4D56: nyt se sitten leikkasi kiinni...

eko_mies

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2005
[-89 TDIC] eli "taas :seina" tapahtui sama juttu, että se öljyletku suodattimelta alipainepumpulle "räjähti" (HUOM! näyttää olevan kulutusosa, jo 3 kpl (+1) mennyt !) mutta tälläkertaa ei huomannut ajossa/ajoissa joten kerkesi käydä kuivaksi (n 2-3 km ajoa ilman öljyjä) ...


Lohkosta lienee kaikki/osa sökönä (pitää ääntä eikä oli puhtia, pitihän se kokeilla käyntiin vielä öljyjen laiton jälkeen...)

onko mahdollisesti nokkaakselin laakerointikin vaurioitunut tai yl kannessa olevaa osaa mennyt , tietoa/kokemusta ?
miten lienee turbon kanssa ?

NYT sitten (ainakin) uuden lohkon hankinta/asennus...
joku ed. omistaja on kaikessa visaudessaan hitsannut keskipoikittaisen palkin kiinni... eli lähteekö kone pois ilman vaihteiston siirtämistä taaksepäin ?

surullinen tarina johon ainakin 2 syytä:
1. kuka p****** on suunnitellut auton ilman öljynpaineesta varoittavaa valoa/summeria
2. miksi en tehnyt sitä öljynpainehälytintä valmiiksi edellisten kokemusten parusteella (?)

vastaavan kokeneen kommentit luetaan ilolla!!!
 
Tästäpä tuli mieleeni että minkälaisilla kierteillä on mitsun lohkossa lähtöjä/paikkoja?

kun ajattelin ruveta laittamaan mekaanisen öljynpainemittarin...

Ideoita?

Jari

Ja PS. Otan osaa.
 
T-haara + Toyotan (en muista mallia) ÖP-anturi, vähän johtoa ja aikaa, siinä on ÖP-valo Pajeroon. Mulla on jo osat hyllyssä kun vaan viitsisi laittaa kiinni. Ehkäpä "eko_miehen" kokemukset lisäävät motivaatiota...
 
HETKINEN???

Kyllä mulla ainakin on ÖP valo, vai onkos se joku muu juttu se siin kojetaulussa??

Jari
 
Ku öljy loppuu, niin ensmäisenä menee turbo, sitten kampuran/kiertokankien laakerit ja seuraavaksi narahtaa männät. Eli jos on ollu vähääkään tuuria, niin selviää turbolla, laakereilla ja männänrenkailla.
 
JariK sanoi
HETKINEN???

Kyllä mulla ainakin on ÖP valo, vai onkos se joku muu juttu se siin kojetaulussa??

Jari

"tummien miesten" mallista puuttuu se kimble keskeltä ja sekä öp- ja volttimittari, yleensä noissa on manuaaliset napalukot. Myyntinimenä on ollut shogun :)

Mulla olis kanssa tarkoitus askarrella se keskimittaristo uusiksi ( uusi mekaaninen öp-mittari ja volttimittari ) ekaks meinasisin sen "clinometrin" heivata pois ja laittaa ahtopainemittarin sen tilalle, mutta erään reissun jälkeen hokasin kuinka kiva sitä oli seurata  :peukku Onhan mullakin se öp:n merkkivalon paikka mittaristossa, mutta muistaakseni siitä puuttuu se "folio" lampulta. No senhän saa kyllä tehtyä itsekkin johdosta.
 
menee jo vähän off topic, mutta mulla ei oo ainakaan enää sitä "lisä"mittaristoa, en tiiä onko koskaan ollutkaan, mutta mittaristossa on öp valo.

ja automaatti navat :'( :seina

Jari

Ja on siis pätkä.
 
jatkoa off-topic : saattaa olla, että myös pitkää on ollut ilman lisämittaristoa eli oliskos ollut "exe-malli"

Osanottoni eko-miehen suruun :-[
 
jaskajokunen sanoi
jatkoa off-topic : saattaa olla, että myös pitkää on ollut ilman lisämittaristoa eli oliskos ollut "exe-malli"

Osanottoni eko-miehen suruun  :-[

Minulla on pitkä EXE malli ja siinä ainakin löytyy tuo lisämittaristo ja vuosimalli on -90
 
Minulla halkesi tänään kanssa tuo öljyletku. Onneksi olin menossa talliin vaihtamaan öljyjä ja huomasin sen ajoissa.

Kaveri on hydrauliikka liikkeessä töissä niin meinasin käydä siellä jos se tekisi uuden letkun vaikka uusi letku ei varmaankaan kovin arvokas ole. Tekisi sen jostain kestävemmästä jos se ei sitten enää niin helposti halkeaisi.


Minullakin on mielessä, että tekisi siihen jonkin paremman varoitus systeemin kun ei sitä alkuperäistä mittaria aina tule seurattua. Minulle riittäisi varmaan pelkkä valo, mutta ei ole mitään tietoa mihin johdon väliin se valo pitäisi laittaa vai onko siellä edes mitään johtoa valmiina?

Auto on 89 IC pitkä
 
niinpä,

itse olen tutkinut signaalia ja skemakin on jo piirretty, pitäisi vielä raapaista aikaa puhtaaksipiirtoon ja PCB:n valm.

tarkoitus myös tehdä rakennussarja tarvitseville

t:eko_mies

ps: itselläni 3.s kerta/halkesi , jolloin en sitten huomannutkaan vaan leikkasi kiinni :'(
kaksi edellistä oli teetettu Hiflexillä (!), mutta ei nekään kestänyt!!! (oli kuulema jotakin halpaa israelilaista letkua), nyt viimeisin (+1 varalle) pitäisi olla parempilaatuinen (?) SAKSALAINEN letku .

Katso/katsokaa että banjoliitin EI LIIKU/PYÖRI rutistamisen jälkeen ja että ne tulee laitettua 90° kulmassa toisiinsanähden (ei muuten saa paikoilleen!) + että letkulla on oikea mitta .... (liian pitkä tahtoo sitten ottaa kiinni moottoriin/runkoon -> ei toivottavaa..
 
Hi-flexiltä on saatavissa "teflon-letkua" metallipunosvahvistettuna ( pitäis olla kuulemma ikuista :eek: ) Itse laitoin laatikon jäähdyttimen letkut moisesta, sekä myös ohjaustehostimen vuotavat putket
 
Takaisin
Ylös Bottom