Webaston käyttö

KimmoT

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2014
Sijainti
Kontiolahti
Nyt on autossa (Pajero) ekaa kertaa webasto ja vähän käyttöohjeita / vinkkejä kaipaisin.

Miten pitkään kannattaa pitää päällä? Miten akku kestää autossa? Tarvitseeko kovimmilla pakkasilla myös ajon aikana käyttää? Millaiselta matkalta tuo kaukosäädin toimii? Jne eli tyhmälle vinkkejä :)
 
Vs: Webaston käyttö

Riippuu tietysti siitä kuinka tehokas webasto on, mutta itse en ole koskaan yli 45 min käyttänyt, vaikka on reilustikin pakkasta, tuntihan on päiväkellossa ja kauko-ohjaimessa maksimi käyntiaika. Liikkeelle lähdettäessä kannattaa laite pitää päällä niin kauan kunnes lämmöt ovat nousseet normaaliin. Jos meinaa tulla kylmä, niin sitten laite uudelleen päälle.

Kauko-ohjain kantaa hyvissä olosuhteissa kilometrinkin, mutta betoniseinät yms esteet. luonnollisesti lyhentävät kantomatkaa. Kauko-ohjaimesta näkee menikö signaali perille.

Auton akkua tuo syö reippaasti, eli jos akku on muutaman vuoden vanha, kannattaa hankkia uusi. Mielellään niin iso (Ah) kuin sinne sopii. Akkua ostaessa kannattaa muistaa, että tuo Ah-arvo kertoo kestävyydestä tasaisessa kulutuksessa kuten esim webaston tai jääkaapin käytössä, CCA-arvo taas kertoo sen kuinka hyvin se akku jaksaa pyörittää starttia pakkasessa, tällaisessa käytössä molempien arvojen tulisi luonnollisesti olla korkeat. Et kertonut minkä ikäinen pajero on kyseessä, mutta jos se on uusinta korimallia, kannattaa varmistua että onko autossa energian hallinta. Jos on, ei akkua voi vaihtaa noin vain eri kokoiseen.

Hyvä nyrkkisääntö on "Niin kauan kuin käytät webastoa, niin kauan ajat autolla sen jälkeen" Silloin akku lataantuu kunnolla. Todella kylmillä keleillä kannattaa muistaa, että silloin akku ottaa huonosti virtaa vastaan, vaikka laturissa tehoa olisikin.
 
Vs: Webaston käyttö

Lisään vielä : Kevät -kesä-syksy , muista käynnistää kerran kuukaudessa n.15min ajaksi kerrallaan. Lisää käyttöikää , vähentää huollon tarvetta.
 
Vs: Webaston käyttö

-JP- sanoi
Lisään vielä : Kevät -kesä-syksy , muista käynnistää kerran kuukaudessa n.5min ajaksi kerrallaan. Lisää käyttöikää , vähentää huollon tarvetta.
EI KOSKAAN noin lyhyttä käyttöaikaa, nokeaa vain palopesän.

Aina min 15min käyttöaika että kerkiää lämpiämään kunnolla, jolloin ei ns tukkeennu.

Ja syksyllä kannattaa heti kun vain saa talvilaatua naftasta tankata, ettei webaston polttoaineputki ole täynnä kesälaatua kun pakkaset alkaa.
 
Vs: Webaston käyttö

ST sanoi
EI KOSKAAN noin lyhyttä käyttöaikaa, nokeaa vain palopesän.

Aina min 15min käyttöaika että kerkiää lämpiämään kunnolla, jolloin ei ns tukkeennu.

Ja syksyllä kannattaa heti kun vain saa talvilaatua naftasta tankata, ettei webaston polttoaineputki ole täynnä kesälaatua kun pakkaset alkaa.

EDIT: :)
 
Vs: Webaston käyttö

Kiitoksia neuvoista.

Eli auto on -01 mallia joten ei varmaan vielä liikoja energian hallintaa ei löydy muuta kuin omasta kaasujalasta :)

Webaston sain pyörimään - ainakin jotenkin. Nyt sitten ihmetyttääkin tyhmää että pitääkö sen pyöriä ja savuta koko ajan vai pysähtyykö "poltto" välillä? Niin nimittäin minulla tekee ainakin... Ilmeisesti puhaltimen moottori tms. käy kyllä koko ajan mutta välillä itse "pöhinä" pysähtyy. Lieneekö jotain säästöä vai sammuuko toi webasto välillä?

Taidan käyttää varmuuden vuoksi tuon webaston huollossa niin tietää ainakin että sitten kaikki toimii.
 
Vs: Webaston käyttö

Mulla metsäkoneessa ja hilugsissa tollane webasto niin ei sitä oo sen koommi kesällä käytetty että minusta ihan turhaaa käyttää kesällä kun itellä ei oo mikää jumiutunu noissa tms , syksyllä käyttäny enne varsinaista pakkasta kun saanu talvilaatuu uutta niin putki täyttyy uudesta diiselistä , pensa webastos tietty tuo pensa saattaaa möhkiintyy putkii jos ei käytä sitä ..
joskus olin lukevinani että se kannattaaa sammuttaa ennenkö tarttaa autoo käyntii kun webasto niin etevä että jos jännite laskee liikaa niin sammuttaa ittensä..
 
Takaisin
Ylös Bottom