ABS ja Airbag vikakoodien luku, 2003 Pajerosta. Vinkkejä kaivataan.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kms
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kms

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2009
Kesäprojektina 2003 Pajero bensakoneella. Piti viedä alkuviikosta leimalle, mutta nyt, kun akun laittoi takaisin kiinni, niin airbagin ja ABS:in vikavlot jää päälle.
Itsellä on ämpärillinen erilaisia OBD kaapeleita, lukulaitteita ja tallilla läppäri täynnä erilaisia vikakoodien lukuohjelmia.
Vaan yksikään ei lue Aibag ja ABS vikakoodia juurikaan MItsubishistä.

Antakaa viisaammat vinkkejä mistä voin netistä ostaa ja ladata kannettavalle sellaisen softan, että Mitsun ABS ja Airbagin vikokoodit saa luettua?

Kiitos!

Ja tiedän, että kiinasta saa tilattua halvalla kaikkea, mutta tarve olisi ikäänkuin about nyt. :) EvoScanilla näyttäisi myös olevan muutaman viikon toimitusaika.



Teemu
 
Missäpäin tarvis?
Mulla olis MUT testeri, en tosin tuollaseen kokeillu..
 
Turun suunnalla olisi tarve.
Mutta taitaa mennä kiire ohi, jos mitään maksullistakaan ohjelmaa ei netistä saa ostaa tohon hommaan.
Evoscan keskusteluissa jossain oli jotain juttua myös ABS/Airbag optiosta, mutta itsekin kuvittelin, että se olisi pääasiassa tarkoitettu ECU:n muokkaamiseen.
 
Turun suunnalla olisi tarve.
Mutta taitaa mennä kiire ohi, jos mitään maksullistakaan ohjelmaa ei netistä saa ostaa tohon hommaan.
Evoscan keskusteluissa jossain oli jotain juttua myös ABS/Airbag optiosta, mutta itsekin kuvittelin, että se olisi pääasiassa tarkoitettu ECU:n muokkaamiseen.
onko paikallisella mitsuliikkeellä katsastusta korjaamon yhteydessä? varaat ajan ja enne leimaa pyyät tyhjentää vikakoodit? leimalle saa ajaa aikka auto ei olisi rekisterissä jos autolle on vaan aika varattu
 
Juu, kyllä konsteja on, mutta oma arvaus on, että siitä on jarrurempan yhteydessä joku ABS anturi menny. Olisi kivampi vaihtaa, kun näkisi suoraan mikä niistä on pimenänä. Samaten tuo Airbag valo saattaa johtua apparin penkistä, kun se oli irki, muttei sitäkään summassa oiken saa korjattua.
Kaveri tulee viikon päästä lomilta ja hällä on oikea testeri tähän hommaan. Oottelen sitten vaan viikon pidempään ilman kesäpeliä.
 
Juu, airbagiin tosiaan tarttee olla MUT testeri mut abs:n saa iha biltemanki obd:llä nollattua ja nollaantuu pienen ajon päästä ku vika korjattu, noita taka-antureita on kyllä tullu aika paljon vaiheltuu pajeroihin et me kyl tuppaa menee, suurin osa ottaa laakerin vaihdossa siipeensä
 
Ok, hieman kaukana siis.
Nuo vikakoodit turvajärjestelmistä tulee jos irrottaa liittimet esim penkin tai apparin tyynyistä kun akku on kiinni tai käyttää virtoja päällä.
 
Ok, hieman kaukana siis.
Nuo vikakoodit turvajärjestelmistä tulee jos irrottaa liittimet esim penkin tai apparin tyynyistä kun akku on kiinni tai käyttää virtoja päällä.

Juu Hitsari ei tunnustanut laittaneensa välillä akkua takaisin, mutta vahinkoja sattuu.
Raivokkaalla googlettelulla olen tullut siihen uskoon, että todellakaan mitsuun ei löydy mitään helppoa obd softaa rahallakaan.
Tavallaan hyvä ja tavallaan harmi, kun jää pikkujutusta kiinni lelun kuntoon saaminen.
 
Juu Hitsari ei tunnustanut laittaneensa välillä akkua takaisin, mutta vahinkoja sattuu.
Raivokkaalla googlettelulla olen tullut siihen uskoon, että todellakaan mitsuun ei löydy mitään helppoa obd softaa rahallakaan.
Tavallaan hyvä ja tavallaan harmi, kun jää pikkujutusta kiinni lelun kuntoon saaminen.
pääasia että ollut oikeesti irti ettei sen takia tullu vahinkoa :D ja joo oha se aika hankalaa välissä harraste pelien kanssa mutta yleensä merkkiliikkeestä löytyy aina joku joka tyhjentää vikakoodit vitosella työpäivän jälkeen, nyt kantsii siitä palvelumestarista ottaa hihasta kii jos ei kaverintesterillä onnistu/ei oo oikeita tai ehjiä johtoja tms.
 
sen verta viel yleisenä vinkkinä et kantsii soittaa varaosa tiskille ja kysyy mitsumekaanikkoa puhelimeen ja sen kanssa sopia sitten
 
Takaisin
Ylös Bottom