Pajero 2.8 kansi

naperomies

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2016
Kyseessä pajero vm-96 2.8 koneella. Nyt kävi kettumaisesti että selvisi nelossylinterin tulleen hyvin "pestyksi". Kannentiivisteessä ei ollut merkkejä vuodosta, joten kansi on haljennut ja koeponnistuksen saa unohtaa. Muutamia kysymyksiä immeisille joilla on kokemusta asiasta. Mistä uusi kansi? ebayssä niitä on tarjolla mutta onko kokemusta miltä kauppiaalta sen kannattaa ostaa että saa oikean sekä kunnossa olevan(suora ja kanavatkin olemassa). Suomessa käytettyjä ei tahdo olla myynnissä ja uudet maksavat turhan paljon. Mitäs muuta uutta siihen tarvitaan, kannentiiviiste alkuperäisenä mutta tarvitseeko vaihtaa kannen pultit? Ja vielä yksi tyhmä kysymys koneesta: Mitä eroja on konetyyppien välillä 4M40 ja 4M40T ja onko vielä muita tyyppejä olemassa?
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Venyvät pultit kannattaa vaihtaa. Ei ole iso kulu etenkään vaivaan nähden.
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Itse ostin aikoinaan (monta vuotta sitten) ebaystä kokonaisen asennusvalmiin kannen venttiileineen päivineen. Mikälie tarvike se oli, mutta uusi kuitenkin. Uusilla pulteilla ja alkuperäisellä (uudella tietysti) kannentiivisteellä toimi ongelmitta sen 100 tkm mitä auto minulla sen jälkeen oli. Uusi omistajakin on tällä foorumilla, eikä ole ainakaan silmään sattunut, että olisi ongelmia tullut. Hintaa oli silloin aikanaan suuruusluokkaa 800 €. Suosittelen tällaista vaihtoehtoa.
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Kiitoksia vastauksista! ebay käyty läpi ja vaihtoehtoja tuntuu olevan. Tuo Millner offroad kauppa oli mielenkiintoinen, eikä myös hinnat olleet kovia. Itse kiinnitin tähän sarjaan huomion: http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-japanese-import/pajero/v46p-2-8td-71993-22000-lwb-import/v46p-engine-service-items/v46p-engine-cylinder-head-built-up-kit?limit=100

Tuohon sitten alkuperäinen kannentiiviste. Laitoin kyselyä sinne varmistukseksi sopii minun autooni mutten ole vielä saanut vastausta. mikä ero on malleissa swb ja lwb?
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

swb = short wheelbase, eli ns. pätkäpajero (3-ovinen)
lwb = long wheelbase, eli ns. pitkä pajero (5-ovinen)
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

nokonzok sanoi
Itse ostin aikoinaan (monta vuotta sitten) ebaystä kokonaisen asennusvalmiin kannen venttiileineen päivineen. Mikälie tarvike se oli, mutta uusi kuitenkin. Uusilla pulteilla ja alkuperäisellä (uudella tietysti) kannentiivisteellä toimi ongelmitta sen 100 tkm mitä auto minulla sen jälkeen oli. Uusi omistajakin on tällä foorumilla, eikä ole ainakaan silmään sattunut, että olisi ongelmia tullut. Hintaa oli silloin aikanaan suuruusluokkaa 800 €. Suosittelen tällaista vaihtoehtoa.

Juu ei mitään ongelmia vieläkään.
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

No niin, päivitystä. Tilasin kannen lisäksi ison kasan tavaraa Millner offroad liikkeestä ja homma toimi kuin junanvessa. Alkuperäisenä otin ainoastaan kannentiivisteen marmoritiskiltä. Tänään koe saatiin kasaa ja menin hakemaan autoa. Kone kävi nätisti mutta turbo vinkui voimakkaasti( ei oo ennen vinkunut) kuulosti jopa tyhjäkäynnillä vinkuvan. Kilometrin ajoin pajalta niin eiköhän perkele turbo lopettanut toimimisen. Ei kun takaisin pajalle. Kaasua painaessa coolerin imusarjalta tuleva letku vetää lontolle ja toinen letku on täysin paineeton. Mikähän hemmetti tälläisen nyt aiheutti??
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Olisko reikii menny jotain rempan aikana...
Kuuleri pois välistä ja koitat mitä tekee... Rätti reiäs
Ja pyöriikö turbo
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Jep oli mennyt. Pakopuolella siivekkeitten takana oli hitsausklönttin näköinen palanen. Tippui kun pyörittelin turboa. Jämerä kyllä ei tehnyt tuhoja siivekkeisiin eikä muualle.
 
Vs: Pajero 2.8 kansi

Taas näitä keissejä että kannattanee laittaa samaan syssyyn lotto vetämään, jos noin hyvä flaksi kävi että klöntti on vaan pysäyttänyt ahtimen eikä rikkonut mitään. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom