Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

DaJackal sanoi
Tätä kun minä en millään voi ymmärtää, että miten Eclipse on vain "Galantin coupe-malli" (sanottiin se sitten positiivisessa tai negatiivisessa merkityksessä). Noiden kahden muotoilussa kun en näe oikeastaan ollenkaan yhtäläisyyksiä, vaikka tiedänkin että mm. alusta on etupään osalta sama. Tai voihan yhtäläisyydeksi laskea senkin, että molemmat on äärettömän hyvännäköisiä! ;D Vai ei ole oma mallinsa? Mitenkäs sitten vaikkapa Audin S4 tai vaikkapa Bemarin M3/M5? Kireämpää tekniikkaa perusperheauton korissa, ja mielestäni mallimerkinnän tulee perustua juurikin koriin. Eclipseä ja Galanttia tuskin kukaan ulkonäön perusteella sekoittaa toisiinsa?

Starionin ei-urheiluautomaisuus selittynee sillä, että G54B on vakiokuosissaan aivan järkyttävän nuhainen moottori. Noista urheiluautoluokitteluista en jaksa välittää pätkääkään, se on niin puhdas mielipidekysymys.

Galantissa on niin mahtava tuo alusta tukivarsineen (siis toimii) niin siihen on voinut hyvin kyhätä päälle vähän sporttisempaa laitetta :)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Joskus aikoinaan 9vuotiaana ihastuin isän uuteen carismaan ja mitsut ovat muutenkin niin hemmetin hyvän näköisiä.

Nyt lähinnä on vaan nuo 4 pääkriteeriä mun auto valinnassa mitä mitsu vastaa hyvin: manuaali, bensa, neliveto, henkilöauto.
Olisihan noilla kriteereillä jotain saksalaisiakin, mut kyllä sen japsi täytyy olla :driver ja jos joskus luoja suo niin Evo 9 ilmestyy meikäläisen omistukseen :p ;D

Niin ja olihan jonkun pakko näyttää mallia perheessä kun kaikki muut sisarukset hankki opeleita :seina ;D no nyt nekin on päässy tosta opel viruksesta, mut eivät kuitenkaan mitsuja ole hankkineet
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ast sanoi
Itselleni auton kori on lähinnä teline tekniikalle.

tämä tiivistää melko hyvin ajatukseni aiheesta. ja juuri tämän takia ei mielestäni pidä vertailla esim. M3:a ja tavallista kolmesatkua tai evoa ja normilanceria keskenään, vaikka ne jonkun mielestä samalta näyttävätkin.

ja itse urheiluauton määritelmään - minulle on aivan se ja sama, mitkä lasketaan urheiluautoiksi kenenkin mielestä ja mitkä ei. suorituskyky sitten antakoon auton omistajalle urheiluauton tuntua, vaikkei kippoa urheiluautokerhoon päästettäisikään. itse pidän enemmän sleeper-hengestä, vaikka eihän evo sitä oikeastaan edustakaan (paitsi niille, jotka olettavat vain, että normilanceriin on laitettu vähän korisarjaa ja lintulauta kontin päälle). mutta jos tulisi tilanne, että olisi reilusti ylimääräistä rahaa, saattaisin hyvin sijoittaa urheiluauton välirahan verran oman evon pellin alle, jotta sen saisi liikkumaan oikeasti -> siitä tulisi ikäänkuin sliipperi.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

No kirjotellaanpa itsekkin tähän.

Joo itselläni vaan ollut jo vuosia sellainen tunne että mitsubishi tekee vaan sellaista autoa mistä minä tykkään ja se on juuri tämä evo 9. Tuossa toyota kaudella avensiksella pari vuotta ajelleena erehdyin kokeilemaan kaverin mitsua ( perus lanceri vm 04 tai jotain tonne päin ) ja pelkästään sen ajoominaisuudet ja tutuma katuun olivat jotain uskomatonta mistä toyotan ratin takana pystyi vain haaveilemaan. Epä siinä sitten tuossa päätin että tuollainen evo voisi olla se mun juttu ja eipä sitä tarvinnut kuin kerran ajaa ja senjälkeen vain sitä sopivaa etsiessä :) Ja nyt se sitten seisoo tuossa pihassa eikä oo tullu kyllä kertaakaan ostopäätöstä kaduttua :peukku
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Tuohon Nahkurin ajatelmaan voisi lisätä vielä oma-ajatelma. On olemassa sporttisia autoja tai sporttisen näköisiä ja sitte Mitsuja, jonka takaa löytyy molempia edellä mainittuja sekä sitte molempia noita edellä mainittujen yhdistelmiä. No paras esitys noiden molempien yhdistelmistä ovat EA Galantin VR4, GT3000:sen VR4 sekä kaikki Evot. Hyvä esimerkki sporttisen näköisestä autosta ovat esim EA Galantit (tuon tunnusti eräs kaveri minun autosta, joka omistaa viimeisen kopan Celican ;)) ja Eclipse.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Kerran istuin evo 6 kyydissä 3 ja puol vuotta sitten ja siitä se lähti ja oli pakko ostaa oma evo 5 noin puol vuotta sitten :)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ast sanoi
Teknisiin yhtäläisyyksiin perustin tuon coupe-Galant maninnan, mitään negatiivista tai positiivista siihen ei liittynyt. Itselleni auton kori on lähinnä teline tekniikalle.

Ok. Et vain ole ainut kenen suusta olen tuonsuuntaisia kommentteja kuullut, siksi ihmettelin asiaa tässä yhteydessä niin suureen ääneen. :)
Tosin, jos kori on vain teline auton tekniikalle niin sitten koko mallimerkintähomma menisi aika turhaksi kun esimerkiksi mitsulla on ollut 4g63 kone aikas monessa automallissa. Puhumattakaan VAG-konsernin tekeleistä, jotka voitaisiin kaikki badgettaa vain pohjalevyn mukaan nimillä "klonkkari 1", "klonkkari 2" jne keulalla alunperin koreilevasta merkistä riippumatta. ;D Eli kyllä sikäli olen tässä huomattavan eri linjoilla - mielestäni mallimerkintä on nimenomaan korin muotoilusta riippuva asia.

ast sanoi
Mitä taas Starioniin tulee niin onhan niitä ollut myös 4g63 moottorilla.

No joo. Eipä se kulkupuoleltaan (HUOM! VAKIONA!) ihmeellinen laite ole sekään - samaa tasoa turbomallin Eclipsen kanssa. Tuli tosin markkinoille miltei kymmenen vuotta aikaisemmin, joten siitä toki propsit. :) Jos noista jompikumpi pitäisi jollekin kuvitteelliselle "urheiluautolistalle" laittaa, niin kyllä se toki omakin valinta olisi Starion. Perusteina vain pitäisin takavetoa, virityspotentiaalia ja aikakauteensa nähden sporttista ja aggressiivista muotoilua.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Noin yleisesti ottaen "urheiluauto"-nimitystä ei voisi kovin monesta rakkineesta käyttää vaan siihen taitaa olla olemassa jonkinlaiset edellytykset ainakin suorituskyvystä ja varmaan korimallistakin ja 3000GT taitaa olla ainoa Mitsu mikä saattaisi siihen "kelvata"... :) Mutta ehkä palataan varsinaiseen aiheeseen ja en oo vielä tänne kertonutkaan että omia "valintaperusteita" ovat olleet tiettyjen mallien ulkonäkö,joissain yhdistettynä turbotekniikkaan,ja järkevä sekä luotettava tekniikkapuoli noin yleensäkin ja hyvä varustelu yms... :) Tietysti myös ympäristöstäni olen saanut vaikutteita kuten useimmat kai... :)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ast sanoi
Tietyissä yhteyksissä määritelmä voi ollakin kiinni pienemmistäkin asioista. Esim. Eräs suomalainen urheiluautokerho pitää listaa ja rajaa varsin tarkasti jäsenensä. Esimerkiksi Starion ei ole sen mukaan urheiluauto "vakioautomaisuuden" vuoksi, mutta Eclipse on...

Mikäs se oikein on ?
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

-JP- sanoi
Älä nyt hei oikeesti viitsi... Ei nää mitsut mitään mersuja ole.

Ei ole ei. Ja onneksi näin, sanoisin. Siksi on kiva, että vapaassa markkinataloudessa jokainen voi käydä ostamassa sellaisen auton jota ITSE pitää tarkoituksiinsa parhaana. Eli jos haluaa Mitsun, saa Mitsun, eikä Mersua, tai edes mitään sen kaltaista laitetta. Ja vaikka en henkilökohtaisesti haluaisi kuollakseni edes näyttäytyä missään manneproomussa, niin tiedän, että monet henkilöt haluavat -ja se ei ole minulta millään tapaa pois. Elämä on täynnä valintoja.

-JP- sanoi
Älä koskaan sano BMW:tä huonoksi ajettavuudeltaan... Todistat sillä olevasi todellinen idiootti ja perus toppahousu.

Arvoisa JP. Jos "urran" on sitä mieltä, että saksanseisoja on huono ajettava, niin silloin "urran" on sitä mieltä. Eriäviä mielipiteitäkin varmasti on. Teikäläisen on yksi niistä. Taas palataan siihen vapaan valinnan ihanuuteen. Käyppä JP kokeeksi kysymässä mielipidettä teikäläisen evo IX:stä jostain vag-foorumilta, niin saat varmasti kuulla miten paljon parempia coupe skodat haldex-nelivedolla ovat ajettavuudeltaan. Kumpi on silloin oikeassa? Sinä, vai TT-fanit? Itse ajattelen taaskin niin, että jos haldexin valinneet ovat tyytyväisiä valintaansa, niin hyvä niille, riippumatta siitä mitä mieltä minä, sinä tai muut mahdollisesti aiheesta ovat.

Sen sijaan julistautumalla tällaisessa ketjussa baijerilaisen ajettavuuden ylimmäksi päättäväksi elimeksi (varsinkin tällaisilla sanavalinnoilla: haista p*ska, toppahousu, jne), no, tekisipä mieli sanoa, että todistat sillä olevasi todellinen idiootti ja perus toppahousu. :)

Eli jospa tässä ketjussa voitaisiin palailla pikku hiljaa karvan verran lähemmäs alkuperäistä aihetta miksi valitsit mitsun? Se joka oikeasti on sitä mieltä, että nämä automerkkien väliset juupas-eipäs väännöt voidaan A) ylipäätään ratkaista tai B) voidaan ratkaista jonkun tietyn automerkin keskustelufoorumilla, voi käydä avaamassa erillisen "miksi EN valinnut xyz-merkkiä"-threadin, johon kaikki voivat sitten käydä purkamassa traumojaan.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mitsu-aiheeseen liittyen, onhan StarionKIN (erityisesti narrow body) teknisesti coupe Galant. Alusta, laatikko, kone, kaikki samaa kuin takavetoisessa tbo Gallussa.

Itse kuulun myös siihen koulukuntaan, jonka mielestä nimenomaan tekniikan ja pohjalevyn tekniset piirteet kertovat automallien "sukulaisuudesta" enemmän kuin pintapeltien muotoilu (tai mallinimi). Ajatellaanpa vaikkapa 70-luvun ns. C-mallin Kadetteja: niistä oli olemassa sedan, city (pystyperä), farmari ja coupe. Kaikki varsin erilaisia ulkonäöltään, eikö? Ei silti monikaan väittäne, että niitä pitäisi kutsua eri nimillä (kuin Kadet)? Samoin perustein Mitsun malleista 80-90-luvun Colt ja Lancer voisivat aivan hyvin kulkea saman mallinimen alla, kuten jossain päin maailmaa on tapahtunutkin. Täällä markkinamiehet ovat päättäneet toisin, mutta ei auton tekninen rakenne siitä mallinimestä mihinkään muutu -ja siksi se olisikin se järkevä "mallinimiperuste" mielestäni.

Mitä tulee tuohon "DaJackalin" mallinimiteoriaan koskien tätä tiettyä konsernia: teknisestihän se voisi aivan hyvin mennä koko lailla noin, mutta se olisi huonoa bisnestä: jos auton saa kerran muutettua "premiumiksi" tai jopa "urheilulliseksi" ripustamalla siihen olympiarenkaita, niin miksei tehtaan kannattaisi silloin tehdä niin? Business on business ja Mooses on Mooses, sano.. ;)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Noo on sitä Laadoillakin ajettu, että kehtaa sitä Mitsullakin välillä ajaa(siis silloin kun ei oo rikki) ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Tuossa kun annettiin ymmärtää, että Bemaria olisi rikos väittää ei maailman parhaaksi ajettavaksi, niin niitä on maailmassa monia, jotka eivät tykkää yhtään takapotkuisista autoista vaan tykkäävät voimakkaasti aliohjaavista etuvedoista. Mielestäni ei ole väärin jos tykkää turvallisesti käyttäytyvistä autoista (vai onko sekin toppahousu ajattelua). Tuskin kukaan väittää etteikö olisi turvallisempaa törmätä keulaedellä esteeseen kuin kylkiedellä. Tiedän monia esim. Saabisteja jotka eivät huolisi Bemaria tai Mersua millään ilveellä juuri niiden takavetoisuuden takia. Mutta nämäkin ovat vain makuasioita ja toiset tykkäävät aliohjavista ja toiset yliohjaavista ja hyvä että kaikille löytyy valinnanvaraa :peukku No minä tykkään taas Galantin aliohjaavuudesta, kun ei koskaan tarvi pelätä että tulisi yllättäviä kylkimyyryjä missään tilanteessa ja siinä on yksi syy miksi minulla on edelleen EA Galantti. ;)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

itse hairahduin ~11vuotta sitten koeajolle -90 Gli Galanttia... ja kuten siihenkin aikaan bemarit ja mersut ei ollu mun juttu...
haussahan oli aikoinaan joko supra tai sedanissa 92+ accord...

mutta samassa paikassa ajoin ensin vapari supran, perään 2litrasen accorin ja myyjä sai puhuttua että kokeileppas Galanttia...
vähän ensin mietin että ei tuollasta ihan nuhaista 8valve karvalakki mallia...
mutta ylläri... Galantilla lähdettiin kotiin ja sillä tuli 6vuotta ajeltua... reilun 350tkm... ja sen jälkeen on näissä timanteissa pysytty...

oli meinaan galantti _huomattavasti_ parempi ajaa kuin supra tai horna :nykii vaikka galantti oli vanhin vuosimallilta toki se oli myös vähiten ajettu...
nyt vain pitäs saada nykyisenkin e33sen alusta samalaiseksi kuin edesmenneessä oli... se oli mitä loistavin :peukku
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Olen aikonani sanonut et en osta muuta kun jaappanin pikien tekemiä autoja. Olen omistanut noin 7 toyotaa. Eron saattelemana jätin ex:lle se tojon niin olin melkein vuoden ilman kulkinetta. Eräänä päivänä JaniT näytti nettiautosta ton v6 gallun niin ei ollut vaikeeta päättää mitä ostan ;D. Siinä meni se päivä kun mietin ja ihainin sitä no 3 päivän päästä tosta ekasta kuvasta niin kävin hakeesen. Luotettavuuden takia niin tänä päivänä on sitten 2 gallua mulla pihassa. Noh toinen on vielä tallissa osissa mut sitä päivää odotellessa et pääsee tolla v6 :driver ;D.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mä en ole ikinä ajanut BMW:llä , mutta olen kuullut, että ne olisi ihan okei autoja. Ei mitänä sen kummempaa. BMW:tä tuntuu näkyvän helvetisti sellaisilla 18-22v nuorilla miehillä joilla tuntuu ajeleminen olevan semmosta kylän keskustaan sijoittuvaa autoesittelyä. Itse en pidä niiden ulkonäköä yhtään minään.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mulla oli rahaa tietyn verran käytössä ja autolle seuraavat vaatimukset: vähän ajettu, hyväkuntoinen, neliveto, turbo, 4 ovinen, auto joka toimii ympärivuotisena käyttö- ja harraste autona. Kaikki nämä vaatimukset kohtasivat japanista tuodussa evo 6:ssa.

En ole merkkiuskollinen joten seuraava auto voi olla mitsu tai ihan hyvin olla olematta.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mulle oli evon hommaamiseen syy 2000-luvun taittessa käydyt automessut helsingissä. Evo6 malli oli tuotu näytille ja niin että kaikki alustaratkaisut ja moorrori oli näkyvissä.

Lappu kyljessä :Ei kuulu suomen myyntimallistoon. Sanoin serkulle " jos noita evoja saa joskus suomesta niin ostan sellaisen..." Tuli paljon nyökkäyksiä ja ymmärtävää ( mielenvikaisuuden varsinkin) hymyä. " Joo niin varmaan ostat :) :) .."

No olihan se ostettava uusi kun hintakin Evo 9 mallilla oli ihan vaan vähän yli kipurajan :driver. Tein kaupat puhelimessa. Liike osti vanhan GT4 Celican kanssa sokkona 2. päivän selvittämisen ja mietinnän jälkeen. Tilasin auton vaikka en ollut edes ikinä istunut moisessa laitteessa ;D. Kysyin vain myyjältä että minkä kokoinen olet... " no n. 190cm.???." Voisitko käydä istumassa normilancerissa että riittääkö istuinsäätö ja päänkorkeus.. "joo voin ja hyvin riittää.. eikun auto tilaukseen ;D

Kuulemma joku senaikanen SM tason 4- vetorallikuski ( toki nimen tiedän mutta en kerro ;D) oli jäänyt arpomaan että ottaako vai eikö. Näinollen sain evon jo toukuussa 2006.

Autokaupat tehnyt myyjä soitteli 3. päivän päästä ja tuumasi " Auto on se mitä sen pitikin olla, kävin näyttämässä naapurikaupungin myyjälle että tämmöisiä meille tulee vaihdossa; millaisia teillä" ;D Auto myytiin reilussa viikossa vaikka hintapyyntö olikin sairaanpuoleinen :)

No mitsuista on kyllä aikaisempaakin kokemusta: Tredia, Galant (useampi) ja Sigma linjalta joten tiesin että mitä saa ajettavuudeltaan :) Luotettavuus oli toki iso ? Mutta hyvin on toiminut :)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Täytyy vielä sanoa tuohon Mitsun ja BMW:n/Mersun vertaamisen, että ei niitä periaatteessa voi verrata, normi Lanceria, johonkin E-Mersuun, koska ne ovat niin eri hintaluokassa.

Uutta Lanceria voi verrata loppuun ajettuun väyryseen kun hinta otetaan huomioon. Ja väyrysmersu on jo yksi ensimmäisiä "uuden ajan" mersuja, jotka on insinöörilähtöisen suunnittelun sijasta, tehty bisnes ja markkinointilähtöisesti. Eli auton laatu on todella heikkoa verrattuna siihen mitä mersun laatu muinoin oli. Myös esimerkiksi uudet vitot näyttävät ruostuvan silmissä, naapurilla muutaman vuoden vanha uusikoppainen vito, kyljistä aivan ruosteessa.

Uusi E-Mersu vaikuttaa olevan jo väyrysetä parempaan suuntaan, mutta aika näyttää, onko todella näin.

Sitä voi ajatella myös niin, että jos uuden E-Mersun hinnalla saa Pajeron tai Evon, ei itselle ainakaan olisi ongelmia päättää kumpaan suuntaan lähteä. E-Mersu on henkilöautoksi hyvä ajaa, mutta jos siihen hintaan saa monin verroin isomman, helposttikkin yhtä mukavan, ja paljon monipuolisemman auton . . .

Eli hinta-laatusuhde tekee varsin paljon. Mitsun hinnalla ei saa Mersua, ja Mersun hinnalla ei saa Porchea tai Rolls Roycea, eli ei halvalla voi olettaakkaan saavansa sitä mitä isommalla rahalla saisi. Eikä normi mersu tai bemari ole lähelläkään vielä sitä, mitä rahalla saisi, ajonautinnoltaan tai tiloiltaan, eli aina pääsee vieläkin tason ylemmäs. Merkittäväksi kysymykseksi silloin tulee se, mikä itse kenellekkin on se riittävä taso, ja miten paljon haluaa uhrata autoon. :)
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

masa- sanoi
Merkittäväksi kysymykseksi silloin tulee se, mikä itse kenellekkin on se riittävä taso, ja miten paljon haluaa uhrata autoon. :)

Vaimo on monesti sanonu, että uhraan meidän suhteen auton takia ;D Se ei voi ymmärtää miten tahdon joka sunnuntai käydä sen pesemässä ja laittamassa valmiiksi taas seuraavan viikon seikkailuja varten.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
Vaimo on monesti sanonu, että uhraan meidän suhteen auton takia ;D Se ei voi ymmärtää miten tahdon joka sunnuntai käydä sen pesemässä ja laittamassa valmiiksi taas seuraavan viikon seikkailuja varten.
Taitaa olla aika tuore romassi,jos ei tahdo pystyä sunnuntaina olla sen vertaa erossa että saisi auton pestyä ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Tunari-82 sanoi
Taitaa olla aika tuore romassi,jos ei tahdo pystyä sunnuntaina olla sen vertaa erossa että saisi auton pestyä ;D

No eipä tämä nyt kovin montaa vuotta ole vielä jatkunu :D ei kyse ole nyt siitä erossa olemisesta, vaan siitä , että mieluummin jään ostoskeskukseen autohalliin pesemään autoa ku lähden yläkertaan katselemaan vaatteita.

Ja omasta mielestäni se on ihan hyvä työnjako, että vaimo kun putsaa kotia niin minä lähden autoa laittamaan ;D

Siitä tulikin mieleen hauska tilanne pari viikkoa taaksepäin; Vaimo tuli Kemistä työreissulta ja hain hänet juna-asemalta. Käytiin vähän ajelemassa siinä Galantilla samalla ja kerroin hänelle Kuinka onnellinen olen kun me kaikki kolme olemme taas yhdessä! Siinä oli sitten taas riidan siemen kylvetty. ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
No eipä tämä nyt kovin montaa vuotta ole vielä jatkunu :D ei kyse ole nyt siitä erossa olemisesta, vaan siitä , että mieluummin jään ostoskeskukseen autohalliin pesemään autoa ku lähden yläkertaan katselemaan vaatteita.

Ja omasta mielestäni se on ihan hyvä työnjako, että vaimo kun putsaa kotia niin minä lähden autoa laittamaan ;D

Siitä tulikin mieleen hauska tilanne pari viikkoa taaksepäin; Vaimo tuli Kemistä työreissulta ja hain hänet juna-asemalta. Käytiin vähän ajelemassa siinä Galantilla samalla ja kerroin hänelle Kuinka onnellinen olen kun me kaikki kolme olemme taas yhdessä! Siinä oli sitten taas riidan siemen kylvetty. ;D
Kohta luemma adastra:n kommentin mikä mieltä painaa topikista. "emäntä lähti, kun tuli mustikseksi Galantille"
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
mieluummin jään ostoskeskukseen autohalliin pesemään autoa ku lähden yläkertaan katselemaan vaatteita.

Ja omasta mielestäni se on ihan hyvä työnjako, että vaimo kun putsaa kotia niin minä lähden autoa laittamaan ;D

Tämähän nyt on ihan normipäivä ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

No ensin oli Rooppeli ja sitten kun alettiin rakentaan niin ostin Transportterin. Siinä sitten oli perheenlisäystä tulossa ja autolle selvä tarve. Kattelin aikani nettiautoa, lähinnä japanialaisia autoja kattelin ja sitten joskus iskin silmäni Galanttiin. Aikani selailin nettiautoa ja mobile.de, olikin aika pienestä kiinni etten lähteny Saksasta hakemaan moista. Onneksi Pexi laittoi ton sillon myyntiin, kaupat tulikin aika nopeeta.

Nyt sit pitäs vissiin harkita seuraavan auton hankintaa. Kovasti tekis mieli Outlander turboa mutta hiukan pelottaa käyttökustannukset. Työpaikka on 3km päässä ja vaimolla 500m päässä joten ei ainakaa työ puolesta tarvittis kovinpaljoa ajella ::) Oon tässä vähän pähkäilly ja ajatellu ottaa pienen aikalisän moisen homman suhteen.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra: emäntäs haluaa vaan ikioman mitsun kun on kateellinen. ;D Vaikuttaa kyllä pahalta jos jo tuossa vaiheessa tulee sanomista, entäs sitten kun tuuninkikärpänen puraisee? Siinä menee vähintäänkin kaikki rahat ja jossain tapauksessa vaimokin, mutta on se sen arvoista! :peukku
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

DaJackal sanoi
adastra: emäntäs haluaa vaan ikioman mitsun kun on kateellinen. ;D Vaikuttaa kyllä pahalta jos jo tuossa vaiheessa tulee sanomista, entäs sitten kun tuuninkikärpänen puraisee? Siinä menee vähintäänkin kaikki rahat ja jossain tapauksessa vaimokin, mutta on se sen arvoista! :peukku

:D ei mulla varmaan tuuninkikärpäsen purasua tule. Galant on hienoimmillaan juuri sellaisena miksi se on tehty :-[
Vaimo ei kyllä omaa mitsua halua :D Toyota auriksen tai Nissan Qashqain . Olen kyllä tehnyt selväksi sille ettei meidän perheeseen mitään Qashqhaita laiteta; Pikkunen auto jossa ei ole tehoa eikä tilaakaan. Koko citymaasturi konsepti on meikästä vähän blaah. Sama ostaa oikea auto. Lupasin jo , että ostan sille Outlanderin sitte ku oon sikariportaassa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista :p
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
Galant on hienoimmillaan juuri sellaisena miksi se on tehty :-[

Mitä nyt tehoa saisi olla lisää. Ja vähän matalampikin se voisi olla, vähän tymäkämmillä jousilla saisi ajettavuutta vielä entisestäänkin parannettua. Ja isommat vanteet kyllä pitäisi ostaa, ehkä kirkkaat vilkutkin. Ja... ;)

Ei sitä koskaan voi olla autoon täysin tyytyväinen, aina löytyy jotain laitettavaa. Jossei muuta niin maalipinnassa on aina mikronaarmuja tai jotain muuta, mikä häiritsee silmää. Tuossa olet kyllä oikeassa, että Galluun ei sentään tarvitse investoida mitään tonnin korisarjoja ennen kuin ulkonäkö tyydyttää, vaan tämä puoli on laitettu kuntoon jo tehtaalla. Omaan saatan joskus jonkinnäköisen hillityn takasiiven laittaa ja helmat pitäisi maalata korin kanssa samaan väriin, mutta muuten ulkonäkö on kyllä ihan jo stokkina niin hyvä että ei sitä oikein voi pilata. Ei edes sivutuuliohjaimilla. ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

DaJackal sanoi
Mitä nyt tehoa saisi olla lisää. Ja vähän matalampikin se voisi olla, vähän tymäkämmillä jousilla saisi ajettavuutta vielä entisestäänkin parannettua. Ja isommat vanteet kyllä pitäisi ostaa, ehkä kirkkaat vilkutkin. Ja... ;)

Ei sitä koskaan voi olla autoon täysin tyytyväinen, aina löytyy jotain laitettavaa. Jossei muuta niin maalipinnassa on aina mikronaarmuja tai jotain muuta, mikä häiritsee silmää. Tuossa olet kyllä oikeassa, että Galluun ei sentään tarvitse investoida mitään tonnin korisarjoja ennen kuin ulkonäkö tyydyttää, vaan tämä puoli on laitettu kuntoon jo tehtaalla. Omaan saatan joskus jonkinnäköisen hillityn takasiiven laittaa ja helmat pitäisi maalata korin kanssa samaan väriin, mutta muuten ulkonäkö on kyllä ihan jo stokkina niin hyvä että ei sitä oikein voi pilata. Ei edes sivutuuliohjaimilla. ;D

No jos nyt aivan totta puhutaan niin kyllä mää haluaisin isommat vanteet ja ehkä _HILLITYN_ takasiiven. ;D
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Merkki ei itselläni ollut mitenkään ratkaiseva ei tule olemaan sitä jatkossakaan. Enemmän kiinnostaa malli ja tässä tapauksessa kyse oli vanhemmasta evosta. Eli ostin evon ja se sattui olemaan Mitsun valmistama. Seuraavan lelukäyttiksen kohdalla vaihtoehtoja on useita. Esim. Suburu STI:t, Mitsun uudemmat evot, Bemun M-mallit yms.

Jos kyse on puhtaasti käyttö"mopon" hankinnasta eli autosta, jossa ei ole tehoa eikä viripotentiaalia eikä muutenkaan ole järkeä sitä rakennella, niin valintakriteereinä on lähinnä käyttökulut ja kuljetuskapasiteetti. Tällöin Mitsu on joukossa yhtenä vaihtoehtona.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mitsuhan on siitä hyvä auto, että löytyy moneen tarkoitukseen laitteita. On käyttö "mopoja" ja on "lelukäyttiksiä" sekä niitä joita voi rakennellakin :peukku. Ainoa ongelma on, että mallisto on liian rajoitettu ainakin minulle sopivien käyttö "mopojen" suhteen uusissa autoissa :-\
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Antti91 sanoi
Tutustuin koko merkkiin puolivahingossa, mutta kokemusteni perusteella Mitsubishi on kokonaisuutena tosi hyvä, ja myös hieman persoonallinen automerkki.

Ensimmäinen Mitsubishini oli 1990 vuoden Lancer, jolla ajelin melkein vuoden päivät. Ostin auton 450 eurolla, ja leimaa oli melkein vuoden verran jäljellä. Päädyin kyseiseen autoon, kun olin juuri myynyt Renault Clio-merkkisen koirankopin pois, ja tarvitsin äkkiä uuden auton. Nettiautosta katselin vain halpoja leimattuja autoja, ja päädyin Lanceriin.

En jaksanut katsastaa sitä viime kesänä, joten purkasin sen varaosiksi, sillä mun yritykselle muutenkin tulee noita purkuautoja joista myyn varaosia. Sen 10kk aikana, kun ajoin Lancerilla ei autoon tullut yhtään vikaa. Tyhjäkäynti aaltoili, mikä on aika yleistä. Myös akunkenkä halkesi, mutta nehän on ihan kulutustavaraa.

Ajoin sen jälkeen muutaman kuukauden Lada Samaralla, joka oli aivan järkyttävä laitos Mitsuun verrattuna. :driver

Nykyään ajan 1,8 GDI Carismalla. Ihastuin sen ulkonäköön ja ominaisuuksiin täysin. Hintaa oli huimat 1100 euroa, leimaa vuoden verran ja auto on samanaikaisesti käytännöllinen ja pirun tyylikäs. Myös aiemmat positiiviset kokemukset Mitsubishistä puolsivat ostopäätöstä.

OT: Kivan näköinen torppa.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

elettiin vuotta 2004 pääsin kaverin mustan dodge stealtin kyytiin.
en ees tienny että tämmösiä vehkeitä on olemassa....noh päädyin sitte mitsun 3000gt koska se on mielestäni paljo hienomman näkönen
miami vicen ja lapsuuden ferrari ihailun innostamana mietin "voiko tämän lähemmäksi ferrari testarossaa normaali duunari päästä"

ulkonäöltäänhän se näyttää jo kummiski siltä ja urheiluautolta näin yleensäkkin.
sehän on Ferrari killer!!
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Evoja ihaillut kauan, samoin kyllä Subarun WRX:iäkin. Alkoi olla auton osto ajankohtainen ja farmari hakusessa. Nelivetoa ja tehoa kaipasin järkevillä kilometreillä ja rahalla niin japanintuonti Legacy ja Legnum valikoitui vaihtoehdoiksi. Toyotan Caldina on sikaruma mun silmään. Legacya en sitten edes ehtinyt koeajaa kun piti käydä kaverille koeajamassa Legnumia ja olihan se rakkautta heti. Oma tuli sitten ostettua joitain viikkoja myöhemmin. Mitään merkkiuskovaisuutta en harrasta vaikkakin seuraavaksi autoksi olenkin kuolannut farmari-evoa. Mikä lie näiden tilanne jos vaikka japanista uittaisi?
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Bemareita ollut vain aikasemmin, aina kumminkin salaa haaveillut Evosta ja tälle talvelle teki mieli jotain räväkämpää nelivetoa. Bemarilta ei sellasta löydy mun budjetilla ja tuo prätkä vaihtui sopivasti tuohon Evoon niin tuli mustakin Mitsumies. Tyytyväinen olen ollut :peukku, Evo on hyvä kunhan vaan pitää kaasun pohjassa :), normiajelussa tuo on aika kauhea vrt Bemarit, mutta siihen osasin jo varautua. Tulis vaan sitä lunta :seina.
 
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

|auri sanoi
normiajelussa tuo on aika kauhea vrt Bemarit

Paskapuhetta
 
Takaisin
Ylös Bottom