4g63 kansi

welpe

Pajero TD IC -89
Liittynyt
20 Huhtikuu 2003
Sijainti
Heinola
Onko kenelläkään tietoo, jotta käykö tohon 4g63 8 venaseen koneeseen 16 venanen kansi? Jos käy, niin mitä vaatii? Olisko parempi vaihtaa koko motti? Miten insinööri suhtautuu asiaan?

-welpe
 
Nimimerkki e15mitsubishi tietänee asiasta enemmän (ei kyllä ole näkynyt pitkään aikaan foorumilla). Muistaakseni hän kertoi joskus että 8-venttiilisen turbokoneen lohkosta sai tehtyä lohkon EVO galanttiin jollain muutoksilla. Olikohan niin, että jotain vesinkanavia piti jyrsiä uuteen uskoon.
 
uskoisin että kyllä se käy vähemmälläkin (lohkoon), tosin silloin moottorista jää edelleen uupumaan mäntien öljyjäähdytys.

Pelkän kannen vaihtaminen ei tuo kuitenkaan autuutta, 8-valvessa on erilaiset männät ja ne siis pitäisi myös vaihtaa.... tämä lisää työmäärää jo niin paljon, että pitäisin kokonaisen koneen vaihtamista järkevämpänä..

(männät, kansi kaikkine hiluineen, sähköt... koneen vaihtaminen on helpompaa kuin koneen purkaminen, sen joutuu joka tapauksessa nostamaan pois)

PS. se Arin tarina EVO kannen ymppäämisestä koski nimenomaan uudempaa DOHC kantta, vanhempi DOHC kansi *pitäisi* käydä 8valve lohkoon.
 
Moikka vaa kaikille,

nii eiks se ollu joku DMS sivu netis tai joku tollanen mist noit 2g ja 1g koneen kansi swappei oli..
Tietty tietää duunii, mut kandeehan niit ventiilin nostoi vähä mittailla, et miten ne aukee milläkin kammen kulmalla. Sit ihmetellä et koliseeks mäntii.
8valves on ainakin aika paljo varaa siel palotilas vaik männis onkin venttiilien taskut. Mun männis oli esimerkiks 3 taskuu yks imu ja pako puolel kaks vierekkäin, otin millin kannest eikä edes kolissu ;). Uusiin mäntiinkää ei tarttennu ku raivaa vähä tilaa domen reunasta, mitää syvennystä ei tarvinnu tehä.
Mut tottakai toi on taas uus kansi ja tiedä siit sit miten korkeel se istuu, kun on kuitenkin eri puristukset ja sillai.
 
Takaisin
Ylös Bottom