Tervehdys kaikille.
Tuli tuollainen "pientä laittoa" (lähinnä peltihommia) vaativa n. 298k ajettu sedanmallinen GDI-Galant hommattua viime vuoden lokakuussa. Tänään sitä tuossa koittelin ensimmäistä kertaa käynnistää ja pyörii kyllä mutta ei edes lupaa käymään joten ainakin oma epäilykseni on että bensapuolessa vikaa. Tuoretta bensaa on tankissa n. 20 litraa joten luulisi kyllä jo siitä koneelle asti imevän.
Autoon tehty seuraavaa edellisen omistajan toimesta:
- Kaasuläppäkotelo vaihdettu
- EGR tulppaus ja imusarjan/kaasuläppäkotelon putsaus, samalla käytetty suuttimet irti ja puhdistuksessa ja penkissä finjectorilla (kaikki arvot ok).
- Tulpat vaihdettu
Itse vaihdoin tuossa kokeeksi tankin vieressä sijaitsevan bensansuodattimen, ei vaikutusta.
Näiden laittojen jälkeen ajettu n. vuoden verran ja sitten jäänyt auto seisomaan ja nyt noin 7kk päästä ei edes lupaa edes käymään. Hieman olen ruvennut tätä korkeapainepumppua ja/tai bensanpaineensäädintä miettimään että toimiiko oikein (tuottaako riittävän paineen?) Onko näitä mennyt GDI-koneista ja aiheuttaako mahdollinen vika täydellisen käynnistymättömyyden? Moottorin vikavalo palaa, pystyykö näistä lukemaan vikakoodit jollain hienolla "viritelmällä" vai täytyykö olla MUT-III testeri? (Mikäli täytyy niin erittäin kiitollinen olisin mikäli joku pystyisi pirkanmaan alueella lainaamaan pientä korvausta vastaan.) Kaasuläppä liikuskelee ja inisee kyllä virrat ON-asennossa n. 10 sekunnin ajan, hakee ilmeisesti ääriasennot? Myös läpän ohjausboxi inisee n. 10 sekunnin ajan virtojen päällelaitosta, sen jälkeen hiljenee eli vahva veikkaukseni on että läppä toimii normaalisti.
ECU:n liittimet lukittuneena paikallaan ja johdot näyttäisivät olevan ok.
Onko tuolle kp-pumpulle olemassa omaa relettä/sulaketta ja pystyykö tarkistamaan/mittailemaan tms.? Entäpä nuo suuttimien johdot?
Tullut hiukan vähemmän tämän GDI-koneen kanssa pelailtua joten kaikki ehdotukset/avut tervetulleita.
Tuli tuollainen "pientä laittoa" (lähinnä peltihommia) vaativa n. 298k ajettu sedanmallinen GDI-Galant hommattua viime vuoden lokakuussa. Tänään sitä tuossa koittelin ensimmäistä kertaa käynnistää ja pyörii kyllä mutta ei edes lupaa käymään joten ainakin oma epäilykseni on että bensapuolessa vikaa. Tuoretta bensaa on tankissa n. 20 litraa joten luulisi kyllä jo siitä koneelle asti imevän.
Autoon tehty seuraavaa edellisen omistajan toimesta:
- Kaasuläppäkotelo vaihdettu
- EGR tulppaus ja imusarjan/kaasuläppäkotelon putsaus, samalla käytetty suuttimet irti ja puhdistuksessa ja penkissä finjectorilla (kaikki arvot ok).
- Tulpat vaihdettu
Itse vaihdoin tuossa kokeeksi tankin vieressä sijaitsevan bensansuodattimen, ei vaikutusta.
Näiden laittojen jälkeen ajettu n. vuoden verran ja sitten jäänyt auto seisomaan ja nyt noin 7kk päästä ei edes lupaa edes käymään. Hieman olen ruvennut tätä korkeapainepumppua ja/tai bensanpaineensäädintä miettimään että toimiiko oikein (tuottaako riittävän paineen?) Onko näitä mennyt GDI-koneista ja aiheuttaako mahdollinen vika täydellisen käynnistymättömyyden? Moottorin vikavalo palaa, pystyykö näistä lukemaan vikakoodit jollain hienolla "viritelmällä" vai täytyykö olla MUT-III testeri? (Mikäli täytyy niin erittäin kiitollinen olisin mikäli joku pystyisi pirkanmaan alueella lainaamaan pientä korvausta vastaan.) Kaasuläppä liikuskelee ja inisee kyllä virrat ON-asennossa n. 10 sekunnin ajan, hakee ilmeisesti ääriasennot? Myös läpän ohjausboxi inisee n. 10 sekunnin ajan virtojen päällelaitosta, sen jälkeen hiljenee eli vahva veikkaukseni on että läppä toimii normaalisti.
ECU:n liittimet lukittuneena paikallaan ja johdot näyttäisivät olevan ok.
Onko tuolle kp-pumpulle olemassa omaa relettä/sulaketta ja pystyykö tarkistamaan/mittailemaan tms.? Entäpä nuo suuttimien johdot?
Tullut hiukan vähemmän tämän GDI-koneen kanssa pelailtua joten kaikki ehdotukset/avut tervetulleita.