Ajelia
Kaakonkulma
- Liittynyt
- 9 Heinäkuu 2009
Kertokaa omia kokemuksia talvikäynnistyksestä. Mulla on GTI 2,0l 1990 galantti. mittarissa 348,000km
Suurimmalla osalla on varmaan lohkolämmitin autossa.
1-2 tunnin, lämmityksen jälkeen suurin osa käynnistää auton ja lähtee heti ajamaan.
Kannattaisiko tuota vanhaa konetta pitää ns. tyhjä käynnillä jokusen minuutin, lohkonjälkeen vielä ennen kuin lähtee ajamaan. Et lämpiää, jonkin verran.
Voisi vedota lakiin, että ei ole turhaa tyhjäkäyntiä.
Lisättäköön vielä: Olen pitänyt lohkoa 1-2h ja sen jälkeen käynnistänyt auton ja antanut käydä sen ns. tyhjäkäynnillä 5-10min, et kone lämpenee. Talonväki on aukonut päätään että se tyhjäkäynti on aivan turhaa. Kyl se moottorin lämpötilaviisari on viel pitkään käynnistyksestä vasemmanviivan alapuolella.
Suurimmalla osalla on varmaan lohkolämmitin autossa.
1-2 tunnin, lämmityksen jälkeen suurin osa käynnistää auton ja lähtee heti ajamaan.
Kannattaisiko tuota vanhaa konetta pitää ns. tyhjä käynnillä jokusen minuutin, lohkonjälkeen vielä ennen kuin lähtee ajamaan. Et lämpiää, jonkin verran.
Voisi vedota lakiin, että ei ole turhaa tyhjäkäyntiä.
Lisättäköön vielä: Olen pitänyt lohkoa 1-2h ja sen jälkeen käynnistänyt auton ja antanut käydä sen ns. tyhjäkäynnillä 5-10min, et kone lämpenee. Talonväki on aukonut päätään että se tyhjäkäynti on aivan turhaa. Kyl se moottorin lämpötilaviisari on viel pitkään käynnistyksestä vasemmanviivan alapuolella.