Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

DaJackal sanoi
Oli Eclissäkin kolme kehotusta ja läpi meni, tosin kaksi niistä oli samasta asiasta eli koiranluista (edessä molemmilta puolilta ja takana olisko ollu vasemmalta). Taitaa olla tapauskohtainen, ts. ei yksiselitteistä ohjeistusta että montako kehotusta saa olla.

Se on ihan yksiselitteinen; kolme korjauskehotusta saa olla ja that's it 8)


Laki ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta 11 § 2.

"Sen lisäksi, mitä ajoneuvolain 54 §:ssä säädetään, ajoneuvo on hyväksyttävä määräaikaiskatsastuksessa, jos siinä ei ole havaittu 6 §:n 3 momentissa mainitun direktiivin liitteessä II tarkoitetuissa hylkäysperusteissa mainittua vikaa tai puutteellisuutta. Ajoneuvo on hyväksyttävä myös, jos siinä todetusta viasta tai puutteellisuudesta aiheutuu vain vähäistä vaaraa tai haittaa ja vika tai puutteellisuus on korjattavissa yksinkertaisella säätötoimenpiteellä tai osan vaihtamisella. Tällaisia vikoja tai puutteellisuuksia saa kuitenkin olla enintään kolmessa tarkastuskohteessa."
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Viimeinen katsastus aiheinen kysymys,jos pakoputki tulee oikealta puolelta sivusta ulos,pitääkö ulostulo olla suunnattuna alaspäin vai saako näyttää sivulle päin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

No nyt kun tuon mopon kanssa ihmetelly ja kun papereissa lukee, että se on luokiteltu kevytmoottoripyöräksi, niin millanenhan homma olis katsastaa se sitten kevariksi, niin ei tarvis alkaa virityksien kanssa tolskaamaan? Ja silloinhan sen voisi vakioida semmoiseksi, kun se on alunperin ollu kuristamattomana tehtaalta lähtiessä. Millanenhan hintaero vakuutusmaksuissa olisi, jos tuo olisi rekisteröity mopon sijasta kevariksi? :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Viimeinen katsastus aiheinen kysymys,jos pakoputki tulee oikealta puolelta sivusta ulos,pitääkö ulostulo olla suunnattuna alaspäin vai saako näyttää sivulle päin?
kävin kysymässä itse asiaa juuri muutama kuukaus sitten konttorilta kanssa koska itsellänikin tulee kylkiputki suoraan kuskin sivulle ruiserissa niin vastaus oli että saa tulla melkein mistä vaan ja miten vaan kuhan ei oo liian lähellä esim polttoaine luukkua (syttymisvaara) eikä sisälle saa päästä pakokaasut. eli toisin sanoen saa tulla suoraan molemmille sivuille eikä tartte olla mitään mutkia alaspäin tai muutakaan :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

hei kysytääs täällä, vuoden 90 4wd hiace jossa on siis napalukot ja alennus vaihteisto niinkuin maastureissakin, niin tässä kun on tosiaan nelivedon päälle kytkentä napista ja jakolaatikossa on pelkästään nopee/hidas vaihtoehdot niin voiko tässä kytkeä päälle/pois nelivedon ajossa. ruiserissa ainakin onnistuu ilman mitään kun painaa vaan kytkimen pohjaan ja antaa pienen välikaasun niin keppi liikkuu nätisti takavedon ja nelivedon väliä mutta uskaltaako hiacessa ees koittaa vai sanooko sähkömoottori siinä vaiheessa sopimuksen irti tai jotain.. ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Järki menee tuon Aprillipilan sähköjen kanssa :seina Muuten kaikki sähköt toimivat nyt, mutta vilkkujen kanssa ongelmia. Kun napsauttaa vilkut katkasijasta päälle, niin kaikki vilkut jää palamaan yhtäaikaa (eli nelivilkku ilman vilkkumista ???) Sitten kun ottaa mittaritaulusta vilkun merrkivalon johdon irti, niin jää villkkut palamaan oikealle tai vasemmalle, niin kuin "vilkkuviiksestä" kääntää, mutta ei edelleenkään vilkuta. Kokeillu toista vilkkurelettäkin, mutta ei auta. Sitten kun irroittaa vilkkureleen välistä pois, niin ei vilkut pelaa ollenkaan eli kyllä siellä sähköt releen kautta menee. APUVA ei enää keksi mikä mättää? Sähkökaaviota tavannu läpi monta kertaa ja ei enää keksi selitystä :seina

P.S. Perseestähän tämä tuntuu, kun jo tietää ja muistaa ulkomuistista Aprilian sähkökaavion ja johtojen värikaavion, mutta Galantin sähköistä ole oppinu vielä mitään :seina No tuohan tietysti kertoo, että japanilainen osaa sähkötekniikan (tietysti sen myös, ettei kukaan suomalainen 16 vuotias pojankloppi ole räplänny sähköjä alunperinkään :D)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

No itse itselleni vastaten tuohon vilkkuprobleemaan. Syynä oli liian pienitehoiset vilkun polttimot ja se sai sekaisin koko vilkkusysteemin edellämainitulla tavalla. Enpä ole koskaan nähny vielä, että vääräntehoiset polttimot saavat noin tehokkaasti vilkut sekaisin. No oppia ikä kaikki vai onko tuo nyt sitä Italialaista ominaisuutta ;D. No olis vielä yksi ongelma selvitettävänä. Osaako kukaan sanoa, että paljonko mopot yleensä ykkösellä kulkee? Tämä mun projekti kulkee ykkösellä 25km/h mittarin mukaan eli mahtaneeko olla ykkönen väärässä lovissa ja siitä johtuisi tuo vaikeasti paikaltaan lähteminen? Ei oo tullu koskaan auottua mopon lootaa, joten osaako kukaan arvailla, mitä tuossa olis mahdollisesti tapahtunut?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Kyllä kai periaatteessa voi seotakkin, jos ei ole hehkut mitoitusten mukaiset. Kun relehän alkaa vilkkumaan nopeammin kun hehku palaa, mutta empä ole ikinä kokeillu miten käy ku ottaa kaikki hehkut pois.

Oiskohan tämä 16V sähköasentaja kokeillut myös osaamistaan välitysten puolelle ja siellä on REILUSTI liian isot välitykset, mutta huippunopeus suurimmalla vaihteella jää pieneksi voiman puutteen vuoksi??

Mitkäs siellä olikaan alkuperäiset välitykset ja nyt paikoillaan olevat välitykset? onko takarengas vakiokokoinen vai onko sinne vaihtunu hieman korkeammalla profiililla oleva kumi? Monta pientä asiaa tekee ison vaikutuksen. Ei oikein jaksais uskoa, että vaihteiden paikkaa pystyy vaihtamaan laatikossa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mitä pitää huomioida, kun myy auton Afrikkaan vietäväksi, että minulle ei tule mitään veroseuraamuksia yms. ikäviä juttuja myöhemmin? Pitääkö vahtia, että ostaja täyttää ilmoitusosan ja rekisteröi auton itselleen vai mitä? Tarttisin ihan karua faktaa, enkä mutu-tietoa.

Ja sitten vielä, että onko jollakin kokemusta näistä Afrikan kavereista? Että onko kaikki mennyt ok?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Mitä pitää huomioida, kun myy auton Afrikkaan vietäväksi, että minulle ei tule mitään veroseuraamuksia yms. ikäviä juttuja myöhemmin? Pitääkö vahtia, että ostaja täyttää ilmoitusosan ja rekisteröi auton itselleen vai mitä? Tarttisin ihan karua faktaa, enkä mutu-tietoa.

Ja sitten vielä, että onko jollakin kokemusta näistä Afrikan kavereista? Että onko kaikki mennyt ok?
Itse tein vain sen vanhanaikaisen ilmoitusosan jolla ilmoitetaan että auto on myyty. Vein sen konttorille ja tätsit,silloin ajoneuvo on ilmoitettu myydyksi.
Itsellä ostaja oli eri kuin se kenen piikkiin se autoja osti,käski puhelimessa että katsot ajokortista että laittaa oikean nimen ja sanoi osoitteen joka sen pitää laittaa siihen paperiin lisäksi,sama mies myös käski tehdä tuon vanhanaikaisen luovarin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Ja aika paljonhan ne vievät noita autoja. Kyllä kai siittä ois jo kuulunu, jos eivät olisi rehellisiä. Toki yrittäjiähän voi olla monta ja monenlaisia.

Sitten itseä askarruttava kysymys:
Kun mulla on autossa kuusi kanavainen vahvistin. 2 eteen, 2 taakse ja kaks bassolle. Yleisestihän nuo vahvistimet on tarkoitettu ohjaamaan vain yhtä ääntä eri kaiuttimille, eli ois koko vahvistin kytketty yhteen radioon. Kuitenkin pitemmillä matkoilla juniori istuu takapenkillä ja mielellään katsoo läppärillä elokuvia. Onko mitään haittaa, jos kytken läppärin takakanaville ja radio käyttää samaan aikaan etukanavia ja ehkä bassoa. Ku ei tuo läppärin kaiutin ole niin hyvä, että sais jotain selvää autossa äänestä ja kuulokkeita en ole ainakaan vielä hankkinu ja ite vois kuunnella silti radiota ennemmin ku jotain lasten leffaa..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Itse tein vain sen vanhanaikaisen ilmoitusosan jolla ilmoitetaan että auto on myyty. Vein sen konttorille ja tätsit,silloin ajoneuvo on ilmoitettu myydyksi.
Itsellä ostaja oli eri kuin se kenen piikkiin se autoja osti,käski puhelimessa että katsot ajokortista että laittaa oikean nimen ja sanoi osoitteen joka sen pitää laittaa siihen paperiin lisäksi,sama mies myös käski tehdä tuon vanhanaikaisen luovarin.

Ite ajattelin, että käyn sen ostajan kanssa konttorilla, että näen sen rekisteröivän auton itselleen. Ostaja sanoi minulle, että hän rekisteröi auton omiin nimiinsä. Mutta kiitosta.

Omiin korviinkaan ei ole tullut mitään pahaa sanottavaa näistä Afrikan auto-ostajista. Mutta varmasti siihenkin joukkoon mahtuu kaikenlaisia.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Ja aika paljonhan ne vievät noita autoja. Kyllä kai siittä ois jo kuulunu, jos eivät olisi rehellisiä. Toki yrittäjiähän voi olla monta ja monenlaisia.

Sitten itseä askarruttava kysymys:
Kun mulla on autossa kuusi kanavainen vahvistin. 2 eteen, 2 taakse ja kaks bassolle. Yleisestihän nuo vahvistimet on tarkoitettu ohjaamaan vain yhtä ääntä eri kaiuttimille, eli ois koko vahvistin kytketty yhteen radioon. Kuitenkin pitemmillä matkoilla juniori istuu takapenkillä ja mielellään katsoo läppärillä elokuvia. Onko mitään haittaa, jos kytken läppärin takakanaville ja radio käyttää samaan aikaan etukanavia ja ehkä bassoa. Ku ei tuo läppärin kaiutin ole niin hyvä, että sais jotain selvää autossa äänestä ja kuulokkeita en ole ainakaan vielä hankkinu ja ite vois kuunnella silti radiota ennemmin ku jotain lasten leffaa..

laitat väliin rca kytkimen jolla valitset kumpi on käytössä auton oma vai läppärin tulo niin siten pystyy käyttämään.
muutoin joutuu vaihteleen johtoja vaffiin...
ja haaroittimella EI, EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, polttaa joko soittimen tai läppärin pääteasteet....

eli esim tälläinen http://www.melplay.fi/pro/cat_fin/product_details.php?p=1385
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mulla on vahvistin sen verran simppelissä paikassa että onnistuu kyllä johtojenkin vaihto, mutta ei kai tuommonen kytkinkään huono ratkaisu olisi. Eipä olis tullu edes mieleen..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Oiskohan tämä 16V sähköasentaja kokeillut myös osaamistaan välitysten puolelle ja siellä on REILUSTI liian isot välitykset, mutta huippunopeus suurimmalla vaihteella jää pieneksi voiman puutteen vuoksi??

Mitkäs siellä olikaan alkuperäiset välitykset ja nyt paikoillaan olevat välitykset? onko takarengas vakiokokoinen vai onko sinne vaihtunu hieman korkeammalla profiililla oleva kumi? Monta pientä asiaa tekee ison vaikutuksen. Ei oikein jaksais uskoa, että vaihteiden paikkaa pystyy vaihtamaan laatikossa.
Kyllä siinä oli alunperin hieman liianpitkät välitykset eturattaalla, mutta nyt olen muuttanut välitykset alkuperäisiksi (12/51). Takarengas on alkuperäistä millikokoa vastaava tuumakoko eli aavistuksen korkeampi profiili, mutta ei luulis sen enää haittaavan, kun hammasrattaissa on vakio välitykset. Orkkis putketkin olen laittanut sekä kaasari on täysin alkuperäisillä suuttimilla ja ei auta. On siinä konepuolellakin jotain ihmeellistä, kun paikalla vapaalla nostaa kiekat pikkuisen alle punarajan ja pitää siinä, niin hetkenpäästä alkaa kiekat hyytymään ja sitten kun löysää tyhjäkäynnille, niin taas pystyy nostamaan kiekat ylös. Olen miettiny myös sitä, että voisko tuommosta alaväännön tehottomuutta aiheuttaa väljäkone? Silloinkun tuo suostuu nuo kiekat nostamaan ylös niin vetoja kyllä riittää. Käyntiinlähdössä ja tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmia. Kylmänä noin 3 polkasua imupäällä ja kone käynnissä. Lämpimänä lähtee heti eka polkasulla. Sen verran vilkaissu, että tulppa (vaikka uusi olikin ennenkuin aloin testaamaan) on kyllä menny yllättävän nopeasti mustaksi samoiten kuin oli männänpää ja kannen yläosa, kun laitoin siihen uuden termostaatin. ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
eli esim tälläinen http://www.melplay.fi/pro/cat_fin/product_details.php?p=1385
Tai sitten tämmöinen, joka on mun omaa tuotantoa 15 vuoden takaa ;D Hieman karu, mutta ajaa asian :p
 

Liitetiedostot

  • CIMG0920.JPG
    CIMG0920.JPG
    86.9 KB · Lukukerrat 650
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Ite ajattelin, että käyn sen ostajan kanssa konttorilla, että näen sen rekisteröivän auton itselleen. Ostaja sanoi minulle, että hän rekisteröi auton omiin nimiinsä. Mutta kiitosta.

Omiin korviinkaan ei ole tullut mitään pahaa sanottavaa näistä Afrikan auto-ostajista. Mutta varmasti siihenkin joukkoon mahtuu kaikenlaisia.

Ei tarvinnutkaan myydä Afrikkaan, kun löytyi ihan suomalainen ostaja. Nyt sitten pitäisi löytää Outlanderia alle.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tarvis huomenna vaihtaa ripeästi -91 900i saabbiin kannentiiviste. Kone on tietääkseni 16v 2.0 Kysymys kuuluu,saakohan kannen nypättyä pois niin ettei irrota pako&imusarjaa kannesta? Tarkoitus kun olisi säästää operaatiossa aikaa,rahaa ja hermoja. ;D

Muoks: Niin ja onko kukaan täällä kokeillut ilokaasua diesel-koneeseen? ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Itselleni vastaten ja muillekin tiedoksi että kyllä se saban kansi nousee paikaltaan sarjoineen. Se murkula vaan painoi aikaslailla ja nyt on selkä suht kipeenä..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nyt olis ehkä hieman Miikka:n alan kysymys, mutta saa vastata muutkin jos on tietoa. Eli nyt on pikkuhiljaa tuo Aprilia projekti edistynyt ja kohta vois käyttää konttorilla, mutta ongelmana on kulkupuoli. Eli nyt on kuristukset, välitykset ja kaasari orkkis asennossa, mutta kulkupuoli menee jo niin heikoksi, että ei jaksa oikein 5 ja 6 vaihteella enää rullata tai en ole vielä kyllä monen kilometrin pituiselle tasabaanalle päässy testaamaan. Mutta onko katsastus vaatimus semmoinen, että pitää olla orkkis välitykset ja kaasarikin orkkis säädöissä vai voiko välityksiä lyhentää alkuperäis asetuksista ja muuten kuristuksien ja kaasarin suuttimilla säätää se kulkemaan max 45 km/h? Näin saisi kenties voimaa lisää, mutta ei kuitenkaan nopeudet karkaisi luvattomaksi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Nyt olis ehkä hieman Miikka:n alan kysymys, mutta saa vastata muutkin jos on tietoa. Eli nyt on pikkuhiljaa tuo Aprilia projekti edistynyt ja kohta vois käyttää konttorilla, mutta ongelmana on kulkupuoli. Eli nyt on kuristukset, välitykset ja kaasari orkkis asennossa, mutta kulkupuoli menee jo niin heikoksi, että ei jaksa oikein 5 ja 6 vaihteella enää rullata tai en ole vielä kyllä monen kilometrin pituiselle tasabaanalle päässy testaamaan. Mutta onko katsastus vaatimus semmoinen, että pitää olla orkkis välitykset ja kaasarikin orkkis säädöissä vai voiko välityksiä lyhentää alkuperäis asetuksista ja muuten kuristuksien ja kaasarin suuttimilla säätää se kulkemaan max 45 km/h? Näin saisi kenties voimaa lisää, mutta ei kuitenkaan nopeudet karkaisi luvattomaksi.

Ei sitä saisi oikein muutella millään, varsinkin kun puhutaan ilmeisesti tyypitetystä Apriliasta? CoC:ssä on mainittu ihan välityssuhteet ja hammasluvut ja niiden mukaan pitäisi mennä...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

miikka sanoi
Ei sitä saisi oikein muutella millään, varsinkin kun puhutaan ilmeisesti tyypitetystä Apriliasta?
Juu kyllä tuo on tyypitetty ja se vuoksi sille ei tarvi tehdä kuin noin 50€ valvonta katsastus (semmoisesta ne A-katsastuksessa jutustelivat). No sittenhän tuo pitää katastaa orkkiksena ja se sitten kulkee mitä kulkee eli ei tarvi pelätä, että ne katastuksessa saisivat tuota kulkemaan yli 45 km/h :D. Hyvä jos 35 km/h kulkee vakiohilppeillä, mutta sehän ei pitäisi haitata konttorilla, vaikka huiput ottaakin 4 vaihteella ja 5 ja 6 vaihteella meno hyytyy. No sitten kun kilvet saa siihen, niin himpun piristää menoja, mutta pidetään kuitenkin alle 60 km/h, niin ei viedä uudestaan kilpiä pois siitä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Muuttuuko tämä "kysy katsastuksesta" palstaksi?

Kuinka paha vika pitää olla autossa, että se menee ajokieltoon? Tai kuinka paljon pienempiä vikoja? Jos esim. volkkarissa ois nopeusmittari mykänä, Lambda anturi sökö ja oikean puolen peili rikki. Kyllä kai sillä vielä ajoaikaa sais? Noin teoriassa, eihän kukaan vie autoaan noin huonokuntoisena katsastukseen ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Muuttuuko tämä "kysy katsastuksesta" palstaksi?

Kuinka paha vika pitää olla autossa, että se menee ajokieltoon? Tai kuinka paljon pienempiä vikoja? Jos esim. volkkarissa ois nopeusmittari mykänä, Lambda anturi sökö ja oikean puolen peili rikki. Kyllä kai sillä vielä ajoaikaa sais? Noin teoriassa, eihän kukaan vie autoaan noin huonokuntoisena katsastukseen ;D

Noo yleensä se on jarruputken katkeaminen, joku iskaritolpan kiinnityksen pettäminen tai karseet päästöt. Eli lambda-anturi voi aiheuttaa ajokieltoa kyllä. Mistään pienestä viasta ei ajokieltoa voi antaa vaikka niitä vikoja olisi sen 20 :)

Mutta ihan varmuuden varalta vielä kertaus käyttökiellon ja ajokiellon erosta:

- Käyttökielto on päällä kun auto on esim. katsastamatta, saadaan ajoon siirtokilvillä
- Ajokielto tulee teknisestä viasta/merkittävästä haitasta, ei saa ajoon siirtolapuillakaan ellei siitä ole katsastuksessa erikseen merkintää tehty

Kyllä noita jarruputkia ja muita ajokieltovikoja tulee yllättävänkin usein. Joskus voi tulla viikossa 2-3, joskus menee pari kuukautta ettei osu kohdalle yhtään. Yleensä asiakas on vain tyytyväinen että se jarruputki poksahtaa siinä katsastuksessa eikä tien päällä :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Kuinka paha vika pitää olla autossa, että se menee ajokieltoon? Tai kuinka paljon pienempiä vikoja?

Itse sain ajokieltoa kun yksi ruuvi oli reilun kierroksen pielessä.

Päästöistä siis, korjaus oli ruuvata sitä niin että tyhjäkäynnin CO laski oikeisiin lukuihin. Kyllä se on ajokiellon paikka jos auto tyhjäkäynnillä tupruttaa vähän liikaa, juuri muuhunhan tuo ruuvi ei kaasaripeleissä vaikutakaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Muuttuuko tämä "kysy katsastuksesta" palstaksi?

Kuinka paha vika pitää olla autossa, että se menee ajokieltoon? Tai kuinka paljon pienempiä vikoja? Jos esim. volkkarissa ois nopeusmittari mykänä, Lambda anturi sökö ja oikean puolen peili rikki. Kyllä kai sillä vielä ajoaikaa sais? Noin teoriassa, eihän kukaan vie autoaan noin huonokuntoisena katsastukseen ;D

-Oikean puolen peili ei haittaa mitään vaikka olis rikki, kunhan ole pois putoamassa
-Lambda sökö -> päästöt pomppaa -> hylsy
-Nopeusmittari ei toimi -> korjauskehotus

Tarkemmin tuolta, niin ei tartte miikka:n olla koko ajan vastailemassa. ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nus nus, oikean puoleinen peili on vaihtoehtoinen keskipeilin kanssa jos autossa ei ole koukkua.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

DaJackal sanoi
-Oikean puolen peili ei haittaa mitään vaikka olis rikki, kunhan ole pois putoamassa

Minulla ainakin haittasi pajerossa, tuli korjauskehotus otteeseen "oik. puolen peili rikki". Otin pois niin katsurille kelpasi... Eli vähän sama juttu kuin valojen kanssa, paikoillaan olevat pitää olla myös käyttökuntoisia, muuten ne pitää poistaa?

Ja jos autossa ei ole tummennettuja takalaseja, ts. "näkyvyys taakse ja takasivuille esteetön", oikean puolen ulkopeilin voi poistaa mikäli autossa on sisällä taustapeili.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Meneekö 5,000 mm akseli 5,000 mm kokoiseen reikään? ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

uge sanoi
Meneekö 5,000 mm akseli 5,000 mm kokoiseen reikään? ???
menee jos akseli on -140asteinen vaikkapa :) (Erään ISON suomalaisen moottorifirman moottorien sylinterikannen venttiiliohjurit ja seetit laitetaa tuolla lailla)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Nus nus, oikean puoleinen peili on vaihtoehtoinen keskipeilin kanssa jos autossa ei ole koukkua.
mulla oli ruiserissa vetokoukku ja oikeanpuolen peili puuttui kun se törmäsi metsässä johonkin puuhun eikä leimalla sanottu asiasta mitään ja ennen leimaakin kun kävin kysymässä konttorilta peilin pakollisuudesta niin sieltä vastattiin vaan että mikäli taustapeili löytyy ja autossa ei ole tummennuksia takalaseissa niin ei ole tällöin pakollinen tuo peili, minullakin miedot kalvot laseissa kuitenkin oli muttei asiasta sen koommin mitään sanomisia tullut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

maurichia sanoi
mulla oli ruiserissa vetokoukku ja oikeanpuolen peili puuttui kun se törmäsi metsässä johonkin puuhun eikä leimalla sanottu asiasta mitään ja ennen leimaakin kun kävin kysymässä konttorilta peilin pakollisuudesta niin sieltä vastattiin vaan että mikäli taustapeili löytyy ja autossa ei ole tummennuksia takalaseissa niin ei ole tällöin pakollinen tuo peili, minullakin miedot kalvot laseissa kuitenkin oli muttei asiasta sen koommin mitään sanomisia tullut.

Mutta sillä mitä yksittäinen katsari puhuu ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa miten asioiden pitäisi tarkasti/oikein tulkiten olla... vetokoukku kun tosiaan vaatii sen oikean peilin :) Ehkä ei ole vaan viitsitty lähteä ns. turhasta valittamaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

joo kyllähän se totta on mitä tosiaan sanoit noista yksittäisistä katastusmiehistä, ihmisiä nekin vaan on eikä ne aina kaikkee välttämättä huomaa (luojan kiitos että näin kävi myös ruiserin kanssa) ;D oli siinä joo jotain sellasia paikkoja mitä katsari ei meinaan huomannut mun onneks, ois ollu muuten paaljon pidempi vikalista :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

onkos suomessa R34 Skylinejä kilvissä muuna kuin muuttoautoina? Mistäs valot sais?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ite oon ainakin yhen är kolmenelosen nähny lahessa ja ihan kilvissä oli sekin mutta enpä tiiä oliko jotain muuttoautoja vai mitä..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

maurichia sanoi
ite oon ainakin yhen är kolmenelosen nähny lahessa ja ihan kilvissä oli sekin mutta enpä tiiä oliko jotain muuttoautoja vai mitä..

Jos meinaat valkosta GTR rekkarilla varustettua skylleä, se on shogun powerin autoja, myynnissä ja kilvitetty tuontiautona. Kuolailin sitä sillo joskus niitte tallilla ku legnumia kävin kattelemassa. Omia valoja ei saa E leimoilla; joutuu virittelee peräkärrynvalot ja tarvikevalot eteen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

no en muista rekkaria enkä väriä ku tästä rupee olee 2 tai 3 vuotta aikaa mut muistan et muna oli pystyssä ku köröteltiin sen perässä, ja silloin muuten tais olla siellä messuhallilla joku autotapahtumaki et voi olla et oli toiselta paikkakunnaltaki koko auto... :eek:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

maurichia sanoi
muistan et muna oli pystyssä ku köröteltiin sen perässä

Tämä on käsittääkseni datsunmiehille ihan normaalia kun ollaan kartsalla. Paljon harvinaisempaa sitä vastoin on, että sen huomaavat kanssa-autoilijatkin - eikös skyllenkin penkki ole aika matalalla mm. ikkunalinjaan nähden?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Muutamalla muulla foorumilla, kun olen pyörinyt, niin ihmetelly, että miksi millään muulla foorumilla ei onnistu kuvanlinkittäminen suoraan koneen kovalevyltä kuin täällä? Sehän tietysti täällä on hyvä, että onnistuu, mutta kiinnostaisi tietää, miksi muilla ei onnistu eli mitä eroa on foorumisoftissa? Muilla foorumeilla pitää ensin ladata kuva jonnekkin netissä olevaan Galleriaan ja sieltä linkittää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Muutamalla muulla foorumilla, kun olen pyörinyt, niin ihmetelly, että miksi millään muulla foorumilla ei onnistu kuvanlinkittäminen suoraan koneen kovalevyltä kuin täällä? Sehän tietysti täällä on hyvä, että onnistuu, mutta kiinnostaisi tietää, miksi muilla ei onnistu eli mitä eroa on foorumisoftissa? Muilla foorumeilla pitää ensin ladata kuva jonnekkin netissä olevaan Galleriaan ja sieltä linkittää.

Meillä on vaan niin hyvä foorumi. Ite oon suosinu tota kuvat.fi josta sitte linkittää image tagilla (lisättynä /small) kuvat tänne...... ei tarvii kikkailla väkisin kuvista hirveen pieniä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Muutamalla muulla foorumilla, kun olen pyörinyt, niin ihmetelly, että miksi millään muulla foorumilla ei onnistu kuvanlinkittäminen suoraan koneen kovalevyltä kuin täällä? Sehän tietysti täällä on hyvä, että onnistuu, mutta kiinnostaisi tietää, miksi muilla ei onnistu eli mitä eroa on foorumisoftissa? Muilla foorumeilla pitää ensin ladata kuva jonnekkin netissä olevaan Galleriaan ja sieltä linkittää.

Dassekerho pyörii samalla foorumisoftalla kuin tämäkin mitsu, mutta vierailijoilla ei ole oikeutta linkittää kuvia tuolla tavalla. Klubin jäsenellä toki on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Muutamalla muulla foorumilla, kun olen pyörinyt, niin ihmetelly, että miksi millään muulla foorumilla ei onnistu kuvanlinkittäminen suoraan koneen kovalevyltä kuin täällä? Sehän tietysti täällä on hyvä, että onnistuu, mutta kiinnostaisi tietää, miksi muilla ei onnistu eli mitä eroa on foorumisoftissa? Muilla foorumeilla pitää ensin ladata kuva jonnekkin netissä olevaan Galleriaan ja sieltä linkittää.

Eiköhän se vaan ole siitä kiinni että foorumin ylläpitäjät eivät halua tukea tätä, koska se syö palvelimelta tilaa, joka maksaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mikähän olisi mahdollisimman peilaavaa käläkälä-maalia lakkauksen jälkeen?

Ei tarvitsisi olla ihan cermacromea, kun sitä on vaikea saada ja se on kallista... ja kromispray ei tykkää lakasta pinnassa. Kiillotuskaan ei tule kysymykseen, vaikka alumiinipinta onkin, koska pinnassa on vaurioita joita ei saa hiomalla pois. Vannehopa ei tunnetusti peilaa ollenkaan.

Knowledge, anyone ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mistäs sais tollaseen vanhempaan vag:neeseen diesel suuttimen avaimen?

Joku syvä hylsy mikä olis 27mm ja joku 5cm syvä.

Esim.
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?products_id=56
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Mistäs sais tollaseen vanhempaan vag:neeseen diesel suuttimen avaimen?

Joku syvä hylsy mikä olis 27mm ja joku 5cm syvä.

Esim.
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?products_id=56
Tekemällä,niin piti itsekkin toimia. Ja saa tehtyä helposti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Saa toki, jos omistaa hitsikoneen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Mistäs sais tollaseen vanhempaan vag:neeseen diesel suuttimen avaimen?

Joku syvä hylsy mikä olis 27mm ja joku 5cm syvä.

Esim.
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?products_id=56

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=76-6127 toi on liian lyhyt? Kuopiosta tietäisin yhden paikan mistä moisen varmasti saisi, KoneKulma... :)
 
Takaisin
Ylös Bottom