3.2 DI-D sammui eikä lähde käyntiin

Dammed

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2010
Jahas, kaksi pajeroa seisoo lähtemättä käyntiin niin jokohan kyselisi viisaammilta apua. Gen2 2.8 Pajero odottaa uutta sammutinsolenoidia joten kokeillaan sillä ja palataan siihen myöhemmin jos ei tahdo pelata...

Mutta, Gen3 3.2 DI-D -03. Aamulla muutaman asteen pakkasesta auto käymään ja on the road. Vajaan kymmenen kilometrin ajon jälkeen ajattelin ohittaa kuorma-auton, mutta yrittäessä kiihdyttää moottorin vikavalo syttyi ja vetoja ei ollut. Jäin kiltisti kuorma-auton taakse ja ajattelin ajaa lyhyen matkan määränpäähän koska tasakaasulla auto toimi normaalisti vikavaloa lukuunottamatta. Sitten alkoi luistoneston valot elää omaa elämäänsä. Syttyivät, sammuivat, syttyivät ja sammuivat. Kuorma-auton kääntyessä sivutielle jouduin löysäämään vauhtia ja siitäpä ei enää kiihdyttykään. Auto hyytyi ja sammui. Vaihde N:lle ja valuttelemalla pysäkille. Nyt startatessa lupailee ja jopa käynnistyy mutta sammuu heti. Savuttaa kyllä startatessa ja lupaillessa todella runsaasti. Ajattelin suodattimessa olevan vettä mutta sieltä tulee reilusti naftaa ja käsipumpulla pumppaillessa ilmautuu parilla painalluksella.

Mikähän tätä nyt oikein alkoi kiusaamaan? ??? :eek:
 
Vs: 3.2 DI-D sammui eikä lähde käyntiin

Johtosarjaa vois tutkiskella... Olikohan apparin puolella se että hinkkaantuu...
On ollut niissä onkelmaa ja vika kuvaus sopis sinne suuntaan...
 
Vs: 3.2 DI-D sammui eikä lähde käyntiin

3.2 Di-D Vikakoodit päästiin lukemaan ja se kertoi viaksi kaasuläpän asentoanturin. Virrat päällä anturi lämpenee niin kuumaksi että oikeasti meinaa kättä polttaa, joten eiköhän se vika ole siinä. Timanttitiskiltä ei saa pelkää asentoanturia vaan kaasuläppineen kaikkineen koko paketti ja hintaa 800€. ::) Olisiko kellään ideaa mistä tuota voisi muualta etsiä? Hieman epäilyttää tarvikkeena löytyminen.

2.8 TD IC eipä lähde käyntiin uudella sammuttimellakaan. Paljonko siihen sammuttimeen pitäisi tulla virtaa? Liekköhän tämän vika nyt sammuttimen ja virtalukon/avaimen välissä. Koodattu avain ja jonkinlainen käynnistyksenestohan tästä löytyy. Toisella avaimellakin kokeiltu.
Syöttöpumppu korjattu muutama tuhat kilometriä sitten.
 
Vs: 3.2 DI-D sammui eikä lähde käyntiin

Tämähän menee ihan yksinpuheluksi mutta kerrottakoon kuitenkin.. ;D

3.2 Di-D eipä kummentunut miksikään kaasuläppäpaketilla..purkaamolta löytyi järkihintaan niin ei ihan niin paljon harmita. Liekköhän tästä nyt sitten syöttöpumppu entinen ??? ::) Oudolta kyllä tuntuu sekin kun suodattimessa ei ollut yhtään hiekkaa yms paskaa. Kilometrejä takana 204t.

2.8 sain käymään laittamalla suoran virran akulta sammuttimelle. Eli vika on jossain sammuttimen ja avaimen välillä. Täytynee laittaa väliaikaiseksi patentiksi virta akulta ja katkaisia kabiiniin että saa edes toisen ajokuntoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom