Phev latauskaapeli

Liittynyt
18 Elokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Hämeenlinna
#1
Hei,
Phevin mukana tullut latauskaapeli on huonossa kunnossa. Edelliset omistajat ovat kaiketi roikottaneet kaapelia töpselin varassa. Netissä löytyisi 16A kaapeli, mutta alkuperäinen on 10A. Tolppa kaiketi kestäisi 16A ja varmaan tuo 16 A kaapeli lataisi hiukan nopeammin. Mutta kestävätkö auton laitteet tämän. Onko kellään ietoa? Ei huvittaisi ottaa mitään riskiä.
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Tykkäykset
1
#2
Itse olen uusinut katkenneen johdon, kotelo on lujasti kiinni mutta kun sitä ensin lämmittää kuumailmapuhaltimella niin lähtee auki. Johdon uusiminen ei ole vaikea toimenpide, ostin motonetistä uuden johdon lisäksi vielä permatex supra black tiivisteliimaa, ja varmasti on tiivis. Kannattaa ehdottomasti korjata, varmasti vaan johto tai johdot poikki? Toimii kun johto on määrätyssä asennossa? eikö? Korjaus alle 20€
 
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Hämeenlinna
#3
Kiitos tiedoista! Kyllä, toimii kun johto määrätyssä asennossa. Tosi hyvä vinkki tuo kuumailmapuhallin, sillä kotelo on todella lujasti kiinni, en saanut auki. Pitää yrittää uudestaan.
 

nokonzok

Active Member
Club Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
#4
Hei,
Phevin mukana tullut latauskaapeli on huonossa kunnossa. Edelliset omistajat ovat kaiketi roikottaneet kaapelia töpselin varassa. Netissä löytyisi 16A kaapeli, mutta alkuperäinen on 10A. Tolppa kaiketi kestäisi 16A ja varmaan tuo 16 A kaapeli lataisi hiukan nopeammin. Mutta kestävätkö auton laitteet tämän. Onko kellään ietoa? Ei huvittaisi ottaa mitään riskiä.
Latausjohto päättää paljonko töpselistä saa irti, auto päättää paljonko otetaan vastaan. Eli 16A voi hyvin käyttää, mutta sukon kunto kannattaa ainakin isojen poikien mukaan kannattaa tarkistaa ennen kuin käyttää jatkuvasti noin isoilla virroilla.
 
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Hämeenlinna
#5
Kiitos tiedosta! Kysyin tuosta 16A kaapelista, kun Elinta myy sitä netissä hintaan hiukan yli 200€. Sivuston mukaan sitä ei suositella kuin tilapäiseen käytttöön mitä se sitten mahtaakin tarkoittaa. Yritän ensiksi saada mukana tulleen kaapelin toimintakykyiseksi. Vanhan kaapelin Suko kuumeni melkoisesti viime kesän helteillä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
#6
Auton mukana tullut latausyksikkö on aina ns. Tilapäislaturi. Suomessa käytetään tätä kyllä virheellisesti kotilatauksissa koko ajan.
Kannattaa myös seinässä oleva schuko vaihtaa ns teollisuusmallin schukoon joka on mitoitettu kestään 16a jatkuvasti.
 

nokonzok

Active Member
Club Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
#7
Auton mukana tullut latausyksikkö on aina ns. Tilapäislaturi. Suomessa käytetään tätä kyllä virheellisesti kotilatauksissa koko ajan.
Kannattaa myös seinässä oleva schuko vaihtaa ns teollisuusmallin schukoon joka on mitoitettu kestään 16a jatkuvasti.
Se nyt vaan on direktiivissä nimettu tilapäislaturiksi, mitään estettä sen jatkuvaan käyttöön ei ole. Leaf meilläkin latautuu pääosin mukana tulleella 8A latausjohdolla. Mutta sukojen kanssa kannattaa tosiaan hieman harrastaa tuktimusta. Tuollainen 8A menee melkein mistä vaan, mutta 16A:n kanssa olisin jo varovaisempi. Jos kaikki on kunnossa niin ei siinäkään ainakaan satunnaisessa käytössä ongelmia ole.
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
0
#9
16A pistokkeena kannattaa käyttää CEE-pistoketta. Ajattelin omaan asentaa tuollaisen ja tallin ulkoseinään. Samalla saan vaunulle sähkön ilman adapteria.
 
Ylös Bottom