Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Stray sanoi1+1 onkos lokakuun 2008 jälkeen suomeen tuotuja leguja katsastettu yli 2 paikkaisiksi??
Stray sanoiViitasivat auton kantavuuteen. Kuulemma japanialaiset(punnitaan 55kg) ovat niin paljon pienempiä kuin me suomalaiset että auton kantavuus ei riitä kuin 2 paikkaisena....=) Inhottavaa olla lihava....=(
MakeM sanoi"haha... ;D ei voi olla totta onkokatsureillaAKE:lla jotain kunnon autoja vastaan?"
Tilanne liene tämä?
Stray sanoiViitasivat auton kantavuuteen. Kuulemma japanialaiset(punnitaan 55kg) ovat niin paljon pienempiä kuin me suomalaiset että auton kantavuus ei riitä kuin 2 paikkaisena....=) Inhottavaa olla lihava....=(
Kohta on kaikilla kakspaikkaset ;DStray sanoiUskaltaisitko antaa kilpinumeroa jotta voisin käyttää verrokkina konttorilla kun käyn siellä möykkäämässä??
Stray sanoiNo se vain....=( Minkälaisia massoja teillä on ollut rekisteriotteissa? Mulla omamassa 1530kg ja kokonaismassa 1805kg....kilolleen saman mitä japanin otteessa....
Hemppis sanoiJuttelin tänään Lahden launeen K1 katsastusaseman yhden katsurin kaa puhelimessa. Kysyin muutamia asioita, mm että tarviiko nyt 29.4 eteenpäin olla E-hyväksytyt valot jos ne valot on muuten kuvioltaan, sijoitukseltaan ja väriltään oikeanlaiset. Katsuri sano siihe että se ei löytänyt tästä uudistuksesta mainintaa, mikä sallisi ei E-hyväksytyt valot (muuttoautoihin menee sellasenaa läpi, tuontiautot ei.). Pitänee vissii lukasta uudestaan toi uudistusprujut läpi, eli tarvisi olla E valot, jos tätä kumoavaa pykälää ei ole. :-\
zanshin sanoiTäällä yks 5-paikkainen -98 facelift, rek.kats. oli viime kuussa. Ihme säätöä kyl... ???
J. Puhakka sanoiJa varmaan 99% katsastajistakin tietää että samantien kun leima lappuun tulee niin peräkärryvalot hivahtaa roskiin, tai varaston hyllylle.
Uldiz sanoiHuomenna Leksan rek.katsastus.. Veikkauksia peliin; tuleeko 2, 3, 4- vai peräti 5 paikkainen :seina
Ja meneekö yleensäkkään leimasta läpi? ;D
nokonzok sanoiTässä tapauksessa kuljettaja on niin iso, että paikkaluku jää yhteen.
Uldiz sanoiHuomenna Leksan rek.katsastus.. Veikkauksia peliin; tuleeko 2, 3, 4- vai peräti 5 paikkainen :seina
Arzka sanoiMinkä mallin etuvalot tuohon -98 legnumiin(ei facelift) sopii? Sopiiko ihan perus sedan galantin valot? Entäpä ku noita facelift galantin lamppujakin olis tarjolla, niin mites noiden kans?
Kulmavikut on ilmeisesti viisainta hakea tarvikeliikkeestä.
mystinengalant sanoiTästä on kyllä oma topic. Nyrkkisääntönä voitaneen sanoa että samanikäisestä ne lamput korkeudensäätömoottoreineen ja se potikka säätöön. Olenko oikeassa? Ei niissä umpioissa isompaa eroa ole vuosimallin mukaan eli pitäisi sopia. Noh kohtahan se selviää. Ainakin toivottavasti.
Arzka sanoiEli ei ole väliä onko sedan vai farmari?
Arzka sanoiMinkä mallin etuvalot tuohon -98 legnumiin(ei facelift) sopii? Sopiiko ihan perus sedan galantin valot? Entäpä ku noita facelift galantin lamppujakin olis tarjolla, niin mites noiden kans?
Kulmavikut on ilmeisesti viisainta hakea tarvikeliikkeestä.
Kiitos kiitosSkydiver sanoiFaceliftissä on kirkkaat kulmavilkut ja prefaceliftissä ei - siitä tulee tuo ero niiden välillä. Muilta osin kaikki ovat samanlaisia -97 mallista eteenpäin, olipa sitten kyseessä sedan tai farmari.
Kulmavilkut saa edullisimmin tarvikkeena. Niissä tosin repsahtaa aika usein yläpuolen tiiviste siitä lampun ympäriltä. Pikkufiksauksella senkin saa pysymään hienosti eli pikkuvikoja.
Arzka sanoiKiitos kiitos
Eli tilaan Ruotsista käyetyt valot korkeudensäätömoottoreineen päivineen..
Korkeudensäätönamiska ohjaamoon ei vissiin kauheita maksanut alkuperäisenäkään?
Ihmekkaan jos katsurit on pihalla ja eivat uskalla tehda mitaan jos ohjeet ovat tuollaiset. (siella siis oikeasti lukee noin, ainoastaan boldaus minun)..23.08 1995 tai sen jälkeen
- pelkästään lisäkaukovalojen käyttömahdollisuus kytkennän avulla auton omien kaukovalojen
sijasta ei ole sallittua. LM:n vastaus Oy Hella Ab:n tiedusteluun 23.08.1995 nro 1426/70/95.
Tämän kumoaa ainakin direktiivi + AKEn ohje, mutta millä/milloin?
Käsikirja saattaa sisältää virheitä eikä sisältö välttämättä ole täysin kattavaa tai ajantasaista. AKE
ei vastaa käsikirjan mahdollisesti sisältämistä virheistä tai puutteellisuuksista tai käsikirjan
sisältämien tietojen käytöstä tai tulkinnasta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.
Hyeena sanoiHuoh, lueskelin tassa katsastajan kasikirjaa (ajoneuvohallintokeskus 2008)Ihmekkaan jos katsurit on pihalla ja eivat uskalla tehda mitaan jos ohjeet ovat tuollaiset. (siella siis oikeasti lukee noin, ainoastaan boldaus minun)..
Tosin jo heti lapyskan alussa on jo legendaarinen AKE:n jokaisesta ohjeistuksesta loytyva lausahdus..
mystinengalant sanoiOmamassaksi arvottiin jostain 1560kg ja näin ollen tuli 4 paikkanen galantti. Noh ei se haittaa, eipä sitä mielellään omalla autolla 5:ttä kuskaa. Onko kellään ideoita millä saa takakyynärnojan "lukittua ala-asentoon". Ei siihen mitään pulttia viittis lukita.
_AH_ sanoiJos sääntöjen mukaan pelataan, mutta käytäntö on sitten eri.
_AH_ sanoiJos sen keskivyön irroittaa niin eikös se sillioinkin poista istumapaikan? Vyö pitää istumapaikalla olla ja jos ei ole, niin se ei ole istumapaikka. Jos sääntöjen mukaan pelataan, mutta käytäntö on sitten eri.
mystinengalant sanoiMistä näitä tietää, kuten on sanottu AKE on yks iso arpakone. Joskus näin, joskus toisin.
STA sanoiJuu, ihan järkevästi ajatellen (ja varmaan pykälienkin mukaan) vyön poisto riittää.
mystinengalant sanoiMulla lukee lapussa "E3 Takakeskituki lukitus ala-asentoon kiinteästi" Ja toki siis jälkitarkastuksella. Inssi kuitenkin sanoi että vyö pois ja lukitus, muttei kirjannut vyöstä lappuu. Tuokin reissu maksaa taas kympin joten otan kyllä tuon vyönkin pois ettei vaan tule mitään sanomista. Mutta kiinnostais vaan et millä ilveellä tuon kyynärnojan saa pysyy alhaalla, edes leiman ajan