Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Mulla on Evo IX GSR ja täytyy sanoa, että se vakio alusta on aika huono. Tosi pintakova meinaan, ja kumminkin kallistelee kovassa kaarreajossa. Mikä pitäisi tehdä että saisi autosta sekä mukavamman, että urheilullisemman? Pitäiskö vaihtaa iskarit vai jouset? Vaiko molemmat? Oon katsonut Teiniä, Bilsteiniä ja KW:tä, joilta kaikilta löytyy säädettävä kynäjousisarja iskareineen. Bilstein on vaan helvetin kallis ja KW imagoltaan vähän "halpis". Eibachilta löytyy vain jouset. Pitäiskö vanteet vaihtaa joihinkin oikeesti kevyisiin? (Taitaa Enkeit olla vaan ns. "kevyt"metallivanteet näön vuoksi). Periaatteessa en tykkää säädettävistä, sillä yksinkertaisuus ja helppous on mulle tärkeää. Kiitos jo etukäteen tiedoista.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ite oon ollu suht tyytyväinen TEINin säädettävään, on huomattavasti pintapehmeämpi kuin orkkisalusta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Enkeit on kyllä verrattain kevyet vanteet. Jos säädettävyys ei alustassa ole olennaista, esim. Tein Basic voisi olla oiva valinta. Jenkeistä noita saa n. 750 dollaria / sarja.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ihan hirveästi ei ole tullut vakio evon alustalla matkaa taitettua, mutta minusta tuo ultimaten mukana tullut bilstein-iskunvaimmennus on paljon mukavampi kuin se alkuperäinen (kybit vissiin ne?) Ja koska itse en myökään kauheasti välitä säädettävistä, niin minusta tuo on hyvä vaihtoehto. Nuo ovat ilmeisesti vähän progressiiviset nuo bilsteinit, joten ne ei jyskä niin käsille, mutta jäykkyyttä pitäisi kuitenkin löytyä.

Säädettävistä joskus subaru-aikoina tuli lueskeltua brittifoorumeilta jonkun "legendan" kommentteja, ja hän oli sitä mieltä että suurimmalla osalla ihmisistä ne säädettävät on aina väärissä säädöissä. Itsekään en omaa kompetenssia oikein ruveta säätelemään mitään.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Säädettävistä joskus subaru-aikoina tuli lueskeltua brittifoorumeilta jonkun "legendan" kommentteja, ja hän oli sitä mieltä että suurimmalla osalla ihmisistä ne säädettävät on aina väärissä säädöissä. Itsekään en omaa kompetenssia oikein ruveta säätelemään mitään.

Juuri näin ja mitä enemmän säätöjä niin sitä suuremmalla todennököisyydellä alusta toimii aivan päin peetä koska useamman kohdan voi säätää pieleen. Toisaalta jos asiaan jaksaa perehtyä niin ei se mitään rakettitiedettä ole ja lopputuloksestakin saa hyvän.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?


On täysin totta että hyvin harva viitsii mittailla kulmapainoja coileja asennellessaan. Iso osa ei edes viitsi viedä nelipyöräsuuntaukseen! Kyllähän siinä iso osa alustasta menee silloin ihan "hukkaan". Yleensä coilit laittaneet vaan vetää auton aivan tonttiin ja sitten se on olevinaan hyvä. Ostavat vielä yleensä aivan liian jäykillä jousilla jolloin ne hampaat varmasti putoaa suusta.

Mä laitoin toisenmerkkiseen autoon tein flex -coilit sähköisellä jäykkyyssäädöllä. Kulmapainoja en minäkään vaivautunut mittaamaan ja jätin auton sellaiseen korkeuteen ettei tarvitse kanttareita väistellä. Lisäksi jouset jotka otin ovat huomattavan löysät monen mielestä noin arvoiltaan. Autoa ei normipersauksilla varustettu erota onko siinä coilit vai normaalit iskarit niin mukavaa kyyti on, ei vaan kallistele juuri yhtään eikä meno menetä ryhtiään missään vaiheessa. Lisäksi ei-sporttiseen ajoon (joka mulla käsittää 95% ajasta) alustan saa helposti vielä mukavammaksi napin painalluksella.

Eli se on niitä valintoja vain. Jos haluaa monipuolisen alustan niin suosittelen noita Flexejä. Vaatii toki muutaman säätötuokion että sen mieleiseksi saa. Mutta on kyllä vaivan ja rahan arvoistakin sitten.

Edellinen alusta mulla oli ihan normaali eibach jouset / kyb agx jäykkyyssäädettävät iskarit. Näitäkin voin varauksetta suositella, oli mukavat. Ainakin nissanin alla.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Suuntaus on aina joo ehdotonta alustan vaihdon jälkeen. Jopa hyvä tehdä vakioalustallekin 5v välein ehkäpä (ellei tiedä auton historiaa)

Edellä Biim:n teksti on todella asiapitoista! :peukku
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kun kysyjä näyttää olevan melko uusi hahmo niin muistutan taas kerran että, kannattaa
ennen alustan ostoa varmistua että auton saa myös katsastettua sillä +1k€ alustalla.
Teinin alustoihin ei taida olla hyväksyntää?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Kun kysyjä näyttää olevan melko uusi hahmo niin muistutan taas kerran että, kannattaa
ennen alustan ostoa varmistua että auton saa myös katsastettua sillä +1k€ alustalla.
Teinin alustoihin ei taida olla hyväksyntää?

Ei löydy hyväksyntiä ei. KW:lle taitaa löytyä suoraan.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Mä voisin melkein väittää että tos mun autos, jossa on flex ei mukavuus meinaa sopia samaan lauseeseen. Sen verta jämäkät ovat, normaalikäyttöön.

Jäykin asento on sitten vielä asia erikseen. Eipä sillä hyvikseen maanteillä ajele.

Sitä tosin en tiedä, että onko joku siihen noi jouset vaihtanut jäykemmäksi, mutta epäilen että ei oo paljon jousia vaihdeltu. Tästä syystä kadulla pidänkin löysimmällä joka ei ole hyvä juttu.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kiitoksia tiedoista! Teinillä ei vielä ole Suomessa hyväksyntää, mutta ST-motorsilta kerrottiin, että parin viikon sisällä pitäisi järjestyä. Tein on ilmeisesti upouusi merkki täällä? Vaikuttaako muuten jousitus/iskarit uraherkkyyteen? Nyt moni alkaa puhua renkaista, mutta vakio kesä-Bridgestoneilla autoni on tosi "hakeva", ja kun laitoin talveksi saman levyiset/profiiliset Continentalin nastarenkaat, niin autosta tuli itse rauhallisuus. Muuttui itse asiassa täysin:uraherkkyys katosi kokonaan, irtokivikolina (joka on kesänakit alla tosi paha) katosi kokonaan ja pintakovuuskin väheni olennaisesti. Vanteina mulla on talvinakeissa samanlaiset vakio Enkeit.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Ihan hirveästi ei ole tullut vakio evon alustalla matkaa taitettua, mutta minusta tuo ultimaten mukana tullut bilstein-iskunvaimmennus on paljon mukavampi kuin se alkuperäinen (kybit vissiin ne?) Ja koska itse en myökään kauheasti välitä säädettävistä, niin minusta tuo on hyvä vaihtoehto. Nuo ovat ilmeisesti vähän progressiiviset nuo bilsteinit, joten ne ei jyskä niin käsille, mutta jäykkyyttä pitäisi kuitenkin löytyä.

Säädettävistä joskus subaru-aikoina tuli lueskeltua brittifoorumeilta jonkun "legendan" kommentteja, ja hän oli sitä mieltä että suurimmalla osalla ihmisistä ne säädettävät on aina väärissä säädöissä. Itsekään en omaa kompetenssia oikein ruveta säätelemään mitään.

Hetkinen!?! Onko se Ultimaten Bilstein-alusta tosiaan kiinteä? Muistan jostain lukeneeni, että se on säädettävä. On muuten törkeää jos Evon tasoiseen autoon on laitettu KYB:it.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Enkeit on kyllä verrattain kevyet vanteet. Jos säädettävyys ei alustassa ole olennaista, esim. Tein Basic voisi olla oiva valinta. Jenkeistä noita saa n. 750 dollaria / sarja.
Ei tuntuneet kevyiltä ainakaan renkaita vaihdettaessa. Suhteellista tuo keveyskin tietysti, mutta jos renkaan ja vanteen yhdistelmä painaa yli 20kg, on se mielestäni Evon kaltaiselle autolle ihan liikaa.
Onko tuo Tein Basic muuten sama kuin Super Street? Teinin nettisivuilla en erikseen mitään Basicia nähnyt. Tohon 750 taalaan pitää varmaan lisätä tullit ja alv:t?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

osku sanoi
Mä voisin melkein väittää että tos mun autos, jossa on flex ei mukavuus meinaa sopia samaan lauseeseen. Sen verta jämäkät ovat, normaalikäyttöön.

Jäykin asento on sitten vielä asia erikseen. Eipä sillä hyvikseen maanteillä ajele.

Sitä tosin en tiedä, että onko joku siihen noi jouset vaihtanut jäykemmäksi, mutta epäilen että ei oo paljon jousia vaihdeltu. Tästä syystä kadulla pidänkin löysimmällä joka ei ole hyvä juttu.

Onko toi Flex sitten Type Flex vai Mono Flex vai jokin muu Flex? Type Flexissä pitäisi myös iskareiden ulos palautumisvoimakkuus olla säädettävä. Tekeeköhän sellaisella ominaisuudella mitään? Teinillä on vielä erikseen jokin H-tech Luxury jousisarja, joiden pitäisi olla tosi mukavat ja kevyet. Sopiikohan ne vaan Evoon ollenkaan?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Vaikuttaako muuten jousitus/iskarit uraherkkyyteen? Nyt moni alkaa puhua renkaista, mutta vakio kesä-Bridgestoneilla autoni on tosi "hakeva", ja kun laitoin talveksi saman levyiset/profiiliset Continentalin nastarenkaat, niin autosta tuli itse rauhallisuus. Muuttui itse asiassa täysin:uraherkkyys katosi kokonaan, irtokivikolina (joka on kesänakit alla tosi paha) katosi kokonaan ja pintakovuuskin väheni olennaisesti. Vanteina mulla on talvinakeissa samanlaiset vakio Enkeit.

Tuo uraherkkyys riippuu eniten renkaista. Kesärenkaat on yleensä terävämmät reunoiltaan ja muutenkin kovemmmat jolloin urissa hapuilu kyllä lisääntyy reilusti. Talvirenkaat on tehty polanteisille teille, joten niissä on melkeinpä automaattisesti pyöreät "olkapäät". Tämä takaa sitten mukavan kyydin. Tuo on jokakeväinen järkytys kun vaihtaa talvirenkaista suvikumeihin. :) Eli rengasvalinnalla voi tässä pelata paljon, vaatii vaan vähän tutustumista eri rengasmalleihin.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

osku sanoi
Mä voisin melkein väittää että tos mun autos, jossa on flex ei mukavuus meinaa sopia samaan lauseeseen. Sen verta jämäkät ovat, normaalikäyttöön.

Jäykin asento on sitten vielä asia erikseen. Eipä sillä hyvikseen maanteillä ajele.

Sitä tosin en tiedä, että onko joku siihen noi jouset vaihtanut jäykemmäksi, mutta epäilen että ei oo paljon jousia vaihdeltu. Tästä syystä kadulla pidänkin löysimmällä joka ei ole hyvä juttu.

Jos puhut avatarisi kolmosesta oletan että coilit on olleet kiinni japanista asti? Japseilla tuntuu olevan tapana laittaa kovimmat mahdolliset sinne alle ja ajella enimmäkseen rataolosuhteissa. Todennäköisesti alustaasi ei ole tarkoitettu kadulle, kuten ei "oikeasti" mitään muutakaan näistä yleisistä coileista. Mitä olen noita seurannut niin monessa jouset on 12/10, mikä on jo melkoisen kovaa kyytiä.

Mulla on noissa teineissä 6/5 jouset, jotka on siis jo puolet pehmeämmät.. Tein ei ole uusi merkki vaan ollut myynnissä vuosia.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Tuo uraherkkyys riippuu eniten renkaista. Kesärenkaat on yleensä terävämmät reunoiltaan ja muutenkin kovemmmat jolloin urissa hapuilu kyllä lisääntyy reilusti. Talvirenkaat on tehty polanteisille teille, joten niissä on melkeinpä automaattisesti pyöreät "olkapäät". Tämä takaa sitten mukavan kyydin. Tuo on jokakeväinen järkytys kun vaihtaa talvirenkaista suvikumeihin. :) Eli rengasvalinnalla voi tässä pelata paljon, vaatii vaan vähän tutustumista eri rengasmalleihin.

Ok. Ikävä vaan, että kesärenkaissa ei oikein voi tinkiä esim. nopeusluokasta, ainakaan tällaisen auton kanssa. Eikö se niin ole, että nopeusluokkaa alentaessa rengasseos pehmenee ja mukavuus paranee, ainakin periaatteessa? Joissain renkaissahan on muuten niin sanottu kantavuusvahvistus, tai jotain sinne päin. Eikö sellaisenkin luulisi huonontavan ajomukavuutta, kun renkaan runkorakenne on jäykempi?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Jos puhut avatarisi kolmosesta oletan että coilit on olleet kiinni japanista asti? Japseilla tuntuu olevan tapana laittaa kovimmat mahdolliset sinne alle ja ajella enimmäkseen rataolosuhteissa. Todennäköisesti alustaasi ei ole tarkoitettu kadulle, kuten ei "oikeasti" mitään muutakaan näistä yleisistä coileista. Mitä olen noita seurannut niin monessa jouset on 12/10, mikä on jo melkoisen kovaa kyytiä.

Mulla on noissa teineissä 6/5 jouset, jotka on siis jo puolet pehmeämmät.. Tein ei ole uusi merkki vaan ollut myynnissä vuosia.
Niin...? Myynnissä siis on ollut, mutta ihan Suomessa vuosiako?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Mulla on TEIN Mono-Flex ja säätöjä riittää. Mutta raastaa myös jonkin verran hermoja saada säädöt kohdilleen.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kyllä suomessakin ollu aika monta vuotta. Tein myynnissä siis. Teinissä on se hyvä puoli että varaosia saa hienosti jos jotain menee rikki. Esim jos jouset tuntuu turhan kireiltä niin ihan vaikka suomijobbareilta tilaamalla voi ostaa löysemmät.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Kyllä suomessakin ollu aika monta vuotta. Tein myynnissä siis. Teinissä on se hyvä puoli että varaosia saa hienosti jos jotain menee rikki. Esim jos jouset tuntuu turhan kireiltä niin ihan vaikka suomijobbareilta tilaamalla voi ostaa löysemmät.
Ok. Bayermannin kaveri uskoi, että pelkkien Bilsteinin iskareiden laitto voisi auttaa. Eikä muuten itse myy niitä, joten ei ollut kotiinpäin vedosta kyse. Bilstein B6-iskarisarja, joka käy vakiojousien kanssa, maksaa 850€/4kpl Königilllä. Onko muuten tietoa, onko nuo Bridgestone Potenzat (Evon vakkarit) jotenkin erityisen huonot renkaat mukavuudeltaan?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Onko muuten tietoa, onko nuo Bridgestone Potenzat (Evon vakkarit) jotenkin erityisen huonot renkaat mukavuudeltaan?

Tästä on ollut täällä puhetta aiemminkin ja aika selkeä kanta on ollut, että vika on juurikin noissa kumeissa. Varsin moni on vaihtanut pikaisesti eri merkkeihin ja saanut tuntuman huomattavasti paremmaksi. Merkkejä en tähän hätään muista, mutta haulla löydät helposti lisää tietoa ja kokemuksia.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Ihan hirveästi ei ole tullut vakio evon alustalla matkaa taitettua, mutta minusta tuo ultimaten mukana tullut bilstein-iskunvaimmennus on paljon mukavampi kuin se alkuperäinen (kybit vissiin ne?) Ja koska itse en myökään kauheasti välitä säädettävistä, niin minusta tuo on hyvä vaihtoehto. Nuo ovat ilmeisesti vähän progressiiviset nuo bilsteinit, joten ne ei jyskä niin käsille, mutta jäykkyyttä pitäisi kuitenkin löytyä.

Säädettävistä joskus subaru-aikoina tuli lueskeltua brittifoorumeilta jonkun "legendan" kommentteja, ja hän oli sitä mieltä että suurimmalla osalla ihmisistä ne säädettävät on aina väärissä säädöissä. Itsekään en omaa kompetenssia oikein ruveta säätelemään mitään.

Joo... Soitin tossa Veholle ja sieltä sanottiin, että tämä Ultimaten Bilstein-alusta on tehdasoptio ja sitä ei voi jälkikäteen tilata. Yritin varaosien kautta, eikä siltikään kuulemma onnistu. On siinäkin asiakaspalvelua. Luulen kyllä, että osat järjestyisivät jos heillä vain olisi halua. Onko tietoa tarkemmin Ultimaten alustakomponettien koodinumeroista tai mallimerkinnöistä? Ja onkohan myös kallistuksen vaimentimet eri kuin vakio GSR:ssä?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Joo... Soitin tossa Veholle ja sieltä sanottiin, että tämä Ultimaten Bilstein-alusta on tehdasoptio ja sitä ei voi jälkikäteen tilata. Yritin varaosien kautta, eikä siltikään kuulemma onnistu. On siinäkin asiakaspalvelua. Luulen kyllä, että osat järjestyisivät jos heillä vain olisi halua. Onko tietoa tarkemmin Ultimaten alustakomponettien koodinumeroista tai mallimerkinnöistä? Ja onkohan myös kallistuksen vaimentimet eri kuin vakio GSR:ssä?

Ehdottomasti suosittelen että menet lancer registerin kirpputorille ja sieltä bongaat käytetyn tuollaisen alusta autoosi. http://www.lancerregister.com
Ei ole mitään järkeä ostaa hirveällä hinnalla uutena..
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Ehdottomasti suosittelen että menet lancer registerin kirpputorille ja sieltä bongaat käytetyn tuollaisen alusta autoosi. http://www.lancerregister.com
Ei ole mitään järkeä ostaa hirveällä hinnalla uutena..
En oikeen kyllä uskalla käytettyä ostaa... Varsinkaan ulkomailta. Kuluttajansuoja taitaa olla vähän hatara silloin. Lupasivat Königillä yrittää tehtaalta urkkia vähän noita Ultimaten osakomponentteja, jos ne vaikka saisi sitä kautta. Kenties vielä järkevään hintaan.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
En oikeen kyllä uskalla käytettyä ostaa... Varsinkaan ulkomailta. Kuluttajansuoja taitaa olla vähän hatara silloin. Lupasivat Königillä yrittää tehtaalta urkkia vähän noita Ultimaten osakomponentteja, jos ne vaikka saisi sitä kautta. Kenties vielä järkevään hintaan.

Öh, no sitten sä maksat ilman mukinoita ISON rahan alustasta jonka olisit halvemmallakin saanut. Minusta vaan vähän hupsua, koska et tarkkaan tiedä millainen se alusta loppupelissä onkaan ennenkuin se on autossa kiinni ja koeajettu. Briteissä tuppaavat vaihtamaan noita alustoja pienillä kilsoilla coileihin ja myymään ne sitten muutamalla sadalla punnalla eteenpäin.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Öh, no sitten sä maksat ilman mukinoita ISON rahan alustasta jonka olisit halvemmallakin saanut. Minusta vaan vähän hupsua, koska et tarkkaan tiedä millainen se alusta loppupelissä onkaan ennenkuin se on autossa kiinni ja koeajettu. Briteissä tuppaavat vaihtamaan noita alustoja pienillä kilsoilla coileihin ja myymään ne sitten muutamalla sadalla punnalla eteenpäin.

Jepjep, mutta miten voi olla varma, että saa kunnossa olevaa kamaa. Tossa ei meinaan kyllä oo minkäänlaista takuuta, jos ulkomailta tilaa käytettyä. Ja sitäpaitsi toivon, että joku reilu kaveri antaisi joskus tyypätä Ultimateaan pikku pyrähdyksen.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Jepjep, mutta miten voi olla varma, että saa kunnossa olevaa kamaa. Tossa ei meinaan kyllä oo minkäänlaista takuuta, jos ulkomailta tilaa käytettyä. Ja sitäpaitsi toivon, että joku reilu kaveri antaisi joskus tyypätä Ultimateaan pikku pyrähdyksen.

Alkaa mennä OT:ksi jo mutta: MLR:ssä näkee jo viestimäärästä ja liittymispäivästä onko jäsen luotettava vai ei. Ihan samalla tavalla se osto sieltä sujuu kuin kotosuomestakin, kyllä täälläkin osataan lähettää paketti kiviä... matka ja rahdit vaan on suurempia.

Mutta toivotaan että saat tyypit ensin ennenkuin menet ostamaan kalliin alustan. :peukku
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Alkaa mennä OT:ksi jo mutta: MLR:ssä näkee jo viestimäärästä ja liittymispäivästä onko jäsen luotettava vai ei. Ihan samalla tavalla se osto sieltä sujuu kuin kotosuomestakin, kyllä täälläkin osataan lähettää paketti kiviä... matka ja rahdit vaan on suurempia.

Mutta toivotaan että saat tyypit ensin ennenkuin menet ostamaan kalliin alustan. :peukku

Kiitos! Toivotaan näin, ja kävin kyllä rekisteröitymässä tuolle ehdottamallesi sivulle.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Eikä noi KYB:n AGX:t olis sen huonompi vaihtoehto kuin sikahintaiset orkkis iskaritkaan, niitä kun pystyy säätämäänkin.

Miten voi olla että ultimaten alustaa ei voi jälkikäteen ostaa, täytyyhän se voida varaosinakin saada jos ne vaikka hajoaa?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Eikä noi KYB:n AGX:t olis sen huonompi vaihtoehto kuin sikahintaiset orkkis iskaritkaan, niitä kun pystyy säätämäänkin.

Miten voi olla että ultimaten alustaa ei voi jälkikäteen ostaa, täytyyhän se voida varaosinakin saada jos ne vaikka hajoaa?

Voi olla. Ajattelin noita KYB:ejä ehkä liikaa imagon kannalta. Jos nyt kärjistän, niin jos pistää Ferrariin BILTEMAN iskarit, niin se tekee auton jälleenmyyntiarvolle haittaa, vaikka ne olis miten hyvät iskarit. Okei, tää nyt ei kovin hyvä esimerkki ollut.

Joo, varmaan täytyy osata sitten kysyä oikein sitä Ultimaten alustaa, meinaan väittää, että itellä on Ultimate ja sanoa jonkin sellaisen rekkarinumero tai sarjanumero. Mutta tosiaan sanoivat kun varaosapuolelta kysyin sarjaa, että ei tipu jälkitilauksessa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Eikä noi KYB:n AGX:t olis sen huonompi vaihtoehto kuin sikahintaiset orkkis iskaritkaan, niitä kun pystyy säätämäänkin.

Miten voi olla että ultimaten alustaa ei voi jälkikäteen ostaa, täytyyhän se voida varaosinakin saada jos ne vaikka hajoaa?

Mulla oli subarussa nuo ja en kyllä pitäisi noiden bilsteinien tasoisena. En millään asetuksella. Pehmeällä ne oli "pehmeät" ja kovemmalla kun muuten ajo tuntui hyvältä, niin ne rupesi iskeen kynsille.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Joo... Soitin tossa Veholle ja sieltä sanottiin, että tämä Ultimaten Bilstein-alusta on tehdasoptio ja sitä ei voi jälkikäteen tilata. Yritin varaosien kautta, eikä siltikään kuulemma onnistu. On siinäkin asiakaspalvelua. Luulen kyllä, että osat järjestyisivät jos heillä vain olisi halua. Onko tietoa tarkemmin Ultimaten alustakomponettien koodinumeroista tai mallimerkinnöistä? Ja onkohan myös kallistuksen vaimentimet eri kuin vakio GSR:ssä?

Koodinumeroisiin sun muita en valitettavasti sen kummemin tiedä. Enkä tiedä sitäkään että saako tuota samaa iskaria jälkimarkkinoilta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Koodinumeroisiin sun muita en valitettavasti sen kummemin tiedä. Enkä tiedä sitäkään että saako tuota samaa iskaria jälkimarkkinoilta.

Luulisi Bilsteinin tehtaalta voivan jotain kautta tilata, kun vain tietäis tarkkaan mitä tilata. Vehon kautta niitä ei tunnu helpolla ainakaan saavan.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Koodinumeroisiin sun muita en valitettavasti sen kummemin tiedä. Enkä tiedä sitäkään että saako tuota samaa iskaria jälkimarkkinoilta.

Sitä piti vielä sanoa, että Mitsun Ruotsin maahantuojan sivulla oli nettiesite, jossa oli kuva Bilsteinin keltaisista iskareista yhdistettyinä mustiin jousiin. Eli ei ole mikään sellainen yhdistelmä, mitä Bilsteinen suomen maahantuojat suoraan kauppaa. On meinaan alustasarjoissa siniset jouset ja keltaset iskarit on sitten erikseen ilman jousia.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Biim sanoi
Alkaa mennä OT:ksi jo mutta: MLR:ssä näkee jo viestimäärästä ja liittymispäivästä onko jäsen luotettava vai ei. Ihan samalla tavalla se osto sieltä sujuu kuin kotosuomestakin, kyllä täälläkin osataan lähettää paketti kiviä... matka ja rahdit vaan on suurempia.

Mutta toivotaan että saat tyypit ensin ennenkuin menet ostamaan kalliin alustan. :peukku

Tämän voi allekirjoittaa täysin. Paljon tavaraa on tullut ostettu MLR:n kautta, eikä ikinä ole tarvinnut pettyä. Hinnat ovat useimmiten kohdallaan, joten ei voi kuin suositella. Ensimmäinen oma ostos tuolta oli Evo 6 :)

MLR:ssä on harva se päivä myynnissä noita Bilsteinin alustoja, joten ei muuta kuin sinne päivystämään.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MLR:ssä on myös ollut huijareita liikenteessä. Yleensä huijareilla ei ole kuin max 20 postausta foorumille eli kannattaa suhtautua varauksella hyviin tarjouksiin uudelta tulokkaalta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

ast sanoi
MLR:ssä on myös ollut huijareita liikenteessä. Yleensä huijareilla ei ole kuin max 20 postausta foorumille eli kannattaa suhtautua varauksella hyviin tarjouksiin uudelta tulokkaalta.

Totta tämäkin, mutta harkintaa käyttäen hommassa ei ole mitään ongelmaa. PayPalilla maksaessa rahat saa huijarilta mitä suurimmalla todennäköisyydellä takaisin, mutta mieluumminhan sitä toki asiat hoitaa kerralla kuntoon.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
KW imagoltaan vähän "halpis".

kw alusta on varmasti yhtä hyvä mitä muutkin coiloverit. 5vuoden käyttäjä kokemuksella voin tämän sanoa.kw:ssa,niinkuin muissakin alustasarjoissa on juurikin oikean säädön löytäminen kaiken A ja O. kw variant3 evoon sopivasta sarjasta löytyy myös lisäsäiliöt,mitä ei saman hintaluokan muista sarjoista löydy.teiniltä saa taas ton EDFC:n joka helpottaa ajomukavuuden löytämistä. pelkkiä jousia en kyllä ihan heti lähtis vaihtaan,suosittelen jotain säädettävää alustaa.täältäpäin ainakin saa tilattua ton ultimaten alustan hintaan 2480€, (iskarit ja jouset).
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
täältäpäin ainakin saa tilattua ton ultimaten alustan hintaan 2480€, (iskarit ja jouset).

:eek: :eek: :eek:

Tähän hintaan hankkisin EXE-TC:n katukäyttöön tarkoitetun alustan. Hinta on samoilla kulmilla ja ainakin Brittipoikien mielestä paras alusta mitä rahalla saa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
kw alusta on varmasti yhtä hyvä mitä muutkin coiloverit. 5vuoden käyttäjä kokemuksella voin tämän sanoa.kw:ssa,niinkuin muissakin alustasarjoissa on juurikin oikean säädön löytäminen kaiken A ja O. kw variant3 evoon sopivasta sarjasta löytyy myös lisäsäiliöt,mitä ei saman hintaluokan muista sarjoista löydy.teiniltä saa taas ton EDFC:n joka helpottaa ajomukavuuden löytämistä. pelkkiä jousia en kyllä ihan heti lähtis vaihtaan,suosittelen jotain säädettävää alustaa.täältäpäin ainakin saa tilattua ton ultimaten alustan hintaan 2480€, (iskarit ja jouset).

Joo. Uskon kyllä että KW on ihan hyvä siinä missä joku toinenkin merkki, mutta sen imago on mielestäni vähän kärsinyt sen marketti-tyylisen mainostamisen takia. Mistä täältäpäin tuon Ultimaten alustan tolla hinnalla saa? Esim. königiltä saa tilattua Evoon sopivan Bilstein-alustan, mutta se on säädettävä, eikä siis ole sama kuin Ultimaten tehdasasenteinen ja tosiaan ajatuksena pidän enemmän EI-säädettävästä alustasta. Onko muuten Ultimatessa samat kallistuksenvaimentimet kuin vakio GSR:ssä?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?


Mitäköhän sä oikeesti haet?
Jos se Ultimaten alusta on pakko saada niin miks et ostanut Ultimate mallia?
Joku ystävällinen henkilö voisi myydä sulle 5000€ käytetyn ultimaten alustan niin ootko tyytyväinen.
Mä voin myydä 100€ käytetyn/lähes uuden EVO 9:n alustan tälle ystävälliselle henkilölle.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Mitäköhän sä oikeesti haet?
Jos se Ultimaten alusta on pakko saada niin miks et ostanut Ultimate mallia?
Joku ystävällinen henkilö voisi myydä sulle 5000€ käytetyn ultimaten alustan niin ootko tyytyväinen.
Mä voin myydä 100€ käytetyn/lähes uuden EVO 9:n alustan tälle ystävälliselle henkilölle.

Mietiskelin itse ihan samaa. Keskustelussa on esitetty asiallisesti monenlaisia vaihtoehtoja. Jos haluat välttämättä maksaa 2,5k Bilsteineista niin ei siinä mitään, mutta hinta ja laatu ei tässä kyllä kohtaa kovin hyvin. Käyttökokemuksia kannattaa etsiä esim. jo mainitusta MLR:stä, Suomessa kun otanta väkisinkin on paljon pienempää. Ja edelleen, 1000km ajettuja Bilsteineja on näkynyt myynnissä halvimmillaan 500 euron hintaan per sarja.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Mitäköhän sä oikeesti haet?
Jos se Ultimaten alusta on pakko saada niin miks et ostanut Ultimate mallia?
Joku ystävällinen henkilö voisi myydä sulle 5000€ käytetyn ultimaten alustan niin ootko tyytyväinen.
Mä voin myydä 100€ käytetyn/lähes uuden EVO 9:n alustan tälle ystävälliselle henkilölle.
En ostanut Ultimate mallia, koska alkuvuodesta 2006 tehdessäni auton ostoa, Vehon asiantuntevat myyjät väittivät minulle, että Ultimate on enemmän rata-auto kuin normaali GSR ja että se sopii arkiliikenteeseen vielä huonommin. Minulla ei tietenkään ollut tuolloin mitään syytä olla uskomatta heidän väitteitään jotka osoittautuivat myöhemmin BS:ksi. Ja Ultimaten sai vissiin vain mustana.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Mietiskelin itse ihan samaa. Keskustelussa on esitetty asiallisesti monenlaisia vaihtoehtoja. Jos haluat välttämättä maksaa 2,5k Bilsteineista niin ei siinä mitään, mutta hinta ja laatu ei tässä kyllä kohtaa kovin hyvin. Käyttökokemuksia kannattaa etsiä esim. jo mainitusta MLR:stä, Suomessa kun otanta väkisinkin on paljon pienempää. Ja edelleen, 1000km ajettuja Bilsteineja on näkynyt myynnissä halvimmillaan 500 euron hintaan per sarja.
500€/sarja? Siis Suomessa? Ja ilmeisesti tuossa hinnassa on pelkät iskarit, koska Ultimatessa myös jouset ovat eri kuin perus-Evossa, mahdollisesti myös kallistuksenvaimentimiin pätee sama. Onkohan muuten Ultimaten maavara sama kuin perus-Evossa? Sillä jos on, niin se on yksi puoltava tekijä lisää. Ei tarvi edes muutoskatsastaa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
:eek: :eek: :eek:

Tähän hintaan hankkisin EXE-TC:n katukäyttöön tarkoitetun alustan. Hinta on samoilla kulmilla ja ainakin Brittipoikien mielestä paras alusta mitä rahalla saa.
Exe-Tc ei käsittääkseni ole TÜV-hyväksytty, joten mahtaako mennä katsastuksesta läpi? Ja mä näin sen hintalapussa summan 3035€.
 
Takaisin
Ylös Bottom