2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

MikcoV

New Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Moi!

Elikkäs 2G-Eclipsestä oli ratti (sekä airbagi) irti. Kasauksen jälkeen srs-valo syttyi ja jäi palamaan. Bägin piuhat ovat kunnolla kiinni, ja akun kengät ovat olleet irti muttei valo sammunut.

Onko valon sammuttamiseen mitään kikkaa? Vai onko ainoa vaihtoehto viedä merkkiliikkeeseen valon nollaukseen...
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

MUT tai boschin testeri niin onnistuu nollaus. Ei oikein muuten.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Tuon ikäisessä evossa SRS-valo sammuu itsekseen, jos vika poistuu. Voisi kuvitella että eclin järjestelmä ei paljoa eroa. (Tämä tosin pelkkää mutua...)
Onko varma että johdot on kunnolla kiinni, kellojousi keskitetty oikein jne.?
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Kellojouselle täältäkin ääni, ja mun mielestä mut-II on ainoa millä pääsee tuonne srs-ecuun käsiksi.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Kiitos pikaisista vastauksista!

Täytyy ottaa huomenna tuo kellojousi tarkasteluun ja katsoa muuttuuko tilanne. On se hienoa että on "ammattiapua" saatavilla tarvitsevalle... ;D
 
Ei sammu srs valo jos on ollut vikatila päällä kuin testerillä, näin galanteissa, 93-96,96-02 sekä vanhemmissa sigmoissa, galantin service manuskassa lukee että valo syttyy vian tullessa ja vaatii mut-2/3 testerin vika valon sammuttamiseen

Eikä mun tietääkseni sammu evoissakaan, esim mun td galantissa on sama boxi kuin evo7 ja siinä ei ainakaan sammu kuin korjaamalla vika ja resettiä mutilla
(Tämä tuli ihan testattua)
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Ei sammu millään muulla kuin MUT-II/III-testerillä. (Voi EHKÄ sammua Boschilaisella, mutta päätellen siitä että homma epäonnistuu niin monessa korjaamossa veikkaan vahvasti että ei.) Itsestään ei sammu 100% varmasti.

Ei välttämättä ole mitään vikaa (saattaa kaivata vain nollauksen), mutta jos jotain pielessä niin kellojouselle täältäkin ääni.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Outlanderinkin srs valo sammui Boschin testerillä nätisti. Veikkaisin että kyllä jos vain on uusimmat softat niin sammuu myös Eclistä. Mutta toki MUT on varmin tapa.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Harri K sanoi
Outlanderinkin srs valo sammui Boschin testerillä nätisti. Veikkaisin että kyllä jos vain on uusimmat softat niin sammuu myös Eclistä. Mutta toki MUT on varmin tapa.

Mm. Tallinnassa VIISI korjaamoa (isojakin puljuja mukana) nosti Eclipsen SRS-valon kohdalla kädet pystyyn. Merkkiliike hoiti MUT-II:lla homman kotiin.

Tämä tosin vuonna 2009, notta onhan ne softat voineet kehittyä.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Mä ihmettelen et ei kukaaa nörtti oo tehny tosta mut koneesta kännykkäsovellusta ..
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Elikkä renkaat suoraan, ja katsoa että kellojousessa "neutral" kohdan nuoli kohtaa toisen nuolen, sitten ratti takaisin kiinni. Oliko tälle kellojousen keskitykselle jotain muuta "jippoa"?
Ainakin töötti autossa toimii, joten tuskin tuo kellojousi rikki on, vai . . .

Eikö tuon srs-valon kuuluisi periaatteessa sammua ajoneuvon ollessa paikallaan (mikäli valo sammuisi ilman testeriä ja johdot ovat kunnolla kiinni), vaikka kellojousi ei olisikaan keskitetty oikeaoppisesti?
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Ei sammu valo ikinä ellei sitä resetoi, jos se kerran syttyy se ei sammu kuin resetoimalla oli sitten anturit ehjät tai rikki tai väärin asennettu.

Töötti ei tule kellojousen kautta sillon oma hiili millä yhdistää rattiin
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Kellojousen päälläolevassa tarrassa on keskitysohjeet.
Liitteenä olevassa kuvassa CP evon kellojousi, jonka läpi kulkee myös töötin tieto.
Ja edelleen tässä mainitussa evo korimallissa SRS vikavalo sammuu, jos vika poistuu.
Useemmankin kerran tuo valo syttynyt ratin irrotuksen yhteydessä, ja ikinä ei ole MUT:a tarvinnut hyllystä kaivaa valon sammuttamiseen.
Kaikista autoista ei toki poistu itsekseen. Onko Eclissä sitten muka niin toisenlainen ohjainlaite tuolle systeemille?
 

Liitetiedostot

  • IMG_0642 (Small).JPG
    IMG_0642 (Small).JPG
    36.5 KB · Lukukerrat 440
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

asx sanoi
Mä ihmettelen et ei kukaaa nörtti oo tehny tosta mut koneesta kännykkäsovellusta ..

Mitäs interfacea se sovellus sitten ohjaisi?
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

pexi sanoi
Kellojousen päälläolevassa tarrassa on keskitysohjeet.
Liitteenä olevassa kuvassa CP evon kellojousi, jonka läpi kulkee myös töötin tieto.
Ja edelleen tässä mainitussa evo korimallissa SRS vikavalo sammuu, jos vika poistuu.
Useemmankin kerran tuo valo syttynyt ratin irrotuksen yhteydessä, ja ikinä ei ole MUT:a tarvinnut hyllystä kaivaa valon sammuttamiseen.
Kaikista autoista ei toki poistu itsekseen. Onko Eclissä sitten muka niin toisenlainen ohjainlaite tuolle systeemille?
Mä voisin napata huomenna kuvan boksista ja kellojousesta, kun ne kerran ovat jo irrallaan.. Kyllä jenkkisivuillakin ainoa tapa nollata toimivankin systeemin valo, on mut.
 
Vs: 2G - Eclipsen srs (airbag) - valon nollaus

Tuossa vielä fotot kellojousesta. Neutral-kohdistin on siis alaviistoon, ei suoraan alaspäin.
 

Liitetiedostot

  • mitsu.png
    mitsu.png
    243.5 KB · Lukukerrat 399
  • mitsu1.png
    mitsu1.png
    243.7 KB · Lukukerrat 363
Takaisin
Ylös Bottom