Miten Evo IX mukavammaksi?

Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

JaniB sanoi
Tyhmä katsastustekninen-/lakikysymys:
Jos vaihdan aina katsastukseen kiltisti vakiotolpat alle, ja sitten ajan kolmion takaa tulevan mummon kylkeen yms. "laiton" sarja alla, voidaanko auton rakennetta mahdollisesti tutkittaessa siitä joutua kuseen? :p

Eivät kysele vakuutuyhtiöistäkään mitään, vaikka ajat monttuun ja alustasarja menee paskaks. Kyl ne korvaa ne mukisematta, VAIKKA ois hyväksymätön sarja tai ei ole muuten vaan muutoskatsastettu...
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

En problem:

tossa minun ysissä on uusiksen jäljiltä ultimaten vakio Bilstein+H&R -35/-20 (vai-15 ??? ) ja keula on edelleenki pikkasen turhan korkialla... Oisko vastaavaa lyhkäsempää jousta eteen kun tuo H&R vai joutuuko ostaan säädettävän alustan että sais tiputettua tuota?
Vaiii oisko niin että otan rälläkän käteen ja riipasen pari kiekkaa H&R:istä poikkee ;D :driver
Niin ja tuota kallistelua mutkissa on myöskin havaittavissa etelleen... Oisko se jämäkämmän poikki tuen hommaaminen sitten seuraavana? :eek:
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

ostat suosiolla coiloverit siihen ETKÄ ala pätkimään jousia.
jäykemmällä kallistuksenvakaajalla saat aika paljon kallistelua pois.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

simonsays sanoi
ostat suosiolla coiloverit siihen ETKÄ ala pätkimään jousia.
jäykemmällä kallistuksenvakaajalla saat aika paljon kallistelua pois.

No tuo jousien pätkiminen oli ehkä aavistuksen verran trollin maku suussa heitetty ;D

Mutta onko näin ettei ole lyhyempiä jousia eteen tai koko madallussatsia? Miten swiftillä? Onko kokemuksia/tietoa? Muuten kyllä bilsteinit on oikein mieluisan oloset ja ominaisuuksista ei tee mieli liisiä...

Yritin etsiä tietoa/linkkivinkkejä noista vakaajista enkä ainakaan ensiyrittämällä löytänyt ??? Laittakaapa linkkiä vaikka tähän jos sattuu silmään paksumpaa/jäsympää vakaajaa ysi evoon.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Täällä vähän juttua vakaajista:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35714.0

Whitelinea myydään monessa paikassa, tälläkin foorumilla esim. race.fi mainostaa niitä.
Ulkomailta esim. camskill:
http://www.camskill.co.uk/m8b0s2336p0/Mitsubishi_Lancer_EVO_1(I)_2(II)_3(III)_4(IV)_5(V)_6(VI)_7(VII)_8(VIII)_Parts_Tuning_Spares_and_Accessories_EVO_7_8_9_CT9A_-_Suspension_-_Misc
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

JaniB sanoi
Täällä vähän juttua vakaajista:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35714.0

Whitelinea myydään monessa paikassa, tälläkin foorumilla esim. race.fi mainostaa niitä.
Ulkomailta esim. camskill:
http://www.camskill.co.uk/m8b0s2336p0/Mitsubishi_Lancer_EVO_1(I)_2(II)_3(III)_4(IV)_5(V)_6(VI)_7(VII)_8(VIII)_Parts_Tuning_Spares_and_Accessories_EVO_7_8_9_CT9A_-_Suspension_-_Misc

Kiitos näistä!

Hmm... tietenkin jotain saattais vaikuttaa ihan vain jäykempien puslien ja takavakaajan kumin vaihto jäsympään. Omassa persiissä vain tuntuu tuo mutka kallistelu aika paljolta jotenka en usko että pääsisi haluttuun lopputulokseen ilman vakaajien vaihtoa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

oudie sanoi
Kiitos näistä!

Hmm... tietenkin jotain saattais vaikuttaa ihan vain jäykempien puslien ja takavakaajan kumin vaihto jäsympään. Omassa persiissä vain tuntuu tuo mutka kallistelu aika paljolta jotenka en usko että pääsisi haluttuun lopputulokseen ilman vakaajien vaihtoa.

IX + kallistelu pois = colioverit jäykillä jousilla + vakaajat.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
IX + kallistelu pois = colioverit jäykillä jousilla + vakaajat.

Jep tuo olis varma keino, en epäile, mutta jos coileihin oikein jäykkää jousta laittaa niin tuleekohan se edellisestä autosta tuttu "lievähkö" pintakovuus taas esille...
Tämä jahkailu sen takia koska tuo nykyinen alusta on käytössä muuten todella mieluinen, sopivan pintapehmeä mutta en ole saanut sitä vielä pohjaamaan isommissakaan montuissa ja kaikinpuolin toimiva PAITSI tuo kaarteissa kallistelu on perseestä...

Jaappausta jaappauksen perään; tuon säädettävän coilialustan mukana tulisi kyllä se mahdollisuus tiputtaakin autoa lisää... Jännä nähä mihinkä nuo lomarahat sijottaisi ;D
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

US-partsia selaillessa hokasin että onhan noita kallistuksen vakaajia KW:lla ja H&R:lläkin. Tekeeköhän noilla mitään? Luulis hintatason olevan ainakin alhaisempi kun noilla ennemmin mainituilla.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

oudie sanoi
US-partsia selaillessa hokasin että onhan noita kallistuksen vakaajia KW:lla ja H&R:lläkin. Tekeeköhän noilla mitään? Luulis hintatason olevan ainakin alhaisempi kun noilla ennemmin mainituilla.

Kait se on ihan sama on mitä terästä sinne laittaa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Onkos joku äänieristäny koskaan ix mukavemmaksi ?!?
Jotenkin ärsyttää tuo takakontti varsinkin...jokanen kivenrapina kuuluu sieltä.

( hirveetä kauhistelua monen suusta ja huononee ku paino nousee)
p.s tuo korvataan nostamalla tehoa :D
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Mulla oli massattu, vähän äänieristetty matolla ja lisäks kontti täynnä poppia. Hiljeni aika lailla verrattuna vakiopeliin. ;)
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

itellä just menossa äänieristys projekti evo ysiin :peukku ( enää katon vaimennus )
muuttuu aikas paljon mukavemmaks ja tosiaan tullut paino, korvataan teholla.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Koko auto vai miten oot tehny ? Ja mitä oo laittanu ? Bitumimattoa ?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

joo koko auton vedän. kaikki ovet, kontin, lattian ja katon ja kaikkialle vaan mihin saa laitettuu.
STP vibroplastii oon käyttäny ja sit kaikkii muita äänieristelevyy ja jotain sellasta huopaa.
ja sit kaikkii kiinnikkeitä laittanu paremmin ja liimaillu ni ei rämise :peukku
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Huomenna näkee oman työn hedelmän...Lisää pitää tietenkin vielä laittaa mut omanlainen kiekukaiku sielt takakontista rupee hyvin häviämään.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kyllä kannatti ! Rupee auton oma murina taas kuulumaan sisällä ei se BOOO ääni..
Hyvin vähentää kaikua ja varsinkin ku laitto verhoilun takas niin olis ku eriautoa ajanu äänien perusteella.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Eilen tuli takajalkatilaa äänieristettyä + matkustamon puolelta pyöränkaaret. Taas rupes äänet katoamaan ja isona plussana kyl et rupee noi vakio popit soimaan yllättävän hyvin :peukku

Etujalkatila pitäis viel tehdä + takapenkin ja kontinväliselle alueelle hitusen lisää tavaraa jotain villa / vast + sit takakontin luukkuun keksiä jotain.

Köyhät itkee et autorupee painaa liikaa :D teho/paino suhteelle aina voi tehdä jotain :D ( vitsi )

Ja tietenkin nyt talveks pitää hommaa webasto tuohon !
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Mitenkään ottamatta kantaa suuntaan taikka toiseen niin kattokaapa tämä pätkä alkaen kohdasta 14:40 niin näkyy, että kyllä sillä pienellä painonlisäykselläkin voi olla joku merkitys auton käyttäytymiseen..on se paino sitten katolla tai vanteissa..

http://www.youtube.com/watch?v=DlXiRoIqGpU
 
Takaisin
Ylös Bottom