multa löytyy PDF filuna KM201 vaihteiston täydellinen purku ja kasaus operaatio.. ei ole paha asia purkaa.
mulla itselläni on myös hajonnut noita laakereita tuosta omasta vaihteistosta, myös tuo vetoakselin laakeri...
pitääkö se meteliä silloin kun antaa moottori jarrua? mikäli näin on niin sitten se on pääteakselin laakeri joka sieltä on hajonnut..
mutta tässä sulle pahimpaan hätään jotain ohjeita:
* Vaihteisto irrota
* laatikko maahan niin että kytkinkoppa on maahanpäin
* vaihteiston päätykoppa irti
*siinä on kaksi ratasta jossa on mutterit jotka täytyy saada auki, myös 5. vaihteen ja pakin siirrin löytyy tästä. siirtimestä etsi pieni musta holkki jonka lyöt jollain (esim pienen porakoneen kiristys avain) irti. nyt kun mutteritkin on auki, nostat toisesta akselista jossa on synkronirenkaat, löytyy semmoinen juttu missä on kolme pientä kiilaa reunoissa, merkitse tarkkaan ennenkuin purat sen, se täytyy tulla oikein päin koska muuten saattaa pakin ja 5. vaihteen käyttäminen olla "tahmeaa", sen alta nousee irti se siirtimen tanko oli kiinni, nostetaan pois, siitä tulee myös yksi neulalaakeri ja lukkosokka ja lopuksi yksi ratas.
* toinen ratas lähtee irti varovasti nostamalla kahdella talttameisselillä tai sitten ihan ulosvetäjällä, Varovasti koska rattaasta saattaa voimalla lähteä pieniä paloja irti.
* etsi laatikon kyljestä 3Kpl pultteja, löytyy nätissä rivissä laatikon sivusta, avaa ja ota varovasti jouset ja kuulat pois.
* nyt voit irroittaa laatikon keskeltä pultit, (12mm avain) ja kun kaikki pultit on irrotettu, nostetaan keskiosa irti, saatta tarvita varovasti kammeta ruuvimeisselillä, suositeltavaa suojata ruuvari esim ilmast. teipillä jottei rikota laatikon tiivistepintaa.
* jos koppa irtosi suosiolla näet edessäsi kolme akselia rattaineen ja planeettapyörästön.
* Tässä vaiheessa voit vaihtaa oikean puolen laakerin mikäli se on särkynyt koska se jäi siihen irronneeseen puoleen.
* mikäli muita laakereita tarvitsee vaihtaa, puretaan ensin laatikosta siirtimet pois ja siirtimien vierestä, laatikon pohjalla on semmoinen musta levy josta löytyy yksi kuusiokanta pultti ja pari tavallista 12mm avaimella avattavaa, tämän purkamisen jälkeen otetaan sen mustan levyn vieressä oleva "tanko" jossa kartiokanta, ratas ja pultin reikä irti, vain nostamalla. näiden osien irroittamisen jälkeen voidaan keskittyä irroittamaan siirtimiä, siitä en muista tarkkaan, mutta siirtimien irrotuksessa kannattaa varoa, jos ne menevät väärin niin sitten vaihteisto ei toimi oikein ja aina vaihdettaessa 5. -> 4sella täytyy käyttää 3.vaihteen kautta koska laatikko ei toimi oikein..
infoan lisää kun muistan..