3.5 GDI naputtaa

Turossuutari

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2021
Taustatietoa. Pajeron keulalla 6G74 GDI, auton valmistusajankohta 10/2000. Ajettu 250tkm

Jossain vaiheessa omistushistoriaani aloin käyttämään E10:ä kun luin että kaikki bensa mitsut sillä toimii, tosin nyt sitten luin toisen jutun jossa on kerrottu että GDI vaatii aina E5:sen.

Noh, en tiiä, johtuuko nyt siitä vai jostain muusta, mutta E5 tankkauksen jälkeen alkoi jonkinmoinen sivuääni kuulumaan ja nyt tänä aamuna naputus on niin kova, etten uskalla ajaa.

Vaihtoehtojakin toki on muitakin, nostaja, jakohihnan kiristin, jokin laakeri tms. Tuo naputus ei ole mikään hirveän terävä, enemmänkin "muovimainen" Apulaitehihnan otin irti eikä sillä ollut vaikutusta. Kierroksilla vähän vaimenee, mutta erottuu edelleen. Nostajathan noissa tahtoo ääntä pitää, mutta se ääni on erilainen ja se on käytännössä hävinnyt oikeilla, tarpeeksi usein vaihdetuilla öljyillä.
 
Huomasin aikoinaan 2.4gdi Galantissa tuon että 98: lla kone pelaa parhaiten.
Jos sulla joku nostaja juminu tai öljykanava tukossa niin kyllähän se tietää remonttia ellei heti sitä hoida kuntoon.
Millä öljyllä olet ajanut ja kuinka usein vaihtanut öljyt ja onko ajettu samanlaatuisella öljyllä aina vaikuttaa mielestäni nuihin nostajiin paljon.
 
Taustatietoa. Pajeron keulalla 6G74 GDI, auton valmistusajankohta 10/2000. Ajettu 250tkm

Jossain vaiheessa omistushistoriaani aloin käyttämään E10:ä kun luin että kaikki bensa mitsut sillä toimii, tosin nyt sitten luin toisen jutun jossa on kerrottu että GDI vaatii aina E5:sen.

Noh, en tiiä, johtuuko nyt siitä vai jostain muusta, mutta E5 tankkauksen jälkeen alkoi jonkinmoinen sivuääni kuulumaan ja nyt tänä aamuna naputus on niin kova, etten uskalla ajaa.

Vaihtoehtojakin toki on muitakin, nostaja, jakohihnan kiristin, jokin laakeri tms. Tuo naputus ei ole mikään hirveän terävä, enemmänkin "muovimainen" Apulaitehihnan otin irti eikä sillä ollut vaikutusta. Kierroksilla vähän vaimenee, mutta erottuu edelleen. Nostajathan noissa tahtoo ääntä pitää, mutta se ääni on erilainen ja se on käytännössä hävinnyt oikeilla, tarpeeksi usein vaihdetuilla öljyillä.
melkeen videon jos saat otettua nii auttaa parhaiten, usemmasta kohtaa ympäri kone huonetta mieluiten, korkea paine pumppu pitää aika kovaa naputusta kun menee huonoksi
 
En tahdo pelotella, mutta kerran kuulin yhden 2.4GDI koneen naputtavan melko äänekkäästi ja olisin kuvaillut sitä jopa paukutukseksi ja syyksi paljastui kammen liuskelaakerit, jotka oli menneet ihan sököiksi ja metallin silppua oli öljypohjassa, kun öljyt tiputti pois. Alkuperäinen syy laakerien korkkaamiselle oli iso painauma öljypohjassa siinä kohdassa, mistä kone otti öljyä ja näin ollen oli kärsinyt voitelun puutteesta. Itse lähtisin ensin siitä, että tyhjentäisin koneesta öljyt ja katsoisin, että ei ole öljyssä metallisilppua.
 
Takaisin
Ylös Bottom