70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Minua kiinnosti tietää montako 70-luvun Mitsubishiä ja varsinkin samanlaista kuin omani on rekisterissä. Kyselin ensin AKE:lta ja sain vastauksen etteivät osaa sanoa. Neuvoivat kääntymään tilastokeskuksen puoleen. Näin tein ja sain vastauksen.

Hei,

ajoneuvokannassa (tilanne 30.06.2006, poislukien Ahvenanmaan
maakunta, jolla on oma ajoneuvorekisteri) on Mitsubishi-
merkkisiä henkilöautoja käyttöönottovuoden mukaan seuraavasti
1976 7
1977 25
1978 21
1979 28
(1980 86)
yhteensä 1976 - 1979 81 kappaletta
Käyttöönottovuosi on se vuosi, jolloin ajoneuvo on ensimmäisen
kerran merkitty ajoneuvorekisteriin.

1976 - 1979 malleittain
Colt 5 kpl
Celeste 28 kpl (kaikkien mallinimi alkaa Colt Celeste Coupe)
Galant 21 kpl (mallinimissä Colt Galant, Galant Sapporo (9 kpl))
Lancer 27 kpl (mallinimissä Colt Lancer, Lancer)
En muista oliko tuo Sapporo oma mallinsa.

2D Colt 1400 GLX -malleja 1 kpl (käyttöönottovuosi 1979)
4D Colt 1400 GLX -malleja 1 kpl (käyttöönottovuosi 1979)

Vuonna 1980 käyttöönotettuja 2D Colteja on rekisterissä 3 kpl
ja 4D Colteja 10 kappaletta.

Ystävällisin terveisin
Tilastokeskus
Liikenne ja matkailu

Eli jossain näitä vielä on piilossa mutta pidetään näistä kiinni mitä on saatu talteen. 8)

ps. ei varsinaisesti kuulu tekniikka osastoon mutta wanhat autot alta ei parempaakaan osastoa löydy mihin tämän voisi sijoittaa ja minnekkään yleiseen osastoon känni topicin sekaan tämä ei mielestäni kuulu :peukku
 
Lancer1976 sanoi
Eli jossain näitä vielä on piilossa mutta pidetään näistä kiinni mitä on saatu talteen.
Hyvin on piilossa! En ole nähnyt A72 liikenteessä kahdeksaan vuoteen.

omat bongaukset 7v sisään:
- keltainen -77-79 jollain vaarilla seinäjoella(arvio 5v sitten)
- punainen -78 oma entinen pelto auto oli liikenteessä vielä 2001
-metalli vihreä NELIOVINEN -77-79 kuhmossa tänä kesänä
-mattamusta -79(2.0) haki osia keväällä... ja samalla tyypillä sininen 77-79 mallinen
nämä siis liikenteessä nähdyt...
kilvettömistä vois mainita
tällä kylällä oli muistaakseni kohtuu hyväkuntonen -78 keltanen pellolla joka koki karun lopun stunt miehien käsissä :'( noin vuonna -99 tai -00

mutta ainakin -77 osalta tilanne paranoo 1:llä kun saan oman kilpiin 8)
 
Krhm ;D

Vaikka mennäänki jo kasarin puolelle tässä minun tapauksessa, mutta näin offtopiccina voisin sanoo että ei taida tämä minunkaan kulkine mitenkään yleinen värkki olla enää nykyään... varsinkin vielä tomaattivaihteisena 8)
 
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=538704

Tuossa ainakin yksi ::) En kyllä tajua tota hintaa... :nykii
 
Eipa tuo sigma tuohon listaan sopisi vaikka oiskin kilvissa..
Kayttoonottovuosi -80.. :-\
 
Sukulaisella ollu jo 10 vuotta ainaki tallis projektina A164 turbo gallu.. eiköhän se toisen 10 vuoden sisällä kilpiin tule taas.. ;D
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

:D

Olisi kiva tietää miltä nuo lukemat näyttää tänäpäivänä, että onko paljon tullut muutosta, ja mitä pahinta niin onko paljon poistunut rekisteristä.
 
Vs: Re: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Imperio sanoi
Minkä vuoden sisällä? 2025? Vissiin jäänyt mainitsematta ::) ;D

;D ;D "Vähän" venähtäny mutta paljon ollaan jo edettykin, ja juur olen lähössä Vemixille taas hakemaan osaa :peukku
 
Vs: Re: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Imperio sanoi
Minkä vuoden sisällä? 2025? Vissiin jäänyt mainitsematta ::) ;D

tuli ihan sama mieleen ;D

p.s. jos tarvitsee pisteosia, jotka voisi tehdä metallista (musta, rosteri, alumiini jne) niin privaviestiä minulle päin... :) itselläni on juuri työn alla oven lukkonuppeja ja niiden kehyksiä.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

1978 Lancer 1400GL on ollut jo useamman vuoden mulla, se on ollut kilvissä koko ajan 70-luvulta asti lukuunottamatta muutamaa lepovuotta takavuosina. Sen saattaminen museorekisteriinkin olisi mahdollisuuksien rajoissa ja suotavaakin, koska näitähän ei liene MR-kilvissä tietääkseni kuin yksi ainoa? Celestejä useampi?
Tuo Galant sigma on kyllä hieno peli Nostokurjella, eikä varmasti liene myytävänä :) ja on varmasti mukava laittaa siihen kiiltotavaraa paikoilleen :D, tämänkaltaisia uusia alkuperäisiä pisteosia kun saa/löytää, se on onnenpotku vanhojen 70-lukuisten japsiautojen kohdalla..kannattaa ostaa talteen, 10 vuoden päästä niiden viimeisetkin rippeet ovat hävinneet taivaan tuuliin ja entisöiminen käy tuplasti vaikeammaksi.
Taisin nähdä kerran tuon sigman elokuussa 2005 Sonkajärvellä, ajoin vastaan Lancerilla "Iisalmen pikatiellä", ei liene noita muilla sielläpäin 8)..nuoruudessani 80-luvun alussakaan en muista näillä main 70-lukuisia mitsuja juurikaan nähneeni, enemmän oli noista vähemmälle huomiolle/myynnille jääneistä Japanilaismerkeistä täällä Marelloja, 818:ja ja Hondia....Riippui tietysti piirimyyjistä miten aktiivisena, mutta apropoo: Onko tiedossa kerholaisilla tai heillä itsellään hyvinsäilynyttä Galantia 80-luvun alusta, sitä takavetoista- olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen.
ps nettiautossa on myös se pystylamppuinen projekti ColtLancer myynnissä, mitäpä kerholaiset tästä mieltä? kilpiin saattaa vai elimenluovuttajaksi.. yhtään liikaa niitä ei ole enää maailmassa, ja paaliin joutuminen liian kova kohtalo :-[
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Rising sun sanoi
Tuo Galant sigma on kyllä hieno peli Nostokurjella, eikä varmasti liene myytävänä :) ja on varmasti mukava laittaa siihen kiiltotavaraa paikoilleen :D, tämänkaltaisia uusia alkuperäisiä pisteosia kun saa/löytää, se on onnenpotku vanhojen 70-lukuisten japsiautojen kohdalla..kannattaa ostaa talteen, 10 vuoden päästä niiden viimeisetkin rippeet ovat hävinneet taivaan tuuliin ja entisöiminen käy tuplasti vaikeammaksi.
...
Taisin nähdä kerran tuon sigman elokuussa 2005 Sonkajärvellä, ajoin vastaan Lancerilla "Iisalmen pikatiellä", ei liene noita muilla sielläpäin 8)
...
Onko tiedossa kerholaisilla tai heillä itsellään hyvinsäilynyttä Galantia 80-luvun alusta, sitä takavetoista- olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen.

Kiitos kiitos, ei todellakaan ole myytävänä enää :D Noista pisteosista siis, mikäli kirjoitin epäselvästi niin olen siis töissä tekemässä lukkonuppeja, kehyksiä sun muita osia ihan kilotavarasta jotka käytän sitten kromauksessa. Eli jos joltain puuttuu pieniä palikoita sinne tai tänne, ja malli on mahdollista saada, niin privaviestiä minulle päin, aletaan suunnittelemaan niiden tekemistä... :)

En usko että on ollut juuri tämä yksilö, nimittäin tämä rantautui pohjois-savoon vasta vuoden 2006 lopussa, ja silloinkin hain sen helsingistä. Ja sitä ennen se oli ollut 12 (?) vuotta säilytyksessä ilman kilpiä. Näitä on viimeisimmän tiedon mukaan liikenteessä 21, mukaanlukien neliölamppuiset 1980 -mallit joita on sitten enemmän kuin pyöreälamppuisia...

Minulla olisi tiedossa yksi 1977~1980 pyöreälamppuinen galant sigma 2.0 koneella ja viisilovisella askilla, ei kilvissä mutta hyvinkin pelastettavissa. Privaa minulle mikäli kiinnostaa.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Aihetta ylös! Laitoin tilastokeskukselle kyselyn menemään, katotaan tilanne nyt, kolme vuotta ketjun aloittamisesta :driver
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Sain vastauksen. Vaikka pyysin samalla pohjalla olevaa vastausta, sain vähän erilaisen joka ei spesifioi niin tarkasti kuin tuo ensimmäinen viesti. Muuten kyllä paljon laajempi taulukko, siinä on jokainen Mitsun malli vuodesta 1970 vuoteen 2008. Tuon perusteella Suomessa olisi yksi 1970 malli :eek:

Noh, tässä kuitenkin tilanne vuoden 2008 lopussa:

Mitsuja kaiken kaikkiaan
1976, 7 kpl
1977, 26 kpl
1978, 21 kpl
1979, 24 kpl
1980, 70 kpl
1981, 80 kpl
1982, 135 kpl

Celeste
1976, 5 kpl
1977, 9 kpl
1978, 11 kpl
1979, 3 kpl
1980, 1 kpl

Lancer
1977, 3 kpl
1978, 2 kpl
1979, 6 kpl
(tässä alkaa ilmeisesti uudempikoppasia tulemaan)
1980, 22 kpl

Galant
1977, 6 kpl
1978, 5 kpl
1979, 7 kpl
1980, 17 kpl

Lisäksi oli erikseen listattu "Colt", eli olisko näistä nyt sitten osa Lancereita kanssa? Suhteuttaisi suhteellisen hyvin lukumäärää Celesteen.
1970, 1 kpl :eek:
1976, 2 kpl
1977, 8 kpl
1978, 3 kpl
1979, 7 kpl
1980, 8 kpl

Sapporo
1980, 1 kpl
1981, 0 kpl
1982, 7 kpl
1983, 3 kpl

Muuta mielenkiintoista:
Starioneja ei näytä olevan kilvissä kuin yksi ainoa, se on vuosimallia 1985.

Määrät eivät ole kokeneet mitään niin suurta häviötä mitä olisin luullut, joihinkin on tullut jopa lisää autoja kilpiin. Henkilökohtaisesti tietysti kiinnostaa nuo Celestet. Niitä on 29 kilvissä ja omassa tiedossa on niistä ehkä tuo 9 kpl. Missä loput??
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Mitä tarkoitit tuolla, että "Tuon perusteella Suomessa olisi yksi 1970 malli"? En löydä listasta...
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Skydiver sanoi
Mitä tarkoitit tuolla, että "Tuon perusteella Suomessa olisi yksi 1970 malli"? En löydä listasta...

Tarkotin tuon excelin perusteella. En muistanut listata sitä tohon Colt-sarakkeeseen, korjataan :)
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Yllattavan paljon tosiaan celesteja.
Galanttejakin on hiukan enemman kuin odotin, tosin tuo -80 sotkee kun silloin on kilvitetty seka sigmaa etta uudempaa. Faceliftia ei tainnut suomeen paatya ollenkaan? (mistas ne erottaiskaan listauksissa.. nahda ne pitaa..)
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

miikka sanoi
Lisäksi oli erikseen listattu "Colt", eli olisko näistä nyt sitten osa Lancereita kanssa? Suhteuttaisi suhteellisen hyvin lukumäärää Celesteen.
1970, 1 kpl :eek:
1976, 2 kpl
1977, 8 kpl
1978, 3 kpl
1979, 7 kpl
1980, 8 kpl

ennen 78 voi olla Colt Galant, Colt Lancer, Colt Celeste jne.. Mallit jaettiin vasta omiksi nimiseen tuossa 77/78 (a.k.a Galant/Lancer/Celeste), pl. markkina-alue erot, sitten sekoiltiin hetki muilla nimillä, aka Galant Sigma, Lancer Celeste jne.. Virallisesti kaikki mitsut oli ennen 78 "Colt" alkuisia. 1978- eteenpäin luvut varmaan ovat ihan näitä jumalcoltteja.

Tuo 1970 voi esim. olla Colt Galant GTO (Ja jos on, olen tämän jo luultavasti nähnytkin, tosin luulin nähneeni unta, ainakin perästä päin oli just eikä melkein, joka tapauksessa kahvit meni väärään kurkkuun)
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Tuo 1970 rekisteröity Colt on varmaankin tällainen...http://japanesenostalgiccar.com/blog/2009/01/06/1969-mitsubishi-colt-1100f/, eli Colt 1100F 2D sedan. Autosta oli juttu Mobilisti-lehdessä 3/07, kuulemma koemielessä tuotu maahan 3kpl (2d fastback sedan, 4d fastback sedan, 2d hatchback), joista 1kpl on tallella (n. 30000km ajettuna)!

edit: Kuvassa onkin näköjään Hb-malli, suomi-auto on todellakin fastback sedan (=luiskaperä), tummansininen väriltään. Kori kylläkin takaluukkua lukuunottamatta saman muotoinen.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

J. Puhakka sanoi
ennen 78 voi olla Colt Galant, Colt Lancer, Colt Celeste jne.. Mallit jaettiin vasta omiksi nimiseen tuossa 77/78 (a.k.a Galant/Lancer/Celeste), pl. markkina-alue erot, sitten sekoiltiin hetki muilla nimillä, aka Galant Sigma, Lancer Celeste jne.. Virallisesti kaikki mitsut oli ennen 78 "Colt" alkuisia. 1978- eteenpäin luvut varmaan ovat ihan näitä jumalcoltteja.

Tuo 1970 voi esim. olla Colt Galant GTO (Ja jos on, olen tämän jo luultavasti nähnytkin, tosin luulin nähneeni unta, ainakin perästä päin oli just eikä melkein, joka tapauksessa kahvit meni väärään kurkkuun)

Joo tiedän kyllä että kaikki on olleet Colt- alkuisia, ja ovat kyllä vielä 78-vuodesta eteenpäinkin. Ainakin omani. Mutta noista Imperion vuoden 2006 luvuista voi jotain päätellä, esim. vuonna 2006 Celestejä ollut 28 kpl varmuudella ja nyt 29 kpl - tuskin noista uusimpien lukujen Colteista yksikään enää Celeste on, muutenhan Celestejä olisi tullut lisää liikenteeseen aika reippaalla kädellä :p
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Windrider sanoi
Tuo 1970 rekisteröity Colt on varmaankin tällainen...http://japanesenostalgiccar.com/blog/2009/01/06/1969-mitsubishi-colt-1100f/, eli Colt 1100F 2D sedan. Autosta oli juttu Mobilisti-lehdessä 3/07, kuulemma koemielessä tuotu maahan 3kpl (2d fastback sedan, 4d fastback sedan, 2d hatchback), joista 1kpl on tallella (n. 30000km ajettuna)!

edit: Kuvassa onkin näköjään Hb-malli, suomi-auto on todellakin fastback sedan (=luiskaperä), tummansininen väriltään. Kori kylläkin takaluukkua lukuunottamatta saman muotoinen.

tuo 1970 ollut coltti ei tietääkseni ole ollut aiemmin tilastoissa.. Joten uskon vahvasti että se on semmonen Colt Galant GTO, koska uskon vahvasti että olen sellaise nähnyt :D
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

J. Puhakka sanoi
tuo 1970 ollut coltti ei tietääkseni ole ollut aiemmin tilastoissa.. Joten uskon vahvasti että se on semmonen Colt Galant GTO, koska uskon vahvasti että olen sellaise nähnyt :D

Tuoreet rekisterikilvet siinä ainakin oli kuvassa, eli kai senkin nyt joissain tilastoissa pitäisi näkyä? ;)

Entäs sitten eri korimallit/moottorivaihtoehdot mallisarjojen sisällä? Onko kukaan ikinä nähnyt esim. Galant Sigma farmaria? Sellaisiakin on ainakin esitteen mukaan ollut tarjolla Suomessa :eek:. Mahtaako olla yhtään tallella...
Mitä tässä viime aikoina olen romiksilla kierrellyt ja nettiä tutkinut, niin 1,6-litraisia Galant Sigmoja on löytynyt ehkä 3-4kpl yhtä kaksilitraista kohti. Voisi päätellä, että noista noin 20 rekisterissä olevasta Galant Sigmasta n.15kpl olis 1600GL:iä ja n.5kpl 2000GLX:iä?
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Windrider sanoi
Tuoreet rekisterikilvet siinä ainakin oli kuvassa, eli kai senkin nyt joissain tilastoissa pitäisi näkyä? ;)

Entäs sitten eri korimallit/moottorivaihtoehdot mallisarjojen sisällä? Onko kukaan ikinä nähnyt esim. Galant Sigma farmaria? Sellaisiakin on ainakin esitteen mukaan ollut tarjolla Suomessa :eek:. Mahtaako olla yhtään tallella...
Mitä tässä viime aikoina olen romiksilla kierrellyt ja nettiä tutkinut, niin 1,6-litraisia Galant Sigmoja on löytynyt ehkä 3-4kpl yhtä kaksilitraista kohti. Voisi päätellä, että noista noin 20 rekisterissä olevasta Galant Sigmasta n.15kpl olis 1600GL:iä ja n.5kpl 2000GLX:iä?

No perhana, kai se sit niin vaan on 8)
Tosin muistelin kyllä ite että ne autot jotka tuotiin koemielessä suomeen ois tuotu 1975 or so.. mutta että 1970.. hmm.. cool. Pitäs tuo moobilisti juttu nähdä
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Windrider sanoi
Entäs sitten eri korimallit/moottorivaihtoehdot mallisarjojen sisällä? Onko kukaan ikinä nähnyt esim. Galant Sigma farmaria? Sellaisiakin on ainakin esitteen mukaan ollut tarjolla Suomessa :eek:. Mahtaako olla yhtään tallella...
Mitä tässä viime aikoina olen romiksilla kierrellyt ja nettiä tutkinut, niin 1,6-litraisia Galant Sigmoja on löytynyt ehkä 3-4kpl yhtä kaksilitraista kohti. Voisi päätellä, että noista noin 20 rekisterissä olevasta Galant Sigmasta n.15kpl olis 1600GL:iä ja n.5kpl 2000GLX:iä?
Joskus pari vuotta sitten havannoin yhden farkku galantin joka saattoi olla sigma, keulaa en nahnyt joten en mene varmaksi sanomaan, 12x ja 16x kuitenkin pikaisella vilkaisulla erottaa varmasti ainoastaan keulasta. Oli ehtinyt haipya ennen kuin kerkesin lahemmin tutkimaan.

Oma 2000 tuosta rekisterilistastahan puuttuu, se poistettiin rekisterista museointiprojektia aloitellessa. Projekti on vaan vahan venahtanyt.. ::)
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Itse olen yhden galant sigma farmarin nähnyt vuosia sitten.. erään purettavan autokorjaamon pihalla (jonka tilalle nousi kerrostaloja)
Oli vaan auton perän yli ajettu pillarilla.. :-\ Samalla pihalla oli semmonen 70 luvun lancerikin.. sekin tais mennä samoin tein prässiiin.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

J. Puhakka sanoi
Mutta eikös 69 ole eri kuin 70 ???
On se. Mutta muistappa etta kyse on museoautosta. Colt 1100 valmistus lopetettiin -69 joten vaikka se coltti olisi ensirekisteroity 2007 niin "museoika" lasketaan tuosta -69:sta ja rekisterit sanoo sen olevan -07..
Sama tuon oman galantin kohdalla, tuon mallin valmistus lopetettiin -79, -80 ollessa facelift (jotka ekat toimitettiin asiakkaille jo -79), joten sen 30v tuli tayteen jo tanavuonna ja siten sen saisi museokilpiin vaikka ensirekisterointipaivan mukaan pitaisi vuosi kauemmin odotella.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Eikä tuo '69 coltti edes kuulu tähän topicciin :) Mutta ajattelin asiaa niin että joskos olis kuitenkin sama auto kyseessä, mutta eipä taida olla. Kyselin mobilistin toimitukselta mitä Mitsu juttuja heillä on ollut, vaan odottelen vastausta vielä.
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Muistaisin, että tuo '69 Colt olisi alunperinkin rekisteröity Suomessa 1970.
Ei nyt pääse tarkistamaan lehteä, mutta...

Muistaisin muutenkin, että vuonna 1970 rekisteröitiin 5 Mitsua Suomeen koemielessä.
Ja vuonna 1975 olisko ollut 3kpl, sitten 1976 alkoi varsinainen tuonti.
Näin ulkomuistista siis. Oli joskus juttua TM:ssä Japanilaisten autojen tuontihistoriasta,
että on siinä välillä järkeviäkin juttuja. :peukku

Lisäys: tämä ei siis toisaalta kerro mitään tämän hetken tilanteesta. Mutta liittyy asiaan,eikö?
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Mobilistissa sanotaan, että Suomen Koneliikkeen yhteydenotto Mitsubishiin olisi tapahtunut "syksyllä 1969" ja itse artikkelissa vuosimalliksi on merkattu 1969/1970 tai pelkkä 1970. Tästä päättelin että auton täytyy olla vuosimallia -69 ja ensirekisteröity -70. Eli papereissa siis vm. 1970. Jos se ensirekisteröity vuonna 1969 tai vaikkapa v. 2007, niin ei kai se silloin mikään 1970 olis? ::) En kylläkään tunne henk.koht. autoa tai sen omistajaa, joten varma en voi olla. Toimittajat voi kirjoittaa täyttä p:tä jne...

Tosi vähän on näkynyt 70-luvun mitsuja. Omani lisäksi ainoa, jonka olen tietoisesti nähnyt oli Galant Sigma Historic Grand Racen harrasteparkissa, saattoi olla vuonna 2005. Tummanpunainen, ehkä jopa sama Maroon-värinen, josta täälläkin oli kuvia joskus?
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Kysyin mobilista noista jutuista ja vastaus oli tällainen:

Mitsuista on ollut isompia juttuja seuraavasti:

-Lancer 1973-79 -historiikki 6/2002

-Mitsubishi 30 vuotta Suomessa 1/2007

- Mitsubishi Colt 1100F '69 ja Mitsu Colt Lancer '78, molemmat lehdessä 3/2007
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Tuohon yhteen 1970 rekisteröityyn Coltiin sen verran, että se auto on yksi ns. koetuontierästä, jotka Helkama-Auto tai paremminkin silloinen Suomen Koneliike toi maahan. Muut kaksikin ovat vielä olemassa. Samanlainen kuin em., löytyy Pohjanmaalta. Ehkä joskus vielä museoautona! Kolmas neliovinen malli on minulla. Auto on jo aika hyvässä hapessa, vaikka museorekisteriin saaminen voi olla aika haasteellinen tiettyjen osien puutteesta johtuen (ei alkuperäisiä). Tavoite on kuitenkin saada se rekisteriin, koska kyseessä on pala Suomalaista Mitsubishi-historiaa. Tuossa pari kuvaa aarteesta.
 

Liitetiedostot

  • 1.JPG
    1.JPG
    121.7 KB · Lukukerrat 339
  • 2.JPG
    2.JPG
    119.7 KB · Lukukerrat 329
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Leppari sanoi
Tuohon yhteen 1970 rekisteröityyn Coltiin sen verran, että se auto on yksi ns. koetuontierästä, jotka Helkama-Auto tai paremminkin silloinen Suomen Koneliike toi maahan. Muut kaksikin ovat vielä olemassa. Samanlainen kuin em., löytyy Pohjanmaalta. Ehkä joskus vielä museoautona! Kolmas neliovinen malli on minulla. Auto on jo aika hyvässä hapessa, vaikka museorekisteriin saaminen voi olla aika haasteellinen tiettyjen osien puutteesta johtuen (ei alkuperäisiä). Tavoite on kuitenkin saada se rekisteriin, koska kyseessä on pala Suomalaista Mitsubishi-historiaa. Tuossa pari kuvaa aarteesta.

Taitaa olla tuhatkakssatanen?

Aika hienoa kuulla että näitä oikeasti vanhoja mitsuja on Suomessa muitakin kuin se tumma 1100F. Voi kun itse joskus pääsis tollasen omistamaan :-*

Varaosien hankinta tosiaan varmasti on ylivoimaisesti haastavin homma. Pitäisi toiselta mantereelta lähteä tilailemaan että olisi jotain mahdollisuuksia, tosin tiukassa taitavat olla muuallakin. Mikäs tällä hetkellä estää auton saamisen kilpiin asti?
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Sisusta ja moottoritila eivät ole vielä timmissään.
Lattiamatot eivät ole alkuperäiset (jotain kokolattiamattoa). Isompi haaste on etuistuimet. Autoon on joskus vaihdettu Datsun Finn 1200 istuimet. Sopivat kyllä yllättävän hyvin tyyliin.
Moottoritila on siistimistä vailla. Myös ilmansuodatinkotelo puuttu.
Autoon on myös vaihdettu joskus vaihteisto ja vaihdekeppi on taaenpana kuin alunperin. Tämä aiheutta vielä vähän rakentelua.
Auto valmistuu kyllä jossain vaiheessa rekisteröitävään kuntoon ja sekin on jo sinänsä hieno juttu!
 
Vs: 70-luvun Mitsubishit rekisterissä

Nuo penkit on tosiaan ongelmaiset, onko edes mallia saatavilla?
Kiertotie (jos sille linjalle haluaa lahtea, kaikki eivat..) on etta jos autossa on muutoksia jotka sopivat aikaan niin ne voidaan hyvaksya.
Mutta meneeko finnin istuimet lapi sellaisena on oma lukunsa, kun niiden vaihtoon ei ole oikein muuta syyta kuin etta alkuperaisia ei ole saatavilla ja sopivat paikalleen..
Vaihteisto tuo varmasti myos omat haasteensa.

Onnea projektille :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom