteemi pois ja laittaa uusi soitin.
-Ilmastointi pitäis huoltaa ja desinfioida höyrytin ja kanavat. Jos vaikka körssin haju lähtis. :p
-Laatikko ja perä öljyt pitäis vaihtaa. Koneeseen vaihdoin jo.
-Kuskin sivupeilin kääntömekanismi on rikki joten se pitäis uusia.
- Ym. pientä fiksausta...
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#6
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jos huomenna katsastukseen. :)
Valojen korkeussäädön kytkin tänään toimimaan ja sumarin heitin taakse. Sumarista tuli kyllä väliaikainen ratkaisu ja joku fiksumpi tarvii kehitellä...

Tollasella potikkalla saa nyt valoja säädetyä. ::)




Takasumarin katkaisijalle oli hankala löytää hyvää paikkaa mut se on nyt tossa.


Pitäisi varmaan hommata jostain tohon luukkuun sopiva sumari.


Komeet soittimet oli japanin poika laittanut autoon mut harmi etteivät oikeen toimi täällä. Johtoa ja erinäköistä purkkia oli taas ympäri autoa. Onneksi oli ihan suht fiksusti laitettu eikä mitään alkuperäistä ollu tuhottu. :)




http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#7
Vs: lancer evo-r: Evo V

Katastuksen lopputulos. Hylätty. Vaatimuksenmukaisuustodistus puuttuu, tyyppikilvestä puuttuu akselipainot ja takapenkki poistettava kun on 2 paikkainen. ;D

No todistus on tulossa ja tyyppikilven saan helposti tehtyä. Vyöt voin jättää taakse mutta penkki on poistettava. ::)

Vieläkö Meriläinen Deltasta kirjottaa lappuja jolla saan koko perheen mahtumaan kyyttiin?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#8
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tullista postia. Autoveropäätös kolahti luukusta.

2496,34€
Veroprosentti 30,80%

Onko hyvä vai ei... :p
Toivoin et olis ollu lähempänä 2kiloo, kun vuosi sitten verot oli tätä samaa luokkaa.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#9
Vs: lancer evo-r: Evo V

Katsastusmiestä kävin jututtamassa. Kyselin vähän et mikä sen suhtautuminen on tuohon istumapaikkojen lukumäärään noilla uusilla vastaavuustodistuksen painoilla. (1750kg) Sillä että kun hän oli viimeksi punninnut omapainoksi 1445kg niin sillon jäisi 4 paikkaiseksi. Ei haittaisi mua millään tavalla mutta kun hän joutuu soittelemaan jonnekkin "neuvovaanpuhelimeen" et miten yhden istuimen poisto onnistuu... Ei suoriltaa kelvannut kun ehdotin että otan keskivyön pois ja lasken keskikyynärnojan takapenkilta alas. ::)

Mulla tosin oli kontti ekalla kierroksella tavaraa täynnä. mm. vanhat takaiskarit, vauhtipyörä ym. Joten sovittiin että punnitaan auto uusiksi. Eli omapaino pitäisi saada max. 1370kg. Jos haluan 5 paikkaseksi.

Taidan siis napostella mm. varapyörän, tunkin, radion/kaiuttimet pois ensi viikolla. ;) Riittääkö tuo? Ei tekis mieli alkaa mitään tankkilaitteen kohoa säätämään. :-\

Setä oli myös kuulema kaivanut lappuja että Evossa pitää olla akselipainot tyyppikilvessä ja tuv-todistus BC-alustasta. Kun viimeksi hieman kyseenalaistin näitä. Kaikista -98 eteenpäin vaaditaan kuulema nämä myös tyyppihyväksyttömistä. No, en viittinyt alkaa enempää vääntämään asiasta kun tuskin tuottaa sen enempää ongelmaa. Alustastahan meinaan kun on jonkinlainen toditus olemassa ja tyyppikilpin on jo tehty.

Askartelin myös tänään hieman takasumuvaloa. En tykännyt että se roikkuu puskurin alla ja kaiken lisäksi ei se ole mikään veden pitävä malli joten äkkiä se sielä happanee.
Hablulta sain noi luukun "koristevalot" ja toista oli jo valmiiksi hieman modattu niin siitä se ajatus sitten lähti. ;D



Kaunis kuin p**k**e. ;D


Vielä silikooni tohon sauman väliin ni se on siinä.

Tuossa vielä pari fiilistely kuvaa. 8)



 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#10
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tunkki, varapyörä, takakontinlattia verhoilut, radio, takakaiuttimet, lattiamatot ja turvaistuin pois autosta. n 38kg lähti painoa näillä. Plus sitten pissapoija tyhjennys ja viime punnituksessa olleet vakio iskarit ja vauhtipyörä pois. Eli yhteensä ehkä reilu 50kg painoa pois. Toivottavsti riittää mut huomenna selvii. ;)

Tuli muuten vasta äsken mieleen kun noita painoja laskeskelin et miten se oikeesti menee?

Viimeksi punnittiin omamassaksi 1445kg ja nyt todistuksessa on kokonaispaino 1750kg. Eli jos näillä laskee niin paikkoja olis 4.06666...
Tarkoittaako toi että autossa on neljä istumapaikkaa kokonaisuusessaa vai neljä kuskin (1+4) lisäksi kun kuskihan lasketaa mukaan tuohon omamassaan? ???
Jos näin on niin silloihan keventämin oli turhaa...

Kuvittelin tähän asti et omapaino pitää saada sinne japanin otteen 1360kg nurkille jotta paikkoja olis 5.2.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#12
Vs: lancer evo-r: Evo V

Pientä fiksausta tullu tehtyä.
Pick nickiin jonotettiin pari tuntia sisään niin takapenkillä tuli tylsää ja poika päätti tunkea kädet verhoilun väliin.
Noh, kaikkissa ovissa noi repsottaa enemmän tai vähemmän. :-\


Otin kankaan kokonaan pois ja ihan siisti on noinkin.


Tuulilasin pyyhkijänvarret on ollut auton ruosteisin paikka.


Vähän hiomista ja maalia. Ehkä vähä turhaa hommaa mut näyttää kivemmälta. :)


Konepellin ilmanpoisto aukkojen pellistä oli maalit kuluneet pois. Niin niille kans vähän hiomista ja maali päälle.
Ennen.




Vasta kun kaikki oli nipussa niin huomasin että ritilätkin olis kaivannut maalia. :seina



http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#13
Vs: lancer evo-r: Evo V

Fixailu jatkuu. Hommasin toisen venttillikopan joka oli tarkoitus siistiä kun omassa on melkoiset hapettumat ja maali lohkeilee pois.

Homma alkoi vanhan maalin poistolla. Raapimalla suurimmat pois ja sitten koppa uimaan jarrunesteeseen muutamaksi päiväksi.


Painepesurilla lähti sitten pehmenneet maalit pois. Armoton hiominen hapettumien poistamiseksi ja kopan mattaamiseksi. Pari katkennutta pulttia piti myös porailla pois.


Pohjamaaliksi happoa ja päälle VHT Wrinkle.




Olis varmaan kannattanut harjoitella ton Wrinklen kanssa ennen maalaamista kun ei ollu mitään käryä et kuin paljon sitä tarvii vetää. :)
Ohjeeksi sain että mitä läskimmin niin sitä enemmän menee ryppyyn.

Vedin sit ensin yhden ohkaisen ja kaksi paksua.
Toisen paksun kerroksen jälkeen näytti tältä.


Seuraava aamuna tältä.


 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#14
Vs: lancer evo-r: Evo V

Katsatus olis ensi viikolla mahdollista niin pienet tarkistukset ja päästöjen mittaus suoritettu sitä varten. :peukku
Eturenkaat on sisälaidasta aivan sileät mutta toivottavasti ei niihin puutu...

Sumari tuli kanssa heitettyä taakse. Suoraan takaa näyttää ihan fiksulta.








Sivusta ei niinkään. ;)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#15
Vs: lancer evo-r: Evo V

Viisaan kaverini sanoja lainaten: Laitoin talviauton talvisäilöön. :-\
Kelit vaan paraneen ja mun neliveto makaa tallissa. :'(



Monista syistä päädyin nyt tekemään näin. Mutta jos nyt olis aikaa harrastaa vähän paremmmin ja keväällä sais kaivettua tallista entistä ehomman mitsun. :)

Visioina olis:
-Brembojen maalaus Done
-Vanteiden maalaus Done
-Hukkaportinkellon vaihto
-Aiemmin jo fiksatun venttiilikopan vaihto Done
-Kytkimen uusinta
-Jakopään uusinta? Huoltotarrojen mukaan ei ole ajettu kuin 20tkm ja hihna on uuden näköinen. Mut jos varmuuden vuoksi. :p
-Walbro tankkiin
-Suuttimien huolto
-Jos vielä jotain muuta mitä keksii...

Sit voisikin käydä keväällä vaikka Maatsin luona. ;)
Ei siis mitään järjettömän suurta mut kuitenkin suunta olisi tarkoitus pitää oikeana. ;)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#16
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vanteet menossa maalaukseen. Melko rupiset alkovat olemaan. Ei noissa ole mitään kanttariosumia mutta hapettumaan jonkin verran.




Valkoiseksi olisi tarkoitus vetää ja punaiset OZ racing-tarrat laittaa. Mut vielä voi muuttaa mielen kun en ole jaksanut kuin hoinut vasta yhden vanteen valmiiksi. ;)

 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#17
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vanteet sai värin päälle. Tarrat tarvii vielä laittaa ja pari uutta rengasta hankkia kun eturenkaat oli sileet sisälaidasta.


Jarrut myös on entisöity. Brembo-tekstit pitää vielä maalata noihin.
Ennen.


Nyt.


Niin ja Mamasanilta tuli uusi kytkin. Vauhtipyörä pitäisi vielä koneistaa ja sit vois alkaa suunnitella sen vaihtamista.


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#18
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jarrut on nyt valmiit niputettavaksi. Päälle tuli tosiaan VHT Caliber paint. Pikkasen hidasta maalaus ton kanssa kun ohjeen mukaan 7 päivää kuivuu ja sitten yhdeksi tunnuksi 96 asteeseen eli uuniin.
Perjantai iltana niitä paistelin ja tänään maalasin Miranolilla Brembo-tekstit satuloihin. Sanokaa mitä sanotte mutta toi Miranol on oikeesti hyvä maali jarruihin. Halpaa ja kestävää. :peukku

Osa kuvista on otettu puhelimella niin sävy on mitä on. ;)
Näistä lähdettiin.


Kunnon pesu ja karhennus punaisella karhunkielellä riitti pohjiksi.


Uunista tulleena. Odotin pahaa käryä koko kämppään mut ei mitään. :D


Maskiteipit.



Vaimolta pihistin jonkun vaahtomuovimeikkituputtimen jolla oli hyvä maalailla. Kolme ohutta kerrosta riitti.


Teipit pois. Kelpaa ainakin mulle. 8)

 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#19
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jarrut nipussa. Ulkona oli -15 mut tallissa ei ollut kuin -3 astetta pakkasta kun alottelin hommia. :peukku
Olihan homma ilmata jarrut kun järjestelmä oli käytännössä aivan tyhjä. Mut nyt on ainakin uudet nesteet joka paikassa.



Konepellin alapuolelta irrottelin myös sen suojapahvin kun on nurkista niin haperoksi mennyt. Onko tuolla minkälainen lämpösuoja vaikutus? On kuitenkin foliota monessa kerroksessa.

 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#20
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jotain pientä taas tullu harrastettua.
Vauhtipyörä odottaa vielä koneistusta niin sit pääsee kytkintä vaihtamaan. Kertokaa viisaammat pitääkö vauhtipyörän pultit uusia aina irroituksen jälkeen?

Hukkaportinkello todettiin jo kesällä vuotavaks. Ei pitänyt painetta eikä edes käsipumpulla saanut liikkeelle.


Uusi ns. parempi paikkallaan. Saa nähdä mitä vaikuttaa ahtoihin?


Venttiilikopan vaihdoin uusilla tiivisteillä. Uusin myös samalla PCV-venttiilin kun tuli samassa paketissa tiivisteen kanssa. Hinta oli kohdallaan. ::)

Kuvan ottamisin jälkeen korjasin liimalla tuon tulpansuojan kun oli halkeillut kiinnityskohdista. Lämmitin sen myös kuumailmapuhaltimella mustaks.

Välijäähyn vedin hetken mielijohteesta mustaks. Pitäisi hankkia mustat silikooniletkut tuohon niin ei paistaisi puskurin läpi kuin jokin amiscorolla. ;D Onkos nuo coolerin letkut/putkeet 2.5" kokoiset?


Vanteitakin oli pakko jo fiilistellä alle. 8)


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#21
Vs: lancer evo-r: Evo V

Perjantaina aloitin kytkimen vaihdon. Lauantaiksi sain sitten kaverin mukaan laatikon irroitukseen. Yksin olisi aika tekemätön paikka tunkin ja pukkien kanssa.

Vanha kytkin oli jo aivan loppu vaikka ei vielä luistanutkaan. Poljin tuntuma oli surkee niin tiesi lopun lähestyvän.


Uudeksi tuli Competition Clutch stage 2. Eli 60-80% jäykempi asetelma massalevyllä.
Kuvia tuli otettu jonkun verran hommasta. ;) Tuolta näkee ne.
http://youtu.be/IIpNkhQRqyk

Akku loppu kamerasta niin hieman lyhkäseksi jäi video...
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#22
Vs: lancer evo-r: Evo V

Nyt sain mustaa silikooniletkua niin välijäähy meni paikalleen.


Tässä kuvassa näkyy aika hyvin päivän saldo. Eli cooleri paikalleen, puskurinverkkojen maalaus ja sumareiden tilalle Hellan 100FF lisäpitkät. Tietysti sit vielä valot ja puskuri paikkalleen. :)


Tämän lisäksi laittelin kulmaan ja laatikkoon öljyt. Sekä uudet jäähdytysnesteet. Akkun latasin edellisenä päivänä niin kokeilin että lähtiskö käymään 4kk seisomisen jälkeen. Lähtihän se. :peukku Käytin kuumaksi ja tarkistin että kaikki toimiin niin kuin pitää.

Vielä olisi ahtopainemittarin asennus, sisälokarien laitto ja pakosarjan suojapellin askartelu paikkalleen. Walbro odottaa myös hyllyllä mutta sen kanssa ei ole niin kiire kun toiset suuttimetkin odottavat vielä huoltoa.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#24
Vs: lancer evo-r: Evo V

Turbo timeri kaivettu irti. Mielestäni täysin viraton laite. Pisti vaan vihaks kun ei sammunut jos olit vetänyt käsijarrun päälle. Mulla toimitti vaan ahtomittarin tehtäviä kun sellanen ominaisuus siitä löyty.
Jännä tyyli japanissa tehdä johtoliitoksia. Käsijarrulta oli kuorittu vähän johtoa ja surrattu johdot yhteen ja teipin palanen päälle. :D Muuten oli fiksusti laitettu. Myynti osastolta löytyy myynnistä tämä laite nyt. ;)

Strin uusi mittari tuli tilalle. Kuvan verran näyttää piikiksi. Blitz näytti piikiksi 1.26b eli aika samoja.


Ahdot pysyvät edelleen siinä 1.1-1.2b tuntumassa. WSM mukaan vakio paineet on 0.61-0.86kg/cm2. Jännää. ;D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#25
Vs: lancer evo-r: Evo V

Maestrolta ostettu alapiippu heitetty paikalleen. Alku on 2.5" ja jouston jälkeen 2.75". En tiedä minkä merkkinen putki on mut on siinä joku japanin kielinen leima laitettu. Luulis et kulkee happi nyt ihan kelvollisesti. ???

Käärin alkuosan piipusta lämpösuojanauhaan kun sellasta sattu olemaan käsillä.
Vakio vs. tarvike. Lambdalle oli putkeen hitsattu muhvi niin laitoin siihen Denson langattoman laajakaistan kiinni.


Hienosti sopi paikkalleen eikä ota mihinkään kiinni.




http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#26
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kytkimen kanssa puljattu. Kiitokset Maestrolle ja cubelle vinkeistä. :)
Tosiaan poljintuntuma oli outo uudella kytkimellä. Irroitti aivan ylhäältä eikä polkimessa ollut ollenkaan tyhjää. Säätö polkimesta ei auttanut.
Työsylinterissä on tuollainen kuristin ja sen kun otti pois niin toimii normaalisti. Nesteenkin vaihdoin kun oli aivan tummaa.


Nyt voi olla että joillakin alkaa silmät vuotamaan verta mutta laitan silti kuvia. ;D Putsasin ja vahasin siis.

Aseina oli pesun jälkeen Prestan violetti savi ja Spray´n´shine. Vahana Collineten Super Sapphire. Tuulilasiin vedin 5sateen.


Pelkästä katosta savi oli tämän näköinen. :p


Vahankin kanssa irtos vielä aika hyvin likaa mutta kyllä siitä parempi tuli mikä se oli.






Ihmeellisiä naarmuja joissan kohti kyllä on. Näyttää kuin maali olisi pensselin kanssa vedetty. Pieniä kämmenen kokoisia alueita... :-\

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#27
Vs: lancer evo-r: Evo V

Piti vaihtaa Walbro tänään mut en sit löytänyt sopivaa bensa-letkua mistään. Oli jo saha kädessä mut ajattelin vielä tarkistaa et onko letkua. :D Kävin kyl sit illal hakemassa varaosa-puljusta sopivaa pätkää. Ei tosin ollut enään fiilistä jatkaa hommaa...

Samalla totesin että Downpipen jousto-osa vuotaa oikeen kunnolla. :mad: Ei oo edes ajettu kiinni vaan on mädäntynyt puhki. Noh, kaipa tuonkin on ihminen tehnyt niin ihminen pystyy sen korjaamaan. ;)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#28
Vs: lancer evo-r: Evo V

Downpipen jousto-osa olikin tosiaan murtunut halki kun sain sen irti, eikä mätä niinkuin aluksi epäilin. En oikeen tiedä mitä materiaalia toi putki on, kun magneetti siihen tarttuu mut kuitenkaan se ei ole järkyttävässä ruosteessa. Jotain ferriittistä rosteria? Ilmeisesti putki on RS-R merkkinen. Pienen logon löysin putken kyljestä. Jännän kokoinen toi on myös kun alkupätkä on ulkohalkaisialtaan 61mm ja loppuosa 67mm. Uusi jousto on nyt 2.5" joten sen meni hyvin vanhan päälle.

Vanha jousto lähti rautasahalla irti ja sitten putken pätkät autoon kiinni ja heppasin uuden jouston kiinni.




En ole mikää hitsari mut... "Ei se nätti ole mutta pysyy sen minkä pysyy." ;D


Kuumakestomaalia vielä päälle.


Kun putki oli valmis ja tulityöt lopetettu niin bensapumppu pöydälle.
Putket sahasin poikki.


Pumppu irroitettu tankkilaitteesta.


Walbro sopii suoraan paikalleen. Ei mitään purkkapirkka virityksiä tarvii tehdä. :peukku


Kumiletkut sitte katkottujen putkien päälle.


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#29
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ratapäivien jälkeistä huoltoa. Vanteiden pesua ja jarrujen ihmettelyä...

Jarrupalat eivät oikeen olleen mielissään rata-ajosta vaan ominaisuudet loppu ihan kesken. Ei tullut kyllä yllätyksenä. :p
Tuntuu että eivät pitäneet enään senkään jälkeen kunnolla vaikka normiajoa tulikin harrastettua muutama sata kilsaa. Levyt palautuivat kyllä kirkkaiksi.
JaniB innokkaasti halusi myydä mulle käytetyt PF:11 palat niin kokeillaan nyt niitä. Ovat sen näköiset että ovat palaneet enemmän kuin noi mun Ultimaxit mutta kuulema ei haittaa. :) Kunhan saa ne nyt sopeutettua noihin levyihin niin selvii kuinka toimii.

Vasemmalla PF.11 ja oikealla EBC Ultimaxit joista sulannut toi vaimennuskumi.




Vanteiden pesusta nyt ei ihmeempää kerrottavaa ole mut laitetaan pari kuvaa. Mustat oli...








Huomasin myös hauskan jutun että putkenpää on vaihtanut väri ratapäivän jälkeen. :D Titaaninen putkenpää oli ennen vaan ulkopäästä sinistetty mut nyt myös sisäpäästä. Edit. ei se taida olla titaania... :-X
Ennen.


Jälkeen.



http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#30
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vaihdenuppin nahka oli revennyt saumasta auki ja tuskin kukaan olisi sitä verhoillut alle satasella uudelleen niin Ebaystä löyty tollanen.

 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#31
Vs: lancer evo-r: Evo V

Bypass tuli käännettyä ympäri. Miksi? Isot pojatkin kuulema rallissa tekevät niin. :D

Noh, kuhan kokeilin että vaikuttaako mihinkään. Turbon sakkaus ääni ainakin kuuluu hyvinkin voimakkaasti. Paineet pysyy samoina eikä mitään muutakaan eroa ole kuin toi ääni... Mahtaako toimia ollenkaan noin päin? Ajatushan tossa on ettei se vuotaisi niin helposti kun ahtopaine painaa mäntää kiinni.

Jokainen voi itse kuunnella.
http://youtu.be/ijrQxRa_6Sc


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#32
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jotain pientä on kesälomalla ehtinyt harrastamaan.

Metallinen bypassi tuli hankittua. Loppu Fast and Furious-tyyppiset suhinat mitkä oli jo alkaneet hieman ärsyttämään tuon käännetyn passin kanssa. Ahdot piikkaa nyt 1.4b, eikä suhise mun mielstä enään niin kovin ahdoilla kuin ennen. Et ehkä se muovinen sit vähän vuosi... :p


Pohjaanlyöntikumi oli vasemasta takaiskarista irti ja pomppi siellä vartta pitkin. Vittumainen pieni naputus kuuluin siitä. Joten iskari auki ja liimasin pohjaanlyöntikumin ylös suojakumiin kiinni.

Nippu Maxsportteja tuli tosiaan hommattua ratapäiviä varten. Ainut että yhdessä runkovaurio ja en oikein tiedä uskaltaisko sitä edes kokeilla? ???


Kylki on myös hieman halki mutta en siitä ole kovinkaan huolissaan.


Tässä kohtaa on runko rikki. Peukulla tunteen että kylki on pehmeä tuosta kohtaa ja kun kulustuspinnasta painaa niin tuohon kohtaan tulee ns. vekki. Mitä mestarit sanoo? Alle vai roskiin?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#33
Vs: lancer evo-r: Evo V

Maxsportteja tuli hankittua toinenkin kierros niin nyt on muutama vararengaskin. :)


Clubin ratapäivällä tulikin toinen eturengas "tuhottua". Toisessakin eturenkaas näkyi myös kulumaa selvästi. Tosi hyvät renkaat on kyllä ajaa vs normi katurenkaat. :)
Vasemmassa ja oikeassa reunassa olevat on eturenkaat.


Ilmastointikin lakkas toimimasta Alastarossa. Pikkasen oli hikinen kotimatka. :p Sulakkeet tarkistin jo varikolla mutta kaikki oli jees. Eikä mitään vaurioita näkynyt missään. Kompura ei vaan lähtenyt päälle. Kotona kun otin auton ylös niin magneettikytkimen johto oli poikki aivan liittimen juuresta. Liitin auki ja sain tinattua ehjää johtoa lisää. Taas puhaltaa kylmää. Ilmastointia kyllä osaa arvostaa näillä keleillä. 8)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#34
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vasen etupyöränlaakeri oli mennyt väljäksi. Ei pitänyt kuitenkaan ääntä mutta vaihdettava oli silti. Camskillillä ei tarvike maksanu kuin n.110€ niin ei paljon tarvinnut miettiä mistä tilaa. Voi olla et olis jostain halvemmallakin löytynyt mutta eipä tuokaan nyt paha ollut. ::)







Kirppu1990:lta ostin kutosen(?) ratin ja kun nahka oli ehjä niin ajattelin kokeilla sen maalamista. Josko sillä saisi siitä oikeen hyvän. :)
Tuolta tarkemmin. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52715.msg437622#new

Lähtötilanne.






Kaksi kerrosta maalia. Vielä märkä kuvassa mutta ei kuitenkaan oikeasti noin laikukas miltä kuvassa näyttää.




http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#35
Vs: lancer evo-r: Evo V

Etusumareiden paikalla olleet lisäpitkät ovat tähän asti olleet vaan täyttämässä aukkoja kun en niihin ole jaksanut johtoja vetää. Nyt kuitenkin katsastus lähestyy ja pimeekin on iltaisin niin sain tänään aikaseksi askarrella niihin johdot.





Tosi hyvät valot nuo Hellan 1000FF-valot ovat ja istuvat keulaan mut jokainen kuka noita samoja valoja on asentanut tietää kuinka paska kiinnitys systeemi noissa on. :seina Nytkin noiden suuntaminen maassa on käytännössä mahdotonta.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#36
Vs: lancer evo-r: Evo V

Terveiset Lappeenrannasta. 311hp ja 407nm. Seokset on mitä on... Maatsi sanoi että hyvin tyypillinen JDM putkiviritys.



 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#37
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tämmöisen asensin tanään. Eli PLX uusi 4Gen anturilla.




Ralliläpätkin asensin mutta ottavat niin paljon renkaisiin kiinni että uusiksi menee. :mad:


Ensi viikolla saan katsastaa auton ja sen jälkee auto saa mennäkkin talliin odottamaan kevättä. :nykii


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#38
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mitsu on nyt peitelty talvea varten.


To do listaa:
Jarrut kunnostaa.
Suuttimet huoltaa.
Jakopää nyt kun viime talvena ei tullut tehtyä. :p
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#39
Vs: lancer evo-r: Evo V

HKS:n imuputki tuli hankittua. Vaikka putki ei hirveästi näykkään konehuoneessa niin kyllähän se ainakin Essonbaari heppoja tuo lisää. Vai onko tuosta toditettavasti jotain hyötyä/haittaa?

Joku oli nähnyt vaivaa ja kiillotanut sen kokonaan.


En arvosta blingblingiä niin äkkiä hioin sen. :D


Sitten lopuksi venakopan kanssa samaan väriin. :-*


Mustat silikoniletkut vielä pitää hankkia niin saa paikalleen.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#40
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vähän ollu inspiraatio kateissa...
Sain kuitenkin soviteltua tuon imuputken kiinni. Melko ahdasta on alavesiletkun ja akun kanssa mutta kyllä se sinne lopulta mahtui.

Tuosta näkee hyvin HKS:n ja vakion pituuseron.


Tuollainen sitten.


Samalla laitoin ahtohen ohjauksen kuulajousiventtiilin varaan. Miten tuo vakio solenoidi, voiko sen nakata mäkeen vai jättää johdon päähän paikalleen?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#41
Vs: lancer evo-r: Evo V

HKS suodatin vaihtuu Apexin töttöröö. Sopuhinnalla sain käytetyn adapterin ostettua ja vielä tarvii uusi suodatin ostaa. Sitten pitää vielä rakentaa jokin lämpösuojus tuolle suodattimelle ja raitisilmaputki vetää.

Adapteri oli melko hapettunut niin väri päälle niin tuli siitäkin siisti. :)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#42
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jakohihna meni vaihtoon vaikka taisi olla vähän turha homma. ::) Japsi tarrassa oli että uusittu 95tkm kohdalla eli oli nyt ajettu n.25tkm.

Remmit ja rullat olikin kyllä sen näköiset et ovat melkein uudet.










Vesipumpussa oli pieniä merkkejä vuodosta et se saatto olla alkuperäinen. No, nyt on kaikki sit uutta. 8) Tosin jäi vielä vähän vaiheeseen kun en jaksanut koko iltaa olla tallilla. Mut eipä enään tarvii kuin remmin laittaa paikalleen ja sit kopat ym. hilut. Ekaa kertaa kun 4G63 jakopäätä tein niin tehostimenpumppun jalka meinas alkaa vituttamaan oikeen kunnolla. ;D

Ensi viikolla lähtee suuttimet Finjektorille huoltoon. Ilmasuodattimelle pitäisi vielä lämpösuoja tehdä ja raitisilmaputki vetää.
Jarruihin pitää männän suojakumit uusia. Bensansuodatin täytyy vaihtaa ja katinkorvausputki heittää paikalleen. Taitaa olla jo kevät pitkällä kun tämä alkaa olemaan säädätystä vaille kunnossa... :p
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#43
Vs: lancer evo-r: Evo V

Apexin suodatin vaihtu tosiaan HKS-sienen tilalle. Jonkinlaisen lämpösuojan yritin myös askarrella myös sille jotta saisi imettyä hieman viileämpää ilmaa.

Lämpösuojaksi pohdin pitkää eri materiaaleja. Alumiinipelti olisi ollut melko vaikee työstää paikalleen. (Kuitenkin mulla on akku alkuperäisellä niin suodattimen paikka on hieman haasteellinen) Kilpakäytössä oleva lämpösuoja levy oli taas sika hintaista. 30x30cm pala 50€. :-X
Töissä sit aloin kattelemaan että lähes jokaisen auton pohjassa on nykyään ohutta alumiinista lämpösuojaa pohjaa suojaamassa pakoputken lämmöltä. Ainut että ovat muotoon prässättyjä ja siksi hieman vaikeita muotoilla uudestaan. (Vinkki:J10 Qashqain takavaimentimen päällä on iso (n.40x60cm)suora palanen tätä tavaraa ja ei maksanut uutena kuin 40-50€.) ;)
Itsellä löysin Pösön pohjamuovin päältä sopivan suoran palasen. On todella helppo muovailla ihan sormin sopivan muotoiseksi. Ja uskon myös että eristää lämpöä kun siihe tarkoitettu.

Apexin suodatin


Lämpöpellin sommittelua



Suodattimelle piti myös saada raitista ilmaa konehuonee ulkopuolelta. Whurtilta ostin 2 metriä tuollaista 3"ilmaletkua.


Motonetistä 3" refleksi putki.


Sisälokarin alta letkua sit vaan puskuriin.


Refleksiputken ruuvasin isojen prikkojen kanssa puskurinverkkoon kiinni.




Pieni tukirauta ja letku nippusiteillä kiinni siihen.


Eihän tuo hirvittävän kaunis ole, mutta tehdään ehkä myöhemmin nätimpi jos tuo ei kestä. Ja tuoskin tuo nyt ainakaan huonompi on kuin ennen. :D







http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#44
Vs: lancer evo-r: Evo V

Matkahuolto toi tänään ratavanteet. Enään ei tarvii jumpata ratapäiville Maxxsportteja edestakas vanteilla.

 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#45
Vs: lancer evo-r: Evo V

Noniin. Evo otettu ajoon taas tallikauden jälkeen. :driverjdm



Ahtopaineen ohjauksen tosiaan muutin "kipsi"venttiilillä ohjattavaksi. Eli toisin sanoen kuulajousi. Laitoin myös uudet silikooniletkut sille.
Nyt ruuvi on säädetty löysimmälle eli pitäisi olla matalat paineet. Mutta ei. ??? Tuntuu ahtavan niin perhanasti. Fuel cut taisi löydä 1.4b kohdalla kun varovasti koitin että mitä ahtaa...

Pitäisikö tuolla letkussa olla joku kuristin mikä ilmeisesti alkuperäisissä letkuissa on? Nyt on suoraa letkua turbon lähdöstä kipsille ja siitä suora letku hukkaportinkellolle.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#46
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vein auton nosturille jotta sain vaihdettua katin korvausputken. Samalla vaihdoin bensansuodattimen ja talven aikan huolletut suuttimet.

Fram merkkinen suodatin ja kuvasta näkee osanumeronkin. Täysin identtinen alkuperäisen kanssa.


Suuttimet kävi Finjectorilla huollossa. Eipä noissa testiraportin mukaan juuri vikaa ollut. Parin prosentin muutoksia dynaamisessa testissä...


Katin korvausputken tilasin Camskililtä. Asiallisen näköinen putken pätkä. :) Mukana tuli rosteri pultit, prikat ja mutterit. Pari Nissanin tiivistettä




Ainut että putkessa oli lämpöanturille paikka ja sellaistahan ei vitosessa ole. :p Ja muhvin kierrehän on M12x1.25. Enkä löytänyt mistään sopivaa pulttia siihen. Tai löysin yhden pyöränpultin mutta... ::)


Eipä tolle reijälle tule ole mitään käyttöä koskaan niin räkäsin Kempillä sen umpeen. :) Eipä ainakaan vuoda.




Auton alla pyöriessä huomasin että jäähdytysnestettä valuu moottorista vesipumpun suunnalta. Pumpussa oleva plommi vuotaa. Camskilliltä ostettu tarvike pumppu siis kyseessä. :seina
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#47
Vs: lancer evo-r: Evo V

Autoa säädetty. Jännä että syksyllä kävi niin laihalla että Maatsi ei meinannut uskaltaa ajaa penkissä. Nyt sit oli liiankin paksulla. Ehkä bensansuodattimessa tai suuttimissa oli jotain. ???

Ahdot jätin 1.2baariin. Vetoja tuntuu olevan kuitenkin nyt ihan hyvin. :driver
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#48
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vuotavan vesipumpun vaihdoin tänään. Camskills lähetti tilalle erimerkkisen niinkuin lupasivat. Vuotava oli Thermotec ja uusi Kavo Parts. Ei alkanut ainakaan heti vuotamaan. :)

Kuvia.









http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47925.0
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#49
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jarrut käytin auki ihan tulevaa Alastaron ratapäivää varten. Tiedossa oli että ainakin yhteen männän suojakumiin paloi reikä viime kesänä. En kuitenkaan vielä laittanut uusia kumeja kun mahdollisuudet on kovat taas että ne palaa. :-X Kaikki kuitenkin liikkuu hienosti. :peukku

Tuossa reikä.


Edessä on noi Performance Friction-palat mitkä on aika rujon näkoiset mutta pelaavat ihan hyvin. Kai noilla vielä tän kesän ajaa? Varsinkaan jos ei tule lähdettyä useampaa kertaa radalle.




Oikean puolen etusatulasta oli molemmat ulomman puolen suojakumit pullahtaneet ulos. ??? Painelin ne takaisin kiinni mutta tuskin pysyvät kun ovat kerta nytkin irronneet.


Takapaloja irroittaessani hämmästyin suuresti. Palat on tosiaan EBC Ultimaxit ja ovat nähneet jo kahdet ratapäivät. Ällistyttävän hyvässä kunnossa siihen nähden että kun samat palat oli edessä niin niillä ei meinannut päästä edes yhtä kokonaista kierrosta Alastarossa. :eek:
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
19
#50
Vs: lancer evo-r: Evo V

Alastarossa tuli öljyä konehuoneeseen kun oli työntänyt öljytikun ylös. Vähän joutu sitten pesemään paikkoja. Jarrucleanerillä lähti suurin osa mutta se haihtuu sen verran nopeasti että ei kunnolla putsaa paikkoja.
Solmasteri liuotimella lähti sitten loput.




Tikku oli aivan holo niin siihen uudet o-renkaat niin eiköhän ala pysymään. Tuli ehkä turhankin tiukka. Alastarossa laitoin nippusiteillä kiinni. Ehkä joku JP:n ehdottama koukkujousi lukitus olisi hyvä.


Ilmastoinnin kompuralta oli taas mennyt johto poikki. Viime korjaus oli kestänyt mutta uusi johdon pätkä minkä vuosi sitten laitoin oli mennyt poikki. Syy tähän oli se että rauta missä liitin on kiinni oli melkein murtunut poikki. Koko liitin väpätti jo tyhjäkäynnillä kuin mikäkin vipraattori. Siirsin liittimen toiseen paikkaan niin eiköhän kestä.
 
Ylös Bottom