Regeneratiivinen jarru käpälä

Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Tykkäykset
1
#1
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
8
Sijainti
Tampere
#2
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?
Aina kannattaa hybridillä/sähköautolla rullata mahdollisimman paljon. Eli mulla b0 aina (Cruise toki haluaa b2 aina laittaa) ja sit risteyksiin/valoihin jne teen "jarrutukset" b:tä lisäämällä.
 
Liittynyt
24 Helmikuu 2020
Tykkäykset
3
#3
Itse vetelen B0 ja rullailen. Jarrua sievästi käyttäen antaa kans hyvin vastusta/regeä ilman "oikeaa" jarrua, jolloin ei tarvitse läpysköjä vedellä edes takas niin usein. Isoissa alamäissä ja motarilta rampille mentäessä sitten B1-B5 tilanteen mukaan.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2020
Tykkäykset
2
#4
B0 ja rullaus on paras matka-ajossa. Sitten risteyksiin ennakoivasti käpälillä jarruttaen. Pitkässä alamäessä käpäliä nopeuden pitämiseksi rajoituksen puitteissa, mutta aina kun mahdollista pitkä rullaus B0 käytössä
 

Esal

New Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tykkäykset
2
#5
Itse tykkään käyttää tota adaptiivista vakionopudensäädintä niin silloin D päällä. Kyllähän se tuolla D:lläkin jos jarruttaa menee jarruvoiman mukaan eli johonkin moottoritien rampiin kun voimakkaammin jarruttaa menee akkuun päin aika reippaasti.
 

Zuikkis

Active Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
61
#6
Joo siis tavallaan nuo B0-B5 vaikuttaa vaan siihen missä on kaasu- ja jarrupolkimien "nollakohta", josta sitten voi polkimilla korjata molempiin suuntiin.

B5:lläkin auton saa rullaamaan B0-tyyliin vapaasti, kun painaa kaasua juuri sopivasti. Mittaristossa ei näy sinisiä nuolia kumpaankaan suuntaan.

Vastaavasti B0:lla kun painaa jarrua, auto jarruttaa moottorilla, ihan kuten B5:llä.
 
Ylös Bottom