- Liittynyt
- 10 Tammikuu 2005
- Sijainti
- Siilinjärvi
Tjaahans.. Pitäisiköhän se pitkästä pitkästä aikaa rueta väkertämään jotain päiväkirjan tapaista. Yhdestä nykyisestä ja muutamista entisistähän sellainen on tullut väkerrettyä.
Kaiken pahan alku ja juurihan on viime talvessa kun tuon valkoisen dynyn ostin joulukuussa -12. Itse ajelin sillä kesäkuulle ja melko selvä tapaus oli ettei muuta vaihtoehtoa tulevaan talveen ole kuin neliveto <3
Rouva ajeli viime talven Grandiksella ja kesät se on ajellut tuolla -91 E33 hätspäkillä. Nythän tuo on rakastunut siihen sen verran, että ajelee vissiin sitten ympärivuotisesti tästä lähtien. Enkä tosin ihmettele kun kyseessä on hiljainen ja hyvä pirssi. Mittarissakaan tuossa E33 ei ole tällä hetkellä kuin jotain 192tkm.
Noh, tosiaan itse ajelin tuossa kesän Grändillä ja reissannut ympäri suomea katselemassa kaikenmaailman pommeja hintaluokassa 1500-15000€ mikä palvelisi käyttöautona ympärivuoden. Enhän minä tarkka ole siinä mitä haluan mutta lähtökohtaisesti sen pitäisi olla: Japanialainen, neliveto, vetokoukku, ilmastoitu, vähintään 4-ovinen, kohtuullisen kulutuksen omaava. Kohtuullinen kulutus minun mittapuussa on siinä kympin nurkilla, kun järkiään kaikki autoni melkeinpä sen on vienyt. Talvella autossa pitää pärjätä ilman webastoa ja turkishaalareita eukku
Joku sairas mieli veti kovasti dynamicin suuntaan, niissä piruissa vaan tuo kylmästöinti on melko harvassa. Eikä ole tässäkään, vielä. Eikä muuten ole sitä koukkuakaan. Mutta auto nyt on kuitenkin mihin ne voi jalostaa
Autona tämä nyt vaikuttaisi olevan sellainen kohtuullinen tapaus ajettuihin kilometreihin nähden. Ikää on kuitenkin se 22 vuotta ja kilometrejä mittarissa öpaut 341tkm.
Kori on suht asiallisessa kunnossa. Tuulilasin ympärillä on jonkun verran kukkaa kolmessa kohden mitkä pitää tässä muutaman viikon päästä rapsia auki kunhan ottaa talliin pirssin vähäksi aikaa seisomaan. Pitää nyt tosiaan muutama viikko ajella ja tehdä todo-listaa. Takapyöränkoteloiden etupuolet pitää kanssa puhdistella ja katsoa mitä niille tarvitsee tehdä.
Positiiviset jutut näin äkkiseltään, tankki ei vuoda, kardaanin tukilaakerit ehjät, kori suhteellisen hyvässä kunnossa, ollut 13 vuotta edellisellä omistajalla ja vaikuttaisi asiallisesti pidetyltä, jakopää tehty 6tkm sitten, kaikki toimi vakkaria lukuunottamatta. Nyt toimii sekin kun uusi alipaine letkun.
Eilen vaihtelin Valvolinen öljyt laatikkoon, kulmaan ja perään. Kulmasta tulikin melkein 0,6dl sen 0,6l:n sijasta :-\ Muut oli ok. Laatikko oli vähän tahmea vaihdoistaan ja lajinsa se parani uusilla öljyillä. Kytkin ottaa kyllä alhaalta mutta terävin kärki siitä varmasti on jo paennut. Todennäköisesti homma rupeaa rokkaamaan kunnolla jos kehtaisi vaihtaa kytkimen. Kytkinnesteet vaihdoin sen sijaan kylläkin jo. Tuntuma muuttui kumipallosta normaaliin kytkimeen
No vaan eikö tuossa lie sen verran ajatuksetonta sanahelinää sunnuntai aamuun. Naputellaan lisää jotain sekametelisoppaa kunhan jaksaa taas. Pitänee räväyttää kuvakin tähän niin tiiättepähän mitä haukkua.
->Höpötykset sitten tänne<-
Kaiken pahan alku ja juurihan on viime talvessa kun tuon valkoisen dynyn ostin joulukuussa -12. Itse ajelin sillä kesäkuulle ja melko selvä tapaus oli ettei muuta vaihtoehtoa tulevaan talveen ole kuin neliveto <3
Rouva ajeli viime talven Grandiksella ja kesät se on ajellut tuolla -91 E33 hätspäkillä. Nythän tuo on rakastunut siihen sen verran, että ajelee vissiin sitten ympärivuotisesti tästä lähtien. Enkä tosin ihmettele kun kyseessä on hiljainen ja hyvä pirssi. Mittarissakaan tuossa E33 ei ole tällä hetkellä kuin jotain 192tkm.
Noh, tosiaan itse ajelin tuossa kesän Grändillä ja reissannut ympäri suomea katselemassa kaikenmaailman pommeja hintaluokassa 1500-15000€ mikä palvelisi käyttöautona ympärivuoden. Enhän minä tarkka ole siinä mitä haluan mutta lähtökohtaisesti sen pitäisi olla: Japanialainen, neliveto, vetokoukku, ilmastoitu, vähintään 4-ovinen, kohtuullisen kulutuksen omaava. Kohtuullinen kulutus minun mittapuussa on siinä kympin nurkilla, kun järkiään kaikki autoni melkeinpä sen on vienyt. Talvella autossa pitää pärjätä ilman webastoa ja turkishaalareita eukku
Joku sairas mieli veti kovasti dynamicin suuntaan, niissä piruissa vaan tuo kylmästöinti on melko harvassa. Eikä ole tässäkään, vielä. Eikä muuten ole sitä koukkuakaan. Mutta auto nyt on kuitenkin mihin ne voi jalostaa
Autona tämä nyt vaikuttaisi olevan sellainen kohtuullinen tapaus ajettuihin kilometreihin nähden. Ikää on kuitenkin se 22 vuotta ja kilometrejä mittarissa öpaut 341tkm.
Kori on suht asiallisessa kunnossa. Tuulilasin ympärillä on jonkun verran kukkaa kolmessa kohden mitkä pitää tässä muutaman viikon päästä rapsia auki kunhan ottaa talliin pirssin vähäksi aikaa seisomaan. Pitää nyt tosiaan muutama viikko ajella ja tehdä todo-listaa. Takapyöränkoteloiden etupuolet pitää kanssa puhdistella ja katsoa mitä niille tarvitsee tehdä.
Positiiviset jutut näin äkkiseltään, tankki ei vuoda, kardaanin tukilaakerit ehjät, kori suhteellisen hyvässä kunnossa, ollut 13 vuotta edellisellä omistajalla ja vaikuttaisi asiallisesti pidetyltä, jakopää tehty 6tkm sitten, kaikki toimi vakkaria lukuunottamatta. Nyt toimii sekin kun uusi alipaine letkun.
Eilen vaihtelin Valvolinen öljyt laatikkoon, kulmaan ja perään. Kulmasta tulikin melkein 0,6dl sen 0,6l:n sijasta :-\ Muut oli ok. Laatikko oli vähän tahmea vaihdoistaan ja lajinsa se parani uusilla öljyillä. Kytkin ottaa kyllä alhaalta mutta terävin kärki siitä varmasti on jo paennut. Todennäköisesti homma rupeaa rokkaamaan kunnolla jos kehtaisi vaihtaa kytkimen. Kytkinnesteet vaihdoin sen sijaan kylläkin jo. Tuntuma muuttui kumipallosta normaaliin kytkimeen
No vaan eikö tuossa lie sen verran ajatuksetonta sanahelinää sunnuntai aamuun. Naputellaan lisää jotain sekametelisoppaa kunhan jaksaa taas. Pitänee räväyttää kuvakin tähän niin tiiättepähän mitä haukkua.
->Höpötykset sitten tänne<-