Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tuo tämänhetkisen työpaikan parkkihalli on 4 kerroksinen ja kaikki kerrokset on maanpäällä ja ulkoseinät peitetty pelkällä metallikehikolla. Ylimmässäkerroksessa jossa ei ole kattoa on tolpat josta saa auton johdon päähän. Tolpat on vain ylimmässä katottomassa kerroksessa koska muissa niitä tolppia ei kuulemma tarvitse? Siis onko muka näin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

evo6 sanoi
Tuo tämänhetkisen työpaikan parkkihalli on 4 kerroksinen ja kaikki kerrokset on maanpäällä ja ulkoseinät peitetty pelkällä metallikehikolla. Ylimmässäkerroksessa jossa ei ole kattoa on tolpat josta saa auton johdon päähän. Tolpat on vain ylimmässä katottomassa kerroksessa koska muissa niitä tolppia ei kuulemma tarvitse? Siis onko muka näin?

Noh kyllähän se lämpötila laskee muuallakin talvella mutta siellä katolla olleessaan se auto säteilee lämpönsä taivaalle kun taas siellä hallissa osa lämpösäteilystä palaa autoon takaisin. Lasien pitäisi pysyä sulina siellä allemmilla tasoilla. Kyseessä on sama ilmiö, että miksi auton lasit pysyvät pakkasella sulana katoksessa. Lisäksi jos se metallikehikko on mitenkään tuulenpitävä niin se tuulivaikutuskin on pois. Mutta tuon on nyt suunnitellut joku joka ei selvästi taaskaan omista /arvosta autoa, ihan normaalisti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mietin, että miten talvella? varata aina katolta tolppapaikka vai jostain muusta kerroksesta tolpaton mutta suojainen paikka.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Kuka haluaa ralliartin käytetyn lompakon ?? Meni hermo sen epäkäytännöllisyyteen :seina
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

evo6 sanoi
Mietin, että miten talvella? varata aina katolta tolppapaikka vai jostain muusta kerroksesta tolpaton mutta suojainen paikka.

Riippuu tietysti vähän tolpistakin. Jos kapasiteettia riittää yli 1 kW sisälämmittimen pyörittämiseen niin ikkunoita ei juuri tarvitse raaputella. Jos lähdet aina samaan aikaan ja tolpassa on ajastinkello niin homma toimii. Jos lähdet vaihtelevaan aikaan jota ei aina etukäteen tiedä kello on todella rasittava ja aina väärässä ajassa jolloin auto ei ole vielä lämmin tai oli lämmin 2 tuntia sitten. Monessa paikassa on tolpista vyöhykkeittäin sähköä pätkivä systeemi mikä heikentää lämmittimien tehoa pahasti ja jos aika on vaikkapa 30 min päällä / 30 min pois niin huonolla tuurilla satut juuri siihen hetkeen kun lämmitin oli viimeksi päällä 30 minuuttia sitten -> auto jo kylmä.

Itse ottaisin suojaisen paikan ehdottomasti mutta en liiku aina samaan aikaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Veikka sanoi
Kuka haluaa ralliartin käytetyn lompakon ?? Meni hermo sen epäkäytännöllisyyteen :seina

mä tarvisin uuden... ei pysy enää hilut menossa mukana ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ast sanoi
Galaxy S ilman muuta jos hinta ei hirvitä ja koko ei ole omaan makuun liian iso. Itsellä ollut Galaxy S kesäkuusta asti, kaverilla Wave ja Galaxy on lähes kaikessa parempi. Videolaatu pesee Waven ja lähes kaikki muutkin puhelimet selvästi. 4" näyttö helpottaa nakkisormilla kirjoittamista merkittävästi ja Androidin softatarjonta on ihan eri luokkaa Badaan verrattuna.
Perjantaina kiertelin Seinäjoen puhelinkauppoja Galaxy S.ää etsien,lähes kaikki myi ei oota.
Parissa liikkessä olisi ollut mutta sitten hinta oli taas yli 100e kalliimpi kuin tuo elisa shopitin 489€
Tilasin sitten eilen Galaxyn saunalahdelta 24kk kytkynä,kun sille jäi kerta maksuna 360€ hintaa ja minulla on muutenkin jo tuo saunalahden liittymä.
Sieläkin luki että, suuren kysynnän vuoksi puhelimen toimitusaika 2-4viikkoa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tunari-82 sanoi
Perjantaina kiertelin Seinäjoen puhelinkauppoja Galaxy S.ää etsien,lähes kaikki myi ei oota.
Parissa liikkessä olisi ollut mutta sitten hinta oli taas yli 100e kalliimpi kuin tuo elisa shopitin 489€
Tilasin sitten eilen Galaxyn saunalahdelta 24kk kytkynä,kun sille jäi kerta maksuna 360€ hintaa ja minulla on muutenkin jo tuo saunalahden liittymä.
Sieläkin luki että, suuren kysynnän vuoksi puhelimen toimitusaika 2-4viikkoa.
Emännälle käytiin sama kapula tilaileen paikallisesta gigantista saunalahden kytkynä. Tästä about viikko, joten odotellaan josko sieltä joskus luuri saapuisi. :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

KORISEPÄT HUOMIO! Voisitteko arvioida kuinka vaikea tuonlaista osumaa on korjata? Kuinka iso riski on että tuo olisi huonosti korjattu ja siitä jäisi vakavampia seuraamuksia? Auto on nimittäin Briteissä ja jostain syystä en luota kun harvoin näiden ammattitaitoon. Pyydän tietysti kuvia tuolta alhaalta hiekkapellistä mutta mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota?

P210608_1038.jpg


Te jotka korin korjauksesta jotain tiedätte niin laittakaa viestiä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Ei ole ilmeisesti menny kovin syvälle, kun katto näyttäis olevan suorassa. Tai onko sitten osunu tolppaan ja se on kaatunu alle.

Ovihan on luonnollisesti vaihtokunnossa, samoten kun helma. Välttämättä ei ole muuta, mutta on myös erittäin mahdollista, että on pohjalevyä vääntäny solmuun. Vaikea sanoa yhden kuvan perusteella.

Helmapellin vaihtohan on ainakin Suomessa ihan perustoimenpide, joka opitaan ensimmäisenä, jossei ole varaa uutta autoa ostaa ;D

Pohjalevyssä se suurin ja kallein ongelma mielestäni on, jos siellä jotaki suurempaa on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Kiitos Mva vastauksesta.

Arpaonni kuitenkin suosi toista yksilöä joten jätän tuonlaiset britteihin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Vähän pakkelia ja maalia, tuo ei muuta tarvi ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MIKSI "kiinteistöveroa" maksetaan?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Löytyykö turun seudulta ketään kenellä olisi can-väyläistä obd2 lukulaitetta, tarvitsisi saada luettu yhden ´04 vectran vika koodit?
Auto piru kun polttaa moottorin vikavaloa ja käy siltin ihan normaalisti ei ole edes varaohjelmalla kun kierokset nousee yli 4500.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

evo6 sanoi
Tuo tämänhetkisen työpaikan parkkihalli on 4 kerroksinen ja kaikki kerrokset on maanpäällä ja ulkoseinät peitetty pelkällä metallikehikolla. Ylimmässäkerroksessa jossa ei ole kattoa on tolpat josta saa auton johdon päähän. Tolpat on vain ylimmässä katottomassa kerroksessa koska muissa niitä tolppia ei kuulemma tarvitse? Siis onko muka näin?

Kyse lienee että onko lasit jäässä. Jos on katoksen alla niin ei jäädy. Ylimmällä tasolla jäätyy kun ei ole katosta, mihin kosteus tiivistyisi. Siksi ilmeisesti katolla on vain tolpat. Ite melkeen ottaisin katolta paikan, koska lämpimään autoon on paljon mukavampi mennä ja jos moottorikin on lämmin niin säästyy sekin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Millä ilmaisella ohjelmalla sais muutettua FLAC-tiedostot MP3:ksi?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Jokseenki epämääränen lasku mielestäni...

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/temppi/IMG_0665.JPG

eli ylhääl lukee että 1vuoden lasku 1.erässä. Ja alla sitte onkin tulevan 1kk ajalta vakuutusmaksu...

ja mikä parasta.. ko. auton vakuutus ON TAPIOLASSA! Just katoin vanhan laskun joka on voimassa 12.10.2009-30.9.2010 :seina
komento takas..tapiolassa oli 12.10.2009-16.10.2009, jonka jälkee siirsin iffille kun oli 200e halvempi 0bonareilla..silti epäselvä toi lasku kun ei näy koko vuoden summaa...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Harri K sanoi
Jokseenki epämääränen lasku mielestäni...

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/temppi/IMG_0665.JPG

eli ylhääl lukee että 1vuoden lasku 1.erässä. Ja alla sitte onkin tulevan 1kk ajalta vakuutusmaksu...

ja mikä parasta.. ko. auton vakuutus ON TAPIOLASSA! Just katoin vanhan laskun joka on voimassa 12.10.2009-30.9.2010 :seina
komento takas..tapiolassa oli 12.10.2009-16.10.2009, jonka jälkee siirsin iffille kun oli 200e halvempi 0bonareilla..silti epäselvä toi lasku kun ei näy koko vuoden summaa...
Soitata tuonne niin sillä se selviää,itselle tuli kans samanlainen ja soittamalla sain uuden laskun 3päivän päästä joka oli korjattu.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

kumma juttu että te saatte muista vakuutus yhtiöistä halvemalla vakutuksen ku tapiolasta :nykii
mulle ovat tarjonneet monestakin paikasta ja aina halvin on ollu tapiola :nykii
tälläkin hetkellä 50% bonuksilla ja kaskolla ~175e/vuosi molemissa sekä EA että E33ssa :nykii
ja hepokopin 17e/vuosivakuutus + 60e täyskasko....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
kumma juttu että te saatte muista vakuutus yhtiöistä halvemalla vakutuksen ku tapiolasta :nykii
mulle ovat tarjonneet monestakin paikasta ja aina halvin on ollu tapiola :nykii
tälläkin hetkellä 50% bonuksilla ja kaskolla ~175e/vuosi molemissa sekä EA että E33ssa :nykii
ja hepokopin 17e/vuosivakuutus + 60e täyskasko....

Mullakin tuo E33A on IF:ssä ja minusta siinä on melko kallis tuo lähtöhinta liikennevakuutuksessa, kun se on 582e.
Vai onko niin että GTI dynyssä olis halvempi lähtöhinta?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Mullakin tuo E33A on IF:ssä ja minusta siinä on melko kallis tuo lähtöhinta liikennevakuutuksessa, kun se on 582e.
Vai onko niin että GTI dynyssä olis halvempi lähtöhinta?

E33A ja toinen EA6A
mä en tähän hätään löytäny noiden vakuutukia mutta E33 on kallimpi ku EA6 vakuutus,
E33 = 70% ja vuosi 117e
EA6A = 55% ja vuosi 127e
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

C-Kadetissa if.illä liikennevakuutus 0% bonuksilla 170€/vuosi
Muilla yhtiöillä oli jotain 400-500e välillä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Et sä voi Mrmmc verrata ku sulla o bonareit. Toki ois halvin mullaki Tapiola jos ois bonareit. Mut 0-10% bonareil on E39 selvästi halvempi. Sekä asuinpaikkahan vaikuttaa suuresti vissii tuohon...

Soitin iffille joo aamusta mutteivat sielläkää osanneet selittää et miksi tuolleen. Sano että revi lasku niin lähettävät uuden, jossa on vuosimaksupv eri (nyt niitte kone löysi tosiaan 2 eri päivää)
Johtuu varmaa siittä että vertailin iffin sivul dynyn vakuutusta enneku auto mulle tuli ja sitte se oli ottanukki sielt sen jo ja lähettivät heti mailii varmistuksen jonka peruin. Ja kun auto tuli mulle ni otin Tapiolaan vakuutuksen, jolloin selvis sen hurjempi hinta niin 1kk siittä peruin Tapiolan ja siirsin Iffiin. Ilmeisesti tietokone sekoili kun 2kk sisään auto samalla rekkarilla Iffii rekkaroitiin tavallaan....

460e pitäs ny olla vuosimaksu 10% bonareilla. Jos sen tekis uusiks jotenki netissä niin sais -10% tuosta vielä.
Tapiolassa vastaavasti ois 670,56 e tms.... :eek: Ja kun tähän eivät voi antaa bonareit yms alennuksia kun kysees on vain liikennevakuutus...

https://palvelu2.tapiola.fi/fi-fi/ostoskori/ajoneuvolaskin

https://portal.if.fi/vakuutus/osta/sales/ProductList.aspx
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Harri K sanoi
Et sä voi Mrmmc verrata ku sulla o bonareit. Toki ois halvin mullaki Tapiola jos ois bonareit. Mut 0-10% bonareil on E39 selvästi halvempi.

Soitin iffille joo aamusta mutteivat sielläkää osanneet selittää et miksi tuolleen. Sano että revi lasku niin lähettävät uuden, jossa on vuosimaksupv eri (nyt niitte kone löysi tosiaan 2 eri päivää)
Johtuu varmaa siittä että vertailin iffin sivul dynyn vakuutusta enneku auto mulle tuli ja sitte se oli ottanukki sielt sen jo ja lähettivät heti mailii varmistuksen jonka peruin. Ja kun auto tuli mulle ni otin Tapiolaan vakuutuksen, jolloin selvis sen hurjempi hinta niin 1kk siittä peruin Tapiolan ja siirsin Iffiin. Ilmeisesti tietokone sekoili kun 2kk sisään auto samalla rekkarilla Iffii rekkaroitiin tavallaan....

430e pitäs ny olla vuosimaksu 10% bonareilla. Jos sen tekis uusiks jotenki netissä niin sais -10% tuosta vielä.
Tapiolassa vastaavasti ois 580e tms.... :eek: Ja kun tähän eivät voi antaa bonareit yms alennuksia kun kysees on vain liikennevakuutus...

siis sitä mänyt ajankin takaa että jos mulle on soittanu joku ja tarjonnu vakuutusta, mä kerron sille paljon mulla on bonuksia ja millasen vakuutuksen haluan (liikenne + pikkukasko) niin vaikka miten ovat tarjonneet niin mulla on säilyny halvimpana tapiola.
kukaan ei ole tohtinu luvata mulle edullesemin vakuutusta, tarjouksia ovat jättäneet if,fennia,pohjola pohjolan edustajalle sanoin kyllä jo suoraan että ei voisi vähempää kiinostaa teidän yhtiö...

ei mua nappaa paljon se on ilman bonuksia mulla on niitä kertyny kahteen autoon 10vuotta + mitä "perin" niin se lopullinen hinta ratkaisee
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Minkäslaista palkankorotusta uskaltaisi pyytää siinä kohtaa kun tulee 2 vuotta samassa talossa täyteen? Olen vuokrafirman kautta töissä joten palkka ei ole kasvanut vielä kertaakaan kun varsinaisten maksajien kanssa tulee turistua harvoin, mutta parin kuukauden päästä pitäisi käydä (toivottavasti) uusimassa määräaikaissopimus niin siinä kohtaa voisi kysäistä. Hommat ovat parin vuoden aikana lisääntyneet merkittävästi uusien asiakkuuksien myötä ja toisaalta omat opiskelutkin ovat edenneet reilusti niin oisko joku 10% lisäpyyntö tuntipalkkaan liikaa, liian vähän vai ihan passeli? Ei oo koskaan aikasemmin ollut niin pitkää työsuhdetta että ois tällasia tarvinnu miettiä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
ei mua nappaa paljon se on ilman bonuksia mulla on niitä kertyny kahteen autoon 10vuotta + mitä "perin" niin se lopullinen hinta ratkaisee

Kyllä ne bonukset siirtyy yhtiöstä toiseen. Ja kyllä niiden pitäis se tarjous tehdä sun bonuksilla. Olettaen että kerrot niille kuipaljon sulla niitä on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Pluto sanoi
Kyllä ne bonukset siirtyy yhtiöstä toiseen. Ja kyllä niiden pitäis se tarjous tehdä sun bonuksilla. Olettaen että kerrot niille kuipaljon sulla niitä on.
tokikin kerron paljonko on bonuksia ja nehän kysyy sitä ;)
mut aina kun on sanonu että jos menee vuosimaksu alle x summan noilla boonuksilla niin vaihdan...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
ei mua nappaa paljon se on ilman bonuksia mulla on niitä kertyny kahteen autoon 10vuotta + mitä "perin" niin se lopullinen hinta ratkaisee

Mua ny vaa nappaa kun EI OLE bonareit toisee autoo ollu pskan vertaa...Siitähä tässä alunperin puhuttiinki 0 bonareilla...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Metsästelen täs moottorin lohkon kylkeen öljynlähtöputkeen liitintä.
Kierre on 1/2" 24 nousulla (milleissä 11,5mm ja noin 1mm nousu).

Oon täs jo jonkin tovin selaillu kierretaulukoita, mutta en löydä mitään tommosta kierrettä tolla nousulla.
Onkohan mulla jossain nyt joku virhe vai onko tota ees olemassa?
Huomenna pitäs mennä hydraulikkaliikkeeseen hakemaan liittimiä yms putkinippeleitä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Hemppis sanoi
Metsästelen täs moottorin lohkon kylkeen öljynlähtöputkeen liitintä.
Kierre on 1/2" 24 nousulla (milleissä 11,5mm ja noin 1mm nousu).

Oon täs jo jonkin tovin selaillu kierretaulukoita, mutta en löydä mitään tommosta kierrettä tolla nousulla.
Onkohan mulla jossain nyt joku virhe vai onko tota ees olemassa?
Huomenna pitäs mennä hydraulikkaliikkeeseen hakemaan liittimiä yms putkinippeleitä.

onkohan se sama kierre mikä on noissa vanhoissa TC sarjan ahtimien öljyn tulo reijässä...
siihen ei sovi mikään muu kuin sen oma öljyputki tai sitten tuollainen hitsattua mallia viritelmä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Hemppis sanoi
Metsästelen täs moottorin lohkon kylkeen öljynlähtöputkeen liitintä.
Kierre on 1/2" 24 nousulla (milleissä 11,5mm ja noin 1mm nousu).

Oon täs jo jonkin tovin selaillu kierretaulukoita, mutta en löydä mitään tommosta kierrettä tolla nousulla.
Onkohan mulla jossain nyt joku virhe vai onko tota ees olemassa?
Huomenna pitäs mennä hydraulikkaliikkeeseen hakemaan liittimiä yms putkinippeleitä.
Melko varmasti on siis NPT-kierre kyseessä jos tulee lohkoon ja on japsista? Kyllä yleensä noista hyd-liikkeistä löytyy aika hyvin nuita nippoja,se vaan eriasia että kuinka laaja valikoima paikallisessa puljussa on. Esim Kailatec:illa oulussa sanoi että koskaan ei ole sellaista kierrettä tullut autossa vastaan etteikö siihen olisi osia saanut ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Melko varmasti on siis NPT-kierre kyseessä jos tulee lohkoon ja on japsista? Kyllä yleensä noista hyd-liikkeistä löytyy aika hyvin nuita nippoja,se vaan eriasia että kuinka laaja valikoima paikallisessa puljussa on. Esim Kailatec:illa oulussa sanoi että koskaan ei ole sellaista kierrettä tullut autossa vastaan etteikö siihen olisi osia saanut ;)

Moottorina Nissan Cherryn E15ET, öljyn lähtö turbolle lohkon kupeesta. Lahden Hiflex sano: "ei olee, ei tilata, jos hankit ite niin sit voidaan tehä letkut yms". ::)

Mahtaiskohan tolla päästä alkuun? Sais ainakin muutettua ton ihmekierteen semmoseks mihin löytyis sopivia karoja teräspunosletkua varten.
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=4712&p_id=1310&editmode=showprod
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Hemppis sanoi
Moottorina Nissan Cherryn E15ET, öljyn lähtö turbolle lohkon kupeesta. Lahden Hiflex sano: "ei olee, ei tilata, jos hankit ite niin sit voidaan tehä letkut yms". ::)

Mahtaiskohan tolla päästä alkuun? Sais ainakin muutettua ton ihmekierteen semmoseks mihin löytyis sopivia karoja teräspunosletkua varten.
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=4712&p_id=1310&editmode=showprod
Mielenkiintoinen vastaus ko.puljulta,eipä taida olla mikään alan ammattilainen kyseessä. Hitto kun asuisit lähempänä niin voisin vaikka vannoa että Kailatec:ilta moisen saa hommattua,oletko kokeillut että löytyykö mistään muusta samaa kierrettä? Tai laitat postissa mulle sen osan niin haen sulle oikean :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
oletko kokeillut että löytyykö mistään muusta samaa kierrettä? Tai laitat postissa mulle sen osan niin haen sulle oikean :)

Mökillä oon muistaakseni nähny yhden pikku laatikon, missä oli suunnilleen samanlaisia nippeleitä, autojen jarruputki ja kytkin nippeleitä yms, faija sano että siel on viel jonkun vanhan traktorin syöttöpumpun osia, joiden seassa oli pari kappaletta suurinpiirein kuvaa / mittoja vastaavia nippeleitä. Kyseinen laatikko 100km päässä joten en vaivautunut lähtee tutkimaan.

ps. tilasin tuolta em. sivustolta tuon mutikan. Jos ei käy nii laitetaan sitte vaikka hyllyä koristamaan :)

Nuhis: oon suhun yhteydessä jos en tän viikon aikana löydä sopivaa aihiota
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Onkohan mun koneessa joku virus, availee ajoittain cd-asemaa itekseen :p
Mahdollisesti avaus nappi vioittunut tai jäänyt jumiin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Harri K sanoi
Mua ny vaa nappaa kun EI OLE bonareit toisee autoo ollu pskan vertaa...Siitähä tässä alunperin puhuttiinki 0 bonareilla...

Eti semmonen akka jolla on täydet ;) Vaikka lehteen ilimotus jos ei muuten löydy ;D Ite oon alle 30 veee, ja toisessa autossa on täydet, ja tuossa evon rotiskossa 30 8)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)


Pistän tännekin tämän, kun tuo "talliesittelyketju" onkin tuolla jäsen-puolella. Jos tilaan sähkölaitteen Briteistä, niin tuleeko ongelmia? Jännite on sama, mutta pistotulppa on erilainen. Eli onnistuuko, jos vain vaihtaa pistotulpan "suomi-malliseen"? Tuollaista Mitsua olen tilaamassa:

http://www.orionairsales.co.uk/mitsubishi-electric-vl-100li-wall-mounted-heat-exchanger-462-p.asp
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Pistän tännekin tämän, kun tuo "talliesittelyketju" onkin tuolla jäsen-puolella. Jos tilaan sähkölaitteen Briteistä, niin tuleeko ongelmia? Jännite on sama, mutta pistotulppa on erilainen. Eli onnistuuko, jos vain vaihtaa pistotulpan "suomi-malliseen"? Tuollaista Mitsua olen tilaamassa:

http://www.orionairsales.co.uk/mitsubishi-electric-vl-100li-wall-mounted-heat-exchanger-462-p.asp

Ainakin tähän astisissa sähkölaitteissa on mulla riittänyt perus adapterikin, jolla saa sen UK-pistokkeen normaalin ihmisen versioksi :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Pistän tännekin tämän, kun tuo "talliesittelyketju" onkin tuolla jäsen-puolella. Jos tilaan sähkölaitteen Briteistä, niin tuleeko ongelmia? Jännite on sama, mutta pistotulppa on erilainen. Eli onnistuuko, jos vain vaihtaa pistotulpan "suomi-malliseen"?

Onnistuu kyllä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

edellisiin vastaten, meillä oli juuri jokin aika sitten töissä joku kajarinsyöttöhomma mikä tuli pistorasiaan jollain jenkki/uk pistokkeella niin bebekistä käytiin sitten kysymässä että löytyykö adapteria siihen pistokkeeseen että saa sen suomalaisittain kiinni ja löyty se adapteri ja tais maksaakkin huimat 5€
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Juu kiitoksia vastauksista. Sähkärikin kävi vetelemässä tänään melkein viimeisiä piuhoja, niin piti siltäkin kysyä, mutta unohdin. Kohta saa tilata lopputarkastuksen, jee.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Kohta saa tilata lopputarkastuksen, jee.
Täh.?

Tuollaisen pikkujutun takiako et ole (uuden rakennuksen?) lopputarkastusta teettänyt?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Voi kuule (kumpa olisikin), kyllä tässä on aika paljon muutakin. Pisara meressä toi yksi IV-laite. Ja kyllä uusi talo, talli ja piharakennus kyseessä. Sähköhommia lähinnä enää jäljellä.

Edit: Pistin tilaukseen tuolta Orionairsalesista ko. laitteen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tällainen asia alkoi vaivaamaan päätä. Pajeroon pitäis saada 12voltin kompura että saa täyttää renkaan tarvittaessa. Nyt kysymys kuuluukiin että jos ostan kompuran joka tuottaa 30l/min ja laitan sen täyttämään 20litran säiliötä. Kuinka kauan kompura huutaa että moisessa säiliössä on noin 8bar painetta,pystyykö tuon laskemaan noin vajailla tiedoilla? En ole ikinä moiseen perehtynyt mutta siksi kysynkin täällä puolityhmissä kysymyksissä tätä. Ja jos jollain on suositella/myydä hyvä 12V kompura alle 50€ niin tarjota saa.

EDIT:Eli tuo tuotto olikin ilman vastapainetta yms,eli ikä ja terveyshän siinä menisi. Varmaan helpoin kohta hommata alle 1kw moottorilla oleva valovirta kompura ja invertteri,ei kellään moisia olis ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Tällainen asia alkoi vaivaamaan päätä. Pajeroon pitäis saada 12voltin kompura että saa täyttää renkaan tarvittaessa. Nyt kysymys kuuluukiin että jos ostan kompuran joka tuottaa 30l/min ja laitan sen täyttämään 20litran säiliötä. Kuinka kauan kompura huutaa että moisessa säiliössä on noin 8bar painetta,pystyykö tuon laskemaan noin vajailla tiedoilla? En ole ikinä moiseen perehtynyt mutta siksi kysynkin täällä puolityhmissä kysymyksissä tätä. Ja jos jollain on suositella/myydä hyvä 12V kompura alle 50€ niin tarjota saa.

EDIT:Eli tuo tuotto olikin ilman vastapainetta yms,eli ikä ja terveyshän siinä menisi. Varmaan helpoin kohta hommata alle 1kw moottorilla oleva valovirta kompura ja invertteri,ei kellään moisia olis ;D

laita voiman ulosottoon (jakolaatikon kyljessä) kompuran lohko kiinni :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

nostokurki sanoi
laita voiman ulosottoon (jakolaatikon kyljessä) kompuran lohko kiinni :)
Tämäkin käynyt mielessä,että kääntäis vedon taaksepäin ja asentais sen kompuran sitten hyttiin,alta ei tilaa oteta enää pois ;)
Toinen olis että konehuoneeseen asentelis kompuran,pitää vähän suunnitella.
 
Takaisin
Ylös Bottom