Uusi 2008 Lancer

Vs: Uusi 2008 Lancer

Uudessa TM:ssä juttu Lancerista, jossa kerrotaan euroopan moottoreiksi 1.5 ja 1.8 bensat sekä volkkarin diisseli. Johonkin taas katosi se 2litrainen mivecci :-\
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

kapsu sanoi
Uudessa TM:ssä juttu Lancerista, jossa kerrotaan euroopan moottoreiksi 1.5 ja 1.8 bensat sekä volkkarin diisseli. Johonkin taas katosi se 2litrainen mivecci :-\

:seina :seina :seina

no mutta onneksi -07 sai vielä 2litrasella vatkaimella....
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Olis melko outoa, jos suomeen ei sitä 2.0l -mallia tulisi, koska enitenhän tuota vanhaakin kakslitrasta myytiin.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Ja siis "vanhan" mallin farkkuhan jatkaa myyntiä. 1.6 sekä 2.0 koneisena.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Juggis sanoi
Olis melko outoa, jos suomeen ei sitä 2.0l -mallia tulisi, koska enitenhän tuota vanhaakin kakslitrasta myytiin.
Toki täytyy myöntää että onhan tuo uusi 1.8 tehokkaampi kuin nykyinen 2litrainen, 106kw. Eli sama tehot kuin tässä galantin 2.4 padassa :p Vaikka olisihan se 2litran mivecci ollut mukava, sitä on ennenkin odoteltu.

Vaikka enemmän minua harmittaa tuo farmarimallin kohtalo! 4-ovista en enää huoli, 5-ovista voi nippanappa harkita.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Jos ne sit myöhemmin korvaa tuon menetetyn 2 litrasen "perusauton" sillä Ralliart versiolla ??? Voishan sekin mahdollista olla...
Mut onhan se hölmöä jättää tuomatta 2 litrasta konetta eurooppaan :eek:
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Harri K sanoi
Ja siis "vanhan" mallin farkkuhan jatkaa myyntiä. 1.6 sekä 2.0 koneisena.


Reilu kuukausi takaperin olin menossa koeajamaan 2.0 STW:tä mutta maahantuoja ilmoitti että kyseistä autoa ei enään valmisteta joten tuota "vanhaa" farkkua saa ilmeisesti vain 1.6:na nykyään.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tonttu sanoi
Reilu kuukausi takaperin olin menossa koeajamaan 2.0 STW:tä mutta maahantuoja ilmoitti että kyseistä autoa ei enään valmisteta joten tuota "vanhaa" farkkua saa ilmeisesti vain 1.6:na nykyään.
tästä juteltu,
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17507.msg115702#msg115702
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tonttu sanoi
Reilu kuukausi takaperin olin menossa koeajamaan 2.0 STW:tä mutta maahantuoja ilmoitti että kyseistä autoa ei enään valmisteta joten tuota "vanhaa" farkkua saa ilmeisesti vain 1.6:na nykyään.

Farkkua saa myös 2.0 koneella edelleen. On vain tehdastilausmalli, mutta niitä siis valmistetaan kyllä vielä molemmilla koneilla. Joten ei muuta kuin tilaamaan... ;D
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

17/2007 TM kertoo:

Uusi Mitsubishi Lancer on myynnissä ensi vuoden alussa,ja keväällä esitellään myös Sportback-farmarimalli. Evo x urheiluversio on odotettavissa vuoden kuluttua,ja ensimmäisistä tiedoista poiketen se aiotaan myös luokitella rallikäyttöön. :peukku
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Vähän ristiriitasta tietoo ny, ku tän päivän hesari taas tiesi kertoa että monet automerkit, japanilaisetkin, luopuvat farmarimallista kokonaan, mm. Mitsubishi Lancer :seina :seina

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Farmarit+putosivat+japanilaisten+mallistoista/1135230661621
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Mistähän tekniikanmaailman pojat sitten näitä farkku nimityksiään repii ??? samalla sivulla vemic auton toimitusjohtaja puheli niitä näitä.. luulisi nyt edes hänen tietävän mitä sieltä on tulossa! No ihmettilin itsekkin kyllä onko asialla mitään perää.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

L.Knuuttila sanoi
17/2007 TM kertoo:

Uusi Mitsubishi Lancer on myynnissä ensi vuoden alussa,ja keväällä esitellään myös Sportback-farmarimalli. Evo x urheiluversio on odotettavissa vuoden kuluttua,ja ensimmäisistä tiedoista poiketen se aiotaan myös luokitella rallikäyttöön. :peukku

Jutskailin ohimennen äsken asiasta myyjän kanssa, jolta ostin ton nykysenkin lancun.
Virallistahan tämäkään ei toki ole, mutta kertoi kumminkin että Tammikuussa lanseerataan 1.5L, Maaliskuussa 1.8L (144hv), sekä kevään-kesän aikana "RalliArt" -malli (n.200-250hv) ja myöhemmin sitten toi Evo X (+300hv?). RalliArt Lanceri tulisi kuulemma olemaan nimenomaan tuolla Sportback -korilla (HB) ja lisäksi erittäin kilpailukykyinen sekä tiloiltaan (enemmän paksi tilaa kuin 03-07 farkussa) että hinnaltaan (vs. Octavia RS). Farkkumallin kohtalosta ei ollut vielä mitään tietoa.

Mua ainakin kiinnostais älyttömästi toi "RalliArt" -Lankku, toivottavasti puheet pitivät edes joiltain osin paikkansa. :peukku
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Sivu 5. on aikas mielenkiintoinen :eek:


http://www.raebmatter.ch/pdf/PressReleases/Bilder_IAA_News.pdf
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Aika hyvin ovat piilossa pitäneet ton Sportbackin :nykii kun ei millään autosivustolla (siis joita nyt satun seuraamaan) ole edes minkäänlaisia maskit päällä olevaa testiautoo näkyny. No joo eipä kai sitä enää tartte testatat tekniikkahan hyvinpitkälti ton sedanin kanssa sama ::)
Toivotaan, että olisivat laiskoja ja jättäsivät sen ton Concept Sportbackin näköiseksi ;D
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

tuo Concept sportback taidettiin esitellä konseptina jo vuosi sitten. muistaakseni jo ennen sedanin konseptimallia. olisko sit ollu jossain USA:n autonäyttelyssä kun ei sen enempää ole ollut puhetta täällä päin. mutta luulisin että suunnilleen tuon konseptin näköinen perä liitetään nyt myyntiin tulevan sedanin keulaan ja siinä on lopullinen tuote.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Asun USA:ssa ja ostin -08 Lancerin viime toukokuussa ja olen tuomassa sitä Suomeen ensi kesänä.
Auto tulee pojalleni, joka päätöksen juuri tästä autosta tekikin pitkällisen mietinnän jälkeen, mutta pojan jo muutettua Suomeen olen itsekin sillä saanut parisen tuhatta mailia ajella ja kokemus on ollut pelkästään positiivinen.
Auto on erittäin onnistuneen muotoilun lisäksi myös ajomukavuudeltaan/ominaisuuksiltaan hyvin positiivinen yllätys.
En itse ole koskaan ollut "mitsumies" mutta pojan automerkkipäätöksen ja autolla saadun ajokokemuksen jälkeen, olen muuttunut myös itse siihen suuntaan.
Voin lämpöisesti suositella tätä uutta -08 Lanceria, mutta toisaalta, en tiedä onkohan tämä kuinka lähellä sitä mallia mikä Suomessa tulee myyntiin.
Tässä Lancerissa on 2 litran 152hp Mivec kone ja CVT vaihteisto, mitä itse kyllä kutsuisin nimellä variaattori.
Olin itse sen rattivaihteisen manuaalin kannalla, mutta kun auto ei minulle tule, niin en sitten halunnut tätä päätöstäkään tehdä.
Mutta ajettuani sitä, olen hyvin positiivisesti yllättynyt myös vaihteiston mukavuudesta ja auton saa hyvin nopeastikin liikkeelle, mitä alkuun vähän epäilin, mutta toisaalta pidin myös hyvänä asiana nuorta miestä ajatellen, ettei ole "liian" ärhäkkä.
Autossa on myös muita kivoja feetsereitä, kuten 7 airbaggia, ääniohjattu bluetooth, vimpan päälle audiosysteemi:"650-watt 6CD/MP3-compatible Rockford Fosgate® audio system with nine speakers including a 10-inch rear trunk-mounted subwoofer", kattoluukku, jääkiekkokassin vetävä peräloosteri(mailan joutuu ottaaman sisätiloihin), ilmastointi ja kaikki toiminnat niinkuin esim. ikkunat ja ovet sähköllä, paitsi jostain syystä penkin säätö on manauaalinen.
Mittaristo (joka sekin on hyvin selkeän oloinen) oli myös kätevästi vaihdettavissa metriseksi Amerikan mittajärjestelmästä.
Suomeen tuotaessa kaikki muu katsastusta silmälläpitäen on valmiina, paitsi takasumuvalon joutuu asentamaan ja se on iso plussa moneen muuhun automerkkiin nähden, joissa talkoita usein riittää pitkäksikin aikaa muutoksia tehtäessä.
Eli kaiken kaikkiaan ensimmäinen mitsukokemukseni on ollut hyvin positiivinen.
http://www.lancerproject.com/lancer/
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Kiitos "JTX"! On hienoa kuulla tästä mallista jo ajokokemuksiakin. Kuinkahan käy kun ajelet Lancerilla ensi kesään asti, niin mahdatko enää raaskia luopuakaan siitä... ;D
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Nyt on ollut muutamassa lehdessä koeajoraportteja ja ovat antaneet ihan jees arvioita tässä yksi:

http://www.iltasanomat.fi/autot/Mitsubishi+Lancer+Sports+Sedan/1455118
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Eilen kun olin taas tavanomaisesti lenkillä, niin Vihdintietä porhalsi 2008 Lancer :nykii

Oli kyllä upea ja muhkea ilmestys livenä. Ei uskoisi, että siinä meni Lancer. Lähinnä tuli mieleen Galant. Jotenkin oli niin muhkean ja ison oloinen verrattuna nykyiseen. Auto oli ulkomaan kilvissä. En tarkasti nähnyt, että minkä maan. Pitääkin suositella tuota diesel -versiota faijalle, riippuen miten isoa asuntovaunua sillä saa vetää :peukku
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

noniin, pari Lanceria on hesan messuilla esillä, punainen ja hopeinen.. onneksi olivat ilman sitä takaspoileria, se ei jotenkin istu.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

kapsu sanoi
noniin, pari Lanceria on hesan messuilla esillä, punainen ja hopeinen.. onneksi olivat ilman sitä takaspoileria, se ei jotenkin istu.

sehän on vain makuasia! oli todella nättejä sisältä ne uudet lankut=) ratti tosin tuntu oudolta.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

kyllähän se jotain spoikkua kaipais, mutta se orkkis on jotenkin möhkö, liian isot raot päissä.

Kukas muistaa uuden Lancerin hinnat? Itsekin niitä kyselin mutta en kyllä muista.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Sisustasta en oikein tykänny, vaikkakin melkein kaikissa muissakin uusissa malleissa oli todella "halvan" oloiset sisustanverhoilut/muoviosat. Se yllätti.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Kävinpä tuossa pällistelemässä uutta Lankkua ja ensituntumalta siinä voisi olla ainesta Galantin VALTAVIA saappaita täyttämään :peukku. Pitää vain odotella, että tulisi siihen saataville vähän miehekkäämmät myllyt. Ei oikein vakuuta 1.8 kone täyttämään 2,4 GDI:n tarpeita vaikka heppoja olisikin paperilla mukavasti, mutta max väännöt siinä on pienemmät kuin mitä GDI:ssä on jo 1500 kiekalla. Meikäläinenkin, joka on 189 cm pitkä mahtu ottamaan hyvin ajoasennon ja sen jälkeen vielä kuskin puolelle takapenkillekkin mahtui polvienkin kanssa ;D. Oli se niin kookas auto, että ei tuosta kyllä enää rallipoluille tule voittoisaa kampetta tekemälläkään kun eihän sitä mahdu enää kääntämään penkkojenkaan väliin :'(. Mutta muuten ottaen sisustan viimeistelyn ja hinta/laatu/varustelusuhteen, niin jos tuota ei saada suomessa kaupaksi, niin syynä on sitte heikko markkinointitaito ja enää ei voida tuotetta syyttää ainakaan vanhanaikaiseksi ja ahtaaksi 8).
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

MitsuMi sanoi
Oli se niin kookas auto, että ei tuosta kyllä enää rallipoluille tule voittoisaa kampetta tekemälläkään kun eihän sitä mahdu enää kääntämään penkkojenkaan väliin :'(

Evossa X:ssä on kokonaan erilainen kori kuin "tavis-lancussa", samannäköinen, mutta mitat erilaiset. Ja loppupeleissä se ei ole juurikaan IX:ää isompi.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tuli tuossa maanantaina koeajeltua -08 lanceri. Pitäjänmäen Vemixillä olin ensimmäinen kokeilemassa, 180km auton mittarissa =) Hieman petyin, kun tarjolla oli ainoastaan 1.5 inform (eli köykäisin varustelutaso mitä löytyy). Alle oli normaalista inform linjasta poiketen tuupattu 16" aluvanteet (rumahkot :). Vemixin sisätiloissa auto odotti Transitin takana piilossa. Livenäkin keula toimii, perästä en ole vielä aivan varma...

Istahtaessa autoon olin positiivisesti yllättynyt. Mittaristo oli asiallisemman näköinen, koko kojelauta näytti jotenkin järkevämmältä, kuin edeltäjässä. Ilmastoinnin ja puhalluksen nappulat olivat fiksun tuntuiset. Tilat olivat kaikin puolin riittävät joka suuntaan. Auton ajotietokone tervehti sanomalla welcome ja eikun menoksi.

Liikkeelle lähtiessä kyllä huomasi, että kyseessä on 1,5l kone. Ensimmäinen 30min meni kello 16 ruuhkassa vatkatessa. Moottoritielle päästessä yllätyin jopa hieman positiivisesti; autolla ei jäänyt kiihdytyksessä jalkoihin. Varmasti täysin kelvollinen käyttöauto tämäkin. Tunnin koeajon perusteella voisin hyvinkin kelpuuttaa 1.8 tai 2.0 di-d version käyttöautoksi. Varsinaisesti kiikarissa olisi sportsback vempele, jonka elokuun paikkeilla pitäisi ilmestyä kuvioihin. 1.5 informin hinta taisi olla listan mukaan 20090e toimituskuluineen.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Lisäksi tuohon viimeisteltyyn kokopanoon voi sanoa plussana, että audiojärjestelmä oli karvalakkimallissakin aika hyvä. Yleensä en ala tekemään väitöstä, että jossakin olisi joku ehdottomasti parasta, mutta uuden Lankun audiojärjestelmää väitän parhaaksi, mita tuossa koko/hintaluokassa on yhdessäkään autossa tehdasasennettuna ollu. 8). Tarkoitan sitten lähinnä äänenlaadullisesti eli pääpaino on siten kaiuttimilla ja hintaluokka on noin 20k€ autoihin verrattuna. No niin nyt kun tein noin dramaattisen väitöksen, niin odottelemaan alasampumista ;D.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Eilispäivälle oli koeajoon varaus, mutta liikkeestä soitettiin, että maahantuoja oli unohtanut hoitaa ajoneuvoveron, joten eihän sillä päässytkään testille. Kyseessä olisi ollut myös 1,5 inform-malli. Koeajo siirtyi nyt sitten ensi vuodelle ja todennäköisesti testimalli pysyy samana.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tuosta samasta 1,5 informista tuli koeajokutsu, ja tammikuulle.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tere kaikki hinnoista kiinnostuneet. Kävin kyselemässä vähän hintoja uudesta autosta ja tämmöset hinnat löytyy.

1.8 MIVEC-mallisarja arvio 1.1.2008
Inform 21900€
Invite 23400€
Invite A/T 24900€
Intense 24800€
Intense CVT 26300€
Instyle CVT NAVI 29900€

Dieselille ei ollut vielä hintaa ja 1.5 Inform lähtee 19000€ hinnasta. Nykyverolla hinnat on jonkun verran kalliimmat mutta nää hinnat on siis arviohintoja ens vuoden alusta. :peukku

En kyllä ihan vielä tilannut autoa kun pitäis päästä koeajolle tolla isompi koneisella ensin. Hintatarjousta kyllä kyselin. ;D
Tilanne muuttunut: auto tilattu, nyt vaan odotellaan jahka saavat toimitettua suomeen niitä, pitäis tulla jossain helmikuun loppupuolella :driver
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tänään tuli postiluukusta "Lancer Magazine" :)
Kaippa sitä pitää itsekin sit käydä koeajamassa, kun noin kovasti panostavat..
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Ajettu on, jo viime viikolla.. Ei kyllä vakuuttanut toi 1.5 ainakaan mua millään tasolla. Auto itsessään ihan ok, isompia myllyjä ootellessa.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Eilen kävin paikanpäällä katsomassa uuden Lancerin, villinä luonnossa vielä paljon hienompi kuin kuvissa! Sisusta on melko askeettinen mutta sopii tyyliin. Jahka Carismasta aika jättää niin Lancer tulee tilalle.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Tänään kun olin Tampereella niin käväisinpäs Vemixillä katsomassa Lanceria, siihen paikalle tuli innokas myyjä joka alkoi heti tekemään kauppaa. Tarjos Galantista 12 500€ vaihdossa uuteen Lanceriin, nauroin kyllä myyjälle makeasti ja totesin että ei kiitos ja lähdin matkaan.
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Minkähänlaista diesel mottia tohon on tulossa? Voisi hyvinkin olla carisman seuraaja omassakin pihassa tuo,mutta pientä totuttelua silmä vielä tarvitsee tuohon.. Pitänee huomenna vemix:llä käydessä vähän tutustua..
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Kinke sanoi
Minkähänlaista diesel mottia tohon on tulossa? Voisi hyvinkin olla carisman seuraaja omassakin pihassa tuo,mutta pientä totuttelua silmä vielä tarvitsee tuohon.. Pitänee huomenna vemix:llä käydessä vähän tutustua..
No nyt keväällä tulee ilmeisesti se volsun kaks litranen pumppusuutin tekele ja sitte ens syksynä Mitsun oma 1.8 litranen DiD kone
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

MitsuMi sanoi
No nyt keväällä tulee ilmeisesti se volsun kaks litranen pumppusuutin tekele ja sitte ens syksynä Mitsun oma 1.8 litranen DiD kone

Eli ainakin syksyyn pitää jaksaa odottaa.. :)
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Kävin kans eilen koeajamassa 1.5:sen Lancerin... Kun olis sen verran ylimääräistä että sais omaks...
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Vielä kun ne tajuais tehdä lancerista nelikko tiisseli mallin (mielellään jopa farkkuna) niin ei tarvisi vahingossakaan ajatella Skeida octavian rs:iä.. :-\

Mutta kahtellaan mitä ne saa aikaseks ja millainen se uusi diesel kone on..
 
Vs: Uusi 2008 Lancer

Kinke sanoi
Vielä kun ne tajuais tehdä lancerista nelikko tiisseli mallin (mielellään jopa farkkuna) niin ei tarvisi vahingossakaan ajatella Skeida octavian rs:iä.. :-\

Mutta kahtellaan mitä ne saa aikaseks ja millainen se uusi diesel kone on..

;D ;DAinoo vaa et räsä ei oo neliveto ;D ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom