Legnum VR4 verot

Vs: Legnum VR4 verot

STA sanoi
Sillon kun mä omaa autoa mietin, niin Legnumeissa verot pyöri siellä 1800-2000€ välillä. On jotain tapahtunut, kun noi onkin nyt vuosi tuon jälkeen arvoaan nostaneet. Hitto. Se on varmaan omankin hinta noussut tuhansia euroja :D

Se yks LHD-peli tuntuu ainakin kummittelevan tuolla taustalla. Tullissa oltu taas tarkkana...
 
Vs: Legnum VR4 verot

No niin pistetääs tähän vähän faktaa, kun ketuttaa. :seina

Eli ei marvo tarvi edes mitään LHD pelejä veron ryssimiseen.

verotettava:
Legnum -98 Aut 109tkm

Vertailussa:
Legnum -96 Aut 79tkm 13000€
Legnum -96 Aut 213tkm 9000€

Yleinen pyynti:
11866€
Yleinen myynti:
10366€

Vero:
3026,87€

Sain siis kovemman veron kuin -99 77tkm

Ihania nuo kertoimet. Koitin nettiautossa vinkata -98 legnumin myyjälle että vois laittaa hinnan näkyviin ettei kävis juuri näin.

Tuo 13000 euron pyynti kertoimineen tarkoittaisi että minun pitäisi laittaa omalle legulle hintalappu 14781€. Kukahan ostais? :nykii
 
Vs: Legnum VR4 verot

Väkisinhän hinta raahautuu "alihinnasta" ylöspäin näissä pikkuhiljaa verojen nousun myötä. Ei ne verot käsittääkseni ainakaan laskemaan päin ole olleet.. On tuo verottaminen sellaista arpapeliä, että kannattaa harkita tarkkaan rekisteröintiä, jos verojen vaihtelu tuottaa tuskaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

96 ja 13ke pyynti :eek:

Mähän taidan omankin laittaa myyntii yli 10ke täs ihan kohta!
 
Vs: Legnum VR4 verot

No huhhuh. Jää kyllä Legnum hommaamatta noilla veroilla. Täähän on ihan totaalisen naurettavaa että jollain kahdella v*tun nettiauton pyynnillä lätkästään verot. Ihan totaalisia idioottejahan siellä Marvossa ollaan mikä ei tietenkään mitään uutta ja yllättävää ole, täysin ammattitaidotonta p*skaa.

Ei paljoa järki päätä pakota kyllä silläkään joka kuvittelee legusta 13ke saavansa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

:eek:fftopic

Mites mimmosia vaihtoehtoja ois ajella siirtokilvillä, semmosilla mitä konttorilta saa? Kuin kalliiks se tulee ja mitä se rajottaa. ;D ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

mitsumiestaas sanoi
No niin pistetääs tähän vähän faktaa, kun ketuttaa. :seina

Eli ei marvo tarvi edes mitään LHD pelejä veron ryssimiseen.

verotettava:
Legnum -98 Aut 109tkm

Vertailussa:
Legnum -96 Aut 79tkm 13000€
Legnum -96 Aut 213tkm 9000€

Yleinen pyynti:
11866€
Yleinen myynti:
10366€

Vero:
3026,87€

Sain siis kovemman veron kuin -99 77tkm

Ihania nuo kertoimet. Koitin nettiautossa vinkata -98 legnumin myyjälle että vois laittaa hinnan näkyviin ettei kävis juuri näin.

Tuo 13000 euron pyynti kertoimineen tarkoittaisi että minun pitäisi laittaa omalle legulle hintalappu 14781€. Kukahan ostais? :nykii

Jep. Näinhä se menee ku veljelläki tuli tossa -98 samanverran ajetusta manuaali Legnumista vähän alle 3k€, eikä siitäkään ole ku n. pari viikkoa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mitsumiestaas sanoi
No niin pistetääs tähän vähän faktaa, kun ketuttaa. :seina

Eli ei marvo tarvi edes mitään LHD pelejä veron ryssimiseen.

verotettava:
Legnum -98 Aut 109tkm

Vertailussa:
Legnum -96 Aut 79tkm 13000€
Legnum -96 Aut 213tkm 9000€

Ja semmosta vielä et onhan siellä ollu nyt myös tuo -98 Man 9000e. Ei sitte voinu Marvo verrata samanikäseen autoon :seina :seina Todella ikävää. Tossa on kyllä ihan selkee peruste jo valitukselle mutta niin, sitte joskus..

edit. mitäs veroprosentti oli papereitten mukaan?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Vihaksi pistää tällainen pelleily. Sekä Tullin, että tuon sankarin jolla on Legu 13k eurolla myynnissä.

Verorposenttejea minäkin kaipailisin niin voisin tehdä hieman laskelmia. 3000 euron veroista pitää valittaa, ne ovat aivan liikaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

No tässä ei kyl oo enää mitää tolkkua. Omasta ilmotuksesta olin hinnan piilottanu sen takia että se _ei nostaisi_ muitten veroja (kun sillo oli noi 9te autot ja yks 10te myynnissä). Mutta sitte ilmesty toi 13te kulkine nii se kippas mun idean kumolleen, ois ehkä saattanu laskee "mitsumiestaas" auton veroja jos ois ollu hinta näkyvissä :seina

Sais tulli vähäsen kyl rukata noit verotusarvojen laskentataulukoita ja perusteita uuteen uskoon :pesis

mitsumiestaas sanoi
Ihania nuo kertoimet. Koitin nettiautossa vinkata -98 legnumin myyjälle että vois laittaa hinnan näkyviin ettei kävis juuri näin.

Olitkos sä mulle vai jollekki muulle laittanu viestiä, mä en ainakaa oo mtn tommosta saanu keltään ???
 
Vs: Legnum VR4 verot

mitsumiestaas sanoi
Veroprosentti 29,2


Elikkä sen ekan alennusvaiheen 3-15% alennusprosenttina ollut 11,87% mun laskujen mukaan. Milläköhän perusteella ne laskee tonkin prosentin. Olen nähnyt erään 98 legnumin veropaperit joissa oli käytetty 15% alennusprosenttina siinä vaiheessa. Itsellä vastaava prosentti huiteli jossain 10-12% välissä. Milläköhän tuokin prosentti arvotaan ja miksi se on ollut eri kahdessa 98 mallissessa. Ja olipa jätetty vielä tekemättä se 9,2% vaikka vertailuautot oli vuoden vanhempia tässä eräässä legussa, verot oli useita satoja euroja "liian pienet". Ja mikä ton veroprosentin mahtaa määrittää, se on ollu aika monella 28,5?
 
Vs: Legnum VR4 verot

mitsumiestaas sanoi
Veroprosentti 29,2

Laitoin sähköpostia sulle hotmailin osoitteeseen muttei kait tullut perille.

Olihan se tullu, mutta löysin sen äske selaamalla roskapostikansiosta.. :mad:

ADD: Näin viime kesänä omaan leguun verot on laskettu: http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/veropaapperit/

Mystinengalant teki äsken bongauksen: mun veropapereissa lukee vaihteistona MANUAALI (onhan siin kyl tiptronikki?) ;D (huomasin ite kans äske saman)
 
Vs: Legnum VR4 verot

MARVO ei voi nykyisin tehdä mitään jos käsittelijä on ehtinyt veropäätöksen tekemään.

Muuta tietä ei ole kuin veroista valittaminen, mihin kannattaa kerätä verovelvolliselle myönteistä aineistoa mahdollisimman paljon.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mitsumiestaas sanoi
Eipä soitosta marvoon ollut mitään iloa. Oli sitä mieltä että on ihan linjassa.

Linja on siis jyrkällä kulmakertoimella kasvava.

Eivätkö kommentoineet siihen mitään että siellä oli jätetty SAMANIKÄINEN about samanverran ajettu verrokki täysin huomiotta?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Hitto et menee taas hankalaks nää hommat. Englannin päästä ei tahdokkaan enää löytyä tullaus todistusta autosta. Muutama viikko sitten sanoivat että pitäsi löytyä parin viikon sisällä, mutta nyt ei välttämättä saakkaan enää sitä ??? Ei kuulemma englannissa tarvita sitä kyseistä lappua enää. Hmm... mitäköhän seuraavaksi tulee, kun vastaavuustodistuskin oli virheellinen ja katsastus menee ensi viikolla vanhaksi :-\ Verot ois vahvistusta vaille valmiit, mutta tarttee ton tullaus todistuksen autosta. Kivaa hommaa tää papereiden perää soittelu ja viestittely :)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hitto et menee taas hankalaks nää hommat. Englannin päästä ei tahdokkaan enää löytyä tullaus todistusta autosta. Muutama viikko sitten sanoivat että pitäsi löytyä parin viikon sisällä, mutta nyt ei välttämättä saakkaan enää sitä ??? Ei kuulemma englannissa tarvita sitä kyseistä lappua enää. Hmm... mitäköhän seuraavaksi tulee, kun vastaavuustodistuskin oli virheellinen ja katsastus menee ensi viikolla vanhaksi :-\ Verot ois vahvistusta vaille valmiit, mutta tarttee ton tullaus todistuksen autosta. Kivaa hommaa tää papereiden perää soittelu ja viestittely :)

Mistä tilasit vastaavuustodistuksen ja mikä siin oli vikana? Mun pitäs just tilata sellanen kans.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hitto et menee taas hankalaks nää hommat. Englannin päästä ei tahdokkaan enää löytyä tullaus todistusta autosta. Muutama viikko sitten sanoivat että pitäsi löytyä parin viikon sisällä, mutta nyt ei välttämättä saakkaan enää sitä ??? Ei kuulemma englannissa tarvita sitä kyseistä lappua enää. Hmm... mitäköhän seuraavaksi tulee, kun vastaavuustodistuskin oli virheellinen ja katsastus menee ensi viikolla vanhaksi :-\ Verot ois vahvistusta vaille valmiit, mutta tarttee ton tullaus todistuksen autosta. Kivaa hommaa tää papereiden perää soittelu ja viestittely :)

Auto ei ole ollut Englannissa kilvissä?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Vastaavuustodistuksen tilasin tuolta http://www.pakettiautopojat.fi/ Siitä puuttu tekstin pätkä ajonestolaitteen kohalta.

Auto ei ollut englannin rekisterissä vaan kävi siellä siistittävänä ja tarkastettavana.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Vastaavuustodistuksen tilasin tuolta http://www.pakettiautopojat.fi/ Siitä puuttu tekstin pätkä ajonestolaitteen kohalta.

Auto ei ollut englannin rekisterissä vaan kävi siellä siistittävänä ja tarkastettavana.

Ei ole ensimmäinen kerta kun on papereissa unohduksia. Onhan auto uudempi kuin 11 / 1998? Jos ei, sitä ajonestoa ei tarvita ollenkaan. Tarpeen vaatiessa myös ajonestolla varustettu hälytin riittää.

Ja ilman sitä tullilappua homma ei onnistu. Eli se kyllä pitäisi jostain ilman muuta saada kaivettua. Sullahan taisi olla tässä suomalainen välittäjä? Sinne vaan yhteyttä jos näin, se on aika kriittinen paperi ja näin ollen ilman muuta pitää olla mukana.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Juu se on yrittäny kysellä siltä englanitilaisesta firmalta jolta auton ostin, että missä lappu on. Toivottavasti se saatais nyt hommattua sieltä. Luulis että jossain tietokoneella ne ois tallessa englannin tullilla.
 
Vs: Legnum VR4 verot

En oo kyllä ikinä ollu englanti fani :D Ihme hihhuleit ja kaikkien nimi on James ::) Luulis nyt niillä tontuilla olevan laput tallessa jossain.

Nii ja auto on -99 vuos mallinen. Mutta hyväksy se katsastus mies sen ajonesto laitteen missä on kauko käynnistys ja turbotimmeri hässäkät. Mikä ihmeen starbo juttu.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Mä oon oottanu virallista "selvitystä" tohon vr4:sen runkonroon nyt jo vissii lähes 2 vuotta Englannin DVLA:lta ::) Onneks asia ratkes maahantuojan paperilla ;D

Ja aikoinaan (noin 6v sitten) kun olin importtaamassa Evo 2:sta itselleni UK:sta ei siittä löytynyt export certificatea, joten peruin jo maksetun lentomatkan ja laivamatkat auton kanssa takaisin :seina ...sitten 2-3kk:tta myöhemmin myyjä otti yhteyttä että DVLA löyti kun löytikin vanhan paperin (siis arkistoista PAPERINA, ei siellä tietokoneilla mitään ole)
Tuossa evo2:ssa ei meinaan alkuperäistä valmistusvuotta tullut selville, kun auto oli merkattu rekisteripaperiin sen vuoden vuosimalliksi kuin auto oli importattu UK:hon... :mad:
 
Vs: Legnum VR4 verot

Oma legu meni eilen kaupaksi. Kävin just ilmottamassa nettiautoon myyntihinnan, Toivottavasti se vaikuttaa seuraaviin verotettaviin alentavasti..

Itse maksoin veroja 2018€ pari kuukautta sitten -98 manuaali, 80k ajettu autoveroilmoituksessa
 
Vs: Legnum VR4 verot

Todella esimerkillistä toimintaa mielestäni. 8)

Sitä en tiedä että vaikuttaako tuollainen mihinkään.. Mutta haittaakaan ei pitäisi olla.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Hemmetti ku ei tunnu löytyvän tullaustodistusta englannista millään :( Kyselin tullilta ,että voiko sen jotenkin uusia niin maksuja tulis yhteensä abaut 1000€ tullauspäätöksestä :seina Hemmetin englantilaiset ku ei voi säilyttää papereitaan ???
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hemmetti ku ei tunnu löytyvän tullaustodistusta englannista millään :( Kyselin tullilta ,että voiko sen jotenkin uusia niin maksuja tulis yhteensä abaut 1000€ tullauspäätöksestä :seina Hemmetin englantilaiset ku ei voi säilyttää papereitaan ???

ootko suoraan DVLA:lta kyselly.
Laitat niille runkonron ja selitykset selvästi. Mulla on yhde hemmon mailiosote jossain tallessa...
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Hemmetti ku ei tunnu löytyvän tullaustodistusta englannista millään :( Kyselin tullilta ,että voiko sen jotenkin uusia niin maksuja tulis yhteensä abaut 1000€ tullauspäätöksestä :seina Hemmetin englantilaiset ku ei voi säilyttää papereitaan ???

Kannattaa varmaan myös hieman hiillostaa sitä suomalaista diileriä, ne siitä kuitenkin viime kädessä sinulle vastaa, että paperit on kunnossa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Oon tässä jo kuukauden päivät kysellyt kyseistä paperia välittäjältä. Hän taas kyselee sitä firmalta joka toi auton englantiin. Pitää yrittää kysyä tuolta DVLA:lta tänään. Kai sieltäkin löytyy jonkun yhteystiedot kotiviuiltaan.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Oon tässä jo kuukauden päivät kysellyt kyseistä paperia välittäjältä. Hän taas kyselee sitä firmalta joka toi auton englantiin. Pitää yrittää kysyä tuolta DVLA:lta tänään. Kai sieltäkin löytyy jonkun yhteystiedot kotiviuiltaan.

Kaupan purkuun voisi olla perusteet jos rekisteröintiin tarvittavia asiakirjoja ei toimiteta tai sitten ylimääräisistä kustannuksista vastaa välittäjä. Riippuu tosin varmaan siitäkin millaisen sopimuksen olet välittäjän kanssa tehnyt.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Laitappa maili: vehicles.dvla@gtnet.gov.uk osoitteeseen. Ne kääntää sen export viranomaisille (jossa munkin käsittely edelleen on ;D )
 
Vs: Legnum VR4 verot

Kävin tuolla DVLA:N kotisivuilla täyttämässä jonkin ihme lomakkeen :D Saa näkee tuleeko vastausta. Asioin ihan suomalaisten englannin kielellä ;D Hitto toivottavsti sais sen nyt tuolta. Ois viell 2 ja puol viikkoo aikaa hommaa se lappu. Ei nyt viittis ihan turhasta lähtee maksamaan suomen köyhälle valtiolle ::)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Tuli muuten ihan yhtäkkiä mieleen, että eipä sinne DVLA:han kannata yhteydessä olla kun auto ei ole koskaan ollut brittikilvissä. Eiköhän tulli ole oikeampi laitos. Suomessa ainakin saa tullista paperit ihan vain pyytämällä.
 
Vs: Legnum VR4 verot

DVLA:n exportti virasto se mun mielestäni on.

Mutta siis myyjäliike (UK:n liike siis) tietää sen takuulla. Oletko nyt siis saanut mitään vastausta suomi-myyjältäsi?
 
Vs: Legnum VR4 verot

Nyt oli välittäjälle tullut joku lappu autosta :D Toivotaa että se on oikea ja kelpaa tullille :peukku
 
Vs: Legnum VR4 verot

Just tuli verolappu käteen facelift legusta vm. 99 ajettu 93tkm verot 2608.43€. Olis saanu olla vähemmänki, mut ei noi vissiin viimeaikasiin verrattuna ihan törkeet oo.
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
Just tuli verolappu käteen facelift legusta vm. 99 ajettu 93tkm verot 2608.43€. Olis saanu olla vähemmänki, mut ei noi vissiin viimeaikasiin verrattuna ihan törkeet oo.

Sairaan nopeita ovat nykyään. Tuossakin on mun mielestä liikaa. Laitoit ilmeisesti sen lapun mukaan minkä tein sulle? Oliko otettu siihen mitään kantaa? Se on nimittäin lain mukaan pakko kommentoida sitä jollain tapaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Nonnii ketuiksan se meni. Nyt ne sano tullista, että auto on passitettu veroja maksamatta suomeen :seina Hemmetti ja välittäjä ihmetteli, että englannista ei saa autoa maihin ellei maksa veroasiitä :mad: Hermot menee hemmetti
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Nonnii ketuiksan se meni. Nyt ne sano tullista, että auto on passitettu veroja maksamatta suomeen :seina Hemmetti ja välittäjä ihmetteli, että englannista ei saa autoa maihin ellei maksa veroasiitä :mad: Hermot menee hemmetti

No eikös se ole?, onko siitä muka englantiin EU-alueen tulli + paikallinen alvi maksettu? Jos on niin siitä lienee jossain dokumentti..
 
Vs: Legnum VR4 verot

Anza69 sanoi
Nonnii ketuiksan se meni. Nyt ne sano tullista, että auto on passitettu veroja maksamatta suomeen :seina Hemmetti ja välittäjä ihmetteli, että englannista ei saa autoa maihin ellei maksa veroasiitä :mad: Hermot menee hemmetti

Ei tosiaan pitäisi millään ilveellä onnistua saamaan autoa tullin ohi veroja maksamatta. Samat säännöt on koko EU:ssa, mutta ilmeisesti Englannissa on sitten hieman liberaalimmat sovellukset. Aika uskomaton tapaus jos näin tosiaan on, koska periaatteessa tulli voisi tulla ja takavarikoida auton siksi aikaa kunnes tullit ja alvit on maksettu. Näkisin kuitenkin, että tämä ei viime kädessä ole sinun ongelma. Sinä olet tehnyt kaupan autosta luonnollisesti sillä ajatuksella, että kaikki on maksettu. Niinpä siinä ei auta kuin myyjän kaivaa kuvetta ja hoitaa homma kotiin. Tapelkoon sitten suomalainen ja brittiläinen diileri keskenään kuka maksaa ja mitä.
 
Vs: Legnum VR4 verot

nokonzok sanoi
Sairaan nopeita ovat nykyään. Tuossakin on mun mielestä liikaa. Laitoit ilmeisesti sen lapun mukaan minkä tein sulle? Oliko otettu siihen mitään kantaa? Se on nimittäin lain mukaan pakko kommentoida sitä jollain tapaa.

No se meni vituiks, ku olin tänään viemässä sitä lappua sinne, ni ne löi päätöksen käteen vaikka olin ilmottanu, et oon tuomassa lisäselvitystä...
Yritin sulle soitellakkin sen tiimoilta, et mitäs nyt tehään.
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
No se meni vituiks, ku olin tänään viemässä sitä lappua sinne, ni ne löi päätöksen käteen vaikka olin ilmottanu, et oon tuomassa lisäselvitystä...
Yritin sulle soitellakkin sen tiimoilta, et mitäs nyt tehään.

Valituksen kautta sitten kokeilemaan sitä selvitystä...
 
Vs: Legnum VR4 verot

Eihän autoo saa satamssa luovuttaa ilman tullausta myös englannissakaan. Eikä ne ois suomessakaan saanu luovuttaa autoa satamassa ellei olisi tullia maksettu. Ja oli autolla ajettu siirtokilvillä englannissa. On viellä tallessa nuo siirto laput englannin kamaralta.
 
Vs: Legnum VR4 verot

No sain ainaki auton katsastettuu tänään :D Mites muuten sitte ku on maksanu verot ni pitääkö kilvet hakea samasta katsastuskonnttorista missä katsasti auton? vai voiko hakea paikallisesta vaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom