Hakutulokset

  1. J

    Bensan merkkivalo?

    Vs: Bensan merkkivalo? Mystinen vika ilmeni minullakin joskus. Paloi yhtämittaa muutaman tankillisen ajan mutta korjaantui itsestään. Vika tuli sadekelissä ajaessa ja epäilen että se voisi olla tankin puolen liittimessä siihen tulee kolme johtoa ja taisin käydä sitä räpeltämässä silloin.
  2. J

    Galant 2.0 -93-96 automaattilaatikko

    En tiedä sopisiko laatikko mekaanisesti autoon mutta toden näköisesti sähköinen ohjaus on muuttunut. Mitsun varaosamyynnistä suosittelivat varmistamaan myös saman vuosimallin laatikon tyypin autoon sopivaksi kun tiedustelin oman laatikon vaihdosta/huollosta.
  3. J

    Galantin startissa ongelmia (KORJATTU)

    Re: Galantin startissa ongelmia Kokeile puhdistaa akun navat. Mulla vastaavat ongelmat johtuivat akun huonosta kosketuksesta. Startin olen vaihtanut, kun entinen jätti muutaman kerran cittarin pihalle. Yksi ankkuri oli palanut kokonaan ja korjaus olisi maksanut lähes uuden hinnan n. 140 euroa...
  4. J

    Automaattilaatikko ja liukkaalla ajaminen?

    Jalan nostaminen kaasulta ei välttämättä paras ratkaisu oikeastaan kaasua ei tarvitse nostaa kuin vähän. Jos taas auto puskee jarrutuksessa niin kevyt kaasun painaminen palauttaa ohjauksen parhaiten.
  5. J

    Galant (E33) ei starttaa

    Häviääkö virrat kokonaan startatessa. Mulla vetää täysin oikosulkuun silloin tällöin. Vikakin on selvillä akunkengät kerran nousi savu miinuspuolen navasta. Siihen on kenkä vaihdettu ja ongelma poistui vähäksi aikaa mutta nyt plussa puolen kenkä on niin huonona että joskus tekee taas sitä samaa...
  6. J

    galantti ei käynnisty?

    Kannattaa tarkistaa pa-tankin puolella olevat liittimet. Minun autosta vika löytyi sieltä.
  7. J

    Glsi 2.0 nakuttaa

    Nakutus johtuu siitä että välyksen tasaajassa oleva öljy valuu pois ja sinne jää ilmaa. Ilman lähtee ajellessa mutta jos ei niin sen voi pois käyttämällä konetta noin kolmentuhannen kierroksilla muutaman sekunnin kerrallaan. Pitäisi korjaantua alle kymmenellä yrityksellä mutta jos ei niin uudet...
  8. J

    88-Galant kannentiiviste & viritys

    Tarvikkeena kannentiiviste maksoi 11 euroa paikallisessa varaosamaailmasa ja löytyi suoraan hyllystä. Kannatta kysellä muutamasta paikasta noita varaosia. Joskus ostin etupyöriin laakerit ja jarrulevyt silloin hintaeroa kalleimman ja halvimman liikkeen välillä oli monta kymmentä euroa.
  9. J

    Lambda ilman kattia

    Vaihdoin Galanttin moottorin kuukausi sitten ja nyt vaihdoin nesteet ja öljyt. Moottorin tilasin ruotsista ja se on ollut katalysaattori autossa joten mulla roikkuu nyt lambdan johto konehuoneessa. Ajattelin että saisiko sen kiinni tähän vanhenmpaan vuosimalliin. Löytyykö liitin jostain vai onko...
  10. J

    "Timanttien" viat?

    Galant 89 ajettu 360 tkm viimeiset 60 tkm minun ajossa. Öljyä menee reilusti ja välillä nakuttaa, pikkuvikoja samoja kuin edellä mainituissakin. Tässä merkittävimmät. Kuluneet jarrusatulat jumittivat ja jarrupalat kuluivat todella oudosti. Hionta ja rasvaus poistivat ongelmat. n. 320 tkm...
  11. J

    Kansi remontti?

    Vian aiheuttaja löytyi yksi kannenpultti oli löystynyt. Tiiviste ei ollut vielä mennyt rikki pultteja ei vaihdettu ja kaikki laitettiin samantien kasaan vain tiiviste vaihdettiin. Kannenpultit voi mitata miten paljon ne ovat venyneet ja jos venymä on määrätysssä rajassa niin sen voi kiristää...
  12. J

    Kansi remontti?

    Kiitoksia tiedoista! Pitänee aloittaa pääsiäisen jälkeen purkamaan. Toivottavasti täältä Joensuusta löytyy osat helposti ettei tarvitse ilman autoa kovin pitkään olla.
  13. J

    Kansi remontti?

    Tottahan nämä puhdistukset ja tiivisteiden vaihdot tehdään. Entä koneistamolla käynti kannenoikaisu ja venttiilinohjainten vaihto?
  14. J

    Kansi remontti?

    Öljyt alkoivat siirtyä jäähdyttäjän puolelle. Todennäköisesti kannen tiiviste mennyt rikki. kiva kiva! Koneen käynti muuttui pari viikkoa sitten ja viime viikonloppuna tarkistin öljyt ja muut nesteet ja huomasin öljyä olevan jäähdyttäjässä ja moottorin öljyt huvenneet litran muutaman sadan...
  15. J

    Musta putki ilmanputsarista?

    Ilmanputsarin kotelosta lähtevä säiliö joka kulkee keulassa. Mikä tämä mustan tötterön tarkoitus on? Se on paistunut pakosarjan lämmöstä alhaalta puhki. Onko sen pois ottamisesta mitään haittaa / hyötyä?
  16. J

    Laturista?

    Laskinkohan oikein jos vuotovirta 0.23 A niin akku purkautuu n. 11 päivässä 60 Ah akulla. Jos ajat lyhyitä matkoja akku ei kerkii latautua täyteen. Omassa Ex-opelissa jatkuvasti palava takakontin sisävalo vei suunnilleen tuon verran ja tyhjensi uuden akun muutamassa viikossa.
  17. J

    -93 Galantin keskikonsolin lamppujen vaihto?

    Autoni on vanhempaa mallia mutta lamput ovat todenäköisesti pieniä lasikantaisia mittaristo lamppuja. Osta myös silikoni kortsut lamppujen päälle että saat niistä saman väriset. Malli lampun voisi saada hanskalokeron valosta. Omassa autossa on sumuvalo, takal.lämmitin ja muissa katkasimissa...
  18. J

    Käynnistys ongelma

    Johdanto Aamulla olin töihin lähdössä. Auto oli lämmityksessä ja muutamaa päivää aikaisemmin ollut vika oli korjattu joka myös viivästytti töihin lähtöä (bensapumpun johto irti). Varsinainen ongelma: Startti ei pyörähtänyt hanskalokeron takaa kuului vain naksutusta. Naksutus oli sarja...
  19. J

    takalevyjarruista....

    Re: Autoni takajarrut!! Joo jarruissa on ollut samantapaisia ongelmia. Etujarrupalat olivat kuluneet vinoon niin että toisessa päässä oli milli ja toisessa kahdeksan milliä pintaa. Nyt takajarrupala on kulunut vinoon niin että satula ottaa vanteeseen kiinni.
  20. J

    Outo suhina kojelaudan takaa...

    Mulla suhisi koko viime talven. Vikaa etsin hanskalokeron takaa ja oven tiivisteistä mutta se löytyikin keväällä renkaita vaihtaessa. Sisälokarin kiinnitys oli hajonnut ja se painui ilmavirran vaikutuksesta kiinni renkaasen. Suunnitelmissa olisi sisälokarien irroitus ja vahvistus tai jos näitä...
Takaisin
Ylös Bottom