Regeneratiivinen jarru käpälä

Tykkäykset
1
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?

Harri K

monenlaista kippoo....
Tykkäykset
8
Sijainti
Tampere
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?
Aina kannattaa hybridillä/sähköautolla rullata mahdollisimman paljon. Eli mulla b0 aina (Cruise toki haluaa b2 aina laittaa) ja sit risteyksiin/valoihin jne teen "jarrutukset" b:tä lisäämällä.

Tykkäykset
3
Itse vetelen B0 ja rullailen. Jarrua sievästi käyttäen antaa kans hyvin vastusta/regeä ilman "oikeaa" jarrua, jolloin ei tarvitse läpysköjä vedellä edes takas niin usein. Isoissa alamäissä ja motarilta rampille mentäessä sitten B1-B5 tilanteen mukaan.

Tykkäykset
2
B0 ja rullaus on paras matka-ajossa. Sitten risteyksiin ennakoivasti käpälillä jarruttaen. Pitkässä alamäessä käpäliä nopeuden pitämiseksi rajoituksen puitteissa, mutta aina kun mahdollista pitkä rullaus B0 käytössä

Esal

New Member
Tykkäykset
2
Itse tykkään käyttää tota adaptiivista vakionopudensäädintä niin silloin D päällä. Kyllähän se tuolla D:lläkin jos jarruttaa menee jarruvoiman mukaan eli johonkin moottoritien rampiin kun voimakkaammin jarruttaa menee akkuun päin aika reippaasti.

Zuikkis

Active Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Tykkäykset
61
Joo siis tavallaan nuo B0-B5 vaikuttaa vaan siihen missä on kaasu- ja jarrupolkimien "nollakohta", josta sitten voi polkimilla korjata molempiin suuntiin.

B5:lläkin auton saa rullaamaan B0-tyyliin vapaasti, kun painaa kaasua juuri sopivasti. Mittaristossa ei näy sinisiä nuolia kumpaankaan suuntaan.

Vastaavasti B0:lla kun painaa jarrua, auto jarruttaa moottorilla, ihan kuten B5:llä.

Ylös Bottom