sakot tuli...

Vs: sakot tuli...

nostokurki sanoi
Mun mielestä niin siviili- kuin ammattiautoilijoidenkin pitäisi noudattaa liikennesääntöjä...

Näinpä, vahinkoja vaan kun sattuu joskus jokaiselle. Esimerkkinä vaikka ohitukset, ohitatko itse aina rajoituksen mukaista nopeutta?
 
Vs: sakot tuli...

MakeM sanoi
Näinpä, vahinkoja vaan kun sattuu joskus jokaiselle. Esimerkkinä vaikka ohitukset, ohitatko itse aina rajoituksen mukaista nopeutta?

Sehän on vaarallista ohittaa rajotusten mukaan. Menee vuosi ennen kun pääsee toisesta ohi. Mitä nopeemmin sen parempi 8)
 
Vs: sakot tuli...

^Niimpä ja eikö se nyt ole vähän hurskastelua sanoa että pitää noudattaa liikennesääntöjä. Pitää pitää ja siihen pitää pyrkiäkin mutta siis ihan oikeastiko tälläkin palstalla on sellaisia ihmisiä jotka eivät koskaan, nevaeva ikinä, edes vahingossakaan aja ylinopeutta, jätä jotain liikennemerkkiä huomioimatta tms? Hallelujaa sille joka näin voi väittää. Ja tekevälle sattuu, se on fakta. Jos ajaa jonkun 100 000 kilometriä vuodessa niin eiköhän se ole aika todennäköistä että niitä lipsahduksiakin/virheitä/mitälie tulee enemmän kuin jollain joka ajaa 10 000 km vuodessa?
 
Vs: sakot tuli...

tähän voi myös lisätä sen erää tekijän mikä aiheuttaa noita ylinopeuksia eli

nopeus rajoituksia laskettu osittain/pysynyt samassa
autot parantuneet huomattavasti 80kmh ei tunnu missään
tästä seuraa -->

autossa tehdään kaikkea muuta paitsi ajetaan -> kännykkä. muksut, meikkaus, parranajo yms yms...

itekin ajan helposti 80kmh alueella 100kmh kun autolla on vain oikeesti helppo ajaa sitä vauhtia
tarkalleen ottaen matka ajossa 109kmh on noilla renkailla unelma ajaa taloudellisin ja "helpoin" nopeus
moottori on juuri parhaassa vääntö kohdassaa oletettavasti.

helposti siis lipsuu... mutta ajappas jollain pikkufiudella 127/600 tai 1.1 B-kadetilla tai 1.2 76 lancerilla... 80kmh alueella ei helposti tule ajettua paljoa yli eikä tehtyä muuta ylimääräistä kabiinissa ;D
 
Vs: sakot tuli...

No se on vaan sitä kun elää piskuisessa suomen valtiossa, jossa on totuttu elämään kurissa ja nuhteessa, niin kaikkia pykäliä pyritään noudattamaan pilkuntarkasti. Täältä keskisestä euroopasta päin kun katselee elämää nyt, niin pykälät ja sädökset ovat tehty lähinnä suuntaa antaviksi kuinka toimitaan ja sen takiahan täällä monet asiat sujuvatkin paljon joustavammin (etenkin liikenne). Etenkin täällä Ranskassa Pariisin kupeessa, missä nyt oon ;D
Tamus sanoi
Kyllä se käy taksareillekin samalla tavalla. Rattijuopumuksesta lähtee ammattiajolupa yleensä heti ja pysyvästi ja isänniltä joskus jopa koko lupakin eli firma lähtee alta. Eräs tuttu taksi-isäntä jäi siviiliautolla rattijuopumuksesta kiinni, ajokortti ja ammattiajolupa lähti siinä paikassa mutta kuskit sai pyörittää firmaa isännän mennessä hoitoon joka oli vaatimus sille että sai pitää lupansa: Silti lopulta lupa lähti kun "lääni" kuuli että isäntä edelleen ottaa paukun tai kaksi vaikkei itse ajanutkaan.

Aina puhutaan että taksareiden rikkeitä katsotaan sormien läpi mutta ei se niin ole. Yleensä se menee niin päin että kun sanoo poliisille ammattinsa ne ovat sitä mieltä että ammattiautoilijan pitää osata ajaa sääntöjen mukaan. Näinhän se onkin ja mä olen ammattiauton ratissa tosi tosi tarkka varsinkin kun invataksia ajelen, silloin ei ajeta ylinopeutta, ei edes muutamaa kilometriä tunnissa, eikä mennä keltaisilla yms. Työajossa olen tosi tarkka ja mun mielestä kuuluukin olla. Ollaanhan me ammattiautoilijat niitä ammattilaisia. Mutta sitten on se toinen moodi joka tulee päälle kun hyppää siviiliauton rattiin. Silloin tulee vähän löysäiltyä sääntöjen kanssa ja ajettua sitä ylinopeutta vähän turhankin paljon.

Mutta toi ammattiajoluvan 6 kuukaudeksi menettäminen on kohtuutonta. Miksei sitten vaikka hitsari saisi puolen vuoden työntekokieltoa jos kortti lähtee kuukaudeksi?Mähän olen rangaistukseni kärsinyt kun se kortti palaa taskuun, miksi en saa sen jälkeen tehdä töitä vaan mun työntekoni estetään vaikka se kortti on jo taskussa? Tämä ei mene mun oikeidentajuun.
Tuo lentokonemekanikko homman otin sen takia esimerkiksi, kun sillä ei ole mitään tekemistä tieliikenteen kanssa ja kuiteski vaikka tieliikenteessä kämmäät, niin lähtee ammatti alta joka on aivan erityyppistä hommaa.
 
Vs: sakot tuli...

Pitäisköhän keventää vähän näiden oikeusmurhajuttujen jälkeen. Joskus ollu poliisikin väärässä ja viimeseen asti vältellyt asiasta puhumista.

Entinen Ooppelini oli hieman silmiinpistävä, eritoten talvella kun keulassa oli Boschin 225:a pari ja 215:a toinen pari.
Lisävaloja sitten ratsasivat liputtivat minutkin laitaan. Vallesmanni tutkaili valoja ja tenttas, että eihän ne vaan syty yht'aikaa ku menee referenssit yli. Ei tietenkään mene.. (ainakaan poliisin nähden)
Sitten se vähän aikaa tutki noita pienempiä lisäreitä. Niisä kun ei ole referenssiä merkattu.
"sullon poika laittomat lisävalot. Ei ole referenssiä merkattu"
"ei ole. se on 20 jos ei oo erikseen merkitty. onhan niissä e-hyväksyntäkin"
"no niimpä näkkyy olevan hyväksynnät. Tarkistan tämän asian ja tulen sitten kertomaan jos on laittomat. Eiköhän me vielä tuossa kaupungilla joku päivä ajetta vastakkain"

Lähdin siittä hyvillä mielin ja ei ole vallesmanni vielä tänäpäivänäkään kertonu, että oliko se oikeassa vai väärässä.
Kahdesti se on ollut mua pysäyttämässä sen jälkeen ja molemmilla kerroilla sen työpari on ollu menossa tutkiin mun lisävaloja ja tämä poliisi on vain ärähtäny, että ne on kunnossa, anna olla. ja jatkanu mun nuhtelua. Sakkoja en saanu kummallakaan kerralla, vaikka ois voinu olla vähän aihettakin.
 
Vs: sakot tuli...

Tulin eilen töistä ja konstaapeli piti siviiliautolla tutkaa mielenkiintoisessa paikassa.Tiellä rajoitus kahdeksankymmentä,pitkä suora,mutta suoralla 50 tietyön takia.No uusi kasikympin lätkäkin näkyy siinä missä se viiskymppiä seisoo.No ite tulin ihan maltilla,jostain kumman syystä.Pysättäjät oli sielä noin puolen kilsan päässä,eikä näkyny sinne viidenkympin alueelle.Niillä olikin siinä kymmenkunta autoo jonossa odottamassa sakkojaan.Heh heh,kuinka sattukin just eilen,että ite siihen himmasin.
 
Vs: sakot tuli...

tuli kanssa mieleen kun yrittivät repiä kalvoja galantin sivulaseista...

pysäytti ja puhallut, sit alkas inistä että "ei saa olla kalvoja etusivulaseissa"
minä siihen että "ei olekkaan"
Poliisi: "on ihan varmasti"
Minä : "nokun ei ole kalvoja, ota vaikka suurennus lasi ja tutki reunat niin ei ole"
poliisi: "on ihan liian tummat"
minä: "ettei tää pilvinen ja sateinen ilma hämäisi?" alkas jo pokka pettää....
poliisi: "kyllä sä sakot saat"
minä: "kato nyt laseissa on kaikki merkinnät yms kunnossa ja niissä ei ole kalvoja, sullahan pitäs olla joku mihin verrata tummuutta?"
poliisi: "se palanen on tuolla tutka autossa ei me saada nyt sitä"
minä : "noniiin, et voi sakottaa mua ellet pysty mulle todistaa että että nää on liian tumma"
poliisi: "no en vissiin..." (toinen poliisi kierti autoa ja naureskeli)
minä: " no oliko vielä jotain? mitä puhallus koe näytti?"
poliisi : "no p*rkele, hyvää illan jatkoa"
minä : "Kiitos samoin! p*rkele!" (vähän se toinen vanhempi poliisi repes, se nauro ihan kunnolla"

niin ja en tiiä sitten oliko lasit liian tumma? : http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=2029
::) ::) ::) ::) ::)
 
Vs: sakot tuli...

vähänhän noi sais olla tummemmatki ;D ite meinasin evosta tummennuttaa sitte joskus lasit niin että takalasi 5% kalvoa ja takasivulasit (myös ne pienet kolmiot) 25% kalvoa ja etulaseihin sitten joko 35% tai sitten 50%. on isot pojat puhunu essonbaarissa että noin tulisi hyvä ja siistin näköinen... ::) ja jottei menisi ihan ot:ksi niin kerran aikanaan kun minulla ei vielä ajokorttia ollut niin olin minun evolla kaverin kanssa liikenteessä ja ehkä siinä kaupungilla ihan pikkusen lähti auto sladiin märillä mukulakivillä ja perässähän tuli sitten vallessmannit ja pysäyttivät meidät ja ajateltiin siinä sitten vähän koijata poliisia kun ohjaus tosiaankin on oikealla puolella niin minä siitä apparin paikalta otin sitten piikkikortin jo valmiiksi esiin ja kun poliisi tuli minun ikkunalle niin se rupesikin sitten samantien juttelemaan oikealle kuskille että eihän noin saa ajaa ja minä ajattelin että tajusivat jo jutun ja laitoin kortin takasin lompakkoon ni sitten se poliisi ärähtikin minulle että ''kyllä me se kortti sulta vielä katotaan'' ja otti sitten kortin multa käteensä ja katteli sitä samalla kun työnsi pillin suuhuni. no 0 näytti mittari ja sitten se rupes multa kyselemään että saakos A1 kortilla ajaa tällästä ni minä siihen että ''eipä tuo kai niin oikeuta tekemään'' ja sitten poliisi kysyi minulta että mitä teen ratin takana ja minä sitten hetken ajan katsoin poliisia virne naamalla ja laitoin kädet suoriksi kuin ratille ikään ja heilutin niitä kysyen poliisilta samalla että ''näätsä ku mä ajan'' ni siihen se toinen poliisi sitten repes ja tää toinen nous seisomaan auton viereen ettei sen naamaa näkyny ja kun se kumartu takas ni ainut mitä se haluski sen jälkeen tietää oli se että onkos pojat menossa tänä viikonloppuna jyväskylän ralliin ;D
 
Vs: sakot tuli...

noissa mun etusivulaseissa ei ole kalvoja ;)
Salossa asuessa teetätin siinä teollisuus alueella lasit (vein lasit ja liikkeessä vetivät jonkun ruisku pinnotteen)
sääli vaan että pinnoite on nykyisin pilalla :'(
 
Vs: sakot tuli...

Nyt se tuomio sitten tuli noista edellä mainituista rikkeistä. 16 viikkoa olis eloa kortitta edessä. ::) Ammattiajolupa pois saman ajan, ei pidempään. Voi morjens sanon vaan. :-\
 
Vs: sakot tuli...

Tamus sanoi
16 viikkoa olis eloa kortitta edessä.
No mutta etkös itse ensin pelännyt että olisi kauemminkin poissa "taulukon" mukaan,onko tuossa ny sitten helpotuksia.?


Paska tuuri mutta tietää ketä syyttää..
 
Takaisin
Ylös Bottom