Outlander PHEV

Vs: Outlander PHEV

Akut eivät tosiaankaan lataudu, kuin n30km:n edestä vaikka latauslaitteessa vilkkuu alin vihreä valo, jotta lataus on suoritettu ja myös auton näyttö kertoo saman. Mökillä sain ladattua 55km, outoa! Menen viikonlopuksi taas mökille, joten hauska nähdä onko siellä Savossa parempaa sähköä :mad:
Joo, navin sd kortista puhuin.
 
Vs: Outlander PHEV

tiko sanoi
Akut eivät tosiaankaan lataudu, kuin n30km:n edestä vaikka latauslaitteessa vilkkuu alin vihreä valo, jotta lataus on suoritettu ja myös auton näyttö kertoo saman. Mökillä sain ladattua 55km, outoa! Menen viikonlopuksi taas mökille, joten hauska nähdä onko siellä Savossa parempaa sähköä :mad:

Moro,

Sähkö ei voi olla parempaa... :p Ihmettelen kokonaan tuota 55km lukemaa siellä taulussa. Mulla on tasaisesti 31-34 km täyteenlatauksen jälkeen.

Periaatteessa - jos OPI tekisi tuon etäisyyslaskelman - jonkun melko lyhyen toteutuneen kulutuksen mukaan - JA mökkisi olisi jossain järven rannalla, jonne laskeudutaan pidempi matka alaspäin = energiaa kuluu matkaan verrattuna vähemmän, joten laskennallinen etäisyys olisi tällöin tuo 55km, kun se ladataan täyteen.

Tuossa mahdollinen selitys.
 
Vs: Outlander PHEV

Jep, tottakai ja tietysti, auto laskee ajomatkan ajohistorian mukaan. Jotenkin tuo luvattu 50km:n ajomatka ja mökillä tullut lukema sekoitti! Mutta se ei muuta sitä, että autolla pitäisi voida ajaa noin 50km sähköllä. Mökin lukema johtui tietysti siitä, että ajohistoriaa oli niin vähän.

Kyllä sähkö voi olla erillaista, ainakin mökillä valot vilkkuu välillä kuin diskossa :D
 
Vs: Outlander PHEV

Noniin, sain viime viikolla Nokian kitkat alle (myyjäliike oli vahingossa pistänyt nastat luovutettaessa, ja sain niillä ajella reilu parisen viikkoa kunnes saivat hommattua kitkat tilalle). Nyt auto on todella hiljainen ja myös mukavampi ajaa.

Onkos kukaan asennuttanut lohkolämmitintä? Onkohan edes mahdollista? Nyt kun pakkasta on ollut -10 astetta niin bensakoneen lämpeäminen ajossa ja kabiinin lämmittäminen kestää muutaman kilometrin ja nostaa kyllä kulutusta selvästi. Nollan tienoilla ei juuri ongelmaa ollut.
 
Vs: Outlander PHEV

Kyllä nastat ropisee...

Onko ensimmäinen öljynvaihto autoon 2 000km:n kohdalla, näin minulle kerrottiin? Entä, jos on ajanut sähköllä koko 2000km.....
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Noniin, sain viime viikolla Nokian kitkat alle (myyjäliike oli vahingossa pistänyt nastat luovutettaessa, ja sain niillä ajella reilu parisen viikkoa kunnes saivat hommattua kitkat tilalle). Nyt auto on todella hiljainen ja myös mukavampi ajaa.

Onkos kukaan asennuttanut lohkolämmitintä? Onkohan edes mahdollista? Nyt kun pakkasta on ollut -10 astetta niin bensakoneen lämpeäminen ajossa ja kabiinin lämmittäminen kestää muutaman kilometrin ja nostaa kyllä kulutusta selvästi. Nollan tienoilla ei juuri ongelmaa ollut.
Kyllä, kitkat on asiaa. Auton muuten niin hiljainen että nastat varmaan alkaa kyllä korpeen... :nykii
Toi kabiinin esilämmitys pitää musta aika hyvin moottorin poissa päältä tosin vasta 9 asteen pakkasia ollut.
 
Vs: Outlander PHEV

Anaconda sanoi
Toi kabiinin esilämmitys pitää musta aika hyvin moottorin poissa päältä tosin vasta 9 asteen pakkasia ollut.

Tarkotat ilmeisesti sitä etähallintajärjestelmän kautta tapahtuvaa lämmitystä? Miten pitkään olet lämmittänyt? Itse olen pistänyt lämmityksen päälle 15-20 min ennen lähtöä enkä ole kyllä huomannut sen hirveästi vaikuttavan.
 
Vs: Outlander PHEV

tiko sanoi
Onko ensimmäinen öljynvaihto autoon 2 000km:n kohdalla, näin minulle kerrottiin? Entä, jos on ajanut sähköllä koko 2000km.....

Ei mulle kyllä myyjäliikkeessä puhuttu mitään öljynvaihdosta noin nopeasti, käsitin että huoltoväli on 20 000 km tai vuosi.
 
Vs: Outlander PHEV

Kyllä myyjä sanoi, että kannattaa tulla 2000mk kohdalla öljyn vaihtoon! En tiedä mistä tuon keksi, jotenkin tuo ei enään päde nykyautoihin. Taidan vielä huollosta varmistaa.

En ole edes harkinnut kitkoja, mutta kun teitä kuuntelen...
 
Vs: Outlander PHEV

PHEV:n huoltoväli on 20000 km tai yksi vuosi. Toki öljyt saa vaihdella aikaisemminkin mutta huolto-ohjelma ei sitä vaadi.
 
Vs: Outlander PHEV

Uge sanoi
PHEV:n huoltoväli on 20000 km tai yksi vuosi. Toki öljyt saa vaihdella aikaisemminkin mutta huolto-ohjelma ei sitä vaadi.

OK, kiitos tiedosta, näin itsekin muistelisin myyjän sanoneen mutta uuden auton luovutustilaisuudessa tulee niin paljon asiaa että osa menee väkisinkin ohi korvien.

Tänään tuli vedettyä pohjat kulutuksen osalta. Ihan testimielessä heti käynnistyksen jälkeen eco-moodi päälle ja ilmastointilaite off-asentoon ja menoksi. Noin 30 km ajoa (pari pysähdystä matkalla) ja keskikulutus 0.2 litraa/100 km. Sähkön osuus käyttövoimasta 99%. Ei paha.
 
Vs: Outlander PHEV

tiko sanoi
En ole edes harkinnut kitkoja, mutta kun teitä kuuntelen...

Mistäpäin sä Tiko olet? Voisi joskus pitää Uudenmaan PHEViläisten kanssa joku pieni miitinki vaikka Hyvinkään ABC:lla. Jos kiinnostaa niin voisit vaikka meikäläisen PHEVillä kokeilla miltä kitkat tuntuu alla.
 
Vs: Outlander PHEV

Miksette tulisi mukaan muiden kanssa Mitsumiittiin Vantaan Koivuhaan Teboilille ;) Uskon että moni klubilainen haluaisi nähdä teidän autot.
 
Vs: Outlander PHEV

Urran sanoi
Miksette tulisi mukaan muiden kanssa Mitsumiittiin Vantaan Koivuhaan Teboilille ;) Uskon että moni klubilainen haluaisi nähdä teidän autot.

Milloinkas seuraava Mitsumiitti on?
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Mistäpäin sä Tiko olet? Voisi joskus pitää Uudenmaan PHEViläisten kanssa joku pieni miitinki vaikka Hyvinkään ABC:lla. Jos kiinnostaa niin voisit vaikka meikäläisen PHEVillä kokeilla miltä kitkat tuntuu alla.
Sopii hyvin,Hyvinkäällä asustelen. Olen vähän painostanut kauppakeskus Willan kiinteistö päällikköä: Kauppakeskuksessa on jonkun verran paikkoja "vähäpäästöisille" autoille, no koska ne ovat ovien läheisyydessä ovat ne aina täynnä. Ikinä en ole niissä nähnyt autoa jota voisi edes jollain mittarilla pitää vähäpäässtöisenä. Vastauksena oli ettei Suomessa ole lainsäädäntöä eikä näin ollen määritelmää vähäpäästöisyydelle, joten ei voi sakottaa. Mikäs se alle 100g päästöjä meinaa?

No olkoon paikat täynnä "vähäpäästöisiä" autoja, mutta se risoo, kun kauppakeskuksessa on asiakkaille tarkoitettuja Enston latauspisteitä ja niissäkin on sama kyltti. Ehdotin: jos joskus haluatte nähdä ensimmäisen sähköauton lataamassa pisteistänne, niin vaihtakaa ihmeessä kyltiksi "sähköautoille".

Kyselin Mitsulta latausjohtoa, 460€ johto, jolla lataa auton kolmessa tunnissa, eli kai 16a. Aika hintava johdosta, jossa pätkä piuhaa ja plugit! En tiedä käykö samaan latauspisteeseen 32a piuha, jolla latausaika nähtävästi puolituntia. Tuo kolmentunnin lataus kauppakeskuksessa varsinkin vaimon kanssa voi tulla kalliiksi.
 
Vs: Outlander PHEV

tiko sanoi
No olkoon paikat täynnä "vähäpäästöisiä" autoja, mutta se risoo, kun kauppakeskuksessa on asiakkaille tarkoitettuja Enston latauspisteitä ja niissäkin on sama kyltti. Ehdotin: jos joskus haluatte nähdä ensimmäisen sähköauton lataamassa pisteistänne, niin vaihtakaa ihmeessä kyltiksi "sähköautoille".
Onkos ne sähköautot sitten ne ainoat vähäpäästöiset autot? Suomen sähkötuotannosta kuitenkin tuotetaan vielä yli 10% kivihiilellä ja öljyllä. Päästöä taitanee virallisten lukujen valossa tulla 200 kgCO2/MWh eli jos lataus tyhjästä täyteen on n. 10kW niin ja optimistisesti 50km ajomatkaa niin eikös se tee sillon 2kg CO2:sta per lataus eli 40g/km. Ja referenssiksi niin laskennallisesti oma auto kulkee bioetanolilla ST1 ilmoittamat valmistuskulut huomioon ottaen n.56g/100km. Vai häviikö ne sähköauton päästöt siihen, kun eivät tule pakoputkesta? :)
 
Vs: Outlander PHEV

Urran sanoi
Onkos ne sähköautot sitten ne ainoat vähäpäästöiset autot? Suomen sähkötuotannosta kuitenkin tuotetaan vielä yli 10% kivihiilellä ja öljyllä. Päästöä taitanee virallisten lukujen valossa tulla 200 kgCO2/MWh eli jos lataus tyhjästä täyteen on n. 10kW niin ja optimistisesti 50km ajomatkaa niin eikös se tee sillon 2kg CO2:sta per lataus eli 40g/km. Ja referenssiksi niin laskennallisesti oma auto kulkee bioetanolilla ST1 ilmoittamat valmistuskulut huomioon ottaen n.56g/100km. Vai häviikö ne sähköauton päästöt siihen, kun eivät tule pakoputkesta? :)
Tiukkaa tekstiä! Luinkin uudelleen tuon edellä kirjoittamani ja kas, enhän siinä väittänytkään sähköauton olevan vähäpäästöinen :). Ja muutenkin en lähde tuohon väittelyyn mukaan :)
Mutta kyllä kyltit täytyy vaihtaa. (Älä vaan sano että myös bensa, diesel, maakaasuautot ym vaativat omat kyltit)
 
Vs: Outlander PHEV

Juu väittelyyn ei ollut tarkoitus, vaan että kyllä sinne sopii muidenkin pysäköidä. Etuoikeushan vähäpäästöinen auto on koska suomen mittapuulla harva kuitenkaan on oikeitettu siihen liikenteessä ;)
 
Vs: Outlander PHEV

hitto että on kuolannu PHEVtä… täl hetkellä kun 114km työmatkoihin saa sigmalla kulutettua päivässä ~13litraa bensaa :(
tässä vähän "arponut" että mitenköhän mulla riittäisi akku ajaa ennekuin kone starttaa

tällä huvilla jos menis litra päivässä? bensoja niin säästäis ~500e pelkissä työmatkoissa kuukaudessa

mutta kuinka monta kuukautta sigmalla ajaa 49te rahaan :nykii
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Tarkotat ilmeisesti sitä etähallintajärjestelmän kautta tapahtuvaa lämmitystä? Miten pitkään olet lämmittänyt? Itse olen pistänyt lämmityksen päälle 15-20 min ennen lähtöä enkä ole kyllä huomannut sen hirveästi vaikuttavan.
Joo on se vähän sellasta pikkutarkka hommaa sen ajottamisen kanssa. Se ei taida lämmittää 10 minuuttia kauempaa ja jos siitä vähän myöhästyy, niin on kabiini jo tietokoneen mielestä niin kylmä että käynnistää moottorin. Tähän toimintaan saattaa muuten vaikuttaa se kuinka lämpimäksi matkustamo on säädetty ilmastoinnista. Ite oon aina tykännyt talvella pitää kohtuu viileellä kun on kuintekin vaatetta hieman enemmän. Mulla esim on lämpötila säädetty 17c:hen. Ja vaikka kone lähtiskin käymään niin sen saa sammumaan aika nopeesti kun rämpyttää sitä eco nappia ;D
 
Vs: Outlander PHEV

tommyz sanoi
Ensi maanantaina 19:00.
-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31169.0
No voi harmi. Oon just työreissussa sillon :'( oisin tullut mielelläni, asunkin siinä suhteellisen lähellä...
 
Vs: Outlander PHEV

Anaconda sanoi
No voi harmi. Oon just työreissussa sillon :'( oisin tullut mielelläni, asunkin siinä suhteellisen lähellä...

Ja siitä pari viikkoa taas seuraava miitti :peukku, tervetuloa. Kiinnostuneita varmasti löytyy miittiporukasta.
 
Vs: Outlander PHEV

dani sanoi
Ja siitä pari viikkoa taas seuraava miitti :peukku, tervetuloa. Kiinnostuneita varmasti löytyy miittiporukasta.
Eli siis 30.12.?
Näillä näkymin sopii mulle :peukku. Vahvistaako joku niin ei tarvii yksin pällistellä huoltiksella ;D
 
Vs: Outlander PHEV

Onko kukaan hommannut toista latauspiuhaa? Enstopiuha maksaa 950€, PlugIt myy 500€ ja Mitsu 450€. Nähtävästi näillä voi ladata auton kolmessa tunnissa.
 
Vs: Outlander PHEV

Mä hommasin Plugitilta sen kotilatauslaitteen (Ensto) seinätelineineen. Se on kätevä ja siisti tapa ladata, ei tarvitse kaivaa jatkuvasti esiin erillistä johtoa takakontista.
 
Vs: Outlander PHEV

Ootteko ebaytä kattonut ?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=outlander+phev&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.XEV+Charging+Leaf+Volt&_nkw=EV+Charging+Leaf+Volt&_sacat=0
 
Vs: Outlander PHEV

Yes, olipa mielenkiintoisia! On varsinainen hintahaarukka, uusi segmentti ja alkuun hinnat pilvissä, ennen kuin tavaraa alkaa mennä. Tuo Enston piuha mahtaa jäädä kauppoihin. Melkeen voisi kokeilla tuolta tuota johtoa, mutta pähkäilen vielä tarvitsenko oikeasti sitä. Kolme tuntia kauppakeskuslatauksessa on aika pitkä aika. Kotona on sen verran sulakkeet piukoilla, etten mielelläni lähde lataamaan 16a:lla. Oletko" tjp" käyttänyt johtoa muualla kuin kotona? Eikö sinulle tulltu piuha latausaseman yhteydessä.

PlugIt:n kaveri kertoi noissa pikalatauspisteissä, joita esim ABC:llä on, olevan 125a sulake??? ja hintalappua kertyy,jos oikein ymmärsin 30 000euroa/asema. Saa nähdä miten latausasemat lisääntyvät Suomessa...
 
Vs: Outlander PHEV

En ole sitä muualla käyttänyt, se on kiinteästi asennettu seinään eli ei sitä voi mukaan ottaa:

http://www.plugit.fi/ensto-haluaa-toivottaa-sahkoautot-tervetulleiksi-koteihin/
 
Vs: Outlander PHEV

Saataisiinko PHEV porukkaa kasaan, jos pidettäisiin miitinki joskus tammikuun puolivälin paikkeilla? Riippuen mistä autot tulevat voitaisiin miettiä paikka, esim Nurmijärven Myllykukko tai Hyvinkään ABC.

Alkaisi olla jo minullakin reulut 2000km mittarissa :) Minulla keskikulutus on nyt 5,5l/100km, josta vähintään 85% maantieajoa. Uskomaton ero tuossa kulutuksessa,kun kaupungilla ajaa ja ottaa ilmastoinnin pois päältä.
 
Vs: Outlander PHEV

Onko hybridimiehet niin ylpeitä, ettei mahdu samaan miittiin muiden klubilaisten kanssa? ???
 
Vs: Outlander PHEV

tommyz sanoi
Onko hybridimiehet niin ylpeitä, ettei mahdu samaan miittiin muiden klubilaisten kanssa? ???
Mulle ainakin passaa ihan normi meeting. Olis tosin kiva jos siellä olis sitten muitakin sähköisiä. ;)
 
Vs: Outlander PHEV

Ootteko muuten huomannu että outtiksen etähallinta firmikseen on tullut päivitys?
Mä päivitin sen. Ei mitään ongelmia mutta mitään muutostakaan en huomannut.
ohessa muuten linkki mitsun sivuun jossa on tietoa aiheesta noin yleensä. Release noteseja en tosin löytänyt.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/
FAQ:sta käy esim ilmi että se etäilmastointi tosiaan on päällä max 10min. ja sit sammuu itestään.
 
Vs: Outlander PHEV

Eli päivitit ohjelman puhelimeen/tabletille? Olen käyttänyt ohjelmaa tasan kerran, kun kokeilin toimiiko se. Auto autotallissa betoniseinien sisällä ja keittiönpöytä kuorrutettu 400mm betoniseinällä, jossa terästä sen verran, että ei taida olla tarvetta kaukosäädölle ainakaan kotikäytössä.

Kävin pesemässä auton: tuli hieman epävarma olo, kun ajoin sisään ja rengas sisään vetolaitteeseen (miksi lie kutsutaan). No ensin en meinannut saada millään N-asentoa vaihteeseen ja sit en tietenkään voinut virtaa katkaista, kun autohan olisi mennyt automaattisesti P-asentoon ja näinhän oltaisiin liikuttu pesutunnelissa nahkoineen. No hyvin meni lopuksi, mutta kun vettä alkoi tulla innostuivat tuulilasinpyyhtikän villiin menoon. Joo, ei löytynyt mistään katkaisijaa, josta tuo sateentunnistimen olisi saanut pois, joten pyyhkijät heiluen homma hoidettiin..

Ei ole vieläkään mennyt kaaliin tuo ajastimen käyttö ladatessa. Laitan esim perantaiksi ajan 23-6 ja ajastus hoituu, mutta jos lataan sunnuntaina ja perjantain ohjelma on vielä ajastimessa, en pysty ajastamaan ennen kuin otan perjantain ohjelman pois.

Kaverini kertoi nähneensä, että jossain kotimaisessa auto-ohjelmassa olisi PHEV testattu, oletteko nähneet?
 
Vs: Outlander PHEV

Softapäivitys tuli siis siihen auton pään etähallintasovellukseen. Piti taas auto erikseen laittaa rekisteröintitilaan ja sit päivitys. Ohjeissa lukee että etähallinta laitetta ei saa sammuttaa tai antaa mennä virransäästötilaan päivityksen aikana. Lähtisköhän käyntiin enää... :nykii ...siis se softa.

Pyyhintunnistuksen saan pois kun laittaa pyyhkimen ohjaus viiksen keskiasentoon.
Näin ainakin oli vanhassa ja varmistamatta asiaa sanoisin että PHEV toimii samalla tavalla.

Miten pe ohjelma voi olla ajastimessa jos on sunnuntai... ??? En tajua?
 
Vs: Outlander PHEV

Siis... taimer valikko, jossa näkyvissä allekkain viikonpäivät ja olen pe laittanut yö ajastuksen (muut päivät ovat "viivalla" eli ei ajastussta) ja sunnuntaina yritän laittaa keskellä päivää laittaa virtaa akkuun. Ei onnistu, vasta kun otan vanhan pe ajastuksen pois, alkaa virtaa virrata akkuihin. :seina
 
Vs: Outlander PHEV

mystinengalant sanoi
Logiikkaa pitäisi muuttaa ja tulevaisuudessa autolla saisi olla huomattavasti enemmän älyä tuon suhteen esim a) sumealla logiikalla tai b) navia ja matkasuunnittelua käyttämllä.

Riittäs varmaan kun sais "pakkovalittua" EV ajotilan.
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Mistäpäin sä Tiko olet? Voisi joskus pitää Uudenmaan PHEViläisten kanssa joku pieni miitinki vaikka Hyvinkään ABC:lla. Jos kiinnostaa niin voisit vaikka meikäläisen PHEVillä kokeilla miltä kitkat tuntuu alla.

Milloin sinulle tjp sopisi tapaaminen vaikka täällä Hyvinkään ABC:lla, niin saat akut täyteen ja minä pääsen koittamaan kitkoja? Jos sinulla Anaconda on myös mahdollisuus tulla, niin saataisiin vaihdettua hieman kokemuksia autosta. Ensi viikko sopisi minulle.
 
Vs: Outlander PHEV

Mizushima sanoi
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei vaan taida olla ratkaisu jos haluaa ajaa ja lämmittää auton sisätilat akkuun varastoidulla sähköllä.

Sen voi toki tehdä edelleen mutta tuo lisälämmitin tuo yhden vaihtoehdon lisää jos vaikka haluaa käyttää sitä akkua siihen ajamiseen.
 
Vs: Outlander PHEV

Niin ja yksi vaihtoehtohan on perinteinen lohkolämmitin sisätilan haarottimen ja lämppärin kera. Kun auto laitetaan muutenkin lataukseen, niin silloinhan voisi mennä lohkolämmitin polttomoottoria varten ja sisätilan lämmitin päälle. Näin ollen auto olisi lämmin kun sinne menee ja polttomoottori olisi lämmin. Tietenkin kytkin väliin, että ei kesällä tarvi sähköllä lämmitellä autoa. Asennushinta olisi kuin murto-osa polttoaine lämmittimiin verrattuna ja käyttö olisi yksinkertaista.
 
Vs: Outlander PHEV

Onko kellään mitään lisätietoa tuohon softapäivityshommaan? Noi Webasto/Eber-väännöt on kovin epäoleellisia itse asian kannalta. Kun kerran tekninen mahdollisuus akuilla lämmitykseen olisi olemassa, niin harmi jos sitä ei voi softapuutteen vuoksi hyödyntää silloin, kun akkukapasiteetille ei ole ns. parempaakaan käyttöä.
 
Vs: Outlander PHEV

temgesic sanoi
Onko kellään mitään lisätietoa tuohon softapäivityshommaan? Noi Webasto/Eber-väännöt on kovin epäoleellisia itse asian kannalta. Kun kerran tekninen mahdollisuus akuilla lämmitykseen olisi olemassa, niin harmi jos sitä ei voi softapuutteen vuoksi hyödyntää silloin, kun akkukapasiteetille ei ole ns. parempaakaan käyttöä.
Tuskin tuossa sähköistä moottorinlämmitintä on.. (?) Polttomoottorin lämmityksestä ja kylmäkäytöstä tässä oli puhetta.
 
Vs: Outlander PHEV

tommyz sanoi
Tuskin tuossa sähköistä moottorinlämmitintä on.. (?) Polttomoottorin lämmityksestä ja kylmäkäytöstä tässä oli puhetta.

Enemmänkin taisi olla puhetta siitä että polttomoottori joudutaan käynnistämään kabiinin lämmittämiseksi. Jos ei jouduttaisi niin miksi sitä moottoria olisi järkeä lämmittääkään? Eli lähemmäs puhdasta sähkökäyttöä hybridistä. Ihan järkeväähän se olisi jos vaikka lauantaina on akut täynnä ja käy kaupalla olla moottoria käynnistämättä turhaan.
 
Vs: Outlander PHEV

tommyz sanoi
Tuskin tuossa sähköistä moottorinlämmitintä on.. (?) Polttomoottorin lämmityksestä ja kylmäkäytöstä tässä oli puhetta.
Ei itseasiassa ollut, vaan kuten ast sanoikin, Anacondan alkuperäinen murhe oli se, että kabiinia ei saa lämpimäksi /ilmastoiduksi pelkillä akuilla, vaikka ajaisi vain muutaman kilometrin, vaan polttomoottori on ikään kuin "pakko" käynnistää. Paikallaan ollessa laturin päässä kabiinin lämmitys kyllä onnistuu verkkovirralla, miksei siis teknisesti onnistuisi myös ajon aikana akuilla?
 
Vs: Outlander PHEV

Miten tuo neliveto käytännössä toimii? Onko pahassa paikassa 2 vetoinen eli ei lukkoja?
En löytänyt suomenkielistä vastausta netistä.
 
Vs: Outlander PHEV

ea sanoi
Miten tuo neliveto käytännössä toimii? Onko pahassa paikassa 2 vetoinen eli ei lukkoja?
En löytänyt suomenkielistä vastausta netistä.
Auto on koko ajan 4 vetoinen, olisko ollut taka-akselille jakosuhteella 15-65% ajomoodista riippuen. Lukituksen saa erikseen päälle nappia painamalla ja meinaa sitä että jakosuhde lukitaan 50/50%.
 
Takaisin
Ylös Bottom