Legnum VR4 verot

Vs: Legnum VR4 verot

Hemppis sanoi
Tänää tuli oman legnumin verot aamupostissa Shogun Powerille. Facelift Legnum vm 1998, ajettu 91tkm, ja veroja 1870,37€.

Huomenna hakemaan auto, ja sitte pääsee vihdoinkin :driver :peukku
Johan tätä hetkeä on pitkä tovi odotettu ::)

Noniin, asiallista. Ilmankos ei oo miestä koneella näkynykkään. Verotkin varsin asialliset. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 verot

Sain veropäätöksen eilen. Manuaali Legnum, 2001, 38tkm ja vero tuli 3400euroa. 4 kuukauta olen odottanut. ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

SpoonCivic sanoi
Sain veropäätöksen eilen. Manuaali Legnum, 2001, 38tkm ja vero tuli 3400euroa. 4 kuukauta olen odottanut. ;D

Eli siellä on vielläkin ruuhkat, no pitääpä hakea kohta uudet tarrakilvet vaan suosiolla. Aika kovasti sua kyllä rankasivat autosta, toki myönnettävä että todella vähän ajettuhan tuo olikin ja varmaan kunto sen mukainen?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Eikös noissa veroissa ole niin että enemmän vaikuttaa vuosimalli kuin kilometrit? Näin itse asian käsittänyt.
 
Vs: Legnum VR4 verot

_AH_ sanoi
Eikös noissa veroissa ole niin että enemmän vaikuttaa vuosimalli kuin kilometrit? Näin itse asian käsittänyt.

No perkele toivottavasti on just toisinpäin, näin mä taas olen käsittänyt. 100tkm vs 38tkm = loppuunajettu vs uusi. :) (Näin japanilaisittain)
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
No p*rkele toivottavasti on just toisinpäin, näin mä taas olen käsittänyt. 100tkm vs 38tkm = loppuunajettu vs uusi. :) (Näin japanilaisittain)

Vuosimallin vaikutus on hallitseva, kilometrit skaalataan tietyllä kaavalla myynnissä olevista autoista eivätkä ne kovin merkittävästi vaikuta.

Suomalaisittain 100 tkm ei ole mitään ja suomalaisittain ne verotkin määritetään :)
 
Vs: Legnum VR4 verot

ast sanoi
Vuosimallin vaikutus on hallitseva, kilometrit skaalataan tietyllä kaavalla myynnissä olevista autoista eivätkä ne kovin merkittävästi vaikuta.

Suomalaisittain 100 tkm ei ole mitään ja suomalaisittain ne verotkin määritetään :)

No voi .....kosto sentään, tässähän joutuu pian konkurssiin 2000- mallin galantin kanssa. Tosin mitä oon seurannu annettuja päätöksiä niin ei ne ole lähelläkään ollut tuota 3400e luokkaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Aika pitkään päätöksissä oli vielä sotkemassa vanhan verotuksen mukaisia halvempia päätöksiä. Veroprosenttihan nousi 1.4.2009 eli sitä ennen jätetyt veroilmoitukset käsiteltiin tuossa kesän mittaan pois vanhalla pienemmällä veroprosentilla ja ilman ALV:tä joka oli jo todettu laittomaksi.

Kannattaa katsoa ainoastaan määriteltyjä verotusarvoja ja niiden perusteella laskea nykyisen lain mukainen summa verolle.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
No voi .....kosto sentään, tässähän joutuu pian konkurssiin 2000- mallin galantin kanssa. Tosin mitä oon seurannu annettuja päätöksiä niin ei ne ole lähelläkään ollut tuota 3400e luokkaa.

Voin helpottaa vähän tuskaasi. Meillä on varsin vertailukelpoiset pelit ja mun 2000-mallin 54tkm ajetusta Legacystä maksoin veroa 2160,20€. Itse olin sitä mieltä, että 20-alkuisen veron kanssa vielä pystyn elämään, kaikista muista valitan. No, en valittanut tuostakaan. Nokonzokin kanssa todettiin (pakko se oli itsekin myöntää), että varsin maltilliset verot ne kuitenkin oli. Varmaan samoissa liikutaan tuon sun autos kanssa myöskin.

3400€ -01 mallisesta kuulostaa minun korvaan ehkä hivenen kovalta, mutta en osaa sanoa, kannattaako tuosta valittamaan alkaa. Varsinkaan, jos on itse tyytyväinen.
 
Vs: Legnum VR4 verot

STA sanoi
3400€ -01 mallisesta kuulostaa minun korvaan ehkä hivenen kovalta, mutta en osaa sanoa, kannattaako tuosta valittamaan alkaa. Varsinkaan, jos on itse tyytyväinen.

Onko tässä ollut kenties niinkin harvinainen tapaus että tullissa luokiteltu normaalia hyväkuntoisemmaksi? Tuo määrä kyllä kuulostaa siltä että unohdettu että kyseessä on RHD-ajoneuvo.

Aika maltilliset verot tullut kyllä legacyynkin tohon nähden. Ihmeellistä arpomista kyllä tuo touhu, täytyy taas 77. kerran todeta tämä :)
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Ihmeellistä arpomista kyllä tuo touhu, täytyy taas 77. kerran todeta tämä :)

Elokuussa 3/2001 ensirekisteröity 101 tkm ajettu RHD Evo 7 verotusarvo 19924 euroa
Syyskuussa 12/2001 ensirekisteröity 104 tkm ajettu RHD Evo 7 verotusarvo 13407 euroa

Jälkimmäinen mahdollisesti GT-A?

Molemmissa kunto normaali. Nallekarkit on menneet taas tasan tullin jakaessa?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Hemmetti mitä sähläystä tuolta tullilta :p Hitto rupee pelottaa oman legun verot tässä pikku hiljaa :eek:
-99 automaagi ajettu 83.tkm. Ei kai ne nyt voi hirveesti yli 2000€ pyytää :nykii
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hemmetti mitä sähläystä tuolta tullilta :p Hitto rupee pelottaa oman legun verot tässä pikku hiljaa :eek:
-99 automaagi ajettu 83.tkm. Ei kai ne nyt voi hirveesti yli 2000€ pyytää :nykii

Vertailupohjaa:
No itsellä tuli -98 manuaali leguun 2165,72€ 85tkm ajettu, päätös tuli 8.10 ja noin 4kk kesti. Kovin olin siinä toivossa elänyt että alle kahden tonnin olisi mennyt kun automaateillekin alle 2k€ oli veroja laitettu, ja niin olin käsittänyt että automaatille pitäisi enempi veroa tulla.

Mutta hyvinkin kohtuullisena silti pidän oman auton veropäätöstä, nyt kun muitten päätöksiä lueskelee :)
 
Vs: Legnum VR4 verot

ast sanoi
Elokuussa 3/2001 ensirekisteröity 101 tkm ajettu RHD Evo 7 verotusarvo 19924 euroa
Syyskuussa 12/2001 ensirekisteröity 104 tkm ajettu RHD Evo 7 verotusarvo 13407 euroa

Jälkimmäinen mahdollisesti GT-A?

Molemmissa kunto normaali. Nallekarkit on menneet taas tasan tullin jakaessa?

Taitaa tässä tapauksessa olla niinpäin että mun on tuo 104t ajettu ja toinen olisko Biim:in GT-A? Koska itellä oli verotuskilsat juuriki 104tkm.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Evoissahan kävi verojen kanssa melko jännästi. Kolmosten verot olivat aluksi päälle kahta tonnia, kävivät huipussaan melkein viidessä tonnissa ja tippuivat sitten päälle kahteen tonniin.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Sitte niitten pitäis ottaa mut töihin, tuplaukset menee aina päin peetä ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

MakeM sanoi
Evoissahan kävi verojen kanssa melko jännästi. Kolmosten verot olivat aluksi päälle kahta tonnia, kävivät huipussaan melkein viidessä tonnissa ja tippuivat sitten päälle kahteen tonniin.

Tais talvipakettien hinta kääntyä laskuun. ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

Jotain semmosta, ja ilmeisesti tullissakin tajusivat että näiden todellinen arvo ei ihan mitään viittätoistatonnia ole.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Se nyt on jotenkin ymmärrettävää että arvonmääritys elää pitkällä aikavälillä, mutta jos kuukauden välein tehdyissä päätöksissä on toinen vähän vanhempi ja saman verran ajettu auto arvioitu 50% toista arvokkaammaksi niin alkaa kansalaisen oikeustaju olemaan kovalla koetuksella!
 
Vs: Legnum VR4 verot

Kah, katsoin vilkaisten että olivat muodossa kuukausi/vuosi ;D Onhan tuo kyllä ihan totta.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hemmetti mitä sähläystä tuolta tullilta :p Hitto rupee pelottaa oman legun verot tässä pikku hiljaa :eek:
-99 automaagi ajettu 83.tkm. Ei kai ne nyt voi hirveesti yli 2000€ pyytää :nykii

No mulla on kärry melkeinpä täysin samoilla spekseillä, mutta Galant ja veroja tuli reilu 2900 € vanhalla meiningillä. ELV:n takaisin saaminen tietysti tiputtaa hieman kokonaisveroa, mutta kannattaa varautua lähemmäs kolmeen kuin kahteen. Tosin pidetään peukkuja, että sattuu hyvä arpa kohdalle. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 verot

Skydiver sanoi
No mulla on kärry melkeinpä täysin samoilla spekseillä, mutta Galant ja veroja tuli reilu 2900 € vanhalla meiningillä. ELV:n takaisin saaminen tietysti tiputtaa hieman kokonaisveroa, mutta kannattaa varautua lähemmäs kolmeen kuin kahteen.

Niin siis ELV päätöshän hyödyttää vain niitä jotka aloittivat autonsa verotuksen ennen 1.4.2009. Joko elviä ei peritty ollenkaan tai sitten se palautetaan takaisin. 1.4.2009 autoveroprosenttia nostettiin poistunutta elviä vastaavasti joten tuo 2900 euroa vastaa nykyisellä veroprosentilla laskettua tilanetta. Tietysti VR4:n verotusarvo on voinut muuttua aikojen kuluessa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

MakeM sanoi
Kah, katsoin vilkaisten että olivat muodossa kuukausi/vuosi ;D Onhan tuo kyllä ihan totta.

Juu, ilmaisin epäselvästi itseni. Idea oli siis siinä että autot verotettiin kuukauden välein. Molemmat oli otettu käyttöön 2001, toinen niistä reilua puolta vuota myöhemmin. Verotusarvojen erotus oli lähes 50% mikä on melko pöyristyttävää ottaen huomioon molempien olevan normaalikuntoisia listan mukaan.

Liekö sitten tosiaankin GT-A tuo ensimmäinen mikä voisi vähän selittää, mutta röyhkeä ero siitä huolimatta.
 
Vs: Legnum VR4 verot

ast sanoi
Niin siis ELV päätöshän hyödyttää vain niitä jotka aloittivat autonsa verotuksen ennen 1.4.2009. Joko elviä ei peritty ollenkaan tai sitten se palautetaan takaisin. 1.4.2009 autoveroprosenttia nostettiin poistunutta elviä vastaavasti joten tuo 2900 euroa vastaa nykyisellä veroprosentilla laskettua tilanetta. Tietysti VR4:n verotusarvo on voinut muuttua aikojen kuluessa.

Hyvä tarkennus. Tosiaan tarkoitin, että omani verotettiin ennen tuota päivämäärää ja odottelen itse näitä ELV-palautuksia. Nykyisellään asian menee juuri noin kuin ast mainitsikin.
 
Vs: Legnum VR4 verot

EIhän tuossa evo 7 tapauksessa voi toinen olla LHD ja toinen RHD?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Seuraava tyhmä kysymys: mitenkös tuo seuraavien tarrakilpien hakeminen kun 3kk on kohta mennyt. Tulliin pitää mennä ilmeisesti ja mitä papereita tarttee, riittääkö tuo siirtolupa? Että menee vaan jonotettuaan lapun kanssa tiskille ilmoittamaan että uudet kilvet kiitos. Tartteeko niille maksaa ees sitä 15e?
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Seuraava tyhmä kysymys: mitenkös tuo seuraavien tarrakilpien hakeminen kun 3kk on kohta mennyt. Tulliin pitää mennä ilmeisesti ja mitä papereita tarttee, riittääkö tuo siirtolupa? Että menee vaan jonotettuaan lapun kanssa tiskille ilmoittamaan että uudet kilvet kiitos. Tartteeko niille maksaa ees sitä 15e?

eikö se ollu et tulli maksaa ne omaan rahaansa...
 
Vs: Legnum VR4 verot

Kerrankin voin jostain puhua varmana tietona! ;D

Kävin nimittäin juuri perjantaina Vilhovuorenkadulla hakemassa virtaa väliaikaisiin. Eli sulla pitää olla se alkuperäinen väliaikainen ajolupalappu tullista ja siihen tulee uusi leima. Uudet siirtokilvet tulee ja joudut ihan itse omasta pussista ne maksamaan, eikä niitä hyvitä kukaan missään vaiheessa. Että sådant är livet..

Itellä kävi vielä niin, että jostain syystä ei AKE:n tiedostoista löytynyt mun vakuutuksia, niin en saanut edes kilpiä mukaan vaan ne pitää käydä vakuutuslappujen kanssa hakemassa katsurilta ja maksaa sinne.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Pitää maksaa ite se 15e ja sitte kun on tullu veropäätös niin sen voi hakea oikaisuna takaisin. Ite en vaan jaksanu sen summan takia lähtee tekee yhtää mitään. Sama on jos joutuu uudelleen rek.katsastuken tekemään niin sen saa kyllä takaisin.
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Kerrankin voin jostain puhua varmana tietona! ;D

Kävin nimittäin juuri perjantaina Vilhovuorenkadulla hakemassa virtaa väliaikaisiin. Eli sulla pitää olla se alkuperäinen väliaikainen ajolupalappu tullista ja siihen tulee uusi leima. Uudet siirtokilvet tulee ja joudut ihan itse omasta pussista ne maksamaan, eikä niitä hyvitä kukaan missään vaiheessa. Että sådant är livet..

Itellä kävi vielä niin, että jostain syystä ei AKE:n tiedostoista löytynyt mun vakuutuksia, niin en saanut edes kilpiä mukaan vaan ne pitää käydä vakuutuslappujen kanssa hakemassa katsurilta ja maksaa sinne.

Jooh no eipä tuo 15e nyt iso ongelma oo, lähinnä se että joutuu vilhovuorenkadulla käymään on vaiva. :) Semmonen fiilis muutenki että tää auto tulee kohta hyvin kalliiks, tavalla tai toisella :D:D
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Ja niinhän siinä kävi että taipaleet eroavat tämän auton kanssa, 2900e vm 2000 ajettu 102tkm -> myyntiin

Kalliit verot. Mihin verrattu? Älä missään tapauksessa maksa ennen eräpäivää.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Ja niinhän siinä kävi että taipaleet eroavat tämän auton kanssa, 2900e vm 2000 ajettu 102tkm -> myyntiin

Jaa, että oli taas Armilta jääny illalla saamatta. On tää yks perkeleen kekkosslovakia. Kun ei mulla oo niin ei pidä muillakaan oleman, näinhän se ajatusmalli menee. Kaikille vaan ruosteinen lalli ja hankkijan lippis.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Näinhän ne verot vaan näissä menee. Jos omani möisin ni laittasin minäkin sille sellasen hinnan kuin itse haluaisin, pyynti ois varmaan 15k€. Jos se jonkun verotuksen sotkee, niin voi voi.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Joikale sanoi
Näinhän ne verot vaan näissä menee. Jos omani möisin ni laittasin minäkin sille sellasen hinnan kuin itse haluaisin, pyynti ois varmaan 15k€. Jos se jonkun verotuksen sotkee, niin voi voi.

Pyytää saa mitä haluaa, mutta muiden verotuksen sotkemisen ohella jäisi auto myymättä.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ja kun maa seuraavan kerran tuon auton niin ma pistan sen heti myyntiin ainakin 15te kalliimmalla kuin itse siita jouduin kaikkineen kuluineen koyhtymaan. Ja jos joku soittaa niin vastaus on "Tilinumero on tammonen, pista sinne rahat, sit voit tulla hakee autos. Ennen on turha naille nurkille tulla pyorii."
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Jaa, että oli taas Armilta jääny illalla saamatta. On tää yks perkeleen kekkosslovakia. Kun ei mulla oo niin ei pidä muillakaan oleman, näinhän se ajatusmalli menee. Kaikille vaan ruosteinen lalli ja hankkijan lippis.

Itseasiassa Armi teki päätöksen mutta verotuksen vertailuautot tutki kyllä joku mieshenkilö, katoppa omaa paperias oliko sulla sama juttu, ruvetaan tekee kimppavalituksia "Armi & kumppanit pois hommista" :driver

Ja totuushan tässä on et nykyään noi 97 hintaluokan autot ei kyllä vaihda omistajaa millään kymppitonnilla. Kun vastaavan 97 vaparin arvo ei oo enää pal mitää....
 
Vs: Legnum VR4 verot

tepi sanoi
No kerro nyt mitä ne nykyään pyytää näistä autoista ?
No kato nettiauton kaks vr4 galanttia niin siinäpä näät, noin kymppiä. Ja + 100tkm mittarissa niin siitä sen arvaa. Siis yleinen pyyntihinta oli mulla 11600e ja alennuksilla tippui10100 e ja siitä sitte läimästään 28,5% veroja.

En sitä tajuu miksei noita voi myydä tarjouksen perusteella niinkun välillä näkynytkin myynnissä, se on ihan jees tapa näissä tilanteissa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

nokonzok sanoi
Pyytää saa mitä haluaa, mutta muiden verotuksen sotkemisen ohella jäisi auto myymättä.

Sitten pitää vielä muistaa se, että aina löytyy näitä kusipäitä, joiden mielestä kiusa se on pienikin kiusa. Että kun ite on saanut omansa järkevästi verotettua, niin kustaan muilta tämä mahdollisuus ihan vaan huvin vuoksi, vaikkei olisi oikeata myyntitarkoitustakaan...

Ja oikealla myyntitarkoituksella en meinaa auton roikuttamista myyntilistalla ihan vaan odottamassa että joku neljän tuulen pipo tarttuu tolkuttomaan pyyntiin. Toki jokainen tyylillään, mutta tällaisten ei ainakaan kannata liikaa tulla huutelemaan vieraisiin pöytiin...
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ilmeisesti oikaisuvaatimuksen tueksi voi käyttää seuraavia seikkoja:

Ei ole katsottu toteutuneita kauppoja nettiautosta vaikka niitä oli (näitäkin on kuulemma katsottu esim. toinen vertailuautoista aiemmin myyty noin 8 tonnin pintaan)
Legnum vertailukelpoinen myös? (tosin tällä kertaa legnumit ois ollu vielä kalliimpia)
vertailukelpoisia päätöksiä mitä tulli on tehnyt (tässä kohtaa auttaisi paljon jos pystyy legnumiin vertaamaan)

Tosin tämänkin saa laittaa vasta noin 2 kk päästä ja käsitellään varmaan aikataululla jos jaksetaan (n pari vuotta) ja sittenkin todennäköisesti lähdetään hallintovalituskierrokselle.....eli tästä kaikesta ei taida mitään hyötyä olla vaikka jotain perusteita löytyisikin.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Tullut tässä kotona sairastellessa vähän laskeskeltua tuota päätöstä. Kun itseasiassahan ne vertailuautot ei olleet edes kovimmasta päästä mitä nyt on nähty.

-97 110tkm 9800
-97 134tkm 10000

Yleistä pyyntihintaa (noin 11600) laskettaessa noita oli siis korjailtu iän perusteella ja kilsojen perusteella ja sitten lätkäisty iän mukaan pois 3-15% ja keskiarvo katsottu. Kun käytti poislätkäisyprosenttina noin 10% niin sai oikean tuloksen. Vastaavasti erään 98 vuosimmalisen auton veropäätöksessä oli otettu 15% ja vertailuautojen hintaa ei oltu korjailtu kilsojen ja iän mukaan vaikka toinen vertailuautoista olikin vuotta vanhempi ja enemmän ajettuja kumpikin. Eli tullihan se on arpakoneena myös että koska lasketaan mitenkin, olisi mielenkiinotoista nähdä enemmänkin päätöksiä. Noh pientä pohdintaa vaan aiheen tiimoilta, toivottavasti ketään ei haittaa. Mun mielestä ihan hyvä laittaa ilmoille näitä laskutapoja.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Tullut tässä kotona sairastellessa vähän laskeskeltua tuota päätöstä. Kun itseasiassahan ne vertailuautot ei olleet edes kovimmasta päästä mitä nyt on nähty.

-97 110tkm 9800
-97 134tkm 10000

Yleistä pyyntihintaa (noin 11600) laskettaessa noita oli siis korjailtu iän perusteella ja kilsojen perusteella ja sitten lätkäisty iän mukaan pois 3-15% ja keskiarvo katsottu. Kun käytti poislätkäisyprosenttina noin 10% niin sai oikean tuloksen. Vastaavasti erään 98 vuosimmalisen auton veropäätöksessä oli otettu 15% ja vertailuautojen hintaa ei oltu korjailtu kilsojen ja iän mukaan vaikka toinen vertailuautoista olikin vuotta vanhempi ja enemmän ajettuja kumpikin. Eli tullihan se on arpakoneena myös että koska lasketaan mitenkin, olisi mielenkiinotoista nähdä enemmänkin päätöksiä. Noh pientä pohdintaa vaan aiheen tiimoilta, toivottavasti ketään ei haittaa. Mun mielestä ihan hyvä laittaa ilmoille näitä laskutapoja.

Mielenkiintoista. Kun itse näitä väänsin, niin ainakin silloin laskettiin kiinteillä 0,8 % / 5000 km ja 9,2 % / vuosi kertoimilla. Tuota sinun veropäätöstä tutkiessa näkisin, että selvästi tuoreempi vuosimalli on nostanut verot suhteettoman korkeaksi. Käytännössähän on täysin selvää, että ero hinnassa ei ole lähelläkään 30 % pelkästään iän perusteella.

Oikaisuvaatimuksen perusteena nimenomaan kannattaa käyttää totetutuneita kauppahintoja, jos vain sellaisia jostain on saatavilla. Yksi keino on kiinnittää huomiota tax free hintaan veroilla lisättynä. Vaikka tax free hinta ei sellaisenaan mitään merkitse, voi siitä kuitenkin rakentaa ihan toimivan keissin kun auto on Suomesta (noin niin kuin periaatteessa) ostettu. Eli sinunkin tapauksessa auton hankintahinta + verot on selvästi alle käytetyn verotusarvon. Pointtina on se, että markinahinta ei voi olla ainakaan paljon tätä korkeampi, koska kuka tahansa voi ostaa Suomesta vastaavan atx free auton ja laittaa kilpiin.

Kun veroja ei ole vielä maksettu, kannattaa soittaa suoraan MArvoon päätöksen tehneelle hepulle ja yrittää vääntää suoraan korjausta hintaan. Tämäkin joskus onnistuu. Viime kädessä voi aina tehdä oikaisuvaatimuksen, mutta se on valitettavasti pitkä tie.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
En sitä tajuu miksei noita voi myydä tarjouksen perusteella niinkun välillä näkynytkin myynnissä, se on ihan jees tapa näissä tilanteissa.

Ihan sen takia, että jos sen katiskan oikeasti haluaa myydä, niin "hieman" paremmin herättää ostajan kiinnostuksen ilmoitus, missä on hinta päällä.
Onhan siellä sitten näitäkin "HUOM AUTOA EI ole pakko myydä, joten ei lähde halvalla!!"
 
Vs: Legnum VR4 verot

moder sanoi
Onhan siellä sitten näitäkin "HUOM AUTOA EI ole pakko myydä, joten ei lähde halvalla!!"

Eli onko nämä niitä jotka pyytää ylikovaa hintaa ja myy jos joku tyhmä sattuu ostamaan ??? (mut ei muuten?), vai mikä tuon heiton funktio on? (siis puhuttaessa ylihintaisesta autosta, normaalihintaisessa tuo lause voi meinata esim. Turhaan tarjoat liian vähän..)
 
Vs: Legnum VR4 verot

J. Puhakka sanoi
Eli onko nämä niitä jotka pyytää ylikovaa hintaa ja myy jos joku tyhmä sattuu ostamaan ??? (mut ei muuten?), vai mikä tuon heiton funktio on? (siis puhuttaessa ylihintaisesta autosta, normaalihintaisessa tuo lause voi meinata esim. Turhaan tarjoat liian vähän..)

Jep!

Todennäköisesti tarkoittaa juuri sitä ettei ole ollenkaan myymässä autoansa jollei joku tyhmä satu tarjoamaan siitä aivan ruhtinaallista hintaa eli kokeillaan kepillä jäätä jos vaikka sais jonkun koukkuun. Omasta mielestäni juuri tämä myyntityyli sekoittaa ja haittaa muiden kaupan tekoa sekä saa siinä ohessa hintatason pomppimaan ylös ja alas. Lisäksi jotkut käyttävät laskukaavaa tyyliin normaalit autojen huoltokulut lisätään pyyntihintaan jakoremmit ym... ovat kuitenkin vain käytöstä johtuvia kustannuksia. En enään yhtään ihmettele mutta käsitykseni mukaan nykyisen laskuopin mukaan pihassani seisoo vuoden päästä 30-40k€ Legnumit 2kpl se on niin kuin viini hinta nousee vanhetessaan? ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom