4G63 moottori ja 4g32 loota

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikiku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nikiku

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2022
Moro! Mulla olis 1982 Galant jossa on 4G37 moottori ja tod.näk. 4g32 loota. Moottorin 4 sylinterin seinämät pilalla vedestä, eikä jaksa yliporata. Olisi varastossa 4G63 Sirius, jonka olisi idea mennä tilalle. Olisi kiva tietää miteen saan uuden padan sopimaan lootan kanssa. Kiitos :)
 
Mikähän generaatio 4g63 on kyseessä? Esim 80-90 luvun 4g63 moottoria on tehty myös takavetoiseen joten siinä ei ole mitään sen kummallisempaa.
 
varmaan ensimäinen? 4g63 on muistaakseni samakoppaisesta.
 
Viimeksi muokattu
IMG20230201130452.jpg
tämmöne tilalle
 
Ellen ihan väärin muista niin 1.6 ja 2.0 koneet ja laatikot kyllä yhdistyvät keskenään mutta se on eri asia millainen kytkin ja vauhtipyörä yhdistelmä tarvitaan tai sopii paikoilleen ja että löytyykö sitä edes valmiilla osilla vai joutuisiko jotain koneistamaan...
 
Päivitys; sorvasin vauhtipyörää mikä tuli 2.0 91 eclipsestä, tein laakerille reiän ja kavennin että ottaa kiinni kampeen. ainoa ongelma on se että uusi vauhtipyörä on pienempi kuin mikä siinä kuuluisi olla (orkkis manuaali pyörä). Startin bendix ei kosketa vauhtipyörän hampaita. tulee uusi manuaalin startti ylihuomenna, saa nähä ottaako se edes kiinni(tuskin). Kokeilen kuitenkin huomenna 1.8 starttia paikalleen ja myös 1.8 takapeltiä mihin se menisi suoraan.
 
Siinä tapauksessa helpoin ratkaisu olisi etsiä e33 galantin vauhtipyörä joka on 200mm kytkimellä (muistaakseni sohc mallit) jolloin se varmasti mahtuu ainakin kytkinkoppaan ja startti yltänee paikoilleen. Vähän mutuilua mutta tälläinen aavistus tuli.
 
Takaisin
Ylös Bottom