Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

JDK

New Member
Liittynyt
11 Syyskuu 2010
Eli tässä olisi pikoihin uuden auton hankinta edessä ja vaihtoehdot näkee otsikosta. Auto tulisi olemaan todennäköisesti ympärivuotisena käyttiksenä ja ainakaan tällähetkellä ei olisi tarkoitus piristellä hirveesti autoo muutakuin "perusvirit" ja autolla tultaisiin muutaman kerran kesässä vierailemaan myös moottori radalla. Tähän Topic:iin voisi laittaa hieman kokemuksia noista autoista risut ja ruusut ja omia mielipiteitänne autoista?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Vuosi sitten olin itse samassa tilanteessa eli evo vai gtr. Ihmeteltyäni asiaa jonkun aikaa valintani oli evo 6 ja siihen vaikutti se, että evo on enemmän perheautomaisempi koska perhe löytyy ja tulen käyttämään autoa ympäri vuoden. Yksi syy oli se, että omasta mielestäni gtr on enemmän sellanen isommilla teillä ajettava auto ja evo taas soveltuu omasta mielestäni enemmän kaupunki ajoon.

Talviautona evo on ainakin ihan loistava ja mielestäni liiankin helppo ajaa talvella kahva edellä :)

Mutta sitä ei voi kieltää, että onhan tollasessa gtr:ssä jotain sellasta mitä ei evoista löydy.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Itse mietin silloin samaa juttua kun noita nissaneita oli ollu pienestä pitäen.
Skylleä etsin aika pitkäänkin mut jostain vaan bongasin evo3 ja päätin lähtee huvikseen kattoo et millainen laite kyseessä,koskaan ollu ees nähny sellasta
Ihastuin kyl siihen heti ja nyt jäänny koukkuun näihin et piti kohta vaihtaa jo uudempaan.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Ajossa R33 GT-R V-Spec. Ja en aio ajaa talvella, jotenkin tuntuu huonolta idealta, nyt kun kohtuu paljon olen ajellut. Alunperin ostin ajatuksella, että joo mähän ajan tällä talvellakin, mutta ei. Alusta on kohtuu kova ja niiiin radalle tehty, ei mihinkään helkkarin jääkokkare-röykkyytykseen .. Asvaltilla R33 todella bueno ja mummojenkin päät kääntyy, jeejee. Mutta, osta myös talviteemaan sopiva näppärä perheauto eli evo :)

Edit. Ainiin ja perheaspektikin, R33:n kyytiin menee helposti 3 mukulaa istuimineen, jos siihen päädyt .. Jotkut köykäset rattaat menee konttiin ..
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Hablu sanoi
kohta vaihtaa jo uudempaan.
Nyt sä olet luvannut ja et voi enää perua.

Ja asiaa että samaa mietin itsekin että kumman hommaa mutta kallistuin mitsuun ja en ole vielä katunut pätkääkään ja omani jatkuvassa ajossa ja työ matkaa päivittäin 60km.Lisäksi rattaat mahtuu paksiin joten kuten ja se oli lupaus vaimolle että sain ostoluvan :peukku
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Onkos evo 5 ja evo 6 teknisesti paljon eroa?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

JDK sanoi
Onkos evo 5 ja evo 6 teknisesti paljon eroa?

Lyhyesti: ei.

Tarkemmin löytyy infoa esimerkiksi täältä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30934.225

Evo täyttää kyllä helposti kriteerit mitä autolta vaadit, ainoana huomioitavana kohtana ehkä se että kesällä radalle ja talvella kadulle sopiva alusta on aina kompromissi jommassa kummassa käytössä tai molemmissa. Toki vakioalustallakin ajaa radalla ihan hyvin jos ei ihan sitä viimeistä terävyyttä autolta kaipaa. Itsekin varmaan melkein 1000 km ajanut radalla vakioalustaisilla Evoilla.

Parasta Evossa radalla on hieno ohjaus ja loogisen helppo käytös.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

ast sanoi
Lyhyesti: ei.

Tarkemmin löytyy infoa esimerkiksi täältä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30934.225

Evo täyttää kyllä helposti kriteerit mitä autolta vaadit, ainoana huomioitavana kohtana ehkä se että kesällä radalle ja talvella kadulle sopiva alusta on aina kompromissi jommassa kummassa käytössä tai molemmissa. Toki vakioalustallakin ajaa radalla ihan hyvin jos ei ihan sitä viimeistä terävyyttä autolta kaipaa. Itsekin varmaan melkein 1000 km ajanut radalla vakioalustaisilla Evoilla.

Parasta Evossa radalla on hieno ohjaus ja loogisen helppo käytös.

Minun mielestä parasta Evossa(ix) on ne ilmeet kun vieras väki tulee 4. ovisen auton takapenkille(3.kpl) ja ajelet ensin rauhassa ja sen jälkeen polkaiset kaasun pohjaan ---> suoraa huutoa --> ja sen jälkeen naurua--> " ei tämä oo totta" ---> jarruta jo...ei pysähdy..eiiii ---> elä enää -->etupenkkiläinen jolla oli kuulemma suht nopee audi niin oli ihan hiljaa :)

Luulen että samat pätee vähän vanhempiinkin Evoihin :)
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Molemmat autot ovat vakiona suht reippaita kulkemaan mutta ratakäytössä ja kovemmassa tiekäytössäkin tehoa tarvitaan pian lisää. Skylinessa pitäisi päästä aika paljon pidemmälle ilman koneen avaamista ja voimansiirtokin on ilmeisesti melkoisesti kestävämpi. Eli viripotentiaalia Skylinessa on paljon enemmän. Tämä vaan ihan sen takia, että tosi moni perusvirejä suunnitteleva alkaa pian kaivata kunnolla lisää tehoa ja koneremppa + voimansiirron vahvistaminen maksavat paljon.

Skylinen bensankulutuksesta ei ole tarkkaa tietoa mutta taitaa viedä reilusti enemmän kuin evo.

AYC-ongelmiin ja niiden kalliisiin korjauskuluihin kannattaa varautua, jos evoon päädyt.

Oma mielipiteeni: osta evo, jos haluat käyttö-/perheauton, jolla voi myös harrastaa. Ja skyline, jos haluat ajella rataa ja virittää autoa.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Aika erilaisia autojahan noi on filosofialtaan, itselläkin oli harkinnassa R32 GT-R vs Evo4. Jälkimmäiseen päädyin enkä ole ainakaan osannut katua. :)

Todella helppo ja hyvä ajaa Evo on, ja tosiaan sopii enemmän kaupunkiin sekä talvikäyttöön kuin Skyline joka on enemmän asfalttiradalle ja isolle tielle sopiva. Evon huonoiksi puoliksi voi laskea sen että se on tietyiltä osa-alueilta kuitenkin "vain Lancer". Esim. sisusta (no, penkit on hyvät istua kuitenkin ja ratti asiallinen), kojelauta, äänieristys ja muut ei-Evo spesifiset varusteet on todella onnettomat. Mistään premiumista ei voi puhua, mutta kaikki se unohtuu kun autolla oikeasti ajaa ja huomaa miten uskomattoman hyvin alusta, neliveto, AYC ja ohjaus toimii. Ei ole yhtään liioittelua sanoa että tuntuu siltä että se lukisi ajatuksia, niin loogisesti Evo käyttäytyy ja on helppo ajaa kovaa.

Käytännön kannalta Evon vaatimattomat juuret toisaalta tarkoittaa helppoa osien saatavuutta ja halpaa korjausta, jos vertaa Skylineen. Myös kulutus on jokusen litran matalampi, jos se tippaakaan kiinnostaa.

Mitään AYC ongelmia en turhaan pelkäisi, ei se mikään epidemia ole ja toimiessaan todella hieno laite joka osaltaan vielä parantaa auton "telepaattisuutta". Ja vaikka vikaa tulisi, niin ei korjaus tavalla tai toisella kovin montaa satasta maksa. E5-6 kohdalla ei tarvitse crankwalkkiakaan miettiä joten aika varmaa ja koeteltua tekniikkaa löytyy.

Viriystävällisyyskään ei ole ihan niin suoraviivainen juttu, varmasti avaamatta Skyline kestää enemmän mutta ei sekään ongelmaton ole ja sitten kun ongelmia tulee niin väittäisin että aivan varmasti tulee kalliimmaksi. Evossakaan moottori ei kaipaa muuta vahvistusta kuin männät ja kanget 400hv yläpuolella, enkä ihan heti usko voimansiirron ongelmaksi muodostuvan jos vain malttaa pitää väännöt mielummin alle kuin yli 600Nm. Konehan tykkää kyllä kiertämisestä etenkin nokkien vaihdon jälkeen joten tuollakin väännöllä saa aika miellyttävät tehot kunhan valitsee kierrosalueen sen mukaan.

Evo taitaa olla sen verran halvempi hankintahinnaltaan että jos hintojen erotuksen käyttää viriosiin niin ei tarvinne perusviritetyn R33 GT-R:n rinnalla hävetä..

Mutta siitähän se on kiinni missä autolla haluaa ajaa. Moottoritiellä Skyline varmaan paremmin puolustaa paikkaansa, soralla tai lumella Evo toisaalta on luonnollinen valinta. Mutkapätkällä ja kadulla lienee enempi makuasia?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Isoin ero tulee viritettäessä varmastikin siinä, että Skylinessa riittää potentiaalia lähes mihin vaan. Maailmallahan on paljon 700-1000 hp GT-R:iä. Tosin todella kalliiksi tuo tulee mutta onpahan kunnolla tehoa ;)
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

markho sanoi
Isoin ero tulee viritettäessä varmastikin siinä, että Skylinessa riittää potentiaalia lähes mihin vaan. Maailmallahan on paljon 700-1000 hp GT-R:iä. Tosin todella kalliiksi tuo tulee mutta onpahan kunnolla tehoa ;)

En usko, että tuossa rahallista eroa hirveästi tulee. Evon saa vastaaviin tehoihin kyllä rakennettua, kuten monen muunkin auton ja onhan noitakin tehtykin useita. Skyllessä on potentiaalia ja iso iskutilavuus, mikä helpottaa tehonhakua, mutta vastaavasti on aina enemmän vaihdettavaa osaa (6 sylinteriä vs. 4). Siis kun sitä tehoa haetaan oikeasti. Silloin kuitenkin on vaihdettava lähes kaikki ja ei tuo Evonkaan lohko ihan heikko ole. Peruspiristyksillä haettu teho taas tuo sen potentiaalin mielestäni paremmin esiin. Tällaisilla pikkuvireillä konetta avaamatta Skyline varmasti tarjoaa enemmän voimaa.

En ole itse päässyt R33:sta testaamaan, mutta sellainen kuva on jäänyt, että auto on enemmän mukavuuspainotteinen mitä Evo. Kannattaa käydä testaamassa molempia ja useampaa yksilöä, jos mahdollista. Näissä on huomattavia eroja eri yksilöiden välillä, kun autoilla alkaa olemaan jo ikää reilusti.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Saahan toki evostakin vaikka tuhat hevosvoimaa mutta eikös voimansiirto ala pettää, kun haetaan tosi isoja tehoja? Ja kun pienemmästä iskutilavuudesta haetaan valtavia tehoja isolla ahtimella, niin käytännön ajettavuus on huonompi.

Sääli, että DNSF:n topic Skylinen virittämisestä katosi jonnekin. Siinä luki mitä paikat kestävät ja voiman siirto kesti uskomattomia tehoja. Konekin kesti paljon mutta sisuskalut menivät toki vaihtoon suht. korkeilla tehoilla (Olisko ollut jotain + 500 hv?).

Mutta jos ei lähde äärivirityksiin, niin molemmat riittävät hyvin. Extremetouhuun valitsisin ehdottomasti Skylinen. Ja R32 mieluummin silloin, kun sellaisen voi saada katsastettua ei-vähäpäästöiseksi eli ahtimien vaihto, moottorin muuttaminen, välijäähdyttimen vaihto yms. onnistuvat laillisesti.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Rupee nyt taas vähän karkaamaan aiheesta joka meni näin "Auto tulisi olemaan todennäköisesti ympärivuotisena käyttiksenä ja ainakaan tällähetkellä ei olisi tarkoitus piristellä hirveesti autoo muutakuin "perusvirit"
Ja vaikka perus virit ei riitä niin tuskin ko. kaveri rupeaa sitä yli tuhatta heppaa hakemaan.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

evo6 sanoi
Rupee nyt taas vähän karkaamaan aiheesta joka meni näin "Auto tulisi olemaan todennäköisesti ympärivuotisena käyttiksenä ja ainakaan tällähetkellä ei olisi tarkoitus piristellä hirveesti autoo muutakuin "perusvirit"
Ja vaikka perus virit ei riitä niin tuskin ko. kaveri rupeaa sitä yli tuhatta heppaa hakemaan.

Ei tämä nyt pahasti ole karannut käsistä. Yhteisymmärrys lienee siitä, että evo on parempi käyttöauto ja lisäksi siitä, että molempien virittäminenkin onnistuu vähintäänkin aika pitkälle.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Ei se Skylinen kanssa ihan noinkaan ole. Tehojen nostaminen siitä vajaasta 500hv:sta ylöspäin maksaa melkein jo toisen auton verran, ei siis puhuta enään pikkuvireistä.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

app sanoi
Ei se Skylinen kanssa ihan noinkaan ole. Tehojen nostaminen siitä vajaasta 500hv:sta ylöspäin maksaa melkein jo toisen auton verran, ei siis puhuta enään pikkuvireistä.

Juu tätä juuri tarkoitin. Eli se viripotentiaali näkyy parhaiten siellä mitä nämä perus viilaukset antavat voimaa ulos. Isompi voimanhaku sitten maksaa aina, kun se perusosien raja tulee vastaan.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Taitaa Skyline aika paljon enemmän voimaa vaatiakin pystyäkseen samanlaiseen aikaa radalla kuin Evo?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Lisäksi noissa skylleissä on ollut alakerran laakereissa ongelmia ihan vakiotehoisillakin. Vika korjattu vasta R34-korimallisten koneisiin, vissiin jotain öljynkierron alimitoitusta ollut. Tämä siis kuultuna "isojen poikien" suusta.

R33 GTR on noista ainoa mitä olen itse koeajanut ja se kyllä tuntui todella mukavalta ja helpolta ajaa!
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

app sanoi
Ei se Skylinen kanssa ihan noinkaan ole. Tehojen nostaminen siitä vajaasta 500hv:sta ylöspäin maksaa melkein jo toisen auton verran, ei siis puhuta enään pikkuvireistä.

Jos tiedät, mitä vaaditaan tehojen saamiseksi, niin laitapa tarkempaa tietoa.

ast sanoi
Taitaa Skyline aika paljon enemmän voimaa vaatiakin pystyäkseen samanlaiseen aikaa radalla kuin Evo?
Mihin tämä perustuu?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

ensimmäiset gtr skyllet eli 89- taitaa painaa 1400kg luokkaa ja viimesimmät r32 1500kg luokkaa..
mulla paino r32 gts gt-r swappi 1340kg poliisi vaa´alla.mutta se oli takaveto :p ja oli hiton köykäsen ja ketterän tuntuinen.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

markho sanoi
Jos tiedät, mitä vaaditaan tehojen saamiseksi, niin laitapa tarkempaa tietoa.

Padassa loppuu miltein kaikki siinä 450hv:n kohdalla. Maffit, Suuttimet, Bensapumppu, Turbot, Kytkin... Eikä sillä vakioalakerrallakaan moni lähde yli 500hv:n tehoja hakemaan. Koska kaikkea pitää ostaa joko 2kpl tai 6kpl niin varaosamyyjä tykkää ja loppusumma kasvaa. Tuolla alueella alkaa tulemaan jo vääntöäkin, sen kurmutusta kestää vielä sintteri- tai massakytkimet, ero on vain hiuksenhieno milloin hiilikuitukytkin on vain ainut järkevä vaihtoehto. Hiilaripakka maksaa sen 2000e.

ast sanoi
Taitaa Skyline aika paljon enemmän voimaa vaatiakin pystyäkseen samanlaiseen aikaa radalla kuin Evo?

Kyllä näin on. Ehkä noi tuplat.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Kiitos app hyvästa vastauksesta . Miten GT-R:n muu voimansiirto kuin kytkin kestää, kun aletaan nostaa tehoja 500-800 hv luokkaan?
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

Vetareita en ole kuullut menevän muuten kuin vanhuuttaan. Omasta meni toinen edestä, pääsi malja kuivamaan ja meni väljäksi. Perät kestää mitä vain, tosin yksi yksilö joka on ollut ilmeisesti yli kolme vuotta ollut ajossa yli 700hv:n tehoilla (parhaimmillaan 815hv) kärsi kolmantena kesänä etuperän tai jakolaatikon vaivoista. Toimi loppuun asti mutta jurnutti.

Voimansiirto on siis järjettömän vahva. Laatikkoja voi joutua jossain vaiheessa myös vaihtamaan. Siihen löytyy ratkaisuja myös maailmalta, kuten OS Gikeniltä. Hinta vain muistuttaa puhelinnumeroa.
 
Vs: Mitsubishi EVO 5/6 vai Nissan Skyline R33 GT-R ?

mä ainakin oon tykästynyt evo 6 mulle on tulossa ja mun pikku serkulla on jo evo 6 mä tykkään ainakin evosta mut se on mun mielipide :D :D :D
 
Takaisin
Ylös Bottom