Tervehdys.
Minulla kulkuneuvona vm.2001 gen3 2.5td aj.250tkm ja manuaalina. Hevosia hulppeat 99.
Nyt viikonajan moottorin lämpömittari seilaillut edes takaisin. Välillä mittari punaisella tapissaan n.100km ja sitten heilahtelee normaaliin tai 3/4 lämpöihin.
Epätoivoisena vaihdoin jo lämpötila-anturin ja termarin, kummatkin alkuperäisiä.
Ei muuttunut ongelma miksikään.
Nesteet ei häviä. Keittämisenmerkkejä ei havaittavissa. Pakkaskestävyys ok. Käynti normaalia, ei vaaleeta tai tummaa putkenpäästä. Puhaltaa kuumaa sisälle normaalisti. Sähköinen lisäflekti ei lähde pyörimään.
Jäähdytysjärjestelmästä tulee vähän nestettä pois kun ajon jälkeen kuumana avaa korkkia.
Koneen olen pyörittänyt lämpimäksi ennen ajoa ja jälkikäyttänyt myös.
Minun äly ei nyt riitä tässä ongelmassa. Tiedän, että ko. koneessa kansiviat tyypillisiä, mutta luulisi tuon keittävän jos lämmöt huitelee tapissa.
Minulla kulkuneuvona vm.2001 gen3 2.5td aj.250tkm ja manuaalina. Hevosia hulppeat 99.
Nyt viikonajan moottorin lämpömittari seilaillut edes takaisin. Välillä mittari punaisella tapissaan n.100km ja sitten heilahtelee normaaliin tai 3/4 lämpöihin.
Epätoivoisena vaihdoin jo lämpötila-anturin ja termarin, kummatkin alkuperäisiä.
Ei muuttunut ongelma miksikään.
Nesteet ei häviä. Keittämisenmerkkejä ei havaittavissa. Pakkaskestävyys ok. Käynti normaalia, ei vaaleeta tai tummaa putkenpäästä. Puhaltaa kuumaa sisälle normaalisti. Sähköinen lisäflekti ei lähde pyörimään.
Jäähdytysjärjestelmästä tulee vähän nestettä pois kun ajon jälkeen kuumana avaa korkkia.
Koneen olen pyörittänyt lämpimäksi ennen ajoa ja jälkikäyttänyt myös.
Minun äly ei nyt riitä tässä ongelmassa. Tiedän, että ko. koneessa kansiviat tyypillisiä, mutta luulisi tuon keittävän jos lämmöt huitelee tapissa.