Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

No itellä minulla on Windows XP MediaCenter edition olkkarissa ja sillä hoidan elokuvien tallennuksen, pelien pelaamisen, kun olkkarissa on isompi ruutu ja musiikin kuuntelun, kun siihen saa ladattua kaikki CD:t eikä tarvi olla jatkuvasti vaihtamassa levyjä sekä toimii se minulla myös satunnaisessa käytössä karaoke ja ultrastar hommissakin :D (eli toimii tallentavana digiboksina ja playstation 3 roolissa). Asennus on yli kolmevuotta vanha ja edelleen käynnistyy yhtänopeasti kuin uutenakin, mutta siinä ei ole mitään virusskanneria vaan ainoastaa on reitittimen nat:in/rauta muurin takana sekä winkkarin oma muuri ja automaattiset päivitykset päällä. Ei ensimmäistäkkään virusta ole härvelissä ollu, vaikka aina välillä olen sen skannannu sisäverkon yli toisella koneella. Toinen kone mikä toimii lähinnä surffi koneena ja sähköpostin luvussa, niin siinä on skannerit sun muut ja Vista käyttiksenä ja ei sekään ole vielä hidastunut käynnistäessä ja siinäkin on jo liki 2 vuotta vanha asennus. Molemmissa käyttikset toimivat varmasti ilman kaatumisia, joten eiköhän se vain niin ole että niillä joilla toimii autotkin hyvin, niin toimii myös Windows tietokoneetkin ;) Ainoa milloin minulla on XP kaatunut, niin kyseessä on ollut rautavika (poweri tai jäähdytys). Vista koneeseen ei ole vielä rautavikaa tullut.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Alan kyllä oikeasti uskomaan että toiset ei vaan ole syntyneet onnellisten tähtien alla, tai veikanneet väärää hevosta jossain vaiheessa. On se näemmä sen verran vaikeaa toisilla.. Vuoden yrittänyt äänistystä ilman onnistumatta ??? Eihän se ole yksinkertaisimmillaan kuin soundrec päälle, painaa punaista nappia. Ja homma toimii. Ettei ois ollut nauhotus-softassa joku p*ska kräkki tai muuten väärä valinta.

Uskon itsekin että väärää hevosta on joskus tullut veikattua. Äänittäminen 96khz/24bit laadulla 8-16 raitaa samanaikaisesti on vähän eri asia kuin laittaa soundblasterilla soundrecci päälle. Latenssien pitää monitoroinnin takia olla millisekuntiluokkaa, ja yhtään pro-ohjelmat muutenkin tarvitsevat ns. realtime prosessointia. Eri ohjelmia tuli kokeiltua, niin kräkättyjä kuin aitoja(jotkut studiot käyttävät kräkättyjä versioita omistamistaan softista koska donglet aiheuttavat vaan harmia, usb-shittiä).

Tuo PC-maailman avoimmuus on varmasti yksi syy, mutta hommahan on sitä myöten selvä kun ei osta niitä halpis osia koneeseen, vaan laatuosia, laatumerkeiltä. Niin se homma vaan homma toimii..

Näin on myös tehty. Toki sitä kalleintakaan jöötiä ei kannata ostaa, silloinhan jää hintaetu ylihinnoiteltuun mäkkiin saamatta ;).

Oma koneeni ei nyi, pauku, kaatuile, jumittele tai tee muutakaan, ei ole oikeastaan ikinä tehnyt sen jälkeen kun alkoi vaan yksinkertaisesti ostamaan niitä vähän parempia osia. Viimeiset ongelmat joita koneella on ollut on vuodelta 2002, ajalta kun hairahduin hetkeksi ja ostin ATI:n näytönohjaimen, bluescreeniä riitti joka peliin, kiitoksia ajureiden parhauden. Virheestä viisastuneena on siitä lähtien pysytty NVIDIAN sylissä ja ei ole ollut ongelmia koko tuona aikana. Tässä taannoin kone muutaman kerran bluescreenasi, kiitos BT tikun joka oli aina kiinni (Ei ilmeisesti tykännyt 800Mhz ylikellotuksesta prosessorille), tikun otettuani irti. Ongelmia ei ole ollut.

Lucky you. Nvidiaan kyllä olen itse ollut tyytyväinen, Atista tosiaan kuullut aina vaan huonoa ja olen niistä pysynyt erossa, ehkä sen takia koneeni eivät ole IHAN peestä olleet. On myös huomattu että usb-laitteet tuntuvat aiheuttavan aika paljon harmia pc:ssä, ja nyppimällä niitä irti kone toimii vähän paremmin. Mutta se ei paljoa lohduta että kone toimii jos ei sillä voi tehdä toimintoja joita sillä haluaa tehdä, esim katsoa tv:tä, siirtää bluetoothilla kamaa jne.

Ja tuo käytön helppous mantra, en käsitä. PC käynnistyy joka kerta ihan yhtä nopeasti, pysyy käynnissä, (itse asiassa taitaa olla tuo toinen kone 24/7 päällä), Ja aina on päässyt suoraan tekemään..

En itsekään. Jätän koneeni päälle kun lähden töihin, jotain latauksia käynnissä, ei muuta. Palaan kotiin, laitan monitorin päälle ja siellä odottaa sininen ruutu. Seuraavana päivänä taas näin ei välttämättä tapahdu. Automaattiset päivitykset eivät ole päällä.

Itse en osaa edes kunnolla käyttää MPB. Kaikki on tehty siellä niin eri tavalla, ristit ja rastit on eri paikoissa ja vaatii erikoistietämystä että yleensäkään pystyy tekemään yhtään mitään, mikään ei toimi niinkuin Windowissa on tottunut. Kaikkien softien ajelu pitä suorittaa virtualisoidoissa ympäristöissä kun Macille ei vaan ole ohjelmia. (Sellaisia ohjelmia mitä minä tarvin).

Ymmärrän tuon. Itselläni ei ole oikein mitään erityistä syytä omistaa enää pc:tä softan puolesta että tarvitsisin edes virtualisointia tai dualbootia.

Sulla ollut joku Mokian puhelin jos siinä ei ole herätyskelloa tai kalenteria ollut. Taisivat olla jossain vanhassa 2110 jo.. ainakin herätyskellon osalta, itsellä oli jossain Benefonin NMT:ssä. Itse olen töihin lähtenyt ihan Nokian herätyskellon saattelemana varmaan yli 10 vuotta jo, ja kaikki bookkaukset on hoitunut jostain Nokia 3510:sta asti ihan noksun omalla kalenterilla. Tällä hetkellä mennään luotettavan S40 luurin (5300 xpressmusic) kanssa eteenpäin.

Oli/on kalenteri, ja herätyskello, mutta kuten tuolla jo vastasin yllä ettei herätyskelloon saa määrättyä mitään muuta kuin ajan jolloin seuraavana aamuna herätään.. S60-feature?

Mutta nuinhan tuo RDF toimii. Luullaan että laitteet on sikamakeita ja hienoja ja kun niistä on maksettu kerta kunnolla, niin silloinhan ne on aivan uskomattoman hyviä, pakko olla, mitään muuta faktaa ei edes haluta hyväksyä ja Apple innovoi joka vuosi uskomattomia ominaisuuksia joita ei kellään muulla ikinä ole ollut.

Eipä tuo puhelin maksanut sen enempää kuin muun merkkiset vastaavat luurit. Designista kyllä voisin, ja maksankin enemmän monessa tuotteessa koska se merkitsee minulle.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

dani sanoi
Uskon itsekin että väärää hevosta on joskus tullut veikattua. Äänittäminen 96khz/24bit laadulla 8-16 raitaa samanaikaisesti on vähän eri asia kuin laittaa soundblasterilla soundrecci päälle. Latenssien pitää monitoroinnin takia olla millisekuntiluokkaa, ja yhtään pro-ohjelmat muutenkin tarvitsevat ns. realtime prosessointia. Eri ohjelmia tuli kokeiltua, niin kräkättyjä kuin aitoja(jotkut studiot käyttävät kräkättyjä versioita omistamistaan softista koska donglet aiheuttavat vaan harmia, usb-shittiä).

Pakko tähän sanoa että täh? Mitä ihmettä nauhoitat jos tarvit 8-16 raitaa kerralla? :D Kai se on tätä nykyaikaa sekin. :eek:

Meitin aikoina muutenkin soitettiin ns. soitin kerrallaan kun täydellisyyttä haettiin ja aina joku kuitenkin teki jonkun virheen yhdessä soitettaessa.
Rummut nauhoitettiin 6 mikillä or so. Tosin nämäkin meni mikserin kautta yhdeksi kanavaksi. Kokeiltiin me kyllä erikanavillekkin ne nauhoittaa mut ei todettu siitä olevan kummempaa hyötyä.

Laulajakin halus vaan "snaret mikkiin" ja jonkun tietyn raidan. ja siitä pohjalta sit :)

Eniten nuissa latenssijutuissa ratkaisee ASIO ajurit, ja äänikortin rauta. Tuskin macissakaan perus intergroitua kummempaa äänipiiriä vakiona on. (siis jos verrataan oikeasti ammattilais äänikortteihin)
Se on kyllä persiiistä että laillisten ohjelmien omistajat joutuvat kärsimään paskasta.

Itsellä on tuo Windows kone 24/7 päällä ollut jo 5 vuotta or so. (rauta toki vaihtunut välissä pari kertaa), mut ei se ikinä Bluescreenannut ole "idlenä".
En tiedä missä S60 luureissa ei moista ole, eikö N73 ole 2rd series symbian luuri?, ainakin tästä N97 löytyy. En jaksa useammasta katsoa kun itse en automaattiherätyksiä halua. ie. näppäilen ihan itse joka ilta puhelimen ajastetusti äänettömäksi yöksi, ja herätyksen bout siihen kuin haluan. Kun joka ilta kuitenkin menee vähän eri tavalla niin herätyksen pitää joustaa myös samassa suhteessa.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Kokeilin kanssa boottia. Hyvin toimii! Mitä niitä koneita vaihteleen kun photarit yms toimii ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tJ8R2QG5LIY
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Tuiisa sanoi
Se olis kyllä windowssin tapauksessa aivan suora tie helvettiin...

Paskan marjat, siellä on muitakin vaihtoehtoja kuin Automaattiset päivitykset päällä ja pois. Ja vaikka ne oisk kokonaan pois, niin voi hakea päivitykset muuten. (esim olikohan secunialla on semmonen softa joka on taustalla kokoajan ja kattelee mitä softia on ja mitä reikiä on ns. auki, ja ehdottaa vielä korjauksetkin niihin)

Se kolmas ja järkevin vaihtoehto jolla selviää mm. automaattibooteista on se "hae päivitykset, mutta älä asenna" vaihtoehto.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

tepi sanoi
Kokeilin kanssa boottia. Hyvin toimii! Mitä niitä koneita vaihteleen kun photarit yms toimii ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tJ8R2QG5LIY

:pesis succesfull troll is succesfull
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Pakko tähän sanoa että täh? Mitä ihmettä nauhoitat jos tarvit 8-16 raitaa kerralla? :D Kai se on tätä nykyaikaa sekin. :eek:

Meitin aikoina muutenkin soitettiin ns. soitin kerrallaan kun täydellisyyttä haettiin ja aina joku kuitenkin teki jonkun virheen yhdessä soitettaessa.
Rummut nauhoitettiin 6 mikillä or so. Tosin nämäkin meni mikserin kautta yhdeksi kanavaksi. Kokeiltiin me kyllä erikanavillekkin ne nauhoittaa mut ei todettu siitä olevan kummempaa hyötyä.

Laulajakin halus vaan "snaret mikkiin" ja jonkun tietyn raidan. ja siitä pohjalta sit :)

Eniten nuissa latenssijutuissa ratkaisee ASIO ajurit, ja äänikortin rauta. Tuskin macissakaan perus intergroitua kummempaa äänipiiriä vakiona on. (siis jos verrataan oikeasti ammattilais äänikortteihin)
Se on kyllä persiiistä että laillisten ohjelmien omistajat joutuvat kärsimään paskasta.

Rummuthan siinä niitä raitoja vie kun mahdollisimman monta mikkiä tarvii saada erilleen, ja lisäksi aina joku referenssiraita esim kitaralla pitää äänittää että on jotain groovea soitossa. Myös kitaroita tulee ääniteltyä monella mikillä samaan aikaan, tilasoundi ja lähisoundi erikseen. Se on tätä nykyaikaa, vaikkei ehkä harrastajalla hirveästi sen kummempaa äänenlaatua noilla saakaan niin harrastusmielessä on mukavaa miksailla enemmän raitoja, on enempi mahdollisuuksia sitten muokkailla kun on materiaalia.

Äänikortti oli tosiaan sama, eli siirsin sen rme:n kortin suoraan mäkkiin, niillä on kyllä aina ajuripuoli ja raudan luotettavuus ollut kympissä, molemmilla alustoilla. Ei ole mäkin integroidut äänipiirit kyllä mitään ihmeempää kamaa tosiaan, erona että osx puolella käytössä oleva Core audio-stack http://developer.apple.com/audio/overview.html on lähempänä kerneliä kuin ns. windowsin päälle liimattu ASIO.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

ihana xp :seina :seina toimi sitten tasan 10min ohjelma, nyt ei enää käynisty :seina
onneksi ekalla kerralla talllensin tiedot filuiksi niin sai tulostaa toimivalla koneella :-X
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

tepi sanoi
Kokeilin kanssa boottia. Hyvin toimii! Mitä niitä koneita vaihteleen kun photarit yms toimii ;)
http://www.youtube.com/watch?v=tJ8R2QG5LIY

LOL ;D

Multa löytyy muuten varastosta yksi huonoimmista "Road Apple" tuotteista eli tuon LC 475 emolevyn pohjalle rakennettu PowerPC malli Performa 5200. Huonosta maineestaan huolimatta boottaisi edelleen kun kesälomalla kokeilin.

http://lowendmac.com/roadapples/x200.shtml
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu


meillä emäntä meinaa ostaa macin (ilmeisesti se halvin mac book pro) seuraavaksi kannettavaksi. kotona on kuitenkin pöytäkoneena pc. minkälaisia nämä yhteensopivuusongelmat ovat nykyään? tästä kun on niiiin paljon erilaisia mielipiteitä. ilmeisesti macillekin saa jonkun ohjelman, jolla voi käsitellä esim. word-, tai exel-tiedostoja?! itse olen tietokoneiden suhteen suht nolla, joten pahoittelen sekavaa ulosantia.

toisin sanoen; kannattaako tätä yhteensopivuutta murehtia, jos muuten haluaa kokeilla mäkkiä ja on valmis maksamaan apple-lisän?
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Itsella on paha M$ yliherkkyys, saatu aikanaan mikrotuessa tyoskennellessa, valilla pitaa tietty kokeilla oisko menny ohi mutta useimmin tuloksena on pahat reaktiot molemmille osapuolille.

Mikrotuki hommat loppuivat lahes taysin siviilissakin kun ilmoitin etta tukea tarjolla ainoastaan osx:lle.

Puhakankin mac-ongelmat nayttisi olevan luokkaa "se ei ole windows". (Ja ihmettelen mita hommia puhakka touhuu jos ei tarpeellisia tuloksia antavia ohjelmia loydy osx:lle?)
Samaa esiintyy myos Mac/Linux piireissa, mutta windowsin merkkittavan markkinaosuuden myota eniten windows piireissa.

Voiko henkilon sanoa osaavan kayttaa tietokonetta jos ruksin siirtaminen ikkunan toiseen laitaan aiheuttaa pahoja ongelmia kaytossa?
Openofficen ja Linuxin kayttamattomyytta perusteltiin paljon aikanaan silla kun henkilosto uudelleen kouluttaminen vaatisi paljon suuremmat kustannukset kuin lisenssi saastoista syntyy. Vista tai uus Office ei naita kuluja kuitenkaan aiheuttanut vaikka erot olivat paljon suuremmat kuin edellisessa vertailussa..

ps. Novell on kuningas. Netware oli yhtasoittoa paalla n. 8 vuotta kunnes se jouduttiin sammuttamaan kun aikanaan koneeseen kytketty ups ei tukenut akkujen vaihtoa katkaisemmatta virtoja. Ja se oli oikeasti paalla 24/7, uptime kun nollautuu jo bootista.
(Ensimmainen lause on puhdasta mainontaa, kiitoksen novellin lahjoittamasta kasasta novell-logoilla varustettua kraasaa. Todellinen kuningas on OpenVMS yli 13 vuoden vahvistetulla uptimella (ja 18v vahvistamattomalla))
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

No joo tuo kun täällä haukuttiin nuo Ati Radeonit alimpaan helvettiin, niin molemmissa koneissa mulla on raadot ja hyvin pelaavat :D No mutta täysiä susiahan pitäisi nuo GDI moottoritkin olla ja hyvinhän sekin tuntuu minulla pelaavan ::)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

nahkuri sanoi
meillä emäntä meinaa ostaa macin (ilmeisesti se halvin mac book pro) seuraavaksi kannettavaksi. kotona on kuitenkin pöytäkoneena pc. minkälaisia nämä yhteensopivuusongelmat ovat nykyään? tästä kun on niiiin paljon erilaisia mielipiteitä. ilmeisesti macillekin saa jonkun ohjelman, jolla voi käsitellä esim. word-, tai exel-tiedostoja?! itse olen tietokoneiden suhteen suht nolla, joten pahoittelen sekavaa ulosantia.

toisin sanoen; kannattaako tätä yhteensopivuutta murehtia, jos muuten haluaa kokeilla mäkkiä ja on valmis maksamaan apple-lisän?
Ei kannata murehtia. Ainoa minka kanssa tulee ongelmia on active-x, ja kuka jarkeva sen antaa toimia edes windowsissa?
Word ja exel taipuvat ilmaiseksi Openofficella ja maksullisesti esim. Applen iWorkilla (muistaakseni koneiden mukana tulee 30-paivan kokeiluversio) tai ihan vaan M$ Officella jos sita valttamatta haluaa kayttaa..
Yleisesti ottaen Windowsilla on suuremmat ongelmat yhteensopivuudessa kuin "kilpailijoilla", vaikka M$ yrittaakin softa-patenteillaan kampitella.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Puhakankin mac-ongelmat nayttisi olevan luokkaa "se ei ole windows". (Ja ihmettelen mita hommia puhakka touhuu jos ei tarpeellisia tuloksia antavia ohjelmia loydy osx:lle?)
Samaa esiintyy myos Mac/Linux piireissa, mutta windowsin merkkittavan markkinaosuuden myota eniten windows piireissa.

Esimerkiksi yksi hyvä syy: Ohjelmoin, Toinen hyvä syy: Pelaan, Kolmas hyvä syy: Haluan että ihan mitä tahansa USB reikään laitan tunnistuu ja toimii. Näin ei vain ole Macissa.

Hyeena sanoi
Voiko henkilon sanoa osaavan kayttaa tietokonetta jos ruksin siirtaminen ikkunan toiseen laitaan aiheuttaa pahoja ongelmia kaytossa?
Openofficen ja Linuxin kayttamattomyytta perusteltiin paljon aikanaan silla kun henkilosto uudelleen kouluttaminen vaatisi paljon suuremmat kustannukset kuin lisenssi saastoista syntyy. Vista tai uus Office ei naita kuluja kuitenkaan aiheuttanut vaikka erot olivat paljon suuremmat kuin edellisessa vertailussa..

Kyllä voi, se on vähän niinkuin joku kävisi yön aikana vaihtamassa kaikki auton katkaisijat eri paikkoihin. Varmasti sylettäisi aamulla, että miksi ajovalojen katkaisimesta tulee sisätilapuhallin päälle. Miksi niiden pitäisi olla toisessa laidassa, siihen ei liene mitään syytä kun ne on aina ja ikuisesti ollut kaikissa käyttiksissä joita olen käyttänyt toisaalla.

En minä tietokoneita osaakkaan käyttää, kunhan vain summassa hakkaan näppäimiä ja aina jotain tapahtuu joka vie oikeaan suuntaan.

Samaten, koska kirjoitan aika haipakkaa tahtia joihin ei mikään fagos näppäimistö yksinkertaisesti taivu (kun taas minkä tahansa pakettikoneen näppis taipuu, tosi ms ergonomic näppis on yliveto) lisäksi käytän aivan helevetisti näppäimistö-shortcutteja jotka ovat myös fagos erit, tai eivät tee haluttuja asioita. Ja olisi hyvä jos Hiiressäkin olisi tarpeeksi nappeja.. Macin "start menu" on lisäksi epäselvä, siitä ei löydä mitään ellei tiedä mistä niitä hakee. Sitten pitäisi tietää jotain miljoona erilaista sormiliikettä että touchpadin kanssa voisi edes tehdä jotain, ja pamahtelee ja hyppii ruudut miten sattuu kun vetelee touchpadia pitkin "totutusti". Pitäisi olla joku Windows mode jonka vois laittaa Macciin päälle, silloin niitä voisi käyttää.

OpenOfficen ja Linuxin käyttämättömyyttä perustellaan edelleen sille että ne eivät vain taivu enterprise-käyttöön, OpenOfficenkin yhteensopivuusongelmat on ollut tiedossa aina, ie osaa ehkä näyttää, mutta ei juurikaan tuottaa niin että ne kaikilla aukeaa. Mikä on enään huonompi veto kun OpenOfficella tehty muka-yhteensopiva Powerpoint ei aukeakkaan toisaalla oikein tai aukeaa puutteellisesti. Liimaksista uupuu kaikki viruksentorjunnat jne joita nyt vaan valitettavasti halutaan kontrolloida. Sama koskee käyttäjien oikeuksien hallintaa yms päivitettävyyttä. Ei vain ole applikaatioita, siinä vaiheessa kun alkaa olee vaikka 15 000 tietokonetta... Alkaa tuolla hallittavuudella olemaan jo aika suuri merkitys..

Minulla oli työkoneena aiemmin Linux kun sillä koodasin, ja melko pitkälle sillä selvis. Mutta loppupeleissä piti Windows asentaa ihan siitä syystä että Linux/OpenOffice ei vaan toimi, tai ajaa aina takaa kun pitäs jo hommien toimia. Mm. Kun mailit vaihdettiin exchangen uusimpaan serveriin niin meniköhän vuosi tai kaksi että alkoi thunderbird tukemaan sitä, toki voi syyttää Microsoftia tästäkin. mutta heillähän homma vain toimii.. Samoiten lähes kaikki dokumenttipohjat olivat epäyhteensopivia OpenOfficen kanssa. (ie. Footterit/headerit sekoili tai watermarkit oli kaiken päällä jne..) Eli tuotti ei hyväksyttyä dokumentaatiota sitä kautta. Se on oikeasti eri hommaa isoissa firmoissa kuin jossain kahden miehen nyrkkipajoissa jossa on helppo kirjotella toisille raportteja vaikka notepadilla. Ja lisäksi IT-puoli ei tykännyt kun oli Koneita kiinni "intrassa" joissa ei ollut virus-turvaa tai muutakaan estämässä assaulttia.. Ja näille on turha kertoa iptablesista tai muustakaan.

Ja en muuten vihaa mitään muuta enempää kuin MS sharepointtia intran alustana.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
..Ainoa minka kanssa tulee ongelmia on active-x, ja kuka jarkeva sen antaa toimia edes windowsissa?
Yleisesti ottaen Windowsilla on suuremmat ongelmat yhteensopivuudessa kuin "kilpailijoilla"

Hahaha. Juuri näin. Vähän niinku Iphonenkin kanssa että kuka tarvii flashia tai javaa. Tai mitään muutakaan joka uupuu.
Maailmassa on aika paljon Active-X sivuja. Ja siinä ei ole mitään vikaa kun ne on signattuja komponentteja. Se kuka antaa asentaa automaattisesti signaamattomia komponentteja, noh, sen pitäs varmaan käyttää sitä Maccia. (Toki voin sanoa etät se ei oo ehkä yhteensopivuuden puolesta paras veto. Mutta kuitenkin, itse ActiveX ei sinänsä ole mitään vikaa. Sillä saa hienojakin juttuja, Yhdelle selaimelle.)

Ja jälkimmäiseen p*ska puhetta, ei ole työpaikalla yhteensopivuusongelmai ikinä ollut, johtuu tosin ihan siitä että työpaikoilla ei hypitä uusimpaan versioon joka vuosi kun ne tulee.
(Eikä kyllä ole kotikoneellakaan ollut), Tosin nythän se uus Office tuli jonka filet eivät vanhassa Officessa aukea ilman työkaluja. Mutta ainakin työkalut löytyvät.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Esimerkiksi yksi hyvä syy: Ohjelmoin, Toinen hyvä syy: Pelaan, Kolmas hyvä syy: Haluan että ihan mitä tahansa USB reikään laitan tunnistuu ja toimii. Näin ei vain ole Macissa.
Ohjelmoin minakin. Ja pahimmillaan jopa windows softaa (kaikkeen ne tyonantajat pakottaakin).
Tokan syyn ymmarran, jotkut windows pelit ei toimi eivatka tule toimimaan. Silti minakin pelaan.
3. Eika muuten ole Windowsissakaan.

J. Puhakka sanoi
Kyllä voi, se on vähän niinkuin joku kävisi yön aikana vaihtamassa kaikki auton katkaisijat eri paikkoihin. Varmasti sylettäisi aamulla, että miksi ajovalojen katkaisimesta tulee sisätilapuhallin päälle. Miksi niiden pitäisi olla toisessa laidassa, siihen ei liene mitään syytä kun ne on aina ja ikuisesti ollut kaikissa käyttiksissä joita olen käyttänyt toisaalla.
Eka lause on se mita hain. Toka taas ei. Jos hallintalaitteet siirretaan toiseen laitaan ei se tarkoita etta valokatkaisimesta toimii puhallinlaite. Vaan tarkottaa sita etta se sama nappi on vaan eri paikassa. Ja ehka eri varinen. Melkein kuin ostaisit toisen merkkisen auton ja ehka erivarisella sisustalla. Tai jopa JDM-auton, siinahan istutaankin jopa auton eri laidalla.
Viimeiseen taas, enta jos se toinen tapa on sittenkin parempi? (Tai jos se toinen tapa on vain mahdoton koska ohjemistoyritys X joka palkkaa enemman lakimiehia kuin koodareita on sattumoisin onnistunut patentoimaan ko. tavan?)

J. Puhakka sanoi
Liimaksista uupuu kaikki viruksentorjunnat jne joita nyt vaan valitettavasti halutaan kontrolloida. Sama koskee käyttäjien oikeuksien hallintaa yms päivitettävyyttä. Ei vain ole applikaatioita, siinä vaiheessa kun alkaa olee vaikka 15 000 tietokonetta...
Jaa, kyl maar mulla vaan oli mikkisofta vakea palvelevan linux-servulla virustorjunnat suojelemassa niita raukkoja kun aina niita viiruksia olivat sinne tunkemassa windows koneiltaan..
Ja kylla maar keskitetyt oikeuden hallinnatkin ovat onnistuneet..
Myonnan toki etten ikina ole vastannut 15000 tietokoneen ryhmasta, vaikka olenkin vastannut isommankin organisaation pienemmasta lohkosta.
Suurin este jarjestelmien toimintaan ei ole ollut tekninen, enemmankin asenne "Mehan kaytetaan vain ja ainoastaan windowsia", jolloin mikaan muu vaihtoehto ei kelpaa.
Enterprise-tasolla toki on ongelmia ollut, seka ymparistossa, kun M$ pyrkii jarjestelmallisesti vaikeuttamaan seka-kayttoa ja toiseen tuotteeseen sirtymista. Naiden ongelmien takia kuuluin siihen harvaan joukkoon joka oli iloinen Novell-M$ diiilista.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Ja jälkimmäiseen p*ska puhetta, ei ole työpaikalla yhteensopivuusongelmai ikinä ollut, johtuu tosin ihan siitä että työpaikoilla ei hypitä uusimpaan versioon joka vuosi kun ne tulee.
(Eikä kyllä ole kotikoneellakaan ollut), Tosin nythän se uus Office tuli jonka filet eivät vanhassa Officessa aukea ilman työkaluja. Mutta ainakin työkalut löytyvät.
Juu, ei ole, vissiin kun ette muuta kayta kuin yhden firman tuotteita, juurihan tuossa asken sanoit ettei mikaan sulta onnistunut kun yritit linuxia ja openofficea kayttaa? Eika mikaan onnistu enterprise ymparistossa, vaikka siella unixit ovat jyranneet kauemmin kuin variantti linuxia tahi microsoft-firmaa edes on ollut.
Tukeeko microsoftin softat kuinka hyvin kilpailevien softien tallennusmuotoja? Juu-ei tue. Kilpailijat sen sijaan tukevat yleensa edes jotenkuten m$-tuotteiden tiedostoja.
Enta tiedostojarjestelmat? (tassa ei muuten Applen suunnallakaan ole hirveasti juhlimista..)
Mites ne verkkot, kai sielta nyt jotain muitakin jarjestelmia tuetaan kuin M$ omia?
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Juu, ei ole, vissiin kun ette muuta kayta kuin yhden firman tuotteita, juurihan tuossa asken sanoit ettei mikaan sulta onnistunut kun yritit linuxia ja openofficea kayttaa? Eika mikaan onnistu enterprise ymparistossa, vaikka siella unixit ovat jyranneet kauemmin kuin variantti linuxia tahi microsoft-firmaa edes on ollut.
Tukeeko microsoftin softat kuinka hyvin kilpailevien softien tallennusmuotoja? Juu-ei tue. Kilpailijat sen sijaan tukevat yleensa edes jotenkuten m$-tuotteiden tiedostoja.
Enta tiedostojarjestelmat? (tassa ei muuten Applen suunnallakaan ole hirveasti juhlimista..)
Mites ne verkkot, kai sielta nyt jotain muitakin jarjestelmia tuetaan kuin M$ omia?

En kyllä sanonut että ei mikään onnistunut, itseltä kyllä onnistu monikin asia, lähes tulkoon. Mutta openoffice ei tuottanut semmoista matskua joka ois pelannut muilla samanlailla kuin itsellä. (Ne pienet erot.) Ja mitä muiden kilpailevien softien tukeen, miksi niitä pitäisi tukea? Eikö se oo niiden henkilökohtainen voivoi jos ne välttämättä haluavat tuottaa omassa formaatissa olevaa matskua? jos 98% maailmasta käyttää MS tuotteita? Eikös tuossa uudessa wordissakin tullut uusi wordin tiedostomuoto joka on (tai ainakin tulee olemaan) yhteensopiva ihan kaikkien kanssa jos niin haluavat? muuthan ne veikkas väärää hevosta ei hallitseva markkinajohtaja, ie jos ne haluaa olla muiden kanssa yhteensopivia, niiden pitäisi tuottaa sellaista matskua joka on yhteensopivaa defacto systeemien kanssa, eihän Applekaan tue nyt vaikka muiden yrityksiä päästä AppStoreen tai muutakaan Synkkausta (eikä ees yritä, Ms vissiin kuitenkin oikeasti yrittää mm. avaamalla rajapintoja jne..) :peukku

Varmaan väärissä enterprise porukoissa tulee pyörittyä.. Mutta yhdessäkään ~10 firmasta or so ei ole ollut muita tuotteita hoitamassa kuin Microsoftin.. Toki monellakin on ja pitääkin olla Linukseja servereinä, testiservereinä jne. Uunixeilla on omat tehtävänsä siellä alempana.. Mut se layeri joka näkyy käyttäjälle.. niin sillä tasolla on se "business as usual" hoidettu MS tuotteiden päällä.
Onko se sitten hyvä vai huono asia. Siitä en tiedä.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Jotta ette vääntäisi kokoajan samasta, niin voisiko joku kerätä välillä väitteet ja vastaväitteet koosteeseen. Muuten tämä eeppinen lanka menettää hauskuutensa.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Ohjelmoin minakin. Ja pahimmillaan jopa windows softaa (kaikkeen ne tyonantajat pakottaakin).

Mjooh, noh, yhtäkään IDEä mitä pyöritän ei voi Macissa ajaa. Ellei aja jossain virtuaalimasiinassa ja se nyt on vain laukaus jalkaan, ihan aina. Ja varmaa jotain Eclipsejä, buhahhahaha. :)

Hyeena sanoi
Tokan syyn ymmarran, jotkut windows pelit ei toimi eivatka tule toimimaan. Silti minakin pelaan.
3. Eika muuten ole Windowsissakaan.

Pelien kanssahan Mac on niinku Linux, Jos haluaa pelata jotain muutakin kuin "TuxRaceria" niin se ei onnistu. Vähänkään uudempien pelien kanssa on kusessa. Varsinkin kun ja jos aletaan vaatimaan DX10/DX11 ilman tukea DX9 niin aijai.. (en tiedä tukeeko nuo MAC/Unix jollain häkillä jo DX9 rajapintaa, vois olettaa ainakin, muuten ois pelien määrä kovin vähäistä) Lisäksi kun digitaalinen jakelukin on kasvanut, niin en tiedä miten lie macille löytyy Steamit, Xfiret ja Games For Windows Livet.. Varmaan aika heikosti.

Ja yksikään USB laite ei ole jäänyt pelaamatta Windowsissa itsellä, Toisin kuin Macilla (Toki johtunee siitä että laitteelle X ei ole Mac ajuria mutta semmoista se elämä on)

Hyeena sanoi
Eka lause on se mita hain. Toka taas ei. Jos hallintalaitteet siirretaan toiseen laitaan ei se tarkoita etta valokatkaisimesta toimii puhallinlaite. Vaan tarkottaa sita etta se sama nappi on vaan eri paikassa. Ja ehka eri varinen. Melkein kuin ostaisit toisen merkkisen auton ja ehka erivarisella sisustalla. Tai jopa JDM-auton, siinahan istutaankin jopa auton eri laidalla.
Viimeiseen taas, enta jos se toinen tapa on sittenkin parempi? (Tai jos se toinen tapa on vain mahdoton koska ohjemistoyritys X joka palkkaa enemman lakimiehia kuin koodareita on sattumoisin onnistunut patentoimaan ko. tavan?)
Jaa, kyl maar mulla vaan oli mikkisofta vakea palvelevan linux-servulla virustorjunnat suojelemassa niita raukkoja kun aina niita viiruksia olivat sinne tunkemassa windows koneiltaan..
Ja kylla maar keskitetyt oikeuden hallinnatkin ovat onnistuneet..
Myonnan toki etten ikina ole vastannut 15000 tietokoneen ryhmasta, vaikka olenkin vastannut isommankin organisaation pienemmasta lohkosta.
Suurin este jarjestelmien toimintaan ei ole ollut tekninen, enemmankin asenne "Mehan kaytetaan vain ja ainoastaan windowsia", jolloin mikaan muu vaihtoehto ei kelpaa.
Enterprise-tasolla toki on ongelmia ollut, seka ymparistossa, kun M$ pyrkii jarjestelmallisesti vaikeuttamaan seka-kayttoa ja toiseen tuotteeseen sirtymista. Naiden ongelmien takia kuuluin siihen harvaan joukkoon joka oli iloinen Novell-M$ diiilista.

Hain ehkä viittauksella sitä hieman epäselvästi että valokatkaisimen paikalla ON puhallinlaite ja joudut etsimään sen uuden katkaisimen mistä valot lähtevät päälle..

Meilläkin oli joku F-securen liimax-kilke/gludge joka jumitti konetta ihan saatanasti.
Ja muuten puhut totta nuista asenteista, mutta niin se vaan on että niin kauan kuin muutkin käyttää asiaa X, niin sitä käyttää myös firma X. Oli ne vaihtoehtoiset asiat parempia tai huonompia.

Ja eihän Microsoft varmasti rahojaan halua menettää.. Kukapa firma haluaisi. Näkökulmiahan nämä. Itselleni on vain tärkeää että hommat toimii. Ja noh, Windowsissa ne vain toimii (kun ajatellaan big picturea) :)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

dani sanoi
Se että herätyskelloon voi määrittää viikonpäivät jolloin herätellään(ja ei, kalenteriin tehty toistuva merkintä ei ole sama asia, koska se kopioituu myös synkkauksessa koneelle ja täyttää turhaan näkymää), eikä sitä tarvitse joka ilta laittaa erikseen päälle. Ei ollu mahdollista duunin kautta saatuun n73:een, paitsi ilmeisesti jollain maksullilla kikkareella. Tämähän taisi ollakkin vakiona ns. halvemmissa malleissa, mutta uber-symbianissa sitten ei?

Kannattaa varmaan seuraavaksi ostaa yritysmallin luuri eikä mikään "lökäpöksy jou jou räp irc-galleria N-edition".

nimimerkillä: E75 herättelee joka arkipäivä ihan automaagisesti, ei ole tarvinnut koskea moneen kuukauteen herätykseen. Kalenterimerkinnät muuten päivittyvät automaagisesti microsoft outlookista, exchange palvelimelta suoraan puhelimeen. Työkaverikin voivat nakella minun puhelimen kalenteriin merkintöjä. Joko omasta luuristaan tai sitten outlookistaan.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Eikös tuossa uudessa wordissakin tullut uusi wordin tiedostomuoto joka on (tai ainakin tulee olemaan) yhteensopiva ihan kaikkien kanssa jos niin haluavat? muuthan ne veikkas väärää hevosta ei hallitseva markkinajohtaja, ie jos ne haluaa olla muiden kanssa yhteensopivia, niiden pitäisi tuottaa sellaista matskua joka on yhteensopivaa defacto systeemien kanssa,
Viimeksi kun kyseista sotkua katsoin niin ihmettelen etta se toimii edes M$ omien tuotteiden kanssa.
Ja vaaran hevosen veikkaus on ja ei ole vahan vaarin ilmaistu. Eli hevoskilpailuissa harrastettu vilppi on globaalisti tunnettu "tosiasia".
On virallisen standardointilaitoksen hyvaksyma standardi. Minka luonnollisesti kaikki tahot lukuunottamatta yhta ottavat kayttoon.
Jollain ihme tempulla tama yksi taho saa taman standardointilaitoksen edes harkitsemaan kilpailevaa standardia jo olemassa olevan tilalle, ja viela taysin keskeneraiselle viritelmalle. Lopputuloksena, kaksi standardia, joista toinen sekava ja taysin keskenerainen, ja kumpaakin pitaisi tukea.. :nykii


Tosin, paasimpa tuossa vuosi sitten yllattymaan kun silloisessa firmassa testailtiin M$:n kehitysymparistoa. Homma oikeasti toimi niin Mac-Safari yhdistelmalla kuin Linux-Firefoxillakin. Ei enaan active-x roskaa, eika muitakaan ie-only systeemeja. Etta kylla se M$:kin taipua osaa kun vaan halua on.

Ja niin. Asia mika arsyttaa ehdottomasti muualla kuin M$ ymparistossa (ja siellakin usein, kavereiden mukaan), DRM+lainsaadanto..
Tuskan paikka niin linuxille, ja aina ei onnista osx:kaan kanssa. Kyseinen ongelma ei ole ratkaistavissa (kiitos lainsaadannon) kuin rahalla ja miten sijoitat suljettua koodia ja maksat vaikka CSS-koodin lisenssimaksut avoimen koodin mediasoittimessa?
Tai miten ratkaiset sen rahallakaan kun toinen taho sanoo vaan etta sulle me ei myyda mitaan..
Applellakaan ei ole tassa touhussa puhtaat jauhot pussissa, vaikka musiikki nykyaan onkin suojaamatonta niin leffat on viela suojattuja ja soitto onnistuu tasan yhdella soittimella, quicktimella..
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Viimeksi kun kyseista sotkua katsoin niin ihmettelen etta se toimii edes M$ omien tuotteiden kanssa.
Ja vaaran hevosen veikkaus on ja ei ole vahan vaarin ilmaistu. Eli hevoskilpailuissa harrastettu vilppi on globaalisti tunnettu "tosiasia".
On virallisen standardointilaitoksen hyvaksyma standardi. Minka luonnollisesti kaikki tahot lukuunottamatta yhta ottavat kayttoon.
Jollain ihme tempulla tama yksi taho saa taman standardointilaitoksen edes harkitsemaan kilpailevaa standardia jo olemassa olevan tilalle, ja viela taysin keskeneraiselle viritelmalle. Lopputuloksena, kaksi standardia, joista toinen sekava ja taysin keskenerainen, ja kumpaakin pitaisi tukea.. :nykii

Pakko muuten kysyä että kirjoitatko tätä Macilla vai Linuxilla kun uupuu ääkköset (vai Iphonella) ;D
Ja oikeassa olet DRM suhteen, se on niin väärin, kaikin puolin. Siksi mitään DRM suojattua ei tueta. Maailmassa on vaihtoehtoja.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Pelien kanssahan Mac on niinku Linux, Jos haluaa pelata jotain muutakin kuin "TuxRaceria" niin se ei onnistu. Vähänkään uudempien pelien kanssa on kusessa. Varsinkin kun ja jos aletaan vaatimaan DX10/DX11 ilman tukea DX9 niin aijai.. (en tiedä tukeeko nuo MAC/Unix jollain häkillä jo DX9 rajapintaa, vois olettaa ainakin, muuten ois pelien määrä kovin vähäistä) Lisäksi kun digitaalinen jakelukin on kasvanut, niin en tiedä miten lie macille löytyy Steamit, Xfiret ja Games For Windows Livet.. Varmaan aika heikosti.
DX10:han oli puhtaasti M$:n kiusantekoyritys. Tarkoituksena siirtaa pelaajat XP:sta Vistaan.
DX9 peleja olen macilla pelannut. Steamin kanssa tulee useimmiten toimeen. Myonnan toki etta perus pertilta saattaa naiden kanssa menna sormi suuhun ja macci lahtea akkia myyntiin..
Ongelma ei ole etteiko peleja saisi macille (esim. apple storen vanhentunut jne valikoima http://store.apple.com/fi/browse/home/shop_mac/games/) vaan se ettei maksavia asiakkaita tunnu loytyvan, esim. suomalainen mac-only pelikauppa pisti kevaalla lapun luukulle kun ei ollut kannattavaa.
Cider mahdollistaa ison siivun peleista tekemisen niin etta ne toimii seka win & osx ja useimmiten myos linux. Mutta kun pitaa saada se "Games For Windows"-logo kanteen tai taskussa polttelee M$:n rahat niin hyodyntaminen jaa valiin. Joskus jopa pelin kehtys jne. tehdaan linuxilla mutta silti siita ei tule ikina myyntiin linux versiota, sitten joskus vuosien paasta ehka julkaistaan lahdekoodit..


J. Puhakka sanoi
Ja eihän Microsoft varmasti rahojaan halua menettää.. Kukapa firma haluaisi. Näkökulmiahan nämä. Itselleni on vain tärkeää että hommat toimii. Ja noh, Windowsissa ne vain toimii (kun ajatellaan big picturea) :)
Itsella taas suurin osa asioista vaan toimii OSX:n kanssa. Paremmin kuin linuxissa ja paljon paremmin kuin windowsin kanssa.
Ja en ole sita mielta etta OSX tai Linux olisi mitaan ultimate-uber jarjestelmia. Mutta sita mielta etta vaihtoehtoja pitaa olla tarjolla jottei yksi taho ylpisty liikaa. M$:kin on jo herannyt ja parannuksia tehty reilusti, tuskin olisi jollei kilpailijat olisi alkaneet pikkuhiljaa ujuttautumaan tontille.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Pakko muuten kysyä että kirjoitatko tätä Macilla vai Linuxilla kun uupuu ääkköset (vai Iphonella) ;D
Macilla. Vaikkei se asiaan liitykkaan. Johtuu siita etta mulla on koneessa international-english nappaimisto. Joskus vuonna 5 ennen videoita dossin 640kt rajan kanssa taistellessa huomasin etta se suominappis-ajuri vie ihan sikana muistia. Seuraavaksi huomasin kuinka paljon parempi jenkki/i-e nappis on ohjelmoinnissa. Sen jalkeen en ole omia rahojani scandi-nappikseen pistanyt.
Vahan homma tietysti takkuaa ns. virallisten dokumenttien kanssa kun pitaa laittaa öä-käyttöön ja muistella missä mikäkin merkki on..
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

OT - viesti

Tätä on kiva lukea, kauhia tappelu pystyssä. Kaikki käyttää mitä käyttää ja miten käyttää.

Voisko perustaa oman keskustelun siittä vielä että onko Valion maito parempaa kun SataMaidon ... Entäs niiden tölkkien avauksien erot ... Tästä voitais keskustella sitten että kuka on ihan avuton jos ei oo sattunut saamaan oikea oppisesti Valion tölkkiä aukenemaan joka kerta viidessa sekunnissa. Ja jos tulee ääkköspuutteita on juonut Hylamaitoa sehän on über juomaa. Kenellä on säilynyt maito hyvänä kaksi viikkoa ylipäiväyksen, ainakin mun kaverin työkaverin äidillä on vielä 2v vanha tölkki ilman päivityksiä ja hyvin starttaa vieläkin. Toiset ihmiset taas käyttää pelkästään Luomu Maitoa koska ne on markkinoitu siihen, pakko olla hyvää kun on tupla hinta.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

oma kokemus on kun siirryin 3 vuotta sitten pc---> mac ja päivääkään en ole katunu.

ainut harmittava homma oli että joutu emulaatorin läpi lukemaan varaosakirjoja
muutoin kaikki pc koneessa pyörineet ohjelmat löytyivät myös vastaavina mäkille
ja ihan tyytyväinen olen, parasa kun ei jumita :peukku

kuuntelet musaa, irkkaat, selaat webissä, muunnat taustalla divx ja poltat dvd levyä
ja kumminkin prossujen käyttö parhaimmilaan on ollu mulla 175% (max sen 400%) tuolla ilmoitus tavalla mikä seurannasta löytyy.
ja kuis monella peeceellä voi katsoa 15 divx leffaa tai 4kpl full hd leffaa samaan aikaan ilman että
irkkaus tai webin selailu tökkii ;D

toki olihan käytössä opettelu mutta nopeesti oppii, ja töissä meinaa mennä hermo kun peeceen
napit on siellä vääräissä paikoissa...
oikeestaan eroja käytössä:
omppu vastaa vähän kuin ctrl näppäintä ja se omppu on samalla kohdalla ku alt näppäin...
ja kun peeceessä on valikot aina ja vain ikkunan yhteydessä, niin mäkissä on aina yläreunassa avoimena ja etu alalla olevan ohjeman valikot.
mun mielestä myös se että omppu+q helpompi käyttää ku alt + f4 ylettyy lyhyiläkin sormilla
(vaikka omistan käden kokoa 11)....

opettelua joka tapauksessa on.. ja omalla kohdalla kannatti... hermot on oikeesti säästyny ;D
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Puhakalla on kunnon Macin vastainen ristiretki :) Mielestäni on hieman kyseenalaista tuomita Macit aivan paskoiksi jos ne ei satu täyttämään omia tarpeita. Ei niistä tarvitese tykätä, se on ihan ok. Se ei kuitenkaan tee niistä todellakaan huonoja. Itse vaihdoin omenaleiriin 4,5 vuotta sitten ja en todellakaan takaisin vaihda. Niin helppoa ja mukavaa, kaikki vaan toimii. Ja kyllä minäkin kuulun siihen leiriin, että Windowsin sai vähintään vuosittain asentaa uusiksi.

Pari muuta seikkaa, joka tuolta pisti silmään, mutta ei jaksa kaivaa quottia:

1. Yksinappinen hiiri: Macissa olut 2 nappinen hiiri rullalla vakio tavaraa jo vuosia. Ja sitä ennenkin kaikki normaalit hiiret ovat toimineet ilman mitään virityksiä.

2. Cinema display näytöt: Erittäin hyviä, mutta ylihintaisia. Halvemmalla saa vastaavaa laatua, joskaan ei yhtä tyylikkäässä paketissa.

3. Touch pad manööverit: Aivan loistavia! Kahdella sormella sivun vieritys, kahdella soremlla näpäyttäminen = right click, kolmella sormella selaimessa eteen / taakse.

4. Näppäimistöt: Omassa edellisen sukupolven MBP:ssä on paras läppärinäppäimistö mitä missään on tullut vastaan, bonuksena taustavalo. Thinkpadit pääsee lähelle, muuta edes lähelle vastaavaa ei ole vastaan tullut. Pöytäkoneeseen voi liittää minkä tahansa näppäimistön jos vakio ei tunnu hyvältä.

5. iPhone: Puhelimena korkeintaan keskinkertainen, mutta muuten täysin ylivoimainen. Verrokkina itsellä firman puhelin Nokia E71. App store on aivan helmi.

6. Hintataso: Jos laitetaan vastaavalla raudalla ja ominaisuuksillä varustetut koneet rinnakkain, hintaero ei ole suuren suuri. Halpoja Macit ei ole, mutta kuten Danikin totesi, itse maksan mielelläni pienen preemin myös designista. Perussyy toki on se, että kaikki vaan toimii.

7. Paketista käyttöön: Puhakka totesi haluavansa puhelimen suoraan paketista käyttöön. Mikä on se ominaisuus, joka on Nokiassa on, mutta iPhonessa ei? Hauskaa on tässä se pieni kaksinaismoraalisuus, että tietokone voidaan kyllä kasata komponenteista, mutta parin ohjelman lataaminen äärimmäisen hyvin toimivasta App storesta in iso iso miinus. Varsinkin kun se toimii suoraan puhelimesta. Ja Maccihan on ainoa tietokone, joka ihan oikeasti on suoraan paketista valmis käyttöön.

8. Markkinointihehkutus: Paikoitellen hyvin yliampuvan amerikkalaisen äklöä. Tosiasia kuitenkin on, että ei se hehkutus aivan turhasta tule, vaikka toki paikoitellen Apple fanaattisuus ampuu yli. Vuosien kokemuksella voin itse varauksetta kehua tuotteiden laatua, ominaisuuksia ja helppokäyttöisyyttä. Koskee myös Applen omia ohjelmia. Kokemusta on vuosien varrella tullut iMacista, MBP:sta, kahdestra mini Macista, kahdesta iPodista, Airport Extreme WLAN tukiasemasta, Aperturesta ja Final Cut Expressistä. Plus tietysti iLife ohjelmista.

Tällaista tänään, jatketaan väittelyä :)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Slider sanoi
Kannattaa varmaan seuraavaksi ostaa yritysmallin luuri eikä mikään "lökäpöksy jou jou räp irc-galleria N-edition".

nimimerkillä: E75 herättelee joka arkipäivä ihan automaagisesti, ei ole tarvinnut koskea moneen kuukauteen herätykseen. Kalenterimerkinnät muuten päivittyvät automaagisesti microsoft outlookista, exchange palvelimelta suoraan puhelimeen. Työkaverikin voivat nakella minun puhelimen kalenteriin merkintöjä. Joko omasta luuristaan tai sitten outlookistaan.

Niinno, firman puhelinhan toi oli, käytin väliaikaisesti omalla simillä kun hyvin palvelleesta Sony ericssonista meni näyttö halki. Mitään irc-galleria joujou tauhkaa puhelimessa ei kyllä ollut.

Jep, ja näin myös iphone synkkautuu officen kanssa, kalenterimerkinnät, kontaktit jne. Tai voi kyllä valita muitakin softia minkä kanssa synkkaa. Ilman lisäkikkareita.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

nokonzok sanoi
1. Yksinappinen hiiri: Macissa olut 2 nappinen hiiri rullalla vakio tavaraa jo vuosia. Ja sitä ennenkin kaikki normaalit hiiret ovat toimineet ilman mitään virityksiä.

2. Cinema display näytöt: Erittäin hyviä, mutta ylihintaisia. Halvemmalla saa vastaavaa laatua, joskaan ei yhtä tyylikkäässä paketissa.
4. Näppäimistöt: Omassa edellisen sukupolven MBP:ssä on paras läppärinäppäimistö mitä missään on tullut vastaan, bonuksena taustavalo. Thinkpadit pääsee lähelle, muuta edes lähelle vastaavaa ei ole vastaan tullut. Pöytäkoneeseen voi liittää minkä tahansa näppäimistön jos vakio ei tunnu hyvältä.
6. Hintataso: Jos laitetaan vastaavalla raudalla ja ominaisuuksillä varustetut koneet rinnakkain, hintaero ei ole suuren suuri. Halpoja Macit ei ole, mutta kuten Danikin totesi, itse maksan mielelläni pienen preemin myös designista. Perussyy toki on se, että kaikki vaan toimii.
7. Paketista käyttöön: Puhakka totesi haluavansa puhelimen suoraan paketista käyttöön. Mikä on se ominaisuus, joka on Nokiassa on, mutta iPhonessa ei? Hauskaa on tässä se pieni kaksinaismoraalisuus, että tietokone voidaan kyllä kasata komponenteista, mutta parin ohjelman lataaminen äärimmäisen hyvin toimivasta App storesta in iso iso miinus. Varsinkin kun se toimii suoraan puhelimesta. Ja Maccihan on ainoa tietokone, joka ihan oikeasti on suoraan paketista valmis käyttöön.

8. Markkinointihehkutus: Paikoitellen hyvin yliampuvan amerikkalaisen äklöä. Tosiasia kuitenkin on, että ei se hehkutus aivan turhasta tule, vaikka toki paikoitellen Apple fanaattisuus ampuu yli. Vuosien kokemuksella voin itse varauksetta kehua tuotteiden laatua, ominaisuuksia ja helppokäyttöisyyttä. Koskee myös Applen omia ohjelmia. Kokemusta on vuosien varrella tullut iMacista, MBP:sta, kahdestra mini Macista, kahdesta iPodista, Airport Extreme WLAN tukiasemasta, Aperturesta ja Final Cut Expressistä. Plus tietysti iLife ohjelmista.

hiirestä, mulla on käytössä BT mighty jonka otin pakettiin + bt näppiksen, näppis on ihan loistava toimii todella hyvin vs logitech (mikä mx1000 hiiruisen kanssa tuli pakettina)
ja sitten tuo rulla hiiressä, mulla se toimii 360astetta ja hyvin.... tosin huonopuoli on että mun sotkupöydällä se pitää n. 1-2kk välein puhdistaa kunnolla.
ja lisää hyvää... patterit (AAx2 ) kestää yli kuukauden päällä ollessa 24/7 , näppis vaatii 6-9kk välei uudet patterit myöskin aina päällä en katko virtoja hiirestä/näppiksestä ikinä
vaikka pohjassa onkin on/off kytkimet
BT kantavuus 7-8m joka riittää vallanmainiosti.

näyttönä roskiksesta pelastettu ACD HD23 jossa oli vikana 1,5e kivi + kärynny muuntaja(70e). ja kuva on kyllä hyvä, ei rasita silmiä
säädöt pelittää ja johtoja menee vain yksi ettei pöytä ole täynnä naruja. näytössä firewire + usb portit takana

hinta taso... jep kallis on :seina oma maksoi yli 3000e :nykii :seina (keskusyksikkö+hiiri+näppis) mutta jos aatelee hermoja niin tein mielellänin
sen +200tuntia töitä ettei tarvi kirota...

hehkutuksesta sen verran että on välillä liikaa, iphonesta ei kokemusta, ainoat applen tuottee mulla on airport expess ja 20gb ipod ja tämä näkkäri
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Mun ja puhakan vaantohan oli ammattilais matsia, vaikka rauhoitettiinkin hommaa loppua kohden.. ;)


nokonzok sanoi
1. Yksinappinen hiiri: Macissa olut 2 nappinen hiiri rullalla vakio tavaraa jo vuosia. Ja sitä ennenkin kaikki normaalit hiiret ovat toimineet ilman mitään virityksiä.

2. Cinema display näytöt: Erittäin hyviä, mutta ylihintaisia. Halvemmalla saa vastaavaa laatua, joskaan ei yhtä tyylikkäässä paketissa.

8. Markkinointihehkutus: Paikoitellen hyvin yliampuvan amerikkalaisen äklöä. Tosiasia kuitenkin on, että ei se hehkutus aivan turhasta tule, vaikka toki paikoitellen Apple fanaattisuus ampuu yli.
Niita nappeja mightyssa tais kuitenkin olla 4.. Ja se rullakin on pallo, suuntia on siis muutama enemman kuin win puolen rullissa.. (vaikkakin ainakin nuo vanhemmat paskastuvat turhan herkasti..)

Cinema display ei oikein puhtain papruin selvinnyt littuaikaan siirtymasta, siihen asti ne oli karjessa..

Applen tapahtumat ovat kylla taytta legendaa (etenkin sen jalkeen kun steve sairastu ja tapahtumia alettiin karsia), "oh, one more thing.." ;)
(Youtubesta loytyy useita hyviakin parodioita noista Apple Hurmoksen Huippuhetkista, iRack esimerkiksi..)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

nokonzok sanoi
Puhakalla on kunnon Macin vastainen ristiretki :) Mielestäni on hieman kyseenalaista tuomita Macit aivan paskoiksi jos ne ei satu täyttämään omia tarpeita. Ei niistä tarvitese tykätä, se on ihan ok. Se ei kuitenkaan tee niistä todellakaan huonoja. Itse vaihdoin omenaleiriin 4,5 vuotta sitten ja en todellakaan takaisin vaihda. Niin helppoa ja mukavaa, kaikki vaan toimii. Ja kyllä minäkin kuulun siihen leiriin, että Windowsin sai vähintään vuosittain asentaa uusiksi.

Pari muuta seikkaa, joka tuolta pisti silmään, mutta ei jaksa kaivaa quottia:

1. Yksinappinen hiiri: Macissa olut 2 nappinen hiiri rullalla vakio tavaraa jo vuosia. Ja sitä ennenkin kaikki normaalit hiiret ovat toimineet ilman mitään virityksiä.

2. Cinema display näytöt: Erittäin hyviä, mutta ylihintaisia. Halvemmalla saa vastaavaa laatua, joskaan ei yhtä tyylikkäässä paketissa.

3. Touch pad manööverit: Aivan loistavia! Kahdella sormella sivun vieritys, kahdella soremlla näpäyttäminen = right click, kolmella sormella selaimessa eteen / taakse.

4. Näppäimistöt: Omassa edellisen sukupolven MBP:ssä on paras läppärinäppäimistö mitä missään on tullut vastaan, bonuksena taustavalo. Thinkpadit pääsee lähelle, muuta edes lähelle vastaavaa ei ole vastaan tullut. Pöytäkoneeseen voi liittää minkä tahansa näppäimistön jos vakio ei tunnu hyvältä.

5. iPhone: Puhelimena korkeintaan keskinkertainen, mutta muuten täysin ylivoimainen. Verrokkina itsellä firman puhelin Nokia E71. App store on aivan helmi.

6. Hintataso: Jos laitetaan vastaavalla raudalla ja ominaisuuksillä varustetut koneet rinnakkain, hintaero ei ole suuren suuri. Halpoja Macit ei ole, mutta kuten Danikin totesi, itse maksan mielelläni pienen preemin myös designista. Perussyy toki on se, että kaikki vaan toimii.

7. Paketista käyttöön: Puhakka totesi haluavansa puhelimen suoraan paketista käyttöön. Mikä on se ominaisuus, joka on Nokiassa on, mutta iPhonessa ei? Hauskaa on tässä se pieni kaksinaismoraalisuus, että tietokone voidaan kyllä kasata komponenteista, mutta parin ohjelman lataaminen äärimmäisen hyvin toimivasta App storesta in iso iso miinus. Varsinkin kun se toimii suoraan puhelimesta. Ja Maccihan on ainoa tietokone, joka ihan oikeasti on suoraan paketista valmis käyttöön.

8. Markkinointihehkutus: Paikoitellen hyvin yliampuvan amerikkalaisen äklöä. Tosiasia kuitenkin on, että ei se hehkutus aivan turhasta tule, vaikka toki paikoitellen Apple fanaattisuus ampuu yli. Vuosien kokemuksella voin itse varauksetta kehua tuotteiden laatua, ominaisuuksia ja helppokäyttöisyyttä. Koskee myös Applen omia ohjelmia. Kokemusta on vuosien varrella tullut iMacista, MBP:sta, kahdestra mini Macista, kahdesta iPodista, Airport Extreme WLAN tukiasemasta, Aperturesta ja Final Cut Expressistä. Plus tietysti iLife ohjelmista.

Tällaista tänään, jatketaan väittelyä :)

Huomenta Mikko. ;D

En välttämättä sanoisi ihan nuin, tai en ainakaan halunnut antaa sitä kuvaa, että Macit laitteena olisi p*skaa, Toki ne eivät ole ns. hintansa väärtejä jos tutkitaan puhtaasti "apples to apples" (heh).
Se mitä vastaan minulla korkeintaan joku ristiretki olisi on tuo uskonto nimeltä "Apple", Eli niinkuin kaikki Applen tuotteet olisivat jotenkin autuaaksi tekeviä, ongelmattomia ja taivaspaikkakin on varma. Ja tätä uskoa pitää sitten pakosta tuputtaa kaikille miten loistavia koneita ne ovat, Se on ihan vissi ja varma että kaikki Applen tuotteet kärsivät ihan samalla tavalla ongelmista kuin PC:tkin, oli ne sitten ohjelmisto tai rautapuolella, ehkä ovat kuitenkin rajoitetun raudan takia hieman vähemmän alttiita niille. Tukifoorumit kuitenkin kertovat ihan toista tarinaa. + Lisäksi MacOS on tehty se "käyttiksen reinstalli" helpoksi, (mikä sen featuren nimi olikaan, kuitenkin sen pystyy sen järjestelmäosion ns. Imagesta palauttaa täysin ja asetukset / applikaatiot säilyvät koska sijaitsevat toisaalla). Se on ihan hieno feature.

Sitten pointteihin:

1. Totta, yksinappisuus on kai historiaa. Tosin Mighty Mousehan on ihan uskomattoman surkea kapistus (ainakin itsestä), kun verrataan esim. PC:n parhaisiin hiiriin ja sitä samaa pari Mac käyttäjää työpaikalla myös sanoi.

2. Jep, mutta kuten mrMMC:kin sanoi, niin niiden takuukorjaus on varsinkin kyseenalainen. Eli samoin kuin Applen muutkin tuotteet, näitä ei huolleta, vaan ne vaihdetaan aina uusiin oli vika mikä tahansa. Ja jos ei oo takuu enää voimassa niin se on sitten ns. "voivoi". Suosittelen tutustuu tuohon aiemmin mainitsemaani HP:n näyttöön (HP LP2475W) jos haluaa hyvää monitoria kohtuu hintaan, itselläni on näitä kaksi, toinen pivottina vieressä (eli käännettynä)

3. Manoveerit on todelakin loistavia, PAITSI ne on hieman turhan yksinkertaisia, ie. Minä joka vihaan jo thinkpadinkin touchia (käytän mieluummin sitä nastaa), yritän moista käyttää niin ihan normaalisti käyttelemällä saan vaikka ja mitä toimintoja aikaiseksi. Ja se on todella turhauttavaa.

4. Thinkpadit on jees. Ja minkä tahansa näppäimistön, onko näille PC:en hienoimmille näytöllisille/taustavalaistuille jne näppäimistöille Maceissa ajureita? Ainakaan aiemmin ei esim Logitechin G15 jne ollut tuettuna.

5. IPhone on jatkuva debaatin aihe. Se on yksinkertainen puhelin jossa ei liikaa ole ominaisuuksia. Siksipä se onkin helppo käyttää kun liikaa valikkoclutteria ei ole. Ja AppStore, vaikka tämä ei olekkaan Applen lanseeraama konsepti niin se teki siitä massojen herkun. Ja konseptina tykkään ideasta, mutta se mielivaltainen politiikka mitä apple harjoittaa siellä on iso miinus. Lisäksi jotta sinne voi tuotta tavaraa pitää ostaa Lisenssit ja MAC, eikä mitään muuta vaihtoehtoista tapaa tueta. Lisäksi hehkutus mitä kauppa saa osakseen on ihan uskomatonta, "n tuhatta applikaatiota" joista suurin osa on käytännössä jotain shortcutteja nettiin jne. (On siellä toki ihan hyviäkin vetoja..) Käyttöliittymä on suhteellisen selkeä ja helppokäyttää. Nokialla on vielä pitkä matka tähän, sen myönnän. Mutta toisaalta Applella ei ole 10 vuoden painolastia ja ominaisuuksia a-z puhelimissaan joita pitää pystyä säätämään jostain. Ja noh, siihen ei vaan yksinkertaiset valikot veny jos on ihan saatanasti asioita joita pystyy säätämään.

6. Juuh, se Premiumi on törkeä, ja vaikka voisin harkita MPB ostoa jotta voisin trendikkäästi cafe latten äärestä mikroblogata twitteriin.. 8), Ei vaan pysty. Paitsi jos siihen tulisi joku Windows mode meille asennevammaisille jotka joutuvat kokoajan käyttämään useita eri käyttiksiä ja siinä ei ole hyvä asia että jossain käyttiksessä koko maailma muuttuu päälaelleen.. :p

7. En sanoisi komponenttien kasausta kyllä samaksi asiaksi kuin halutun toiminallisuuden hankkiminen jälkikäteen. Jos verrataan ekaa IPhonea niin eroja on paljon, kolmannessa inkarnaatiossahan on jo suht. peruspuhelimen ominaisuudet. Mutta lyhyesti niihin haluttuihin ominaisuuksiin:

1) Moniajo (joo joo, saa jailbreakkaamalla, en arvosta mitään hackpaskaa jolla saa featuren, vaikka ois kuinka "klikklik")
2) Ajastetut Profiilit, ie. voin ajastaa eri profiileja jotka vaihtuvat automaattisesti työpäivän mukaan, esim. Kello 16 mennään normimoodiin. Kello 23. Yömoodiin (silent), kello 07 Työmoodiin jne pika-ajastukset, ala voin ajastaa vaikka palaverin alkaessa että ole hiljaa yksi tunti. yms. 3) Äänettömän profiilin ohittavat käyttäjäryhmät ja käyttäjäryhmät yleensäkin (ie. esim. Perhe saa soittaa oli puhelin kuinka äänetön tahansa)
3) Monipuolinen Bluetooth tuki A2DP jne, automaattiset yhteydet jne ja toki kaikkien profiilin x bt laitteiden kanssa, esim. Automankat jne. (A2DP tais tulla 3GS jotenkin tuettuna), mut sen lisäksi AVCR jne remotecontrol profiilit. (ie. voit ohjata laitetta ja esim biisien soittoa bluetoothin yli, tuon a2dp:en yli siirtyy sit langattomasti ääni ilman mitään kämäsiä FM-lähettimiä)
4) Täysin kustomoivat soittoäänet ja tekstiviestiäänet ja herätysäänet, aivan kaikki äänet mitä puhelimesta irtoaa. Vaikka joka jätkälle erikseen tai ryhmäkohtaisesti.
5) Usbilla puhelin kytkettäessä mahdollisuus käyttää puhelinta "massamuistina". Äärimmäisen näppärää jos unohtui muistitikku.
6) Laadukas kamera, autofocuksella ja salamalla, tätä mm. ei Iphonessa ole toki ne fake kuvat on netissä joissa Iphonella kuvataan vaikka keskellä yötä kuvia (ilman salamaa) jotka ovat kuin järjestelmäkameralla otettuja.
7) Se "Tethering" en tiedä miten se toimii suomessa, mutta Nokian puhelimissa se on toiminut aina, ie. voit käyttää esim. bluetoothin yli puhelinta "modeemina", äärimmäisen tärkee kun esim. itsellä tuommonen Noksun Internet Tablet löytyy jossa ei siis modeemia itsessään ole. Tämäkin saisi tapahtua mahdollisimman automaattisesti.
8) Nitpicking feature, mutta dedikoitu HW näppäin näppäinlukolle, tämä on tullut viimeisimmissä Nokioissa ja noh, sitä ei voi rakastaa liikaa. Mutta oisko tuossa nyt muutamia, saan tästä listasta tarvittaessa noin ~50 itemiä käsittävän, mutta eiköhän tämä riitä?. Itselleni ei ole yksikään pakettikone ikinä valmis suoraan laatikosta. (Ja rakennan sen muutenkin täysin itse valmiista osista jotta saan sinne parhaat mahdolliset komponentit)

8. Nämä uskonto jutut on just ne mitkä minua eniten "Apple-uskonnossa" sylettää, + tuo applen RDF http://en.wikipedia.org/wiki/Reality_distortion_field ja sen sumeilematon hyväksikäyttö + ja suoranainen valehtelu asikkaille. (Esimerkkinä just että puhutaan että "only $199" kun puhutaan hinnasta kytkysopimuksen kanssa (jota ei toki mainita), Kun esim. Nokia ilmoittaa kytkyttömän hintansa $699 niin kumpikohan on houkuttelevampi ostos, vaikka jumalapuhelin maksaisikin vuosien saatossa paljon enemmän, sitten suomen Mediat eivät tiedä mistään mitään ja referoifat hinnan suoraan että Mitä firma X voi tehdä kun Apple tarjoaa hintaan 99e Iphonen.) Ja parhaita ovat ne jenkkianalyytikot edelleenkin.. "Nokian pitäisi ostaa PALM että saisivat moniajon" ;D

Tosin Apple osaa markkinoinnin siitä ei ole epäilystäkään. Se vain mielestäni tehdään vähän epäeettisesti. Se säätövapaus onkin Applen valtti, mutta me jotka osataan ja kenties jopa halutaan(?) niin meitä ne ahistaa koska ne yksinkertaiset applikaatiot eivät välttämättä anna mahdollisuutta laitteiden venyä siihen mitä tahdotaan.

Oisko tässä sopivaa kipinää tälle päivälle ;D
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

hmm... 3pv keskustelu ja 4 sivua... teettekö te töitä? ;D

ps. en lukenu RIVIÄKÄÄ koko keskustelusta
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Harri K sanoi
hmm... 3pv keskustelu ja 4 sivua... teettekö te töitä? ;D

ps. en lukenu RIVIÄKÄÄ koko keskustelusta

Tein töitä kun kirjoitin tuota vastaustakin :), Tosin kestihän siinä vastauksessa kyllä se toista tuntia, Pitiin yhden palaverin meren toiselle puolelle. Koordinoin päivän toimet (Ja samalla projektisuunnitelman seuraavalla kahdelle viikolle), otin sairaslomalle jääneen projektipäällikön tehtävät itelle haltuun, Potkin orjat töihin (ja itseni siinä sivussa) ja Pistin ns. päivän käyntiin. Moniajoa nääs.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Jep. Osaan asioista jai vastaamattakin ihan vaan sen takia etta joskus saa viestin laitettua eteenpain ilman etta tulee "sillavalin tullut 10 viestia, haluat varmaan lukea nekin"..
Ai juu, ma en tee toita. Mutta mulla pyorii penskat jaloissa, hieman siis keskittyminen patkii..
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

toisille vaan sopii täyden iän saavuttanu tiukka ja toimiva tytär paremin kuin kaakattava äiti ;D
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Macilla. Vaikkei se asiaan liitykkaan. Johtuu siita etta mulla on koneessa international-english nappaimisto. Joskus vuonna 5 ennen videoita dossin 640kt rajan kanssa taistellessa huomasin etta se suominappis-ajuri vie ihan sikana muistia. Seuraavaksi huomasin kuinka paljon parempi jenkki/i-e nappis on ohjelmoinnissa. Sen jalkeen en ole omia rahojani scandi-nappikseen pistanyt.
Vahan homma tietysti takkuaa ns. virallisten dokumenttien kanssa kun pitaa laittaa öä-käyttöön ja muistella missä mikäkin merkki on..

Ai suatana, mieli tekis sanoa että "Ollaan jo eellä" mutta tuossa tapauksessa kyllä you were doing it wrong.
Itsellä oli ihan skandit käytössä ja pelikunnossa 621kt muistia.. (ilman emssejä jne häkkejä) Latasit varmaan sen codepage ajurin joka on ihan turha. (Joka vei sen 20+kt muistia)
Skandien saamiseksi riitti ihan se "Keyb Su" komento. (joka vei muistia sen 4kt or so) Mutta ah DOS aikaa. Se oli hienoa aikaa taistella perusmuistin kanssa
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
6. Juuh, se Premiumi on törkeä, ja vaikka voisin harkita MPB ostoa jotta voisin trendikkäästi cafe latten äärestä mikroblogata twitteriin.. 8), Ei vaan pysty. Paitsi jos siihen tulisi joku Windows mode meille asennevammaisille jotka joutuvat kokoajan käyttämään useita eri käyttiksiä ja siinä ei ole hyvä asia että jossain käyttiksessä koko maailma muuttuu päälaelleen.. :p

Itse käytän päivittäin OS/X:ää, Windowsia ja lähes joka toinen päivä vielä eri Linux variaatioitakin ihan sujuvasti. Ehkä on yksilökohtaista kuinka osaa sopeutua erilaisiin järjestelmiin. Mitään Windows modea en todellakaan kaipaa OS/X:ään. Finderissä olevan merkittävän puutteen mainitsinkin jo aikaisemmin, se on suurin minua häiritsevä asia mutta pieni kiusa verrattuna useimpiin Windowsissa häiritseviin asioihin.

Kotoakin löytyy, OS/X, Windows XP, Windows 7 RC (virtuaalikoneessa) ja openSUSE Linux (digi-tv / elokuvakäytössä olohuoneessa, softana VDR). Ajan myös LHD ja RHD autoilla ;D

P.S. käytän muuten Microsoftin hiirtä ja hiiriajuria OS/X:ssä ihan siitä syystä että tykkään sen tuntumasta enemmän kuin Applen ajurista. Erityisesti useat Logictechin hiiret toimivat huonosti Applen ajurilla.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Skandien saamiseksi riitti ihan se "Keyb Su" komento. (joka vei muistia sen 4kt or so) Mutta ah DOS aikaa. Se oli hienoa aikaa taistella perusmuistin kanssa

LH keyb su ;)

dos koneet oli pommin varmoja ;D vinkku ei
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
Ai suatana, mieli tekis sanoa että "Ollaan jo eellä" mutta tuossa tapauksessa kyllä you were doing it wrong.
Itsellä oli ihan skandit käytössä ja pelikunnossa 621kt muistia.. (ilman emssejä jne häkkejä) Latasit varmaan sen codepage ajurin joka on ihan turha. (Joka vei sen 20+kt muistia)
Skandien saamiseksi riitti ihan se "Keyb Su" komento. (joka vei muistia sen 4kt or so) Mutta ah DOS aikaa. Se oli hienoa aikaa taistella perusmuistin kanssa
Niin, mulla olikin kaytossa se 4kt enemman ;)

Mr mmc sanoi
dos koneet oli pommin varmoja ;D vinkku ei
Itseasiassa, winkku on mennyt vaan parempaan suuntaan sen jalkeen kun hankkiutuivat dossista eroon, vai kiistaako joku 95 olleen jotain todella kamalaa kuraa?
Tosin vistan ois oikeasti voinut jattaa valiin, mutta kai niiden oli pakko saada jotain uutta ulos, edes se oksennus..
Win 7 omakohtaiset kokemukset uupuu, yritin kylla ladata sen RC:n mutta ei mikkilandia suostunut minulle sita luovuttamaan joten jatin valiin..



Hiiresta viela, itselleni tuo mighty sopi paremmin kuin ns. ergonomiset hiiret. Tosin aiemminkin olin tykannyt enemman logitechin oem-linjasta kuin niista jarkyttavista "ergonomisista" moykyista. Ja hetken seurattuani kaverin hiiren kayttoa huomasin kayttamani (ja minulle luonnollisen) otteen hiiresta olevan taysin erillainen, mighty ei vaan toimi samanlaisella otteella milla noita isoja moykkyja on pakko kayttaa..
Sama koskee muuten sita vanhaa (ja paljon haukuttua) applen yksinappista "kiekkoa", hemmetin ikava kayttaa jos yritti kayttaa niinkuin tuollaista isoa moykkya. Toisenlaisella otteella se toimi ihan jees. Ja sita pystyy kayttamaan helposti myos penskatkin.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
Niin, mulla olikin kaytossa se 4kt enemman ;)
Itseasiassa, winkku on mennyt vaan parempaan suuntaan sen jalkeen kun hankkiutuivat dossista eroon, vai kiistaako joku 95 olleen jotain todella kamalaa kuraa?
Tosin vistan ois oikeasti voinut jattaa valiin, mutta kai niiden oli pakko saada jotain uutta ulos, edes se oksennus..
Win 7 omakohtaiset kokemukset uupuu, yritin kylla ladata sen RC:n mutta ei mikkilandia suostunut minulle sita luovuttamaan joten jatin valiin..



Hiiresta viela, itselleni tuo mighty sopi paremmin kuin ns. ergonomiset hiiret. Tosin aiemminkin olin tykannyt enemman logitechin oem-linjasta kuin niista jarkyttavista "ergonomisista" moykyista. Ja hetken seurattuani kaverin hiiren kayttoa huomasin kayttamani (ja minulle luonnollisen) otteen hiiresta olevan taysin erillainen, mighty ei vaan toimi samanlaisella otteella milla noita isoja moykkyja on pakko kayttaa..
Sama koskee muuten sita vanhaa (ja paljon haukuttua) applen yksinappista "kiekkoa", hemmetin ikava kayttaa jos yritti kayttaa niinkuin tuollaista isoa moykkya. Toisenlaisella otteella se toimi ihan jees. Ja sita pystyy kayttamaan helposti myos penskatkin.

dossi pelit oli nastoja ja toimivat... oikeestaa w95 toimi mutta muisti ei silloisella koneella riitäny mihinkään (486 66mhz, 2mt ja 420mt) ;D
paras vinkku ja toimivin on mulla ollu w2k :nykii

mun varmimmat peecee käyttikset:
1= dos 6.2
2= w95
3= w2k
4= w98
5= vista
6= xp
ja on jo uudempia? ei onneksi kiinosta enää ;D

mightystä sen verran että kyllä hetki meni opetellessa miten se käyttäytyy
ja ihan aluksi se hämäs että kuori on yhtenäinen... silti on
molemminpuolin napit + 360asteinen rulla + rullassa painike + sivuissa painikkeet

nyt kun on 3 vuotta harjotellu niin piirtäminen esim onnistuu paremin kuin ex logitekin mx1000 hiirellä
toi on jotenkin helpompi viedä suorassa ja pöytä ei lopu kesken (mun mielestä parempi se kiihtyvyys säätö ku logitekissä pc koneessa)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Kauhee trolli:
http://aasi.ebm.fi/5037/Just-a-friendly-picture.png ;D
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

http://www.neowin.net/news/main/09/10/11/major-bug-in-snow-leopard-deletes-all-user-data/ ei kannata varmaan guest accounttiakaan käyttää.
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
http://www.neowin.net/news/main/09/10/11/major-bug-in-snow-leopard-deletes-all-user-data/ ei kannata varmaan guest accounttiakaan käyttää.

mites toi nyt eroaa mikkisoftan haittaohjelmien poisto työkalusta? ;D

btw... oli helppo homma vaihtaa tehokkaampi kone anopille...'
"uus" kone tyhjä kone-> käyttis levy sisälle -> n. 45min -> valmis -> verkkokaapeli vanhan koneen väliin -> "siirtymis apuri" ja kaikki tarvittava siirty uuteen ja kone käytössä n. tunnin homma kaikkineen ;)
eikä kertaakaan tarvinnu buuttia eikä katella sinistä ruutua ;D eikä hermot menny ;D
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

J. Puhakka sanoi
http://www.neowin.net/news/main/09/10/11/major-bug-in-snow-leopard-deletes-all-user-data/ ei kannata varmaan guest accounttiakaan käyttää.
Lievasti sanottuna paha moka Applelta. :nykii
Luulis etta tuo olisi testeissa huomattu, ei ymmarra miten tuo on mahdollista (tai ymmarran kylla, guest accountti siivotaan superilla ja osoitus menee pieleen, mutta superilla? jne)..

edit:
On muuten vahan monimutkaisempi ongelma ja alan ymmartaa miksi apple ei ole testeissa huomannut, ei meinaan onnistukkaan tuosta noin vain tilanteen toisintaminen. Yleensa jos se on vaikeaa johtavat jaljet johonkin ulkopuoliseen tekijaan, esim. johonkin itse asennettuun softaan..
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Mita enemman tuohon lumileopardin bugiin tutustuu niin sita enemman tuntuu etta suurimman mokan apple on tehnyt sanomalla julkisesti etta siella on bugi. Bugi on koskettanut tunnetusti alle 20 konetta ekan kuukauden aikana, samaan aikaan kuitenkin lumileoa on asennettu yli 2 miljoonaa kappalletta.
Bugi on lahes mahdoton toisintaa. Nailla kriteereilla ilman applen ilmoitusta bugista uskoisin jopa M$ tuotteen kohdalla kyseessa olevan ennemmin user error ja sen seurauksena korvauskalastelu (ja tassa keskustelussa varmaan ennakko kasitykseni M$ tuotteista on tullut kaikille selvaksi). Melkosen meuhkan kuitenkin lehdisto saanut tuosta paalle..

btw, mielenkiintoisena tietona eras bugin uhriksi joutunut kertoi ettei tiedostot itseasiassa tuhoutuneet, han oli kytkenyt macinsa toiseen target modessa ja siella kiintarilla ne tiedostot edelleen olivat.. (target modeen mennaan painamalla paria nappia buutissa, sen jalkeen kone esiintyy ulkoisena kiintolevyna)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Hyeena sanoi
(target modeen mennaan painamalla paria nappia buutissa, sen jalkeen kone esiintyy ulkoisena kiintolevyna)

btw... ihan sikä hyvä toiminto toi :peukku ei voisi uskoa miten helposti saa siirettyä kaikki vanhasta koneesta uuteen
(filut + asetukset taustakuvat yms... ) ;)
sehän siis tuo vanhan koneen käyttäjä profiilin tiedostoineen :peukku
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

Jos on fanboit fanaattisia, niin ei se vastapooli ole pekkaa pahempi :)

OT: Kerro Puhakka miten saan Windows 7 Ultimaten päivitykset asennettua kun se ei heinäkuun jälkeen ole niitä saanut haettua? Mitään asetuksia tai kokoonpanoa ei ole muutettu. Windows update kohtaa aina tuntemattoman virheen ja numerokoodilla saatavat ohjeet ei auta. Että mitäs noissa säätämistä :)
 
Vs: Windows/Mac/Linux y.m. Jutustelu

nokonzok sanoi
OT: Kerro Puhakka miten saan Windows 7 Ultimaten päivitykset asennettua kun se ei heinäkuun jälkeen ole niitä saanut haettua? Mitään asetuksia tai kokoonpanoa ei ole muutettu. Windows update kohtaa aina tuntemattoman virheen ja numerokoodilla saatavat ohjeet ei auta. Että mitäs noissa säätämistä :)

Lisää OT: Et oo googlee kokeillu? http://tiny.cc/yya5t tollanen tuli heti ekana haulla "win 7 update error". ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom