Osaisko joku kertoa paljonkohan tällaisen 1.8l Galantin suunnilleen pitäisi hörppiä bensaa? Kulutusta vähän laskeskellut tarkemmin viime aikoina ja alle 12l/100km tuntuu olevan mahdotonta päästä varsin taloudellisellakin ajotyylillä.
- Kaupunkiajossa kierrokset siinä 1500-2500rpm,
- ilman moottorijarrutusta (mäessä vaihde vapaalle tai kytkin pohjaan)
- ja hyvin ennakoivasti eli pysähdykset ja liikkeellelähdöt välttäen jne.
Sytytyspuolelta on vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi. Nyt laitoin uuden ilmanputsarin ja seuraavaksi bensansuodatin vaihtuu uuteen ja puhtaaseen. Tuntuisi vieläkin hörppivän samaan tahtiin kuin ennenkin.
Voisikohan venttiilinsäätö auttaa asiaa? Vähän tuntuu olevan liikaa välystä nostimen ja venttiilin välissä kun tyhjäkäyntiä kuuntelee.
Vinkkejä? Ideoita? Kokemuksia?
Ps. Millaisilla kierroksillä tällä kannattaa ajella päästäkseen suht' taloudellisesti? Vedätänkö turhan suurella vaihteella vanhaa moottoria kun tuntuu nuita kierroksia sen 2500rpm jälkeen löytyvän vielä sinne lähemmäs 8000...
- Kaupunkiajossa kierrokset siinä 1500-2500rpm,
- ilman moottorijarrutusta (mäessä vaihde vapaalle tai kytkin pohjaan)
- ja hyvin ennakoivasti eli pysähdykset ja liikkeellelähdöt välttäen jne.
Sytytyspuolelta on vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi. Nyt laitoin uuden ilmanputsarin ja seuraavaksi bensansuodatin vaihtuu uuteen ja puhtaaseen. Tuntuisi vieläkin hörppivän samaan tahtiin kuin ennenkin.
Voisikohan venttiilinsäätö auttaa asiaa? Vähän tuntuu olevan liikaa välystä nostimen ja venttiilin välissä kun tyhjäkäyntiä kuuntelee.
Vinkkejä? Ideoita? Kokemuksia?
Ps. Millaisilla kierroksillä tällä kannattaa ajella päästäkseen suht' taloudellisesti? Vedätänkö turhan suurella vaihteella vanhaa moottoria kun tuntuu nuita kierroksia sen 2500rpm jälkeen löytyvän vielä sinne lähemmäs 8000...