-87 Gallun tuulilasin pyhkimien toiminto

A

allu1982

Guest
Eli on sellainen ongelma, et pyyhkimet toimii, mut kunpistän virrat poikki niin sulat eivät jää ala-asenton, vaan nouse vähän matkaa ylös, missä olis vikaa?

Eilen katoin pyykimien moottorin ja kaikki näytti olevan kunnossa.. :eek:
 
siis käykö ne ollenkaan siellä alaasennossa???

jos ei käy niin sulla on "rintapellissä" yks irtonainen johto, siellä on muistaakseni joku potikka ja kun siitä vetää johdon irti niin pyyhkimet ei mee piiloon, vaan jää lasille... ihan kätevä talvella...

Eki
 
Pyyhkimet "piiloon" on talviasento. Lasille jäädessä on kesäasento.

Orkkis sulan pideikkeissä on semmonen "uloke" joka osuessaan "pattiin" nostaa pyyhkijät ilmaan niin ei jäädy kiinni. Tämä siis "piiloon" mennessä.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta, jos kerta "piiloon" on talvi asento, niin onko siinä mitään järkeä, kun se koittaa talvella survoa niitä pyyhkimiä sinne "uraan" joka on täynnä lunta ja jäätä.... ;D

En väitä mitään, ihmettelen vaan miks noinpäin... ???

Eki
 
No en mäkään oikein tajua mikä on se taviasento jos se laitta sulat piilon, eikö se on just toisiin päin?
Siis kesäasennossa ne sulat menee piloon, mut talviasennossa ne nouse sit kun homma on hoidettu.. ;D

Siis kyl tossa ohjekirjassa lukee, et on eriasennot olemassa, mut en mä sitä systemiä o koskaan käyttänyt, vaan on ollut sillai et ne ainaa oli kesäasennossa, eli sulat meni ainaa piloon..
 
Talviasennossa "piilossa" ollessa ne sulat nousee irti lasista joten ne ei jäädy lasiin kiinni.

HUOM!Toimii VAIN alkuperäisillä sulilla koska niissä on se vastakappale joka ottaa kiinni auton korissa oleviin "nostopaloihin".
 
jep jep, eli ei mitään järkeä taas tuossakaan suunnittelussa, ei siellä pohjalla paljon alkuperäisien sulkien nostopalat auta jos ura on täynnä lunta ja jäätä... ;D

Eki
 
Tota huomasin tossa omassa autossa sellaista, ettei siellä o erikseen mitään 2 johtoa, jota vaihtamalla saa eri asennot, eli on vaan yksi johtoo ja sillä sipuli..

No kai on vaan jätettävä sillai, kun sulat tekee nitten tehtävän, kuiteskin.. :eek:
 
Onkos E3* gallus tota?vai onkos mulla"vikaa",ku pyyhkii niin se "käyttää" niit normaalia alempana mihin ne lopulta jää..ja välillä ku nappaa rattiin päin(vettä/pyyhkii),niin jää jollain taval vammasesti,muttei aina..
 
Eli toi on vika..oisko se kulumaa nivelissä vai sähköohjauksen "huononeminen"?
 
no mullakin jää nelikossa noi pyyhkijät pikkusen ylemmäks, jos nopeesti käyttää vipua tihkulla....muuten en oo huomannu mitään... mitä nyt tihku ei sillon aikasemmin toiminu, mutta oli sulattanu pari johtoa ratin alla olevasta liittimestä.... joten eipä ihme jos vähän pätki... ;D

koitappas vaihtaa lasinpyyhkimien kohtaa booreissa, jos rupeis osumaan kohdalleen( siis jos ne AINA jää ylemmäks lasille)

Eki
 
eki75 sanoi
koitappas vaihtaa lasinpyyhkimien kohtaa booreissa, jos rupeis osumaan kohdalleen( siis jos ne AINA jää ylemmäks lasille)
Jep,kyl se auttaa,mut sillon ne "käy" sen pellin kautta..Ja uskonpa ettei tee hyvää pyyhkijöille/pellin m.pinnalle..Muuten ei tosiaan töki,paitsi kun vetää itteensäpäin,sillon jää välillä norm. ylemmäks.
 
no mistäs kohtaa se tunnistaa sen pysäytyskohdan...moottorista??
pitäskö sitten tsekata sieltä moottorin päästä, että siellä oleva vivustonkiinnitushässäkkä on oikeassa boorissa, vai onko siellä edes booria/mahdollisuutta muuttaa kiinnityskohtaa... onko moottorinkiinnitys perseellään???

Ajattelin vaan ääneen, varmaa neuvoa en osaa sanoa.. ;D

Eki
 
eki75 sanoi
no mistäs kohtaa se tunnistaa sen pysäytyskohdan...moottorista??
pitäskö sitten tsekata sieltä moottorin päästä, että siellä oleva vivustonkiinnitushässäkkä on oikeassa boorissa, vai onko siellä edes booria/mahdollisuutta muuttaa kiinnityskohtaa... onko moottorinkiinnitys takapuoliellään???
Enpäs muuten tiä mist se tunnistaa..Oiskos ketään viisampaa joka ois perehtyny/tietää..?Moottorin navas on suoraan spoori,josta jatkuu vivusto monil kiinnityskohdil..Kerran laitoin moottorin "väärään" kohtaan,jolloin pyyhki eri "asentoon",mut ei kuitenkaan muuttunu mikskään toi "alhaalla" käynti..ja mitä muuten meinaat tol moottorikiinnityksellä(kirjotusvirhe vai sana mitä en ymmärrä)?
 
tarkotin tota perseellään, päin p:tä, mutta joku ropelikorva on varmaan muuttanut sanan tai sitten kuvittelen vaan.... ;)

Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom