PHEV lataus ja jatkojohto

Jukcat

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2019
Taloyhtiössä ei ole kunnollista latauspaikkaa ja jatkojohdolla lataaminen arveluttaa- tiedän mitsun sivuilla kielletään - mutta ei perustella? STEKin sivuilla tämmöinen https://stek.fi/question/jatkojohdon-kaytto-ladattavan-hybridin-lataamisessa/ - mitenköhän tuo tilapäinen määritellään vai onko tuo jatkojohto lataus kuollut idea jo syntyessään? Jos johdot ja liittimet kunnossa ja laadukkaita niin mikä on perustelu sille ettei voi käyttää?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Työpaikan pihassa on sähköautoille niitä sinisiä "teho"-schukoja mitkä pitäisi kestää 16A jatkuvaa, mutta kyllä nekin lämpenee ihan selkeästi latauksen aikana. Vaikka siis vakiolla 8A laturilla lataa. Eli ainakin liittimien lämpenemistä kannattaa tarkkailla.

Kotilaturiin vaihdoin CEE-pistokkeen, eli "1-vaihe voimavirta".. Se pitäisi olla Tukesinkin mielestä hyväksytty myös jatkuvaan käyttöön. Tuolle CEE-liittimelle löytyy myös karavaanarikäyttöön tarkoitettuja 25m jatkojohtoja, mitkä on hyväksytty jatkuvalle 16A virralle. Vaikka alkupää olisi schuko-adapterilla, tuo olisi paljon turvallisempi kuin schuko-roikka.

Liitteenä kuva parin talven takaa, matkailubussiin menevä jatkojohto.. Bussissa kuormaa noin 5A eikä sekään koko aikaa, ilmalämpöpumppu.
image-20160128_112607.jpg
 
Ylös Bottom