Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Jos autot luokiteltaisiin akselilla feminiininen - maskuliininen niin kuvittelisin Lancer Evolution mallien sijoittuvan enemmän maskuliiniselle puolelle.

Tästä pääsemme varsinaiseen kysymykseen: miksi jotkut kuitenkin kutsuvat mallia Eevaksi?

Johtuuko se siitä että kyse on perus Lancerista pienellä muokkauksella rakennetusta mallista? ;D

Hitto, minä olen miettinyt aivan samaa! Omasta mielestä "Eeva" nimitys on todella dorka, anteeksi vain. Ei sen puoleen Ast, olet varmaan MLR:stä huomannut, että brittipojat viittaavat autoihinsa "her" ja "she". Lienee perua vanhoilta ajoilta, esim. laivoista on käsittääkseni aina puhuttu feminiini pronomineilla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ja eikö saman logiikan mukaan VR-4 olisi Veera? Miksei kukaan kutsu Legnumiaan sillä nimellä? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ai miten niin ei kutsu, kuulisit miten minä lepertelen Leguaanille ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Puusilmä sanoi
Aseöljy? Onko kukaan kokeillut?
Olen kokeillu. Hyvin toimii lukoissa jos auto on koko ajan pakkasessa ja asut pohjoisessa, että lämpötila ei jatkuvasti pyöri nollan kahden puolen. Aseöljy voitelee lukon hyvin ja pitää sen notkeana pakkasessakin. Mutta jos lämpötila surffailee nollan kahden puolen tai välillä auto käy lämpimässä ja taas mennään pakkaseen, niin tulee ongelmia. Lukkoihin kun kondensoituu kosteutta ja aseöljyssä kun ei ole sulattavaa ominaisuutta, niin lukko menee jäähän. Jäätyneeseen lukkoon on turha laittaa aseöljyä, koska se ei sitä sulata.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Saako ajo-opettaja olla humalassa.?

Perimmältään haen sitä,että kun nyt alan opettamaan,niin olenko "kuskin" vai pelkääjän asemassa,koska minullahan on hallintalaitteena jarrupoljin vaikka vänkärin puolella olenkin.?



Ettei aina tarttis taksilla..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Niko Päivinen sanoi
Ei varmasti saa. Opetusajossahan opettaja viime kädessä vastaa auton hallinnasta.
Sitähän itsekin pienessä mielessäni mietin,mutta ainakaan pikaisella Finlexin selaamisella ei vastausta löytynyt..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Saako ajo-opettaja olla humalassa.?

Ensimmäinen kerta kun opetettava ajaa omalla vastuullaan on inssiajo. Eli jos sä opettajana olet kännissä olet rattijuoppo ja voidaan tuomita sen mukaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Mitäköhän hauskaa ois tapahtunu jos oltas tahallaan kaikki väitetty että saa olla ihan tuhannen päissään :D:D:D

Luultavasti saanu lukee iltalehdestä jonku ajan päästä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No entäs saako ajo-oppilas sitten olla ? ;D

Muistan kun olin itse autokoulussa, niin opettaja sanoi jotain "jos ne nyt pysäyttää, niin minut ne tässä puhalluttaa"
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No ei saa, ajoneuvoa kun ei saa luovuttaa humaltuneelle.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mitähän mahtaisi olla Hyvää 21-vuotis syntymäpäivää saksaksi tai hollanniksi? Olisiko täällä kieliä lukeneita ihmisiä :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Yeppe sanoi
Mitähän mahtaisi olla Hyvää 21-vuotis syntymäpäivää saksaksi tai hollanniksi? Olisiko täällä kieliä lukeneita ihmisiä :D

Tottahan sitä jokainen vähän kielilläkin puhuu ;)
Hollanniksi = Hartelijk 21ste gefeliciteerd! Tai Van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag!
Saksaksi = Alles Gute zum Geburtstag!
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Yeppe sanoi
Mitähän mahtaisi olla Hyvää 21-vuotis syntymäpäivää saksaksi tai hollanniksi? Olisiko täällä kieliä lukeneita ihmisiä :D
Tuli vain mieleen:
http://www.riemurasia.net/jylppy/41762/Käännös
;D ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mikä on kulmavaihde? ??? jotkut kun niistä on kyselleet evoissa ja galanteissa, liittyy jotenkin nelivetoon vai ??? :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

P.Kaunisto sanoi
Mikä on kulmavaihde? ??? jotkut kun niistä on kyselleet evoissa ja galanteissa, liittyy jotenkin nelivetoon vai ??? :nykii

Voiman suuntaa 90 astetta kääntävä laatikko vaihteiston kyljessä kiinni mikä välittää voiman kardaanille. Joissain malleissa sisältää myös etutasauspyörästön ja keskitasauspyörästön viskokytkimen tai ACD:n.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nopee kyssäri, eli muistaako joku miten paljon tarvii purkaa jos haluaa irrottaa 4g67 koneen jakopään suojamuovin alemman osan. se on mulla halki yhdestä kohtaa ja ottaa kiinni vesipumpun rullaan ja vinkuu kuin pieni sika. ärsyttävä ääni muuten ehjässä autossa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

http://www.youtube.com/watch?v=PSxOFH3u5Mg&feature=related
tuliks tämmönen sarja joskus nelosen edeltäjältä PTV4 kanavalta...

eli etin sarjaa joka tuli joskus vuonna 91-92 :D
muistan siit ainoastaan sen et siin oli joku mustanvärinen ropottiukko ja yhes jaksos se pelasin jonku lapsen jostain kuopast tai kaivost tai jostain :)
sitä aina katottii salaa illal ku ois pitäny olla jo nukkumas
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Pistämpä tänne kysymyksen mitenkä mahtavat nykypäivänä suhtautua kontorilla jos:
-tankki on hiukan kosteahko ulkopuolelta näkyy selkeästi (ja sen haistaakin).
-ajovalossa kiven/nastan iskemä yläreunassa.
-kaarien ruoste vauriot, kuinka paha saa olla kukkaa/murea/pala puuttuu.
-jarruputkien pintaruosteet.
Halvalla saisin tuollaisen yksilön, nuo viat muuten ihan hyvä ja leima umpeutuu jonkin ajan päästä..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Auto ei saa vuotaa poltto- eikä voiteluaineita
Pieni iskeymä valossa tuskin haittaa.
Pelleissä ei saa olla läpireikiä, saati paloja puuttua
Jarruputken pintaruoste tuskin haittaa, mutta saattaa kokeilla, että onko hapero ja jos hajoaa, niin ajokielto.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MVa~1 sanoi
Auto ei saa vuotaa poltto- eikä voiteluaineita

Pienestä vuodosta/hikoilusta tosin tulee useimmiten vain korjauskehoitus, ei edes tarkastusta. Näin ainakin minulla. Loskakelillä katsastus muuten voisi vähän auttaa tossa asiassa ;D.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

En tiiä onko tämäkään nyt tyhmä kysymys, mutta mistä sais EGT eli pakokaasun lämpötilamittarin antureineen inhimilliseen hintaan. Mitään bebekin rakennussarjaa ei välttis kehtais kyhätä ja autokäyttöön tarkotetut maksaa kuitenki 150 €ja reilustikkin yli. Olen mielestäni joskus jossain nähny alle 100€ tuommosen mittari+anturi paketin, mutta pidin sitä silloin liian kalliina.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuli tuossa kaverin kanssa juuri puheeksi, mutta onko Legnum/VR4 Galant vakio sarjavalmisteinen auto suoraan liukuhihnalta? Vai onko se Japanissa jonkun virityspajan tuote?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MitsuMi sanoi
Tuli tuossa kaverin kanssa juuri puheeksi, mutta onko Legnum/VR4 Galant vakio sarjavalmisteinen auto suoraan liukuhihnalta? Vai onko se Japanissa jonkun virityspajan tuote?

Ihan sarjatuotantoauto :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Heitänpä tähän ketjuun nyt sellasen kysymyksen mitä oon miettinyt siitä asti kun kortti on mulla ollut...

Eli jenkkiautoissa kun oven jättää auki, ilmestyy mittaristoon kaksirivinen teksti "Door - Ajar"

Mikä tuo Ajar on? Onko se jotain epsanjaa vai mitä se meinaa? :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Heitänpä tähän ketjuun nyt sellasen kysymyksen mitä oon miettinyt siitä asti kun kortti on mulla ollut...

Eli jenkkiautoissa kun oven jättää auki, ilmestyy mittaristoon kaksirivinen teksti "Door - Ajar"

Mikä tuo Ajar on? Onko se jotain epsanjaa vai mitä se meinaa? :p
http://www.thefreedictionary.com/ajar
Olisko tuosta apuja :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MitsuMi sanoi
No Legnum mahtanee ollu sitte aikoinaan maailmalla yksi nopeimmista "tusina" perhe farkuista :)

Ei ne enempää kulje kun muutkaan japanista tuodut, ainakaan toimivalla rajoittimella olevat.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MitsuMi sanoi
No Legnum mahtanee ollu sitte aikoinaan maailmalla yksi nopeimmista "tusina" perhe farkuista :)
Legnum ei välttis ole lähelläkään, mutta VR4 vois olla
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuolla alussa kun puhuttiin että miks ei saa olla käynnissä kun tankkaa. Niin isäni joka ollut joskus sata vuotta sitten huoltoasema poikana jenkeissä, sanoi että siks kun käydessä ei saanut tankkia täyteen
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Missä on Legnumin bensanpainesäädin? Ei ole muuten mitään hajua minkä näköinen kapistus... Askartelin ahtomittaria paikoilleen ja kaveri varoitteli etten asentele samaan letkuun missä on bensanpaineensäädin.

Askartelin paskartelin sitten dumpille menevään letkuun sen mittarin. Konetilasta sain anturin letkun pyöräkotelon kautta kabiiniin. Heittää 0,7 asti josta tippuu 0,5 kieppeille kaasu pohjassa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mikä firma myy Toyo r888 renksui... mistä sais halvimmalla
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos löisin 4g63:een vapariin tollasen eaglen 100mm:n kampiakselin, joka siis pidentää iskua niin, että iskutilavuudeksi tulisi 2.3 litraa, niin kuinka siinä kävisi? Löykö se männän kanteen?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Jos löisin 4g63:een vapariin tollasen eaglen 100mm:n kampiakselin, joka siis pidentää iskua niin, että iskutilavuudeksi tulisi 2.3 litraa, niin kuinka siinä kävisi? Löykö se männän kanteen?

UITTO- sanoi
tarttet matalemmat männät. 12 milliä lisää iskua tulossa moisella.

Vai lyhyemmät veivit??
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

onko pre-facelift legnumissa ajonestolaite? eli saako avainsepällä leikattua vara-avaimen vai onko jostain tilattava vai onko kusessa jos avaimen hukkaa ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Pieni poika kun olin niin aina suihkussa sanottiin että sitä lämmintä vettä ei saa juoda kun tulee pöpöjä. Onko lämminvesiputket niin paskasia ettei sitä voi juoda? Onko eroa vesijohtovedessä tai porakaivossa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kuuma vesi liuottaa kuparisista putkista jotakin. Ei kai sen kummempaa.. Samoja putkiahan ne kuumavesiputken on, kuin kylmävesiputketkin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Lämminvesivaraajat pyritään pitämään sellaisessa lämpötilassa etteivät pöpöt viihdy.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MVa~1 sanoi
Legnum ei välttis ole lähelläkään, mutta VR4 vois olla
Jaahas. Taas sitä oppi sitten uutta. Minä olen luullut, että Legnum on Japanissa vain VR4:sen farkku mallin nimike, mutta muuten sama kampe teknisesti :D

MVa~1 sanoi
Kuuma vesi liuottaa kuparisista putkista jotakin. Ei kai sen kummempaa.. Samoja putkiahan ne kuumavesiputken on, kuin kylmävesiputketkin.
Muoviputkissa kyseistä liotus ongelmaa vissiinkään ei ole, mutta onko sitten niissä olemassa noita pöpöongelmia kuitenkin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Samppa sanoi
Turboissa ovat ainakin matalampia mäntiä käyttäneet noissa stroukkereissa.

Asia tavallaan liittyy myös tuohon puristuksen käsitteeseen. Onko turbon matalampi puristussuhde seurausta vain palotilojen suuremmasta koosta? Ts. onko turbossa ja vaparissa samat veivit ja männät vakiona? Eli jos stroukkaa vaparin, niin se käy samoilla vermeillä kun samassa turbokoneessa?

Asiaan liittyen, näin ensimmäisen kerran myynnissä setin jossa 4g63:een lohkoksi vaihdettiin 4g64:n lohko (mikä ei ole uutta), mutta siitä otettiinkin 2.6 litrainen iskutilavuus. En ole aikaisemmin nähnyt noista kompoista tehtävän kuin 2.4 litrasia.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

http://www.iltalehti.fi/talous/200902239134409_ta.shtml
Eli Fortum laskee sähkönhintoja :peukku. Mutta puolityhmä kysymys onkin se, että kun jutussa mainittiin, että vaikka vesivarannot ovat heikot, niin siitä huolimatta hinnat laskee. Pätkiikö minulla nyt muisti pahemman kerran vai eikö se viime kesä ollut yksi sateisimmista miesmuistiin ja puhuttiin, että vettä on nyt yllin kyllin? Saharassako tuo Fortum pitää vesivoimaloitaan vai mistä se tuommosen heiton heitti ???
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom