Vs: 2.8 tdi pajeron kytkin
Kytkintä ei yleensä vaihdeta Pajeroon kuin kerran kunkin auton historiassa. Varmaan pajeronkin kytkin kestää lähes 400 000 kilometriä tahkota. Itsellä oli reilu vuosi takaperin 2.8 GL autoni ohjelmassa starttikehän vaihto ja koska vaihteiston joutui ottamaan pois, HALUSIN samalla VAIHDATTAA myös kytkimen, vaikka 300 000 kilometriä ajetussa naperon kytkimessä ei mitään varsinaista häikkää ollutkaan. Ajattelin ostaa Motonetistä paketin, mutta korjaamon huoltomies suositti alkuperäisen MB -kytkimen ostoa, koska se on kuulemma mukavampi käyttää. Itse pähkäilin kotvasen, koska hintaero oli melkoinen, mutta tunnen tuon huoltomiehen jo lähes 20 vuoden ajalta ja uskoin, että hän puolueettomasti yksityishenkilönä kertoi minulle näkemyksensä. Pakko oli miestä uskoa, koska hän kerran päivittäin pajeroja huoltaa ja oli vaihtanut myös ns. tarvikekytkimiä pajeroon. . Ostin originaalit MB -osat (painelaakeri, laakeri, kytkinlevy ja paineasetelma) ja ne maksoivat 515 euroa. Nyt on ajettu 35 000 kilometriä autolla tuon kytkinremontin jälkeen eikä mitään kummempaa ole ilmaantuvat. Samanlainen tuo on ollut käyttää kuin silloin kun auto oli uusi.