Phev - 15 ev ja rbs system service required

Maffe

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2020
Ruotsintuonti Phevissä ihme ongelma. Varoitukset ilmestyy satunnaisesti ajossa tai tyhjäkäynnillä ollessa ja heittää nopeudeksi 50kmh max. Huollossa käynyt pari kertaa tutkittavana. Ao. tiedot kaivelivat ylös.
  • PHEV: POAA6 Leak Detection Active - Leakage Of Electricity Detected
  • BMU: P1A44 Leak Detection (BMU) Stored - Detecting Earth Fault
  • MITTARISTO: Herjaa - RBS Service Required - EV System Service Required Stop Safely
  • PHEV: Datalist. Vacum Pump Fail Safe Relay (ON)
Autossa on WATER PTC HEATER, EV vastus viallinen.

Kuulema lämmityksen/ilmastoinnin laittaminen offille pois sulkee yo. ongelmat. Eipä sulkenut testiajojen perusteella. Ei huvittaisi yli 3000€ lämmitysvastusta vaihdattaa ja kokeilla josko toimisi..

Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla, neuvoja?
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tuore ostos vai ollut käytössä jo pitempään? Ensiksi tarkastaisin ettei ajoakun pohja ole saanut kolhuja ja vuoda kosteutta kotelon sisälle. Tarkastus kuivissa oloissa, koskematta koteloon.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Mikähän ihme sen vastuksen rikkoisi? Relettäkin herjaa, eiköhän kannattaisi aloittaa sulakkeiden ja releiden mittauksella ja tarkastuksella...
 

Maffe

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2020
Samaa ihmeteltiin kans täälläkin, kallis vastus ainakin, jos ei muuta. Testerillä olivat merkkihuollossa näin päätelleet.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Itse mietin, josko tuon mahdollisesti vioittuneen akun vuoksi estää regeneroinnin ja sen vuoksi tulee tuo fail safe rele päälle. Mutta mitä noista tietoja selaili niin softaviat ja ajoakun johdotusten heikko kunto ovat myös aiheuttaneet vastaavaa.

Sitten se klassikko, eli 12V akun kunto?
 
Viimeksi muokattu

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Mikäli auton 12V akku on alkuperäinen lähtisin sen uusinnasta. Heikkokuntoinen akku kun aiheuttaa vaikka mitä virheitä. Tuo on halpa uusia ja joka tapauksessa ollut käyttöiän loppupuolella jo hetken (jos on tosiaan 5 - 6 v vanha).
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Lepojännite voi olla normaalila tasolla vaikka kapasiteetista suurin osa olisi hävinnyt tai vaikka yksi kenno olisi huonona. Kerran yhdessä autossani startti sanoi vain naks kun käänsi avaimesta. Akku antoi ilman kuormaa jännitettä 12,5 volttia, mutta pienikin kuorma pudotti jännitteen alle 12 voltin ja starttisolenoidi sai koko akun kyykkyyn.

Akun paras yleinen kulumismittari on sen ikä.
 

Maffe

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2020
Uusi akku laitettu paikalleen, laturilla virtalähdetilassa. Vajaa 10km ajoa ja sama homma, EV ja rbs service valot päälle. Tutkin tuon ptc heaterin päällisin puolin ja tarkistin johdotuksen. Avattavaksihan tuo on tehty kerta pultit pitää kannen kiinni.. Onko muita ideoita ennen kuin oikeasti alkaa tuota vaihtamaan? Koko ilmastointipaneeli pidetty offilla koko ajan, huollon ohjeiden mukaisesti, mutta eipä sillä näytä olevan vaikutusta. Siksi tässä alkaa epäillä onko vika oikeasti ptc heaterissa.
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Mun korvaan toi ihan eka postaus ja se vikalista kielisi äkkiseltään viallisesta johdosta/liittimestä jossain kun kerran sähköä "vuotaa" ja maadoitus katoaa. onko tuossa minkäänlaista säännöllisyyttä että tuo EV ja rbs service valo syttyy vai täysin epäsäännöllistä?
 

Maffe

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2020
Ensimmäisen kerran sytytti tyhjäkäynnillä, nyt tekee jokaisella ajo lenkillä. Ei väliä onko heater käynnissä vai ei
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tuleeko virhe esille jarruttaessa ja regeniä käytettäessä? Pystytkö ajamaan pitemmän matkan koskematta jarruihin ja regen 0:lla?
 

Maffe

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2020
Tuleeko virhe esille jarruttaessa ja regeniä käytettäessä? Pystytkö ajamaan pitemmän matkan koskematta jarruihin ja regen 0:lla?
Ei tunnu olevan mitään väliä onko regen päällä tai ei, lataa ajosta ihan normaalisti. Voin testata huomenna tuoko virhettä. Edit. Yritetty ajaa pitempää lenkkiä, yli 10km. Ilman regeniä ja regenin kanssa. Tuo ihan satunnaisesti edelleen yo. viat päälle ja laittaa auton limppiin.
Tuore ostos vai ollut käytössä jo pitempään? Ensiksi tarkastaisin ettei ajoakun pohja ole saanut kolhuja ja vuoda kosteutta kotelon sisälle. Tarkastus kuivissa oloissa, koskematta koteloon.
Pohjassa ei ollut yhtään jälkeä ja kaikki näytti olevan ok.
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom