Mr mmc
CS5W ralli///art
- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2004
- Sijainti
- Polvijärvi
tässä pähkäillyt pienessä päässä miten lasketaan vai meneekö ihan kokeilemalla
noi jousen jäykkyydet?
eli jos etupään paino on "xxx"kg ja takapään "yyy"
ja siihen käyttötarkoitus (rata, katu, sora) tms.
miten sovelletaan nämä lbs taulukot jousen jäykkyyksistä?
joku prosentti määrä painosta plus miinus?
eli mitenkä tarkalleen ottaen toi punnitus/jousen valinta toimii?
tähän mennessä olen vain kokeilemalla valinnut jousia...
ja sitten tukivarsista ja jousituksen muutoksista, ite meinaan
asennella galanttiin (etuveto) vat-linkin että saan
sen pitkän poikkituen pois
ja samalla estän taka-akselin sivusuuntaisen heilumisen jousto tilanteessa...
olettamukseni mukaan vasemmalle kurvatessa tavallaan taka-akseli karkaa auton alle jopa 20mm... tämä poikki tuki vetää siis jousen painuessa pohjaan akselia vasemalle...
kokemuksesta huomasin että oikealle pystyy kanttaamaan pikkasen kovemin kuin vasemalle... perä irtoaa vasemalle kurvatessa helpomin :nykii
mitäs mieltä olette?
noi jousen jäykkyydet?
eli jos etupään paino on "xxx"kg ja takapään "yyy"
ja siihen käyttötarkoitus (rata, katu, sora) tms.
miten sovelletaan nämä lbs taulukot jousen jäykkyyksistä?
joku prosentti määrä painosta plus miinus?
eli mitenkä tarkalleen ottaen toi punnitus/jousen valinta toimii?
tähän mennessä olen vain kokeilemalla valinnut jousia...
ja sitten tukivarsista ja jousituksen muutoksista, ite meinaan
asennella galanttiin (etuveto) vat-linkin että saan
sen pitkän poikkituen pois
ja samalla estän taka-akselin sivusuuntaisen heilumisen jousto tilanteessa...
olettamukseni mukaan vasemmalle kurvatessa tavallaan taka-akseli karkaa auton alle jopa 20mm... tämä poikki tuki vetää siis jousen painuessa pohjaan akselia vasemalle...
kokemuksesta huomasin että oikealle pystyy kanttaamaan pikkasen kovemin kuin vasemalle... perä irtoaa vasemalle kurvatessa helpomin :nykii
mitäs mieltä olette?