1:gen Pajeron valojen sähkökaavio + automaattivalot

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Aloin suunnitteleen automaattivalojen toteuttamista ja ois helpompi suunnitella jos ois sähkökaavio. Oisko kellän missään tallessa semmosta kaaviota josta ainakin valojen releet ja katkaisijat näkyis..
 
Vs: 1:gen Pajeron valojen sähkökaavio

Moikka moi!

Eli tommosest osotteest löytyy sekä sähkökaaviot, ja oikeestaa kaikkee muutaki mitä pajeroihin tulee... Harmi ettei Kiisseli koneet oo mukana, mut kaikki muu koriin, runkoon yms. liittyvä löytyy...

http://www.pajero4x4.ru/Factory-manual-89.html

Mä tein omaan autoon noi automaatti valot, ja kävi yllättävän helposti... Ajovalothan toimii jo nyt virtalukon takaa, eli ei siinä jääny ku parkit jotka piti vetää releen kautta virtalukon takaa... Sit pitää muistaa että ne parkit pitää saada päälle ilman että avaimet on edes virtalukossa - mut mä tein niille erillisen katkasijan, joista ne saa päälle ilman virtoja..
 
Vs: 1:gen Pajeron valojen sähkökaavio + automaattivalot

Nyt tutkailin noita kaavioita.. päässä ja silmissä pyörii johtoja väri- ja kokokoodeineen. Pitkästä aikaa luettuna melkoista viivasotkua koko kaaviot.. ;D

Näyttäis, että ei tarvi ku kaks vaihtorelettä ja ehkä yksi tavallinen ns. lisävalorele. Kaksi auton omaa johtoa irrottaa liittimestä, eli ei tule edes tuhoja johtosarjoihin. Ja näin sais ns. "oikeat" automaattivalot, eli sammuksissa toimii katkaisijasta normaalisti ja käynnissä off-asennossa palais lyhyet + parkit ja muissa asennoissa toimis normaalisti..

Palaan asiaan savun hälvettyä.. onneksi on toinen johtosarja jos sattuu tulemaan isompia tuhoja kokeilujen yhteydessä ;D

EDIT:
Vielä hetken tutkittuani tulin siihen tulokseen, että jos haluaa releet siististi vierekkäin konehuoneeseen, pitää jättää toinen noista aikasemmin mainitsemistani liittimistä paikolleen ja katkaista lyhyille valoille menevä johto. Eli johtosarjaa joudun yhden johdon verran tuhoamaan jos se sarja sattuu menemään sieltä mistä luulen sen menevän..

Minkähänlaisia vastuksia noissa automaattivaloissa käytetään, että palavat automaatti-asennossa himmeämmin.. Vois sitte taas hypettää ja laittaa jokku paremmat hehkut lyhyihin valoihinkin, kun ei "kuluisi" niin nopeasti valosassa ku palais himmeämmin..
 
Takaisin
Ylös Bottom