Lancerin tyhjäkäynti

Juse

Lancer 1.8 GTi -91
Liittynyt
23 Lokakuu 2003
Sijainti
Pieksämäki
Joo on se ihmeellinen asia tuo Lancerin tyhjäkäynti.

Siinä on nyt semmosta häikkää, että useamman tunnin seisoneena koneen ollessa ns.kylmä se pitää tyhjäkäyntiä aivan liian korkealla yli 2000 kierrosta, vaikka ilma olisi kuinka lämmin. Sitten vähän aikaa käytyä se pudottaa kierrokset noin tonniin, joka on mielestäni vielä pikkaisen liian korkeat. Ja jos sammutan ja käynnistän uudelleen samantien niin kierrokset ovat alle 700, eli aika matalat.

Kertokaapa viisaampina missä vika. Onko se jossain lämpötila-anturissa, vai jossain muussa ? Puhdistin kaasuläppäkotelon, mutta eipä vaikuttanu juuri tähän ongelmaan. ???
 
Ei se ole "ongelma" vaan normaalia ;) "ryyppy" on kylmäkäynnistäessä päällä 8)
 
Joo kyllä mä tuon ryypyn tajusin, mutta onko tuo 2000 kierrosta (ja vähän yli) miten normaalia ?
Ei se ainakaan tullu siltä ??? Niin ja miten ne kierrokset jäävät sen kylmäkäynistyksen jälkeen siihen yli tonniin ja laskevat (normaaliin) vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen ?
 
siis eikö ne kierrokset tipu ollenkaan, ennen kuin käynnistää uudelleen :eek:

ps: auttaako jos käytät kaasua "puolessa" välissä
 
Ne ei tipu alle sen tuhannen kierroksen. Siis tippuu vaan kahesta tonnista tonniin, ja kun käynnistää koneen uudestaan niin kierrokset ovat alle 700.
Eikä se kaasun käyttäminen puolessa välissä muuta tilannetta...
 
Mulla kans 1.8 Coltiainen käy käynnistettäessä sen ~+2000rpm, oli ilma -10 tai +20 ja pienen ajon jälkeen laskee sinne 750rpm. Mulle väitettiin että kyseessä on ominaisuus? Hmmm..? Kyllä toi hämää vieläkin.
 
Ominaisuus ;D Kyllähän sen voi niinkin ajatella.
Ite en kyllä tiedä yhtään mistä johtuu, mutta pitää yrittää ehtiä ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom